FORD Focus 5 drzwiowe 2018-2021

FORD Focus 5 drzwiowe 2018-2021

Przejdź do galerii zdjęćFORD Focus 5 drzwiowe 2018-2021

Po sprzedaży 16 milionów egzemplarzy rodziny Ford Focus od jej debiutu w 1998 roku, kompaktowy hatchback osiągnął swoją czwartą generację w 2018 roku, wprowadzając nowe udoskonalenia w zakresie ekologii i bezpieczeństwa.

Wygląd samochodu zawsze był mocnym punktem sprzedaży. Focus prezentował się ostrzej i smuklej niż wcześniej. Obniżony dach z małym spoilerem na tylnej klapie to były pozytywne aspekty. Sportowy wygląd z przodu miał związek z mężczyznami jako potencjalnymi nabywcami. Jednak Focus był dostępny w różnych wersjach wyposażeniowych, z których niektóre przyciągały kobiety.

Wewnątrz pojazdu było miejsce dla pięciu pasażerów, mimo że centralny tunel nieco wystawał w kabinie. Długość rozstawu osi wynosząca 2,7 metra (106,3″) zapewniała wygodne miejsce na nogi z tyłu. Pomimo niższej linii dachu, w samochodzie było wystarczająco dużo miejsca na głowę. Dla kierowcy przygotowano przyzwoite wyposażenie, w tym opcję 8-calowego systemu infotainment z ekranem dotykowym i systemem SYNC3, który obsługuje Android Auto i Apple CarPlay. Podstawowy system miał mniejszy ekran. Wszystkie cztery drzwi były wyposażone w ochronę przed uderzeniem podczas parkowania. To była charakterystyczna cecha Forda, która polegała na tym, że po otwarciu drzwi mały mechanizm z gumową osłoną wysuwał się wokół drzwi, aby nie uderzyć w inne auto.

W kwestii układu napędowego, Focus był dostępny z kilkoma podstawowymi silnikami i ich wariantami. Oferowano silniki benzynowe o pojemności 1.0, 1.5 i 2.0 litra oraz silniki diesla o pojemności 1.5 i 2.0 litra. Specjalna wersja ST dysponowała silnikiem benzynowym o pojemności 2.3 litra. Standardowe skrzynie biegów to manualne o 6 biegach, a automatyczne o 8 biegach dostępne były jako opcja dla wybranych silników.

 Nowy Ford Focus – najbardziej zaawansowany i technicznie doskonały Focus w historii – został stworzony od podstaw, aby zapewnić najbardziej komfortowe, intuicyjne i satysfakcjonujące doświadczenia kierowcy i pasażerów wśród średniej wielkości samochodów rodzinnych w Europie.

Dzięki bliższej współpracy z klientami niż kiedykolwiek wcześniej, Ford Focus wprowadza nową filozofię projektowania skoncentrowaną na człowieku, która łączy emocjonalny styl zewnętrzny z doskonałą aerodynamiką oraz oferuje wnętrze z większą przestrzenią, wysokiej jakości materiałami i rzemiosłem.

Focus wprowadza nową filozofię projektowania skoncentrowaną na człowieku, która łączy emocjonalny styl zewnętrzny z doskonałą aerodynamiką oraz oferuje wnętrze z większą przestrzenią, wysokiej jakości materiałami i rzemiosłem.

Najbardziej zaawansowane technologie asystujące kierowcy firmy Ford w historii zostały zintegrowane w sposób, który umożliwia intuicyjne, zmniejszające stres oraz wyrafinowane doświadczenie jazdy. Zaawansowane technologie obejmują:

Adaptacyjny tempomat (ACC), teraz ulepszony o funkcje Stop & Go, rozpoznawanie znaków prędkości i centrowanie w pasie ruchu, co ułatwia pokonywanie zatłoczonych ulic
Adaptacyjny system oświetlenia Forda z nowym systemem Predictive Curve Light opartym na kamerze oraz oświetleniem opartym na znakach, które wstępnie dostosowuje wzory świateł drogowych dla poprawy widoczności, monitorując zakręty na drodze, a po raz pierwszy w branży – znaki drogowe
Active Park Assist 2, który teraz również kontroluje wybór biegu, przyspieszenie i hamowanie, umożliwiając w pełni zautomatyzowane manewry za naciśnięciem przycisku
Pierwszy w Europie wyświetlacz Head-up (HUD) Forda, który pomaga kierowcom skoncentrować uwagę na drodze przed nimi
Evasive Steering Assist, technologia będąca pierwszym w segmencie rozwiązaniem, które pomaga kierowcom omijać zatrzymane lub wolniej poruszające się pojazdy, aby uniknąć kolizji

Nowy Ford Focus pozostaje wierny 20-letniej tradycji tej nazwy, oferując doskonałe właściwości jezdne, które zostały dodatkowo wzmocnione pierwszym zastosowaniem technologii Continuously Controlled Damping (CCD) w systemach zawieszenia przedniego i tylnego; nowymi trybami jazdy; izolowaną tylną ramą dla większego komfortu; oraz opatentowaną przez Forda technologią sprężynową.

