FORD Fiesta ST 3 drzwiowe 2018-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Fiesta ST 3 drzwiowe 2018-2021

Przejdź do galerii zdjęćFORD Fiesta ST 3 drzwiowe 2018-2021

W 2018 roku Ford wycofał pięciodrzwiową wersję Fiesta ST, pozostawiając jedynie trzydrzwiową, która lepiej konkurowała z innymi małymi sportowymi samochodami na rynku, takimi jak Mini Cooper S czy, w Europie, Renault Clio Sport.

Ford próbował stworzyć sportową wersję Fiesty od pierwszej generacji, ale dopiero w piątej udało mu się wprowadzić prawdziwą, wydajną wersję o nazwie ST.

Model z 2018 roku był częścią siódmej generacji, którą Ford wprowadził na rynek pod koniec 2016 roku. W 2017 roku marka z niebieskim owalem zaprezentowała wersję ST w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej, ale od 2018 roku została tylko wersja z mniejszą liczbą drzwi. Charakteryzowała się agresywnym stylem, z heksagonalnym wzorem na kratce z przodu, ozdobioną czerwoną odznaką ST w lewym dolnym rogu. W zderzaku projektanci Forda umieścili dodatkową kratkę, aby chłodzić intercooler, oraz zestaw bocznych wlotów, w których znajdowały się światła przeciwmgielne. Standardowo wyposażona była w 17-calowe lekkie felgi aluminiowe, podczas gdy 18-calowe znajdowały się na liście opcji.

Wnętrze auta ozdobione było sportowymi detalami i standardowym systemem multimedialnym SYNC 3. Fotele sportowe Recaro miały mocno wyprofilowane boczki, aby zapobiec przesuwaniu się pasażerów podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Gruba kierownica z przeszyciem na godzinie 12 potęgowała sportowe wrażenia z jazdy.

Z technicznego punktu widzenia, 2018 Fiesta ST była pierwszym modelem, który wyposażono w ograniczone poślizgi Quaife (LSD). Pomagało to samochodowi w zakrętach i czyniło go szybszym na torze. Dodatkowo, silnik o mocy 200 KM, połączony z standardową, krótką sześciobiegową manualną skrzynią biegów, sprawiał, że był to doskonały samochód na tor w swojej klasie.

 Całkowicie nowy Ford Fiesta ST to najbardziej responsywna, angażująca i przyjemna w prowadzeniu wersja tego modelu w historii, wyposażona w szereg innowacyjnych technologii sportowych, które poprawiają moc i osiągi; pokonywanie zakrętów oraz zwinność; a także wszechstronność w sytuacjach od codziennego dojazdu do szkoły po tor wyścigowy.

Całkowicie nowa Fiesta napędzana jest przez nowy, 1.5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost – to pierwszy silnik trzycylindrowy, który zasila model Ford Performance – oferujący 200 KM i 290 Nm momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6.5 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 232 km/h.

W nowym Fordzie Fiesta ST po raz pierwszy wprowadzono wybieralne tryby jazdy, co umożliwia konfigurację silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności w tryby Normal, Sport i Track, zmieniając charakter pojazdu z elastycznego hatchbacka na sportowy samochód torowy za naciśnięciem przycisku. Dodatkowa funkcja Launch Control pomaga kierowcom osiągnąć szybkie starty na torze, wspierane przez dedykowany wyświetlacz w zestawie wskaźników.

Opcjonalny mechaniczny blokada różnicowa Ford Fiesta ST optymalizuje przyczepność w zakrętach, a opatentowane przez Ford sprężyny z wektoryzacją siły zapewniają lepsze przejście w zakręcie, lepszą responsywność tylnej osi i większe połączenie z pojazdem.

Całkowicie nowa Fiesta ST dostępna jest od momentu premiery w wersjach trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej, oferując komfort i wygodę w postaci łączności SYNC 3, audio premium B&O PLAY oraz zaawansowanych technologii wsparcia kierowcy, takich jak system utrzymywania pasa czy rozpoznawania znaków drogowych.

„Kierowcy hot-hatchy oczekują wielkich rzeczy od tego małego samochodu. Wykorzystaliśmy doświadczenia z ostatnich modeli Ford Performance, takich jak Focus RS i Ford GT, aby stworzyć całkowicie nową Ford Fiesta ST, która wyznacza nowy standard radości z jazdy w swoim segmencie, z potężnym dźwiękiem trzycylindrowego silnika, który przemówi do miłośników motoryzacji w każdym języku,” powiedział Leo Roeks, dyrektor Ford Performance w Europie.

