FORD Focus 4 drzwiowe 2011-2014

FORD Focus 4 drzwiowe 2011-2014

Przejdź do galerii zdjęćFORD Focus 4 drzwiowe 2011-2014

Ford zaprezentował trzecią generację modelu Focus na Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w 2010 roku, oferując trzy różne wersje nadwozia, rezygnując z wersji kabriolet.

Model hatchback i kombi skierowane były głównie do młodych ludzi oraz rodzin z małymi dziećmi, podczas gdy sedan był bardziej odpowiedni dla osób po 50. roku życia lub wypożyczalni samochodów. Ford zdołał stworzyć kolejny dobry przykład technologicznie zaawansowanego, przystępnego cenowo pojazdu kompaktowego.

Nadwozie było bardziej aerodynamiczne, z nowym heksagonalnym kształtem atrapy chłodnicy. Reflektory były zbliżone do tych z modelu Mondeo, co dodało jeszcze więcej elegancji znanemu pojazdowi kompaktowemu. Choć był to sedan w układzie trzech boksów, tylna szyba miała bardzo nachyloną formę, co nadawało mu wygląd fastbacka. Szerokie tylne lampy zaczynały się od boków samochodu i kontynuowały się na klapie bagażnika.

Wewnątrz znajdowało się nowe rozmieszczenie kokpitu. Podstawowy model miał 4-calowy zestaw multimedialny, ale jako opcję dostępna była większa, 8-calowa jednostka z ekranem dotykowym. Oferowała łączność Bluetooth oraz pakiet łączności SYNC z możliwością sterowania głosowego i nawigacją.

Ford oferował sedana Focusa z szeroką gamą silników, o mocy od 95 do 160 KM. W przeciwieństwie do wersji hatchback, nie była dostępna wersja RS ani ST, ponieważ Ford stworzył go jako oszczędny sedan rodzinny lub dochodowy model dla właścicieli flot.

Nowa, ekscytująca generacja Forda Focusa zbliża się do premiery sprzedażowej na początku 2011 roku, a podstawowa linia trzech modeli została po raz pierwszy zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2010 roku.

Sportowy pięciodrzwiowy hatchback, elegancki czterodrzwiowy sedan i stylowy pięciodrzwiowy wagon Focus zajmują centralne miejsce na stoisku Forda, ujawnione w pełnych detalach przed rozpoczęciem produkcji w Europie i Ameryce Północnej pod koniec 2010 roku.

Focus jest najważniejszym modelem Forda na świecie. Ponad 10 milionów sprzedanych egzemplarzy od momentu wprowadzenia w 1998 roku sprawiło, że Ford Focus stał się ulubieńcem konsumentów na całym świecie dzięki doskonałemu stosunkowi jakości do ceny, komfortowi i bezpieczeństwu, a przede wszystkim – wspaniałej przyjemności z jazdy.

Po bezprecedensowym globalnym programie rozwoju w ramach strategii ONE Ford, nowa generacja Forda Focusa ma kontynuować udaną tradycję swoich poprzedników i pokazuje, jak Ford się zmienia.

Nowy Focus wyróżnia się smukłym i sportowym designem, a także oferuje więcej przystępnych technologii i funkcji niż kiedykolwiek wcześniej w tej klasie. Nowa generacja Forda Focusa zapewnia również klientom najwyższe standardy jakości i staranności wykonania, doskonałą ekonomikę paliwową oraz przenosi legendarne właściwości jezdne Forda Focusa na nowy poziom.

„Nowy Focus w pełni reprezentuje to, co najlepsze w Ford Motor Company, i cieszymy się, że pierwsze pojazdy trafią do rąk klientów bardzo szybko” – powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent grupy ds. rozwoju produktów Forda. „Inwestycja w naszą nową platformę C-car pozwoliła nam zaoferować globalnym konsumentom przystępny produkt, który zapewnia jakość, efektywność paliwową, bezpieczeństwo i technologię, które przekraczają ich oczekiwania.”