Doświadczenie pasażerów zostało wzbogacone o funkcje komfortu i wygody, w tym system FordPass Connect z wbudowanym modemem, umożliwiającym łączność w ruchu, oraz nową bezprzewodową ładowarkę dla kompatybilnych urządzeń smartfonowych.

Opcje napędowe obejmują dalej zoptymalizowaną wersję wielokrotnie nagradzanego silnika 1.0 EcoBoost oraz nowy silnik benzynowy 1.5 EcoBoost, oba wzbogacone o pierwsze w branży rozwiązanie dezaktywacji cylindrów dla silników trzycylindrowych. Nowe silniki diesla 1.5 EcoBlue i 2.0 EcoBlue oferują optymalną efektywność paliwową, a nowa inteligentna, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów dostosowuje wzory zmiany biegów do stylu jazdy i jest sterowana za pomocą stylowego i ergonomicznego pokrętła zmiany biegów.

„Nasz całkowicie nowy Ford Focus to szczyt technologii i atrakcyjności jazdy w swoim segmencie” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezydent ds. rozwoju produktów w Fordzie w Europie. „Możliwość zbudowania zupełnie nowego samochodu od podstaw nie zdarza się często. Chwyciliśmy ją obiema rękami, aby opracować najlepszy średniej wielkości samochód rodzinny, jaki można kupić.”

Nowy Ford Focus jest dostępny w wersjach pięciodrzwiowych, kombi oraz w wybranych rynkach w wersjach czterodrzwiowych, oferując najszerszą gamę Forda Focus w historii, z unikalnymi osobowościami dostosowanymi do najszerszego spektrum aspiracji klientów średniej wielkości samochodów, w tym stylowy Focus Trend i Titanium, sportowy Ford Focus ST-Line, luksusowy Focus Vignale oraz pierwszy crossover Focus Active.

Całkowicie nowy Ford Focus jest pierwszym pojazdem na świecie opartym na nowej platformie C2 Forda, zaprojektowanej w celu poprawy wyników w testach zderzeniowych; zapewnienia większej przestrzeni wewnętrznej dla średniej wielkości modeli Forda, bez negatywnego wpływu na wymiary zewnętrzne; i wsparcia poprawionej aerodynamiki dla lepszej efektywności paliwowej. Najlepsze w historii rzemiosło i jakość zostały osiągnięte dzięki inwestycji w wysokości 600 milionów euro w zakładzie montażowym Forda w Saarlouis, Niemcy.

Ford sprzedał prawie siedem milionów samochodów Focus w Europie i ponad 16 milionów na całym świecie od momentu wprowadzenia rewolucyjnej pierwszej generacji Forda Focus w 1998 roku.

„Focus był naszym sercem w Europie przez dwie dekady. Prowadząc w dziedzinie designu, technologii i zabawy z jazdy, ucieleśnia wszystko, co nasi klienci kochają w Fordzie” – powiedział Steven Armstrong, wiceprezydent grupy i prezydent ford motor company na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. „Z średniej wielkości samochodami rodzinnymi stanowiącymi prawie jedną piątą sprzedaży w całej Europie w ubiegłym roku, Focus pozostaje tak samo ważny jak nigdy dla naszej firmy i naszych klientów, dlatego włożyliśmy tyle energii w rozwój całkowicie nowego modelu, który jest jednym z najlepszych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.”

Projektowanie skoncentrowane na człowieku

Całkowicie nowy Ford Focus oznacza ewolucję w języku projektowania Forda. Stworzony, aby dostarczać bogate doświadczenia użytkowników z każdą interakcją, filozofia projektowania „skoncentrowana na człowieku” łączy ekspresywną formę z funkcjonalnymi atrybutami, które kierowane są przez potrzeby klientów.

„Chcieliśmy, aby nasz całkowicie nowy Focus był produktem, w którym klienci zakochają się i pozostaną w tej miłości” – powiedział Amko Leenarts, dyrektor ds. projektowania Forda w Europie. „W środku i na zewnątrz nasza nowa filozofia projektowania polega na tworzeniu niezapomnianych momentów interakcji, które budują i podtrzymują relację między człowiekiem a maszyną.”

Focus zyskał proporcje, które odzwierciedlają bardziej premium, sportowy kształt, jednocześnie oferując większy komfort i przestronność. Nowa, wyrazista sylwetka została osiągnięta głównie dzięki przesunięciu słupków A dalej do tyłu; zrównoważony kształt, który pozwala im celować w centrum przedniego koła, podczas gdy mocne blachy słupków C leżą równo nad tylnymi kołami. W wyniku tego dłuższy kaptur i płynne przednie błotniki, w połączeniu z zauważalnym zmniejszeniem kąta linii pasa, są zarówno silne, jak i eleganckie, podkreślając premium i sportowy charakter samochodu.

