Ford wprowadził model Figo na rynek indyjski w 2009 roku, a trzy lata później odświeżył go, aby był bardziej atrakcyjny dla klientów.
Na pierwszy rzut oka niektórzy mogą nie zauważyć, że Figo z 2009 roku to tak naprawdę 5. generacja europejskiego Forda Fiesty, ale z innym wyglądem. Amerykańska marka wykorzystała tę samą platformę dla obu pojazdów, co było dość powszechne. Jednak nie zmieniono kształtu samochodu ani tylnych świateł.
W 2012 roku Ford zaktualizował przednią część odświeżonego Figo, dodając większy wlot powietrza w dolnej części zderzaka, o kształcie heksagonalnym. W wersji bez odświeżenia znajdował się trapezoidalny wlot. Jeśli chodzi o reflektory, były one podobne, jeśli nie identyczne, do tych zamontowanych w europejskim Fordzie Ka. Projektanci zdołali połączyć nowoczesne linie przodu z liniami pochodzącymi z Fiesty z 2002 roku z tyłu.
Wewnątrz Ford zaprojektował nową deskę rozdzielczą, która nie była dostępna w żadnym z europejskich modeli, z dużym centralnym prędkościomierzem i obrotomierzem po lewej stronie. W obrębie wskazówki prędkościomierza producent zamontował wskaźnik poziomu paliwa. Większość elementów wnętrza pochodziła z europejskiego modelu, w tym uchwyt maski, który znajdował się po lewej stronie pojazdu, w samochodzie zaprojektowanym dla kraju z kierownicą po prawej stronie.