Opracowana przez Ford Performance, by zapewnić codzienną użyteczność i efektywność paliwową obok wyjątkowych doświadczeń z jazdy, nowa wersja cenionej hot-hatch jest już dostępna do zamówienia.

Więcej mocy, więcej efektywności

Nowy, 1.5-litrowy silnik EcoBoost Forda wykorzystuje doładowanie, podwójne niezależne zmiennozaworowe oraz architekturę trzech cylindrów, aby dostarczyć 200 KM przy 6000 obr/min i 290 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 4000 obr/min.

Architektura silnika z trzema cylindrami zapewnia naturalnie wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach. Wydajność jest dodatkowo wspierana przez nową turbosprężarkę, która wykorzystuje zoptymalizowany projekt turbin, aby szybciej budować ciśnienie doładowania i minimalizować opóźnienia, co pozwala uzyskać bardziej responsywne i przyjemne doświadczenia z jazdy.

Nowa kombinacja technologii wtrysku paliwa portowego i bezpośredniego wspomaga uzyskanie wysokiej mocy i responsywności przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2, ze szczególnym wzrostem efektywności paliwowej przy lekkich obciążeniach silnika.

Silnik EcoBoost o pojemności 1.5 litra w modelu Fiesta ST dysponuje opatentowanym przez Ford systemem dezaktywacji cylindrów dla silnika trzycylindrowego – po raz pierwszy ogłoszonym dla silnika 1.0-litrowego EcoBoost – aby dodatkowo poprawić efektywność paliwową dla klientów Ford Fiesta ST, nie wpływając na wydajność.

Technologia ta automatycznie zatrzymuje dostarczanie paliwa i działanie zaworów dla jednego z cylindrów silnika w warunkach, gdy pełna moc nie jest wymagana, na przykład podczas toczonej jazdy lub jazdy z lekkim obciążeniem silnika. Technologia ta może rozłączać lub ponownie łączyć jeden cylinder w 14 milisekund – 20 razy szybciej niż mrugnięcie oka – aby bezproblemowo dostarczyć pełną moc na żądanie.

Całkowicie aluminiowy silnik wyposażony jest również w zintegrowany kolektor wydechowy, który poprawia efektywność, pomagając silnikowi szybciej osiągnąć optymalne temperatury, a także dostarcza moment obrotowy szybciej, minimalizując odległość, jaką gazy wydechowe pokonują między cylindrami a turbosprężarką. Technologia aktywnej regulacji zaworu wydechowego wzmacnia unikalnie ekscytujący i naturalnie sportowy dźwięk silnika trzycylindrowego, aby podnieść doświadczenie z jazdy.

Całkowicie nowa Fiesta ST osiąga wydajność paliwową na poziomie 6.0 l/100 km (47.1 mpg) i emisję CO2 równą 136 g/km, a także wyposażona jest w technologię filtra cząstek stałych, która redukuje emisję sadzy.

Wyjątkowe osiągi

Trzecia generacja Forda Fiesta ST to pierwszy model oferowany z opcjonalnym mechanizmem Quaife LSD, który pomaga optymalizować przyczepność przednich kół, poprawiając zdolność pokonywania zakrętów – w szczególności dostarczając więcej przyczepności na wyjściu z zakrętów.

System mechaniczny działa, aby ograniczyć rozkład momentu obrotowego silnika na koło z mniejszą przyczepnością – na przykład wewnętrzne koło w trakcie pokonywania zakrętu – aby zmniejszyć poślizg kół i poprawić rozkład momentu obrotowego silnika na koło z większą przyczepnością, aby w pełni wykorzystać wydajność silnika.

Nowa opcja LSD działa w połączeniu z ulepszoną technologią sterowania wektoryzacją momentu obrotowego Forda, która poprawia trakcję i redukuje podsterowność, stosując siłę hamowania na wewnętrzne przednie koło podczas pokonywania zakrętów.

Równowaga między tymi dwoma funkcjami została precyzyjnie dostrojona przez inżynierów Ford Performance, aby zapewnić optymalną przyczepność na suchych nawierzchniach oraz gładkość na mokrych powierzchniach.