Wydłużenie rozstawu osi o 53 milimetry umożliwia większą średnicę opon, pozwalając kołom być osadzonym wyżej w blachach, co zmniejsza wrażenie długości i masy wizualnej. Krótsze zwisy i tylny umiejscowienie kabiny nadają mocną, dynamiczną postawę z kompaktowym wrażeniem.

Zarządzanie przepływem powietrza wokół pojazdu odegrało kluczową rolę w rozwoju projektowania całkowicie nowego Forda Focus. Wysoce rzeźbione, atletyczne zewnętrze osiąga efektywność aerodynamiczną klasy lidera dzięki smukłemu, niższemu profilowi; krótkim tylnym zwisom; ściętym narożnikom oraz harmonijnie zintegrowanym funkcjom aerodynamicznym.

Generacyjne w ruchach, blachy są formowane przez wysoce napięte, atletyczne rzeźbienie. Szerokie powierzchnie łapią światło, wizualnie przyciągając uwagę od frontu do tyłu. Długie przednie błotniki wyraźnie wskazują w kierunku krępych tylnych burt, tworząc dynamiczną wizualną zwrotność.

Twarz całkowicie nowego Focusa jest prosta i harmonijna, emanująca wyraźną i asertywną obecnością. Wyraźnie większa, lecz rozpoznawalnie dumnie zarysowana atrapa Forda siedzi pewnie między poziomo ustawionymi reflektorami, które, podobnie jak tylne lampy, są umieszczone jak najdalej na zewnątrz, aby podkreślić szerokość i postawę.

Tylne lampy są teraz w dwóch częściach, co pozwala na bardziej wszechstronne otwieranie klapy bagażnika, podczas gdy technologie oświetlenia LED zapewniają wyraźnie rozpoznawalne sygnatury zarówno w świetle dziennym, jak i w ciemności. Nazwa Focus jest umieszczona dumnie w indywidualnych literach o satynowym wykończeniu między tylnymi lampami, potwierdzając premium wykonanie z tyłu.

Całkowicie nowy Focus oferuje dostosowaną gamę wyboru, z różnymi wykonaniami dla Forda Focus Vignale, ST-Line, Active i Titanium odzwierciedlającymi specyficzne preferencje i potrzeby klientów. Identyfikatory obejmują:

Dolny przedni otwór Forda Focus Vignale zaprojektowany tak, aby wyglądał bardziej jak biżuteria i rzemiosło, oraz stonowane zdobienia Vignale, takie jak satynowe wykończenia aluminium na relingach dachowych, fasciach i wkładkach, oraz charakterystyczna siatka grilla Vignale
Bardziej agresywnie stylizowany tylny dyfuzor oraz większy funkcjonalny spojler dachowy Forda Focus ST-Line; bardziej otwarte przednie otwory zaprojektowane z myślą o wydajności i ujawniające komponenty silnika za nimi; oraz odważne dolne elementy skrzydeł ST-Line kierujące powietrze do otworów kurtyny powietrznej
Ford Focus Active z podwyższonym prześwitem i ochronnymi czarnymi osłonami nadkoli oraz rockerami; osłony przednie i tylne oraz wkładki rockerów malowane w kontrastowym srebrze; oraz unikalny projekt przedniej części
Paleta 13 kolorów zewnętrznych, w tym Orange Glow, Desert Island Blue i Vignale-exclusive czterowarstwowy Dark Mulberry.

Filozofia projektowania skoncentrowana na człowieku wydłuża się do wnętrza, które oferuje bardziej zachęcające i przestronne środowisko o większej postrzeganej jakości – osiągniętej dzięki prostym, czystym liniom, ekspresyjnym i inspirującym pewnością materiałom oraz perfekcyjnie zintegrowanym powierzchniom.

Uproszczony, mniej zagracony design wspiera bardziej uspokajającą atmosferę. Przednie drzwi teraz gładko płyną za panelem instrumentów, tworząc wizualnie przestronny, luksusowy efekt dookoła. Górny panel instrumentów oraz wnętrza drzwi są wykonane z miękkich materiałów dotykowych dla bardziej premium odczucia. Wyrafinowane elementy biżuteryjne odzwierciedlają współczesny design produktów luksusowych, z polerowanym szkłem i szczotkowanymi wykończeniami wśród tych oferowanych dla dekoracji deski rozdzielczej po stronie pasażera, wykończeń drzwi i rejestrów wentylacyjnych.

Tak jak na zewnątrz, wnętrza całkowicie nowych odmian Focusa mają unikalne elementy projektu i materiały, które nadają im wyróżniający charakter, w tym wykończenia w stylu drewna o drobnej fakturze i premium skórę dla Vignale, sportowe wykończenia w stylu włókna węglowego i czerwone szwy dla ST-Line oraz bardziej wytrzymałe, textured materials and surfaces dla Active.