Rozwój w Europie, sprzedaż na całym świecie

Opracowany w Europie, sprzedawany w ponad 120 krajach na całym świecie przy 80% wspólnych częściach, nowy Focus jest modelem stworzonym na nowej globalnej platformie Forda C-segmentu. Platforma ta będzie podstawą co najmniej dziesięciu pojazdów na całym świecie i odpowiada za dwa miliony jednostek rocznej produkcji do 2012 roku.

„Prezentacja trzech podstawowych nadwozi Forda Focusa tutaj w Paryżu to kolejny kluczowy kamień milowy w naszej globalnej strategii C-car” – powiedział Kuzak. „Już za kilka miesięcy produkcja Focusa rozpocznie się jednocześnie w zakładach montażowych w Saarlouis i Michigan, gdy zaczniemy realizować wizję dostarczenia co najmniej dziesięciu nowych odmian z tej samej platformy na całym świecie.”

W Paryżu Ford potwierdza również, że oferta nowej generacji Forda Focusa nie zostanie poszerzona o dodatkowe wersje trzydrzwiowe lub Coupé-Cabriolet.

„Podejmując decyzję o przyjęciu tak smukłego, przypominającego coupé designu dla pięciodrzwiowego hatchbacka, nie było miejsca w ofercie na wersję trzydrzwiową” – wyjaśnił Kuzak. „Trzyodmianowa oferta Focusa zapewnia idealną równowagę między sportowym, dynamicznym wyglądem a codzienną praktycznością. A dla kupujących poszukujących tego samego dynamicznego wyglądu, ale z dodatkową przestrzenią, nasza nowa linia C-car oferuje również stylowego nowego C-MAX-a, dzięki czemu klienci naprawdę mogą znaleźć idealny samochód dostosowany do swoich potrzeb.”

Ford obiecał dodać model Ford Focus w wersji sportowej do nowej linii, a w Paryżu firma zaprezentowała, jak ten model będzie wyglądał po wprowadzeniu w 2012 roku. Ekscytujący nowy model Forda Focus ST został zaprezentowany w Paryżu, a jego 250-konny silnik Ford EcoBoost zapewni przyjemność z jazdy, która będzie odpowiadać wspaniałemu wyglądowi.

Rozpoczęcie produkcji globalnej Focusa

Wiodące zakłady montażowe Forda Focusa w Saarlouis (Niemcy) i Michigan (USA) obecnie przygotowują się do równoczesnego uruchomienia produkcji pod koniec 2010 roku.

Zakład w Saarlouis będzie produkować wszystkie trzy nadwozia Forda Focusa, podczas gdy produkcja w Michigan skoncentruje się na wersjach czterodrzwiowych i pięciodrzwiowych.

Produkcja w Europie zostanie zwiększona w połowie 2011 roku, gdy zakład montażowy w Sankt Petersburgu (Rosja) rozpocznie produkcję nowych modeli czterodrzwiowych i pięciodrzwiowych. Następny etap to rozszerzenie produkcji Forda Focusa na region Azji i Pacyfiku, gdy zakład w Chongqing (Chiny) rozpocznie działalność na początku 2012 roku.

Aby zaspokoić silne zapotrzebowanie europejskie na markę Ford Focus podczas gdy zakład w Saarlouis zwiększa produkcję nowego modelu, obecny Ford Focus będzie produkowany w Walencji (Hiszpania) do połowy 2011 roku.

„Popyt na aktualny model pozostaje niezwykle wysoki w całej Europie, z całym pokoleniem klientów, którzy są mocno lojalni wobec marki Ford Focus” – powiedział Stephen Odell, przewodniczący i dyrektor generalny Forda w Europie. „Kontynuowanie produkcji aktualnego Focusa w Walencji pozwoli nam zaoferować tym klientom dobrą dostępność i najlepszą możliwą wartość, podczas gdy Saarlouis zwiększa produkcję nowego modelu.”