„Kierowcy samochodów sportowych znają dobrze tzw. 'jedno-kołowy poślizg’, gdzie szybkie wyjście z zakrętu jest utrudnione przez nadmiar momentu obrotowego na wewnętrznym kole,” powiedział Roeks. „Dostosowaliśmy opcję mechanicznego LSD w nowej Fiesta ST, aby współpracowała płynnie z ulepszonym sterowaniem wektoryzacją momentu obrotowego, aby zapewnić najlepszą możliwą naturalną przyczepność bez 'spalania’ nadmiaru momentu za pomocą interwencji hamulca.”

Wzbogać swoje doświadczenie

Opracowane przez inżynierów Forda, opatentowane przez Ford sprężyny z wektoryzacją siły poprawiają stabilność, zwinność i responsywność tylnej osi nowego Forda Fiesta ST – dostarczając bardziej połączone odczucie i przyczyniając się do wyjątkowego doświadczenia z jazdy.

Całkowicie nowa Fiesta ST jako pierwsza kompaktowa hot-hatch korzysta z tej technologii, która wykorzystuje nienamienne, nieprzypadkowe, kierunkowe sprężyny do stosowania sił wektoryzacyjnych na tylnej osi, co pozwala na przenoszenie sił bocznych bezpośrednio do sprężyny, co zwiększa sztywność boczną.

Zaletami oferowanymi przez unikalną konfigurację zawieszenia są:

Bardziej precyzyjne wchodzenie w zakręty i reakcja na wprowadzenie do kierownicy
Oszczędność 10 kg w porównaniu z rozwiązaniem wahacza Watt’a, które zazwyczaj stosuje się w celu zwiększenia sztywności
Kompatybilność z tradycyjnymi amortyzatorami zawieszenia
Brak kompromisów w zakresie komfortu, jakości jazdy czy wykończenia
Sprężyny z wektoryzacją siły Forda są formowane na zimno, co zapewnia większą trwałość i wytrzymałość, a zróżnicowane właściwości skoku i średnicy sprężyn są unikalnie opracowane do zastosowania w całkowicie nowej Fiesta ST.

Dodatkowo, zaawansowany system zawieszenia wyposażony jest w podwójne amortyzatory przednie Tenneco i monoturowe tylne, które wykorzystują technologię zaworu RC1 do zapewnienia tłumienia zależnego od częstotliwości – co umożliwia lepszą kontrolę nad nadwoziem, zachowując jednocześnie komfort jazdy przy dużych prędkościach. Sztywność skrętu tylnej belki twist-beam wynosi 1400 Nm/deg, co jest najwyższym wynikiem wśród modeli Ford Performance.

„Przeszliśmy przez trzy razy więcej iteracji zawieszenia, aby znaleźć układ, który dostarczył ekscytujące doświadczenie z jazdy oczekiwane od modelu ST, ale także komfort i wyrafinowanie w codziennej jeździe,” powiedział Roeks. „Wyrafinowane amortyzatory samochodu samodzielnie dostosowują się do eliminacji wysokoczęstotliwościowych niedoskonałości drogi, gdy zapotrzebowanie na tłumienie jest ograniczone – jak na autostradzie, ale ponownie dostosowują się, aby dostarczyć optymalną wydajność trzymania drogi podczas dynamicznej jazdy.”

Najlepsze osiągi na start

Opracowane z myślą o torze, opcjonalne controlla Launch umożliwia kierowcom całkowicie nowego Forda Fiesta ST osiągnięcie maksymalnej satysfakcji z szybkich startów.

Zaprojektowane tak, aby były proste w użyciu, kierowcy mogą aktywować Launch Control za pomocą przycisków na kierownicy, co uruchomi dedykowany wyświetlacz w zestawie wskaźników o przekątnej 4.2 cala. Utrzymując pedał gazu w pełnym otwarciu, system nauczy się budować obroty silnika i automatycznie utrzymuje je na limicie obrotów – wypełniając wskaźnik na ekranie, który wskazuje, kiedy samochód jest gotowy do startu.

Po całkowitym zwolnieniu sprzęgła, umożliwia to zoptymalizowany start z miejsca, podczas gdy elektroniczna kontrola stabilności (ESC), kontrola trakcji, Torque Vectoring Control i system wyrównania momentu zarządzają dostarczaniem mocy i momentu obrotowego.