„Zniknęły te 'zajęte’ obszary, gdzie różne struktury i materiały spotykają się w jednej przestrzeni” – powiedział Leenarts. „Zamiast tego materiały są starannie dobrane, aby lepiej się ze sobą łączyć i uzupełniać, podkreślając poprawioną jakość wykonania i rzemiosła.”

Technologie wzbudzające zaufanie

Całkowicie nowy Ford Focus wprowadza szerszą gamę zaawansowanych funkcji niż jakikolwiek pojazd Forda wcześniej, przynosząc technologie kojarzone z automatyzacją poziomu 2 do samochodu rodzinnego.

Zaawansowane technologie Ford Co-Pilot360 zwiększają ochronę, jazdę i parkowanie, a także mają na celu uczynienie doświadczenia prowadzenia bardziej komfortowym, mniej wymagającym i bezpiecznym.

ACC z funkcją Stop & Go, rozpoznawanie znaków prędkości i centrowanie w pasie ruchu pomagają pojazdowi utrzymać komfortowy dystans do pojazdów z przodu; pomagają zmniejszyć stres podczas długich podróży, pomagając utrzymać pojazd w centrum swojego pasa; i mogą dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących przepisów, monitorując znaki drogowe na poboczu i nad głową oprócz korzystania z informacji z pokładowego systemu nawigacyjnego. ACC działa przy prędkościach do 200 km/h (125 mph).

Nowa funkcja Stop & Go umożliwia systemowi ACC całkowite zatrzymanie pojazdu w ruchu stop-and-go, wykorzystując do 50% całkowitej siły hamowania, a automatycznie rusza, jeśli czas zatrzymania jest krótszy niż 3 sekundy. W przypadku dłuższych czasów zatrzymania kierowca może nacisnąć przycisk na kierownicy lub delikatnie wcisnąć pedał gazu, aby ruszyć.

Technologia centrowania pasa monitoruje oznaczenia drogi i może zastosować delikatny, ale wyczuwalny torque do systemu kierowniczego, aby pomóc kierowcom pozostać w centrum swojego pasa, gdy system ACC jest aktywowany. Zaprojektowana do wsparcia kierowców przy prędkościach do 200 km/h (125 mph), technologia dostarczy wizualnych i dźwiękowych ostrzeżeń, jeśli wykryje brak wkładu w kierownicę od kierowcy.

„Przypomnij sobie, kiedy zdawałeś egzamin na prawo jazdy i jak bardzo musiałeś się koncentrować, aby być bezpiecznym na drodze. Jazda nie stała się mniej wymagająca – po prostu staliśmy się bardziej przyzwyczajeni do presji. Technologie takie jak Stop & Go i centrowanie pasa zmniejszą wymagania wobec kierowców, pomagając im skupić się i być mniej zestresowanym, a bardziej pewnym siebie za kierownicą” – powiedział Helmut Reder, globalny dyrektor ds. pojazdów C w Fordzie w Europie.

Adaptacyjny system oświetlenia Forda z Predictive Curve Light i Sign-based Light po raz pierwszy wstępnie dostosowuje wzory świateł drogowych, aby zapewnić maksymalną widoczność przed dotarciem do zakrętu, zjazdu lub ronda.

System wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu, aby monitorować oznaczenia pasa do 65 metrów przed pojazdem, umożliwiając światłu z reflektorów wcześniejsze skierowanie w stronę zakrętu dla poprawy widoczności podczas zbliżania się, zamiast polegać wyłącznie na wkładzie kierowcy z kierownicą. Opatentowana przez Forda integracja zdolności odczytu znaków drogowych w celu optymalizacji wzorów snopu pozwala na poszerzenie snopu w zjazdach i rondach, aby lepiej oświetlić niebezpieczeństwa, które nie znajdują się w kierunku jazdy.

Całkowicie nowe technologie oświetleniowe Focusa, w tym Adaptacyjny system oświetlenia przodu, który dostosowuje kąt i intensywność snopu świateł do środowiska jazdy, oraz odblaskowe światła drogowe, które eliminują poczucie winy związane z przypadkowym oślepianiem innych kierowców i pomagają użytkownikom widzieć więcej drogi przed sobą w nocy, wspierane są przez zaawansowane reflektory LED, które wykorzystują innowacyjną regulowaną konfigurację bębnową dla większej elastyczności i łagodnych, mniej rozpraszających przejść.

Ford Focus jest również pierwszym pojazdem Forda w Europie, który oferuje wyświetlacz Head-up (HUD), który pomaga kierowcom utrzymać wzrok na drodze, wyświetlając przydatne informacje w ich polu widzenia. System maksymalizuje efektywność, zapewniając jedno z największych pól widzenia spośród dostępnych HUD-ów w Europie, mierzące 6 stopni na 2,5 stopnia. System jest także jednym z najjaśniejszych dostępnych, regulowanym w 16 przyrostach do 10 000 kandeli na metr kwadratowy.

