FORD Flex 2009-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Na podstawie koncepcyjnego modelu Forda Fairlane z 2006 roku, Flex był pojazdem o nietypowym wyglądzie, zaprojektowanym dla tych, którzy lubią waniliowe lody, ale z odrobiną zimnego proszku na wierzchu.

Od czasu do czasu producenci samochodów tworzą różne pojazdy, aby przetestować rynek. Czasami te samochody odnoszą sukces, a innym razem nie. Ford Flex nie był hitem sprzedaży, ale marka z niebieską owalu utrzymywała go na liniach produkcyjnych aż do 2019 roku, co dowodziło, że był na zielonej stronie wykresu zysków. Ponieważ Ford zbudował go na tej samej platformie co Taurus, obniżyło to koszty produkcji.

Design był zdecydowanie nietypowy. Choć przypominał wydłużony model Scion xB, nie wyglądał nie na miejscu na drodze. Czarne słupki okienne i biały lub srebrny dach sprawiały, że wydawał się jeszcze dłuższy, niż w rzeczywistości był. Z przodu trzy chromowane listwy były już sygnaturą Forda, używaną w innych pojazdach, w tym w serii F. Z tyłu, światła tylne zamontowane w rogach flankowały srebrny obszar drzwi bagażnika. Wszystko w tym samochodzie skupiało się na poziomych liniach, od przodu do tyłu, z lewej do prawej.

W środku Ford oferował Flex z sześcioma lub siedmioma miejscami. W pierwszej wersji znajdowały się dwa pojedyncze fotele w środkowym rzędzie, z dużym konsolą centralną pomiędzy nimi. Z przodu nachylony panel centralny miał system infotainment z nawigacją i łącznością Bluetooth.

Pod maską Ford zainstalował silnik V-6 o pojemności 3,5 litra, który przekazywał moc na przednią oś lub na napęd na wszystkie koła. W wersji z pełnym wyposażeniem znajdował się silnik turbodoładowany, który mógł przyspieszyć samochód do 60 mph (97 km/h) w mniej niż siedem sekund.

Ford Motor Company na nowo definiuje podróż współczesnej amerykańskiej rodziny wprowadzając model 2009 Ford Flex – pełnowymiarowy crossover, który wyznacza nowy standard stylu, funkcji, funkcjonalności i komfortu w najgorętszym segmencie amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego.

„Nowy crossover Ford Flex to prawdziwa rewolucja. To pierwszy pojazd tego typu, który łączy miejsce dla siedmiu osób, przestronność wnętrza oraz zaskakujące funkcje z atrakcyjnym designem, który świetnie wygląda zarówno na drodze, jak i w domu nowoczesnych amerykańskich rodzin,” powiedział Mark Fields, prezydent Forda na Amerykę, podczas prezentacji nowego pojazdu na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2007 roku. „Flex buduje na przewadze Forda w segmencie crossoverów, który jest najszybciej rozwijającą się częścią rynku motoryzacyjnego.”

Ford Flex trafi do sprzedaży latem 2008 roku, w momencie, gdy crossovery stają się coraz bardziej popularne, przewyższając nawet imponujący wzrost SUV-ów w latach 90. i minivanów lat 80.

W ubiegłym roku crossovery po raz pierwszy przebiły sprzedaż tradycyjnych SUV-ów i przewiduje się, że do końca tej dekady roczna sprzedaż crossoverów wyniesie 3 miliony sztuk. Taki wzrost prawdopodobnie uczyni crossovery największym lub drugim największym segmentem pojazdów w USA.

„Flex to kolejny przykład tego, jak Ford tworzy produkty, które naprawdę chcą nasi klienci,” powiedział Fields. „Ford zamierza zdefiniować pojazdy crossover w tej dekadzie tak, jak zrobiliśmy to z SUV-ami w latach 90.”

