Ford postanowił wkroczyć na rynek coupe-cabriolet w 2006 roku z modelem Focus CC, konkurując z Volkswagenem EOS, Peugeotem 307 CC i Megane CC. Ale nie trwało to długo.
Podczas gdy Peugeot już wcześniej był znany z systemu Coupe-cabriolet, ponieważ jako pierwszy wprowadził go na rynek, Ford miał w tej dziedzinie niewielkie doświadczenie. Jednak marka z niebieskim owalem próbowała ożywić dawną chwałę Escort Cabriolet w nowej erze kompaktowych kabrioletów. Niestety, czas nie był ich sprzymierzeńcem.
Ford wybrał Pininfarinę do zaprojektowania i zbudowania wersji coupe-kabriolet, a wynik przerósł oczekiwania. Włoski producent nadwozi stworzył CC jako najdłuższą wersję gamy Focus. Z przodu wyglądał bardzo podobnie do reszty rodziny; wszystko zmieniło się od słupków A. Drzwi były bezramkowe, a brakowało słupka B oraz łuku bezpieczeństwa, dzięki wzmocnionym słupkom szyb. Mechanizm składania dachu pozwalał na usunięcie dachu i tylnej szyby, które były przechowywane za tylnymi siedzeniami. Aby uczynić samochód odpowiednim do długich podróży, Pininfarina zaprojektowała dłuższy zwis tylny, co skutkowało dłuższym pojazdem.
Wewnątrz, przednie siedzenia i deska rozdzielcza były podobne do tych z wersji trzydrzwiowej. Z drugiej strony, przestrzeń na nogi z tyłu była bardzo ograniczona, ponieważ ławka musiała zostać przesunięta do przodu, aby zrobić miejsce na składany dach i tylną szybę. To jednak był powszechny problem wśród kabrioletów segmentu kompaktowego. Prawdziwym problemem był rok 2007, kiedy uderzyła światowa kryzys finansowy.