Specjalne filtry dla wysuwanej poliwęglanowej osłony czynią ją pierwszym tego typu, która może być odczytywana przez użytkowników noszących polaryzowane soczewki. W zależności od specyfikacji pojazdu, konfigurowalny wybór wyświetlanych informacji obejmuje prędkość – jedyną treść, która jest zawsze obecna; Rozpoznawanie znaków drogowych; ACC; nawigacja; wskaźnik zmiany biegów; system rozrywki; oraz powiadomienia awaryjne.

Active Park Assist 2 ułatwia parkowanie: umożliwiając w pełni zautomatyzowane manewry w równoległych i prostopadłych miejscach parkingowych za naciśnięciem przycisku. Umożliwione przez technologię shift-by-wire nowej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, system identyfikuje odpowiednie miejsca parkingowe, a kierowca może kontrolować ruch pojazdu, po prostu wybierając neutralny bieg i przytrzymując jeden przycisk na konsoli centralnej.

Pojazd następnie w pełni kontroluje wybór biegów do przodu i do tyłu, przyspieszenie i hamowanie, a także kierowanie – manewrując w miejscach tylko 110 centymetrów dłuższych niż samochód i na nachyleniach do 12 procent przy prędkości do 4 km/h (2,5 mph), zanim włączy zatrzymanie. Technologia może również pomóc kierowcy wyjechać z równoległych miejsc parkingowych, korzystając z w pełni zautomatyzowanej funkcji wyjazdu.

Również dalsza poprawa, technologia Pre-Collision Assist z detekcją pieszych i rowerzystów może wykrywać ludzi na lub w pobliżu drogi z przodu lub którzy mogą przemieszczać się na drodze pojazdu. System automatycznie stosuje hamulce, jeśli wykryje potencjalną kolizję, a kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia; teraz może także wykrywać rowerzystów, a także działa w ciemności, korzystając ze światła reflektorów.

Dodatkowe technologie, które mają na celu pomóc kierowcom Focusa unikać wypadków i rozproszenia, obejmują:

Evasive Steering Assist, zaprojektowaną do działania przy prędkościach miejskich i autostradowych, która wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania wolniej poruszających się i stacjonarnych pojazdów z przodu oraz zapewnia wsparcie w kierowaniu, aby umożliwić kierowcom manewrowanie wokół pojazdu, jeśli zbliża się do kolizji
System informacji o martwym polu z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym, który ostrzega kierowców cofających się z miejsca parkingowego o pojazdach, które mogą wkrótce przejechać obok nich i może po raz pierwszy zastosować hamulce, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowcy nie zareagują na ostrzeżenia
Tylna kamera o szerokim polu widzenia, która oferuje niemal 180-stopniowy widok na tył pojazdu dla lepszej widoczności podczas cofania z miejsc parkingowych lub podjazdów
Ostrzeżenie o ruchu w odwrotnym kierunku, po raz pierwszy dostępne dla klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, które wykorzystuje kamerę na przedniej szybie i informacje z systemu nawigacyjnego pojazdu, aby zapewnić kierowcom wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia podczas przejeżdżania przez dwa znaki „Zakaz wstępu” na zjeździe autostradowym
Ford MyKey, który pozwala właścicielom zaprogramować klucz dla młodszych kierowców, który może ograniczyć przychodzące połączenia telefoniczne; ograniczyć maksymalną prędkość; zapobiegać dezaktywacji funkcji asystujących kierowcy i funkcji bezpieczeństwa; zmniejszać maksymalną głośność systemu audio oraz całkowicie dezaktywować system audio, jeśli pasażerowie nie używają pasów bezpieczeństwa
W przypadku wystąpienia wypadku, nowa technologia hamowania po kolizji pomaga zredukować skutki potencjalnej drugiej kolizji, automatycznie stosując umiarkowane ciśnienie hamulca, gdy wykryta zostanie pierwsza kolizja; spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia pasażerów i dalsze uszkodzenia pojazdu.

Ford przewiduje pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa dla całkowicie nowego Focusa, wspieraną przez 40-procentowy wzrost nośności przy zderzeniach czołowych z nową platformą C2.

Energetyczny i responsywny

Nowoczesna, całkowicie nowa konstrukcja podwozia, uzupełniona zaawansowanymi technologiami jazdy, zapewnia klasową, energetyczną, angażującą i satysfakcjonującą przyjemność z jazdy dla klientów pięciodrzwiowych i kombi całkowicie nowego Focusa, przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu.

Nowy Ford Focus wzmacnia dziedzictwo ustanowione przez rewolucyjną pierwszą generację, z nową izolowaną ramą dla krótkiego długiego ramienia (SLA) w niezależnej konfiguracji zawieszenia tylnego, która optymalizuje zarówno komfort, jak i reakcje pojazdu na wprowadzenia kierowcy.