Ford Flex dołącza do modeli Edge i Taurus X w rozwijającym się portfolio crossoverów Forda. Sukces Forda w zakresie pojazdów crossoverowych jest znaczący. W samym marcu sprzedaż crossoverów w USA wzrosła o ponad 40% w porównaniu do ubiegłego roku, co napędzane było sukcesem nowego modelu Edge.

Redefiniowanie podróży rodzinnej

Odważny, ekspresyjny design i ekskluzywne innowacje definiują nowy model Flex.

„Ford Flex ma moc poruszać ludzi nie tylko fizycznie, ale także emocjonalnie,” powiedział J Mays, wiceprezydent grupy ds. Designu i dyrektor kreatywny Forda.

„Ten crossover został stworzony dla ludzi, którzy wiedzą, że najważniejsza jest podróż – nie cel,” dodał Mays. „Jego wyprostowany, luksusowy design, wszechstronność i sprytne detale pozwalają Fordowi Flex wyróżniać się w coraz bardziej zatłoczonym morzu crossoverów.”

Ford Flex wprowadza do produkcji koncept Fairlane, który przyciągnął uwagę na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w Detroit w 2005 roku.

„Flex podąża śladami, że tak powiem, takich pojazdów jak Ford Taurus, Explorer i Mustang. To następny kultowy Ford,” powiedział Peter Horbury, dyrektor wykonawczy ds. Designu na Amerykę. „Zrywa z dzisiejszym wizerunkiem pojazdów do przewozu ludzi.”

Charakterystyczny wygląd Forda Flex obejmuje:

  • Typowy dla Forda chromowany grill w formie poziomej trójkątnej kratki, który buduje rodzinny „wyraz” definiujący crossovery Ford Edge i Taurus X, a także sedana Ford Fusion.
  • Unikalny, całkowicie czarny „szklany dach” – definiowany jako przednia szyba, tylne i boczne okna oraz słupki oddzielające je i łączące z dachem. Projekt łączy harmonijnie nadwozie z dostępnym dachem wielopanelowym. Klienci mogą połączyć opcję dachu w kolorze White Suede lub Silver z jedną z 10 dostępnych kolorów nadwozia Flexa lub wybrać dach w kolorze nadwozia.
  • Standardowe 18-calowe lub dostępne 19-calowe jasne aluminiowe felgi, które mocno osadzają nowy crossover na drodze.
  • Zintegrowany projekt podłokietnika Flexa, który eliminuje potrzebę przekraczania panelu rockerowego przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.
  • Inspirujące lampy tylne Edge, które są obramowane chromem. Modele Flex Limited mają lampy tylne LED oraz szczotkowane metalowe aplikacje w centralnej części klapy bagażnika.

Jakość wnętrza

Wnętrze Forda Flex oferuje tekstury, funkcje i funkcjonalność – w tym unikalne dla segmentu – które tworzą idealną atmosferę dla wymagających klientów i ich rodzin.

„Ponad 90% klientów crossoverów dokonuje zakupu swoich pojazdów w części na podstawie ogólnej jakości wnętrza,” powiedziała Kate Pearce, menedżer marketingu Flexa. „Kiedy zobaczą zewnętrze Flexa, będą ciekawi. Kiedy zobaczą jego wnętrze, zakochają się.”

Wnętrze Forda Flex oferuje poziom rzemiosła inspirowany modą i projektowaniem mebli, z nowoczesnymi materiałami i przyjemnymi w dotyku punktami.

Szczegóły obejmują tkaninę przypominającą tweed w fotelach podstawowego modelu Ford Flex SE, z wstawkami w miniaturowy wzór houndstooth. Z kolei model Flex SEL ma miękką wstawkę z bardziej wyraźnym splotem na bocznych podparciach foteli, podczas gdy Flex Limited wyróżnia się unikalnymi perforacjami w diamentowy wzór na wstawkach skórzanych siedzeń. Kontrastowe szwy są również dostępne na skórzanych siedzeniach i konsoli centralnej.