Uderzający, usprawniony design

Trzy modele Forda Focusa dzielą sporty i dynamiczny charakter, co oznacza kolejny krok ewolucji uznawanej formy designu kinetycznego Forda, który przyczynił się do rosnącej popularności najnowszych małych i średnich samochodów firmy.

Dzięki uderzającemu przodowi, smukłemu profilowi, dramatycznie unoszącej się linii bocznej oraz atletycznej sylwetce nowy Ford Focus wyraźnie sugeruje satysfakcjonujące wrażenia z jazdy, które czekają na klientów, gdy wsiądą za kierownicę.

Niski, opływowy profil z mocno nachyloną przednią szybą przyczynia się również do imponującego kształtu aerodynamicznego nadwozia, co pomaga zminimalizować zużycie paliwa.

Zoptymalizowana aerodynamika, w tym aktywna przesłona grilla, która blokuje przepływ powietrza przez system chłodzenia, gdy nie jest potrzebna – Ford Focus podąża za nowym Mondeo – doprowadziła do znacznego zmniejszenia oporu powietrza.

Europejski model czterodrzwiowy ma współczynnik oporu (CD) na poziomie 0,27, w porównaniu do 0,30 w aktualnym modelu.

Stylowe i funkcjonalne wnętrze

Dynamiczna jakość zewnętrzna wzmacniana jest przez charakterystyczny design wnętrza. Nowy Ford Focus ma nowoczesne, przypominające kokpit wnętrze, z stylowym konsolą centralną, która oplata kierowcę i zapewnia znakomity dostęp do głównych elementów sterujących i paneli wyświetlaczy pojazdu.

W kokpicie najważniejszą innowacją jest nowa generacja technologii łączności kierowcy, MyFord, która zapewnia kierowcy zaawansowane połączenie elementów sterujących i ekranów wyświetlaczy, aby obsługiwać kluczowe funkcje pojazdu. W pojazdach wyższej serii system MyFord zawiera 8-calowy ekran dotykowy, umożliwiający kierowcy kontrolowanie szerokiego zakresu funkcji za pomocą przejrzystego i intuicyjnego wyświetlacza kolorowego.

MyFord jest uzupełniony przez nową generację potężnego pakietu łączności SYNC®, który obejmuje zaawansowany system kontroli głosowej, Bluetooth i nawigację satelitarną, a także punkty podłączeniowe dla różnorodnych urządzeń zewnętrznych i odtwarzaczy multimedialnych.

Wnętrze łączy znakomitą funkcjonalność z doskonałym rzemiosłem. Odważna i nowoczesna grafika kabiny, rzeźbiony kształt panelu przyrządów z miękkich w dotyku materiałów oraz wybór materiałów wykończeniowych wysokiej jakości przyczyniają się do wrażenia, że pasażerowie podróżują pojazdem klasy premium.

Nowy Ford Focus Estate zaprezentowany w Paryżu z wnętrzem po raz pierwszy jeszcze bardziej podkreśla ten premium charakter, oferując pakiet wnętrza z skóry z ekskluzywnej gamy opcji personalizacji pojazdów Ford Individual, które są specjalnie opracowywane dla nowego modelu.

Pokazowy pojazd ma luksusowe czarne wykończenie ze skóry premium na siedzeniach, panelach drzwiowych, centralnym podłokietniku i osłonie deski rozdzielczej, z kontrastującym przeszyciem. Pełna gama Ford Individual dla nowego Focusa zostanie ujawniona bliżej daty premiery.

Inteligentna technologia dla bezpieczeństwa i praktyczności

Globalna skala programu C-car Forda sprawia, że wprowadzenie więcej technologii i funkcji jest bardziej opłacalne niż kiedykolwiek wcześniej dla samochodów w tej klasie. Dzięki temu inżynierowie Forda Focusa mogli zaoferować niezwykły wachlarz innowacyjnych technologii, które odpowiadają na potrzeby konsumentów na całym świecie.