System SLA zapewnia pożądany balans między przednim a tylnym ugięciem na większych nierównościach drogi, co zapewnia płynniejsze podróże. Gumy multi-compound mają różne cechy sztywności, gdy są obciążone w różnych kierunkach – oddzielając subramę od struktury nadwozia, co pozwala na lepszą izolację mniejszych nierówności oraz poprawia hałas, wibracje i szorstkość. Unikalna geometria SLA dla modeli wagonów Focusa przesuwa amortyzatory, pomagając pojazdowi pozostać zwinnym i responsywnym, nawet przy pełnym załadunku bagażnika, a także maksymalizuje przestrzeń bagażową z szerszym obszarem ładunkowym.

Oferowana jest także lekkostrukturalna konfiguracja zawieszenia tylnego typu twist-beam; udoskonalona, aby dostarczyć charakterystykę i właściwości jezdne, których klienci oczekują od Focusa. Udoskonalona przy użyciu tej samej opatentowanej przez Forda technologii sprężyn z wektoryzacją siły, która wspiera responsywne, angażujące i zabawne doświadczenie jazdy w całkowicie nowym Fiacie ST, konfiguracja twist-beam jest zaprojektowana, aby współpracować z lżejszymi napędami 1.0 EcoBoost i 1.5 EcoBlue.

Zaawansowana technologia sprężynowa stosuje siły wektoryzacyjne w zawieszeniu tylnym, umożliwiając przenoszenie sił zakrętu bezpośrednio do sprężyny dla zwiększonej sztywności bocznej, poprawiając stabilność, zwrotność i responsywność dla jeszcze bardziej przyjemnego doświadczenia jazdy.

Udoskonalenie modeli pięciodrzwiowych z zawieszeniem SLA jest jeszcze bardziej ulepszone dzięki pierwszemu wprowadzeniu technologii CCD Forda do Focusa, która co 2 milisekundy monitoruje zawieszenie, nadwozie, wejścia kierownicze i hamulce oraz dostosowuje reakcje amortyzacji dla doskonałej jakości jazdy.

Technologia ta pomaga również zmniejszyć wpływ jazdy przez dziury w jezdni, wykrywając krawędź dziury i dostosowując dampery, aby koło nie opadało tak głęboko w nią. Ponieważ opona i koło nie opadają tak daleko, nie uderzają w przeciwną stronę dziury z taką siłą. Zawieszenie tylne może reagować jeszcze szybciej, przy sygnale z przedniego koła dostarczającym wcześniejsze ostrzeżenie dla tylnego koła, zanim dotrze do dziury.

System CCD wspiera także technologię trybów jazdy. Normalne, Sportowe i Eco tryby są oferowane po raz pierwszy w Fordzie Focus, umożliwiając kierowcom natychmiastowe dostosowanie cech pedału gazu, ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, wspomagania kierownicy (EPAS) i ACC do sytuacji jazdy. Gdy Focus jest wyposażony w CCD, oferuje także tryby jazdy Comfort i Eco-Comfort, a zawieszenie dostosowuje się odpowiednio.

Nowy system EPAS zamontowany na kolumnie oraz nowe oprogramowanie dostarczają jeszcze bardziej responsywnego, intuicyjnego i angażującego odczucia, co skutkuje doskonałą satysfakcją z jazdy, wspieraną przez funkcje zwiększające komfort, w tym kompensację skrętu. Focus debiutuje także z unikatowym systemem kontroli stabilności Forda, dostosowanym do wspierania dynamiki jazdy Forda i zawierającym kontrolę wektoryzacji momentu.

Odległości hamowania z prędkości 100 km/h (62 mph) są skracane o nawet 1 metr, wspierane przez nowy elektryczny wspomagacz hamulców dla wybranych modeli, który szybciej buduje ciśnienie i zapewnia bardziej pewne i spójne odczucie pedału hamulca w szerszym zakresie warunków eksploatacyjnych.

Ford Focus jest pierwszym pojazdem produkowanym na nowej platformie C2 Forda, która – połączona z całkowicie nową strukturą nadwozia – umożliwiła inżynierom zwiększenie sztywności dla lepszej responsywności. Sztywność skrętna poprawiła się o 20% w porównaniu do poprzedniej generacji Focusa, a sztywność poszczególnych punktów mocowania zawieszenia zwiększyła się o nawet 50%, zmniejszając ugięcia i poprawiając kontrolę nadwozia.

Całkowicie nowy Focus ma innowacyjną metodę zwiększania sztywności tylnej struktury, opracowaną dla uznanego modelu Ford Focus RS. Ekstruzja piany jest na wilgotno umieszczana w tylnym podwoziu podczas procesu montażu, a następnie wysycha i rozszerza się pod wpływem ciepła podczas procesu suszenia farby, aby uzyskać 10% większą lokalną sztywność boczną przy minimalnej dodatkowej wadze.