Innowacyjne funkcje w standardzie

Ford Flex wyróżnia się z innych pojazdów dzięki długiej liście zaskakujących funkcji. Należą do nich:

  • Klasa ekskluzywna lodówka, zamontowana pomiędzy fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie. W przeciwieństwie do systemów konkurencji, które jedynie chłodzą napoje, dostępna lodówka kompresorowa Flexa może schłodzić do siedmiu puszek o pojemności 12 uncji, czterech półlitrowych butelek lub dwóch butelek 20-uncjowych z temperatury pokojowej do 41 stopni w zaledwie ponad dwie i pół godziny. To o 40% szybciej niż standardowa lodówka domowa.
  • Multi-Panel Vista Roof™. Nie tylko rozjaśnia wnętrze, ale także daje pasażerom w każdej kolejności własne okno dachowe.
  • Najlepsza w klasie przestrzeń na nogi w drugim rzędzie, w tym unikalne w klasie regulowane i zdejmowane poduszki pod stopami. Fotele drugiego rzędu Forda Flex składają się i przesuwają, aby zapewnić dostęp do trzeciego rzędu, a także składają się na płasko w podłodze, co zwiększa przestrzeń bagażową. Dostępny system jednego dotyku składa i przesuwa drugi rząd.
  • Programowalne oświetlenie ambientowe w siedmiu kolorach. Właściciele Flexa mogą dostosować oświetlenie wnętrza do swojego nastroju. Dzięki tej funkcji – która jest również wprowadzana w modelu Ford Focus 2008 – klienci mogą używać przycisku na desce rozdzielczej do zmiany oświetlenia na dwóch diodach LED zamontowanych na przedniej konsoli, dwóch w przestrzeni na stopy i dwóch wokół uchwytów na kubki.
  • System tankowania bez korka. Ta ekskluzywna funkcja eliminuje prawdopodobieństwo zapomnienia założenia korka po tankowaniu. Oszczędza również czas, eliminując konieczność odkręcania i zakładania korka oraz zapewnia lepsze uszczelnienie, co zmniejsza emisję spalin.
  • Ford Sync™, system komunikacji i rozrywki w samochodzie, aktywowany głosowo, będący wyłączną innowacją Forda. Ten dostępny system w pełni integruje telefony komórkowe i odtwarzacze multimedialne w pojeździe. System komunikacji w samochodzie Sync został opracowany we współpracy z Microsoftem i będzie oferowany wyłącznie w pojazdach Ford, Lincoln i Mercury jeszcze w tym roku.
  • Nowa generacja systemu nawigacyjnego Forda, z technologią rozpoznawania głosu i ponad 150 godzinami pamięci muzycznej. Użytkownicy mogą przeszukiwać muzyczny zbiornik przez ekran dotykowy lub korzystając z rozpoznawania głosu. Mogą również tworzyć własne listy odtwarzania i nagrywać płyty CD do przechowywania na twardym dysku systemu. System integruje także klimatyzację oraz radio satelitarne SIRIUS w jednym łatwym w obsłudze, odpornym na zacieki, 8-calowym ekranie dotykowym. Premium systemy audio AM/FM/MP3 są również dostępne z sześcioma zmieniaczami CD, gniazdem pomocniczym do podłączenia odtwarzaczy MP3 i najnowszym systemem rozrywki DVD z dużym 8-calowym ekranem rozwijanym.
  • Ekskluzywna, drugiej generacji klawiatura do wprowadzania kodu dostępu. Umieszczona w czarnych słupkach B pojazdu, płaska klawiatura podświetlana eliminuje potrzebę przycisków montowanych w drzwiach i daje klientom możliwość odblokowania drzwi, dezaktywacji systemu alarmowego i wyłączenia funkcji automatycznego zamykania przez wprowadzenie pięciocyfrowego kodu.

Cicha, pewna jazda

Podwozie Forda Flex zostało zaprojektowane z myślą o wydajności, w tym o ciągnieniu do 4000 funtów, jednocześnie dostarczając cichą i pewną jazdę, której oczekują klienci crossoverów.