Liczba funkcji oferowanych na każdym rynku będzie różnić się w zależności od lokalnego popytu i akceptacji, chociaż ponieważ pełna gama technologii została opracowana dla pojazdu, dodatkowe funkcje mogą być wprowadzone w przyszłości, aby spełnić zmieniające się wymagania klientów.

Na rynku europejskim ta znaczna inwestycja w technologie dla nowej generacji Forda Focusa obiecuje wyraźne przywództwo w segmencie C i oferuje klientom ekscytujący zestaw zaawansowanych funkcji, które zazwyczaj występują tylko w większych i droższych pojazdach.

Kluczową innowacją w nowym Fordzie Focusie jest nowy system bezpieczeństwa przy niskich prędkościach, który pojawia się po raz pierwszy w pojeździe Forda. System ma na celu pomóc kierowcom unikać kolizji czołowych przy niskich prędkościach, które są bardzo powszechne w zatłoczonych warunkach miejskich, i działa przy prędkościach poniżej 30 km/h (20 mph).

Używając przedniego czujnika optycznego, system wykrywa obiekty przed samochodem i niezbyt często (50 razy na sekundę) oblicza siłę hamowania niezbędną do unikania kolizji. Jeśli system uzna, że kolizja jest nieunikniona, a kierowca nie podejmuje żadnych działań, automatycznie zmniejsza wkład gazu i aplikuje hamulce.

Szeroka gama inteligentnych technologii wsparcia kierowcy dostępnych w nowym Focusie obejmuje również:

Aktywny asystent parkowania
System utrzymania pasa ruchu i ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa
Automatyczne światła drogowe
Rozpoznawanie znaków drogowych
Ostrzeżenie dla kierowcy
Adaptacyjny tempomat z ostrzeżeniem o zbliżaniu i łagodzeniem kolizji poprzez hamowanie
System informacji o martwym polu
Ogranicznik prędkości
Monitorowanie zapięcia pasa na tylnych siedzeniach
Elektryczne blokady dziecięce
Kamera tylna

Niezrównana jakość jazdy

Kiedy wprowadzono go na rynek w 1998 roku, oryginalny Ford Focus przyniósł nowe poziomy zwinności i reakcji w segmencie C. Nowa generacja Forda Focusa ma na celu podniesienie standardu jeszcze wyżej, dążąc do klasy prowadzenia, która łączy doskonałą precyzję kierowania i feedback z drogi z znacznie poprawioną jakością jazdy i kontrolą.

Aby osiągnąć tę wydajność, inżynierowie zaktualizowali innowacyjne koncepcje zawieszenia z wcześniejszych modeli, opracowując zoptymalizowane nowe projekty dla tylnego zawieszenia 'Control Blade’ oraz półizolowanego przedniego subframe.

Projekt zawieszenia uzupełnia całkowicie nowy system wspomagania kierownicy elektrycznej, który został starannie dostrojony, aby zapewnić czyste i precyzyjne reakcje przy wysokich prędkościach, jednocześnie pozostając lekkim i zwrotnym podczas parkowania.

Europejscy specjaliści od dynamiki jazdy Forda poprawili również stabilność zakrętów i zwrotność dzięki wprowadzeniu zaawansowanego systemu kontrolowania momentu obrotowego, który działa jak dyferencjał rozdzielający moment obrotowy, aby nieustannie równoważyć rozkład momentu obrotowego pomiędzy przednimi kołami, co skutkuje zmniejszonym podsterownością, poprawioną przyczepnością i lepszym wchodzeniem w zakręty.