Od 10 milimetrowego obniżonego Forda Focus ST-Line z unikalnymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami, po ponad 30-milimetrowo podwyższone Focus Active z unikalnymi przegubami przednimi i tylnymi, podwozie każdej odmiany zostało dostrojone w celu dostarczenia natychmiastowo rozpoznawalnego charakteru Focusa.

„Focus i czołowa przyjemność z jazdy idą w parze i nie mamy zamiaru pozwolić żadnemu konkurentowi przejąć tej korony” – powiedział Reder. „Nasze całkowicie nowe podwozie połączone z zaawansowanymi technologiami, takimi jak tryby jazdy i ciągła kontrola tłumienia dostarczają zwinności i responsywności gorącego hatchbacka, wraz z wyrafinowaną jazdą dużego samochodu executive.”

Połączenie i komfort

Przestronne, praktyczne i dobrze połączone – wnętrze całkowicie nowego Forda Focusa cechuje innowacyjne inżynieria oraz zaawansowane technologie komfortu i wygody, które pomagają pojazdowi bezproblemowo wkomponować się w życie klientów.

Focus wprowadza technologię wbudowanego modemu FordPass Connect dla klientów Forda w Europie, przekształcając pojazd w mobilny hotspot Wi-Fi z łącznością dla nawet 10 urządzeń. Oprócz pomagania kierowcom w planowaniu szybszych, mniej stresujących podróży dzięki aktualizacjom ruchu na żywo dla systemu nawigacyjnego oraz umożliwiając pasażerom strumieniowe przesyłanie rozrywki w ruchu, FordPass Connect umożliwia szereg wygodnych funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, w tym:

Zlokalizowanie pojazdu, pomagające właścicielom znaleźć ich samochód na rozległych parkingach w centrach handlowych
Status pojazdu, do sprawdzania poziomu paliwa, statusu alarmu, żywotności oleju i więcej
Zdalne zamykanie i otwieranie drzwi, aby zdalnie umożliwić dostęp do Focusa
Zdalne uruchamianie, dla modeli Focus z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów
Funkcjonalność eCall, która automatycznie dzwoni na służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku i umożliwia pasażerom bezpośrednie połączenie z służbami ratunkowymi, naciskając przycisk SOS w konsoli dachowej
Również pomagając kierowcom pozostać w kontakcie w ruchu i pożegnać się z plątaniną kabli w konsoli centralnej, nowa bezprzewodowa ładowarka umieszczona pod panelem instrumentów umożliwia pasażerom łatwe ładowanie kompatybilnych smartfonów. Podkładka automatycznie wykrywa kompatybilne urządzenia, aby rozpocząć ładowanie.

Urządzenia mogą pozostawać połączone przez Bluetooth z systemem komunikacji i rozrywki SYNC 3 Forda podczas korzystania z ładowania bezprzewodowego. Wspierany przez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, który można obsługiwać za pomocą gestów powiększania i przesuwania, oraz zgodny z Apple CarPlay i Android Auto™, SYNC 3 pozwala kierowcom kontrolować funkcje audio, nawigacji i klimatu oraz podłączone smartfony za pomocą prostych komend głosowych.

Nowy system dźwiękowy B&O PLAY pomoże pasażerom uzyskać maksimum z muzyki przesyłanej strumieniowo przez FordPass Connect lub urządzenia smartfonowe. System o mocy 675 watów zawiera dziesięć głośników, w tym 140-milimetrowy subwoofer w bagażniku oraz głośnik średniego zakresu umieszczony na środku deski rozdzielczej i został specjalnie skalibrowany dla modeli pięciodrzwiowych i wagonowych Forda Focus, aby zapewnić jedno z najlepszych doświadczeń audio wśród pojazdów, nie mówiąc już o średniej wielkości hatchbackach.

Komfort jest kluczowy dla bardziej wyrafinowanego i luksusowego doświadczenia pasażerów całkowicie nowego Focusa. Pasażerowie przednich siedzeń będą cieszyć się przestronnością barków wynoszącą 1,421 milimetra, a położenie panelu instrumentów jest zoptymalizowane dla większej przestrzeni. Elektryczna hamulca postojowego – standard w modelach z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i w modelach wyższych z manualną skrzynią – oraz pokrętło zmiany biegów również zwalniają więcej miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu. Węższa konsola centralna – umożliwiająca przesunięcie przełączników i kontrole do ekranu dotykowego – ma miękkie poduszki na kolana dla większego komfortu.

