Ford zrecyklował piątą generację modelu Fiesta i nadał jej nowe życie na rynku indyjskim, wprowadzając zmodyfikowany design i nową nazwę: Figo.
Indyjski rynek motoryzacyjny potrzebował przystępnego cenowo pojazdu, który zapewniłby wystarczającą przestrzeń dla pięciu osób, klimatyzację oraz solidną platformę, która poradzi sobie z trudnymi drogami i nie będzie zbyt droga. Tymczasem Ford dysponował już całym zapleczem związanym z produkcją Fiesty 5 w Europie. Koszt rozwoju samochodu był już zrekompensowany dzięki wysokiej sprzedaży. Tak więc, marka z niebieskim owalem przeniosła linie montażowe do Indii i wprowadziła model Figo w 2010 roku.
Choć w Europie Fiesta była dostępna w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej, w Indiach oferowano jedynie tę drugą. Dodatkowo, przedni zderzak samochodu zyskał nowe reflektory, które przypominały te zamontowane w innych pojazdach Forda, oraz nowy zderzak z szerszą, trapezoidalną dolną kratką. Na koniec, aby dopełnić estetycznej transformacji, zamontowano nowe tylne światła, które miały ten sam kształt, co te używane w europejskiej Fiście.
Wnętrze zostało udoskonalone dzięki całkowicie nowemu, zakrzywionemu panelowi deski rozdzielczej, z małą półką przed pasażerem z boku, tuż przed zespołem poduszek powietrznych. Panel instrumentów zyskał nowoczesny wygląd z dużym, okrągłym prędkościomierzem umieszczonym na środku, otoczonym srebrną ramką, oraz obrotomierzem w formie grupy wskaźników. Niestety, brakowało wskaźnika temperatury wody.