FORD Five Hundred 2004-2007

FORD Five Hundred 2004-2007

Przejdź do galerii zdjęćFORD Five Hundred 2004-2007

Stworzony jako następca modelu Taurus, Five Hundred przywrócił nazwę Fairlane 500 z 1957 roku.

Five Hundred oparty był na platformie D3, będącej ewolucją architektury P2 Volva. Pomimo swoich licznych zalet, w tym wersji z napędem na wszystkie koła, Five Hundred nie zdobył dużego uznania wśród publiczności, a jego sprzedaż była poniżej oczekiwań.

Była to era nowoczesnego designu w Fordzie, który starał się zastosować ten sam język dla całej swojej gamy modelowej. W Europie modele Focus i Mondeo już pokazywały ten styl z długimi, zakrzywionymi liniami połączonymi ostrymi kątami, natomiast w Stanach Zjednoczonych trend ten nie był tak oczywisty, ale z powodzeniem zastosowano go w Five Hundred. Grill przypominał kształtem europejskiego Forda Mondeo, a światła przeciwmgielne były podobne do tych zamontowanych w modelu Focus. Linia dachu tworzyła łuk łączący maskę z pokrywą bagażnika. Projektanci Forda zainstalowali trzecie okno między słupkami C i D.

Wnętrze Five Hundred oferowało dużo miejsca dla pięciu pasażerów. Chronieni byli przez jedną z najlepszych konstrukcji nadwoziowych na rynku, z dodatkowymi strefami ochronnymi z przodu, po bokach, z tyłu i dachu. Wnętrze zdobione było drewnianymi akcentami na desce rozdzielczej, drzwiach i centralnym panelu. Zaokrąglony zestaw wskaźników przypominał ten zamontowany w Mondeo.

Pod maską Ford zainstalował jednolitrową jednostkę napędową: silnik V6 o pojemności 3,0 litra. Był on połączony z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Moc trafiała na przednie lub wszystkie koła.

 Ford Five Hundred (kod D258) to pełnowymiarowy sedan produkowany przez Ford Motor Company, który zastępuje program Ford Taurus (który zostanie wycofany w 2007 roku). W Ameryce Północnej nazwa ma przywoływać modele Fairlane 500 i Galaxie 500 z lat 50. do 70. XX wieku. Samochód plasuje się obecnie pomiędzy Fordem Fusion a Crown Victorią. Ostateczny montaż odbywa się w zakładzie montażowym Forda w Chicago.

Projektowanie

Five Hundred jest dłuższy od swoich konkurentów (np. Chevrolet Impala, Toyota Avalon). Dostępne układy napędowe składają się z silnika V6 Duratec 30 o pojemności 3,0 L oraz możliwości wyboru między bezstopniową skrzynią biegów a sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, a także napędem na przednie koła lub tym samym systemem napędu na wszystkie koła Haldex, który jest używany w Volvo XC90. W 2008 roku ma zostać dodany silnik V6 o pojemności 3,5 L oraz nowy grill. W przygotowaniu jest również prototyp silnika V8 o pojemności 4,4 L z wydłużonym nadwoziem o 15 cm.

Five Hundred oparty jest na platformie Ford D3, która wspiera także modele Volvo S60 i S80 oraz SUV-y XC70 i XC90. „Bliźniakiem” Five Hundred jest Mercury Montego (niedostępny w Kanadzie), a także stanowi on podstawę dla crossovera SUV Ford Freestyle.

Five Hundred został zaprojektowany tak, aby zapewniać dużą przestronność wnętrza przy rozsądnych wymiarach zewnętrznych, a także oferować dobrą ekonomikę paliwową. Jego konstrukcja jest zauważalnie wysoka jak na sedana, co daje kierowcom poczucie dominacji na drodze, charakterystyczne dla SUV-ów i minivanów. Jego bagażnik, jeden z największych na rynku, może pomieścić 8 pełnowymiarowych torb golfowych. Five Hundred zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w Detroit w 2004 roku.

W związku ze swoimi korzeniami w Volvo, Five Hundred uzyskał wyniki klasy prowadzące w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez IIHS oraz NHTSA.

Ceny i sprzedaż

Linie wyposażeniowe obejmują SE, SEL oraz Limited, przy czym napęd na wszystkie koła jest dostępny w całej gamie. Ceny wyjściowe zaczynają się od 22 795 USD (za model SE z napędem na przednie koła) i sięgają 28 495 USD (za model Limited z napędem na wszystkie koła). Five Hundred ma najniższy koszt MSRP w swojej klasie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.