System jest szczególnie skuteczny, gdy samochód przyspiesza w zakrętach, stosując niewielką ilość hamowania na przednim wewnętrznym kole, by większa część momentu obrotowego silnika trafiała do zewnętrznego koła, które ma lepszą przyczepność. Sprawia to, że samochód wydaje się mniejszy i bardziej zwrotny, szybciej reagując na polecenia kierowcy, a jego właściwości jezdne z pewnością zachwycą zapalonych kierowców sportowych i pomogą mniej doświadczonym kierowcom w trudnych warunkach.

Żwawa wydajność przy doskonałej ekonomii

Przyjemność jazdy nowym Fordem Focus jest potęgowana dzięki jednostkom napędowym, które zapewniają dynamiczne osiągi i dążą do doskonałych poziomów efektywności paliwowej oraz emisji CO2.

Europejska oferta jednostek napędowych dla nowego Forda Focusa obejmuje nowoczesny silnik benzynowy Ford EcoBoost o pojemności 1,6 litra oraz wybór zaawansowanych i ulepszonych silników Diesla Duratorq TDCi z systemem common-rail, które oferują znaczną redukcję zużycia paliwa w porównaniu do poprzedniego modelu.

150 PS/180 PS 1.6-litra Ford EcoBoost

Wiodącym modelem silnika benzynowego jest nowy silnik Ford EcoBoost o pojemności 1,6 litra, dostępny w wersjach 150 PS i 180 PS.

Jest jednym z zupełnie nowej generacji silników benzynowych zredukowanej pojemności, wysokiej wydajności i niskiej emisji CO2 od Forda, silnik 1,6-litra Ford EcoBoost jest lekką, całkowicie aluminiową konstrukcją, która łączy w sobie trzy technologie – centralnie umieszczony wysokociśnieniowy system wtrysku, doładowanie o niskiej bezwładności oraz niezależnie zmienny rozrząd (Ti-VCT) – aby stworzyć zaawansowany system spalania, który wprowadza nowe poziomy wydajności i efektywności paliwowej do silników benzynowych w tej kategorii.

Ta silna kombinacja technologii sprawia, że silnik 1,6-litra Ford EcoBoost może dostarczyć mocny moment obrotowy na niskich obrotach i dynamiczne osiągi o pojemności dużego silnika, jednocześnie zapewniając rozmiar, wagę i ekonomikę paliwową znacznie mniejszego silnika.

Zarówno wariant 150 PS, jak i 180 PS łączą imponującą moc szczytową z mocą ciągnącą przy niskich obrotach silnika, która dorównuje silnikom Diesla najnowszej generacji, przy czym silnik 180 PS generuje maksymalny moment obrotowy 240 Nm od 1600 do 5000 rpm, z 270 Nm dostępnymi podczas mocnego przyspieszania dzięki transientnemu zwiększeniu mocy.

W Fordzie Focus pięciodrzwiowym silnik 180 PS osiąga maksymalną prędkość 222 km/h (138 mph) i czas 0-100 km/h (62 mph) wynoszący 7,9 sekundy, a jednocześnie zapewnia imponujące średnie zużycie paliwa wynoszące 6,0 litrów/100 km (47 mpg) i emisję CO2 wynoszącą 139 g/km.

105 PS/125 PS 1.6-litra Ford Duratec Ti-VCT

Oferta silników benzynowych w Fordzie Focus obejmuje również sprawdzony silnik Duratec Ti-VCT o pojemności 1,6 litra z mocami 105 PS i 125 PS.

Reagujący i ekonomiczny silnik Ti-VCT o pojemności 1,6 litra, wykonany w całości z aluminium, został jeszcze bardziej zoptymalizowany i dostrojony, zredukowano tarcie wewnętrzne i poprawiono oddychanie w systemie wydechowym, aby zapewnić zredukowane zużycie paliwa i zwiększoną moc momentu.

95 PS/115 PS 1.6-litra Duratorq TDCi

Silnik Diesla Duratorq TDCi o pojemności 1,6 litra został całkowicie zaktualizowany dzięki zmianom w systemie spalania, systemie wtrysku paliwa i turbosprężarce w celu poprawy wydajności, efektywności paliwowej i jakości pracy.