Wybieralne tryby jazdy dodają jeszcze większą wszechstronność do całkowicie nowego Fiesta ST, umożliwiając kierowcom optymalizację doświadczeń z jazdy w zależności od sytuacji, od codziennych dojazdów po wyścigi:

W trybie Normal, mapowanie silnika, kontrola trakcji, ESC, aktywna regulacja zaworu wydechowego i elektryczne wspomaganie kierownicy (EPAS) są skonfigurowane, aby dostarczyć naturalną responsywność i połączenie z pojazdem
W trybie Sport, mapowanie silnika i reakcja na pedał gazu są zaostrzone, a ustawienia EPAS zmienione, aby dostarczyć więcej informacji zwrotnych i dokładniejszą kontrolę podczas szybkiej jazdy. Aktywna regulacja hałasu otwiera się, aby wzmocnić sportowy dźwięk wydechu
W trybie Track, wszystkie funkcje dynamiczne pojazdu są dostosowane do osiągania jak najszybszych czasów okrążeń, kontrola trakcji jest wyłączona, a interwencje ESC ustawione w tryb szerokiego poślizgu na trudne warunki torowe
Trzytrybowa ESC pozwala kierowcom wybrać między pełną interwencją systemu; trybem szerokiego poślizgu z ograniczoną interwencją; oraz pełnym wyłączeniem systemu.

Sportowy charakter modelu Ford Performance jest dodatkowo podkreślony dzięki dedykowanemu projektowi knykcia kierownicy; unikalnej kalibracji EPAS z przełożeniem 12:1 – najszybszym wśród modeli Ford Performance i o 14 procent szybszym niż w poprzedniej generacji Fiesta ST200; oraz wysoko wydajnemu systemowi hamulcowemu z wentylowanymi przednimi tarczami o średnicy 278 mm i solidnymi tylnymi o średnicy 253 mm.

Kierowcy mogą w pełni wykorzystać technologie całkowicie nowego Forda Fiesta ST z pozycji siedzenia, która została starannie opracowana przez Ford Performance, aby zapewnić optymalną kontrolę i równowagę pojazdu. Fotel kierowcy oferuje unikalne dla segmentu połączenie regulacji kąta oparcia oraz nachylenia siedziska.

Więcej wyposażenia, więcej możliwości

Dostępny od momentu premiery w wersjach trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej z sportowym stylingiem ST na zewnątrz i standardowymi felgami aluminiowymi o średnicy 17 cali lub opcjonalnymi 18-calowymi, całkowicie nowy Fiesta ST oferuje klientom więcej opcji personalizacji niż kiedykolwiek wcześniej, z poziomami wyposażenia ST-1, ST-2 i ST-3.

Kolory nadwozia obejmują Frozen White, Magnetic, Moondust Silver, Performance Blue, Race Red, Shadow Black i Silver Fox, a wnętrza oferują standardowo wspierające fotele Recaro, gałkę zmiany biegów ST oraz kierownicę z płaskim dnem z przeszyciem, które powtarza się na skórzanym dźwigni hamulca ręcznego i pokrowcu zmiany biegów.

Klienci mogą wybierać spośród różnych elementów wykończenia dla dźwigni zmiany biegów, kierownicy, uchwytów drzwi i dekoracyjnej wstawki na desce rozdzielczej, a także wybierać z charakterystycznych pakietów stylizacyjnych. W pełni otwierany panoramiczny dach dostępny jest jako opcja.

Standardowy system komunikacji i rozrywki SYNC 3 z 6.5-calowym ekranem lub opcjonalnym 8-calowym ekranem umożliwia kierowcom modelu Fiesta ST kontrolę audio, nawigacji oraz podłączonych smartfonów przy użyciu prostych, konwersacyjnych poleceń głosowych. Oferowany jest także wysokiej jakości system dźwiękowy B&O PLAY dla ekskluzywnych doznań audio.

Standardowe technologie wsparcia kierowcy obejmują system utrzymywania pasa, alerty utrzymywania pasa i tempomat z ogranicznikiem prędkości, natomiast dostępne są także funkcje takie jak wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczne światła, automatyczne światła drogowe oraz rozpoznawanie znaków drogowych.

1.5L EcoBoost 6MT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1497 Cm3
Moc147.1 Kw @ 6000 Rpm
200 Hp @ 6000 Rpm
197 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy214 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
290 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/45 R17
Długość160.2 In (4069 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw osi98.1 In (2492 Mm)
Pojemność bagażnika11 Cuft (311 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Turning Circle (Curb To Curb)36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna2617 Lbs (1187 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3605 Lbs (1635 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2136 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.