Dla pasażerów tylnych siedzeń dodatkowa przestrzeń zapewniana jest dzięki dłuższemu rozstawowi osi oraz płaskiej podłodze. Przestronność kolan została poprawiona o ponad 50 milimetrów w porównaniu do wychodzącego Focusa, osiągając najlepsze w klasie 81 milimetrów. Szerokość barków zwiększona o prawie 60 milimetrów w porównaniu do wychodzącego Focusa. Wrażenie przestronności jest potęgowane przez konstrukcję tylnych drzwi z oknami, które rozciągają się do tylnych słupków, co daje bardziej otwarte odczucie, oraz dostępny otwierany panoramiczny dach.

Opracowany specjalnie dla nowej platformy C2, system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji Forda Focusa szybciej ogrzewa i chłodzi kabinę dzięki mocniejszemu kompresorowi o pojemności 140 cm³, a także oferuje bardziej elastyczne przewody chłodzące oraz gładsze ścieżki przepływu powietrza dla cichszej pracy. Focus ma także specjalną formę lusterka, zaprojektowaną, aby zminimalizować efekt odgłosu, który może wystąpić przy obniżonym oknie przy dużych prędkościach – dobra wiadomość dla właścicieli psów.

Mówiąc o właścicielach psów, jest więcej dobrych wiadomości dla nich: przestrzeń bagażowa wagonu jest zaprojektowana tak, aby wygodnie pomieścić klatkę dla psa, z wysokością załadunku zwiększoną o 43 milimetry; długość do tylnych siedzeń zwiększoną o 25 milimetrów; a – przy złożonych tylnych siedzeniach za pomocą pociągnięcia przełącznika z funkcją Easy Fold Seats – długość do przednich siedzeń zwiększoną o 175 milimetrów, co zapewnia pojemność ponad 1,650 litrów.

Technologia bezdotykowa tylnej klapy Forda umożliwia dostęp do przestrzeni bagażowej wagonu za pomocą prostego ruchu nogą pod tylnym zderzakiem, a inżynierowie dostarczyli rozwiązanie dla wyzwania, gdzie umieścić pokrywę bagażnika po jej zdjęciu: teraz pasuje idealnie pod nową elastyczną podłogą ładunkową i jest łatwiejsza do usunięcia za pomocą prostego pociągnięcia paskiem.

Siła wyboru

Klienci nowego Focusa mogą wybierać z zaawansowanej gamy silników benzynowych Ford EcoBoost i diesla Ford EcoBlue, dostarczających zoptymalizowanej mocy i wyrafinowania; oraz spełniających najnowsze rygorystyczne normy emisji Euro 6 obliczane przy użyciu Światowej Harmonizowanej Procedury Testowej Pojazdów Lekkich (WLTP). Napędy są wspierane przez standardowy Auto Start-Stop w celu zmniejszenia kosztów eksploatacji; oraz płynnie zmieniające się sześciobiegowe manualne i nową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów dla wygodnego korzystania.

Wielokrotnie nagradzany silnik 1.0 EcoBoost dostępny jest w wersjach 85 PS, 100 PS i 125 PS, a nowy silnik 1.5 EcoBoost dostępny jest w wersjach 150 PS i 182 PS.

Efektywność paliwowa i emisja CO2 z obu silników benzynowych EcoBoost są zwiększane dzięki pierwszemu w branży systemowi dezaktywacji cylindrów Forda dla silnika trzycylindrowego, który automatycznie może zatrzymać jeden z cylindrów silnika, gdy pełna pojemność nie jest potrzebna, na przykład podczas coastingu lub jazdy przy małym obciążeniu silnika. Technologia ta może odłączyć lub ponownie uruchomić jeden cylinder w 14 milisekundach – 20 razy szybciej niż mrugnięcie oka – bez kompromisów w wydajności czy wyrafinowaniu.

Kluczowe technologie EcoBoost, w tym zaawansowany turbodoładowanie, wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa oraz niezależna zmienna regulacja czasowania wałków, także znajdują zastosowanie w obu silnikach. Emisje cząstek stałych są redukowane dzięki standardowej technologii filtrów cząstek gazowych.

Silnik 1.0 EcoBoost jest dodatkowo ulepszony, aby osiągnąć przewidywane emisje CO2 wynoszące 107 g/km dla modelu pięciodrzwiowego za pomocą:

Odwróconej kierunkowo głowicy cylindrów, z której gazy spalinowe teraz wydostają się z tyłu, aby szybciej ogrzać technologię redukcji emisji
Wysokociśnieniowej szyny paliwowej, która teraz dostarcza do 250 barów ciśnienia wtrysku, co pomaga zredukować emisje cząstek stałych
Szerokiego zakresu fazowania wałka, zoptymalizowanej turbulencji cylindrów oraz wyższych wartości sprężania dla bardziej efektywnego spalania
Tłoków chłodzonych w galerii z niskoprogowymi pierścieniami tłokowymi, aby dodatkowo zmniejszyć opór energetyczny wewnątrz silnika
Nowy silnik 1.5 EcoBoost osiąga przewidywane emisje CO2 wynoszące 122 g/km dla modelu pięciodrzwiowego, z takimi cechami jak:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.