„Cicha jazda nie jest już luksusem,” powiedział Gary Boes, główny inżynier Flexa. „To coś, czego klienci oczekują od swoich pojazdów i kojarzą z jakością. Flex został zaprojektowany z myślą o redukcji hałasu, drgań i szumów od samego początku.”

Nowe osiągnięcia inżynieryjne obejmują nowy system niezależnego zawieszenia tylnego (IRS) z unikalną geometrią, która umożliwia lepsze dostosowanie, oferując szeroki zakres możliwości bez kompromisów w zakresie wnętrza. Hałas wewnętrzny został zminimalizowany dzięki użyciu materiałów wygłuszających w panelu deski, podsufitce oraz pod dywanikami.

Dodatkowo, szyba o grubości 6 mm pomaga zredukować hałas wiatru i napędu, a specjalnie dobrane opony sprawiają, że hałas drogowy jest prawie niezauważalny.

Mocny silnik V-6 z AWD

Ford Flex napędzany jest przez nagradzany silnik V-6 o pojemności 3,5 litra, połączony z oszczędną 6-biegową skrzynią biegów. Oczekuje się, że napęd dostarczy ponad 260 koni mocy, 245 lb.-ft. momentu obrotowego oraz dobrą wydajność paliwową.

Dostępny inteligentny system napędu na wszystkie koła Forda Flex dostrojony jest do pewnej jazdy w każdych warunkach pogodowych. Inteligentny AWD wykorzystuje aktywny, uruchamiany elektronicznie centralny sprzęgło, aby precyzyjnie rozdzielić moment obrotowy z przodu na tył – do 100% na każdą oś. System potrafi także przewidzieć poślizg kół zanim do niego dojdzie.

Bezpieczeństwo, którego oczekują rodziny

Ford Flex jest wyposażony w funkcje, które odzwierciedlają zobowiązanie Forda do zapewnienia bezpieczeństwa klientów i ich rodzin. Struktura karoserii nowego crossovera została zoptymalizowana z zastosowaniem bocznych belek przeciwwłamaniowych w drzwiach, strategicznego użycia stali borowej o wysokiej wytrzymałości oraz specjalnie zaprojektowanych, absorpcyjnych wnętrz drzwi.

Inne osiągnięcia w zakresie bezpieczeństwa obejmują:

3.5L V6 Duratec 6AT (262 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3496 Cm3
Moc195.6 Kw @ 6250 Rpm
266 Hp @ 6250 Rpm
262 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy245 Lb-Ft @ 4500 Rpm
332 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.8 Galony (71.2 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/60 R18
Długość201.8 In (5126 Mm)
Szerokość88.8 In (2256 Mm)
Wysokość68 In (1727 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.4/65.4 In (1
Rozstaw osi117.9 In (2995 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika20 Cuft (566 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4469 Lbs (2027 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5578 Lbs (2530 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

3.5L V6 Duratec 6AT AWD (262 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3496 Cm3
Moc195.6 Kw @ 6250 Rpm
266 Hp @ 6250 Rpm
262 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy245 Lb-Ft @ 4500 Rpm
332 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.8 Galony (71.2 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/60 R18
Długość201.8 In (5126 Mm)
Szerokość88.8 In (2256 Mm)
Wysokość68 In (1727 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.4/65.4 In (1
Rozstaw osi117.9 In (2995 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika20 Cuft (566 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4641 Lbs (2105 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5732 Lbs (2600 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

3.5L V6 EcoBoost 6AT AWD (355 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3496 Cm3
Moc264.8 Kw @ 5700 Rpm
360 Hp @ 5700 Rpm
355 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy355 Lb-Ft @ 3500 Rpm
481 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.8 Galony (71.2 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/60 R18
Długość201.8 In (5126 Mm)
Szerokość88.8 In (2256 Mm)
Wysokość68 In (1727 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.4/65.4 In (1
Rozstaw osi117.9 In (2995 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika20 Cuft (566 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4839 Lbs (2195 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5952 Lbs (2700 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.