Klienci Forda Focus mogą wybierać między dwoma różnymi mocami: 95 PS i 115 PS. Oba warianty oferują wystarczającą moc ciągnącą i szeroki zakres momentu obrotowego, przy czym silnik 115 PS dostarcza dodatkową moc dzięki transientnej funkcji zwiększania, która podnosi szczytowy moment obrotowy z 270 Nm do 285 Nm podczas mocnego przyspieszania.

Ten układ napędowy oferuje również wyjątkową ekonomikę, osiągając średnie zużycie paliwa wynoszące 4,2 litra/100 km (67 mpg)* oraz emisję CO2 wynoszącą 109 g/km.

115 PS/140 PS/163 PS 2.0-litra Duratorq TDCi

Podobnie jak jego mniejszy odpowiednik, silnik Diesla Duratorq TDCi o pojemności 2,0 litra został kompleksowo przekształcony, aby zwiększyć moc i moment obrotowy w układzie Diesla w Fordzie Focus, ale nie kosztem efektywności paliwowej i emisji CO2.

W połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną silnik TDCi o pojemności 2,0 litra jest dostępny w wariantach 140 PS i 163 PS, a Focus może być również wyposażony w wydajną, automatyczną skrzynię dwusprzęgłową Ford PowerShift o 6 biegach z wersjami silnika 115 PS, 140 PS oraz 163 PS.

160 PS 2.0-litra DI Ti-VCT dla Ameryki Północnej

Dla rynku północnoamerykańskiego oraz wybranych innych rynków preferujących jednostki napędowe na benzynę, nowy Focus jest wyposażony w zupełnie nowy silnik benzynowy o mocy 160 PS i pojemności 2,0 litra, który łączy wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni z niezależną zmiennością faz rozrządu dla zwiększonej wydajności i efektywności paliwowej.

Nowy silnik DI Ti-VCT o pojemności 2,0 litra jest do 20 koni mechanicznych bardziej wydajny niż aktualny silnik 2,0 Duratec I-4 montowany w północnoamerykańskim Fordzie Focus, a także przyczynia się do prognozowanych zysków w zakresie efektywności paliwowej na poziomie ponad 10 procent.

Aby maksymalnie wykorzystać swoją przewagę w zakresie wydajności i ekonomiki, silnik DI Ti-VCT o pojemności 2,0 litra jest połączony z najnowszą automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift z suchym sprzęgłem o 6 biegach. Dzięki wydajnej konstrukcji dwusprzęgłowej, sama skrzynia może pomóc w redukcji zużycia paliwa aż o 9 procent w porównaniu do tradycyjnej czterobiegowej automatycznej.

Technologie Forda ECOnetic minimalizują CO2

Oprócz wysoce wydajnych oferowanych jednostek napędowych benzynowych i diesla, nowa gama Forda Focusa zawiera także inne cechy z programu technologii Ford ECOnetic, aby zminimalizować zużycie paliwa i emisję CO2.

Najważniejsze, że Focus jest pierwszym modelem Forda, który wprowadza technologię Ford Auto-Start-Stop jako standard w znaczącej części oferty. Wszystkie pojazdy z silnikiem benzynowym Ford EcoBoost o pojemności 1,6 litra oraz silnikiem diesla TDCi o pojemności 1,6 litra – co odpowiada około 50 procentom europejskiego wolumenu sprzedaży – są wyposażone w Ford Auto-Start-Stop, co zazwyczaj redukuje zużycie paliwa i emisję CO2 o 10 procent w warunkach miejskich.

Dla osiągnięcia maksymalnej efektywności, gama Forda Focusa będzie dostępna z dedykowaną, ultra-niską jednostką CO2 ECOnetic później w 2011 roku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.