FORD Focus Coupe 2007-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Focus Coupe 2007-2010

Przejdź do galerii zdjęćFORD Focus Coupe 2007-2010

Ford postanowił wprowadzić nową wersję modelu Focus na rynek amerykański w 2007 roku, ale nie była to europejska wersja; był to po prostu nowy kształt na tej samej starej platformie.

Focus Coupe został zaprojektowany, aby konkurować z innymi kompaktowymi coupe dostępnymi na rynku, takimi jak Honda Civic. Po odejściu Toyoty Celica z tego segmentu, miał szansę na wyróżnienie się.

Przestylizowany przód z grillem inspirowanym Fordem Fusion sprawił, że Focus Coupe wyglądał bardziej stylowo niż wcześniej. Jego opadające do tyłu reflektory oferowały nietypowy wygląd nawet jak na standardy Forda. Dwudrzwiowy kształt coupe był przyjemny, ale nie wyróżniał się spośród innych dostępnych sedanów trzyboksowych.

Wewnątrz Ford wprowadził tylko kilka opcji, takich jak ambientowe oświetlenie w siedmiu kolorach, system infotainment SYNC opracowany we współpracy z Microsoftem oraz szyberdach. Deska rozdzielcza była prosta, z zaokrąglonymi liniami i mdłym wyglądem zestawu wskaźników. Dla zwykłego rodzinnego sedana było to w porządku, ale nie dla coupe. Dzięki standardowej platformie Focusa, Coupe mogło pomieścić do pięciu dorosłych pasażerów, o ile nie byli zbyt wysocy i w dobrej kondycji.

Pod maską Ford oferował Focus Coupe z wyborem dwóch silników, oba czterocylindrowe. Oprócz silnika 2.0-litrowego, Ford zainstalował opcję silnika 2.3-litrowego o niższych standardach emisji. Dodatkowo, jako opcję, producent oferował Focus Coupe z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.

 Nowy czteroosobowy Ford Focus Coupe-Cabriolet zadebiutuje publicznie na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku. Nowy model dołącza do wersji trzydrzwiowej, czterodrzwiowej, pięciodrzwiowej, wersji kombi oraz sportowego modelu ST, rozszerzając bogatą gamę nowego Focusa i oferując największą różnorodność nadwozi dla jednej linii pojazdów w ofercie Forda w Europie. Jako finalny dodatek do ekscytującej i w pełni kompleksowej gamy Focusa, nowy Ford Focus RS, model o wysokich osiągach, zadebiutuje w 2009 roku.

Nowo zaprojektowany Focus Coupe-Cabriolet z chowanym twardym dachem będzie ponownie produkowany w zakładzie Bairo Pininfarina, partnera Forda w projektowaniu, inżynierii i budowie Focusa Coupe-Cabriolet. Ten stylowy pojazd to prawdziwy czteromiejscowy samochód, który łączy wysoki emocjonalny urok z „must have” środkami do codziennego użytku: z zamkniętym dachem, nowy Focus Coupe-Cabriolet oferuje najlepszą w swojej klasie pojemność bagażnika wynoszącą 534 litry. Nawet przy schowanym twardym dachu w bagażniku, nowy Ford zapewnia pojemne 248 litrów przestrzeni bagażowej pod złożonym dachem.

„Tak jak w przypadku nowego Forda Focus, także w przypadku Focusa Coupe-Cabriolet zdawaliśmy sobie sprawę z ważności dostosowania tego charyzmatycznego pojazdu do naszego języka projektowania 'kinetic’ tak szybko, jak to możliwe,” powiedział Stephen Odell, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w Ford of Europe.

'Stylistyka Kinetic Design’

„Nowy Ford Focus Coupe-Cabriolet to specjalne połączenie: Uznaliśmy, że nowy, bardzo 'kinetyczny’ design przedniej części idealnie dopełnia ponadczasowo elegancki, włoski profil i tył. Efektem jest doskonałe połączenie najnowszej dynamiki Focusa oraz wyjątkowej realizacji designu Coupe-Cabriolet, którą już wcześniej wspólnie opracowaliśmy z Pininfarina,” powiedział Chris Bird, dyrektor ds. designu w Ford of Europe.

Cały design przedniej części nowego Forda Focus został w pełni przyjęty przez model Coupe-Cabriolet: nowy trójwymiarowy design maski harmonijnie przechodzi w ikoniczną podwójną siatkę grilla w kształcie trapezu, przy czym zarówno górna, jak i dolna siatka są wyposażone w elegancki chromowany obramowanie. Design przedniego zderzaka, świateł i błotników wyraźnie odzwierciedla najnowszą dynamiczną stylistykę Focusa, ale jest również dostosowany do idealnego dopasowania do eleganckiego profilu Coupe-Cabriolet.

Wnętrze nowego Forda Focus Coupe-Cabriolet również otrzymało świeże podejście z odważnymi rozwiązaniami projektowymi, wysokiej jakości wykończeniami oraz trwałymi materiałami, wszystko wykonane z dużą precyzją. Najbardziej zauważalnym elementem dla kierowcy jest nowa deska rozdzielcza w stylu 'lornetki’ z instrumentami oświetlonymi na czerwono.

Tak jak w nowym Focusie, Coupe-Cabriolet korzysta również z przepływu przez centralny słupek do standardowej konsoli centralnej 'premium’ z zwiększoną pojemnością przechowywania wynoszącą około 4 litry oraz przesuwanym podłokietnikiem z zakresem ruchu 80 mm, co przyczynia się do zwiększonego komfortu i wygody.

Nowa Technologia

Wszelkie nowe standardowe funkcje wspomagające kierowcę zostały wprowadzone we wszystkich nowych modelach Focusa z dodatkowymi opcjami technologicznymi, które również będą dostępne w modelu Coupe-Cabriolet.

Te funkcje obejmują:

Dostępny przycisk 'Ford Power’ do bezkluczykowego uruchamiania oraz system bezkluczykowego dostępu
Standardowy system aktywacji świateł awaryjnych (z wyjątkiem Finlandii i Szwecji)
Nowy opcjonalny system wykrywania spadku ciśnienia w oponach (DDS)
Nowy moduł łączności audio dla urządzeń zewnętrznych oraz nowe poziomy łączności Bluetooth® i USB, kontrola głosowa oraz systemy nawigacyjne
Nowe systemy nawigacyjne obejmują przystępną opcję nawigacji z gniazdem na kartę 'SD’ oraz system DVD z kolorowym wyświetlaczem dotykowym 7″
Odbiornik cyfrowego radia (DAB) w systemie radiowym Sony dostępny
Napędy i serie

Dla Forda Focus Coupe-Cabriolet wybrano doskonałą gamę silników benzynowych Duratec i diesla Duratorq: podczas gdy 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 100 PS/74 kW jest podstawową wersją 'włosy w wietrze’, uznawany silnik Duratec HE o pojemności 2,0 litra i mocy 145 PS/107 kW dostępny jest z wyborem sportowej 5-biegowej skrzyni manualnej lub bardzo komfortowej automatycznej skrzyni FN dla relaksującej jazdy.

Silnik Duratorq TDCi o pojemności 2,0 litra ma moc 136 PS (100 kW) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm. Aby jazda z silnikiem 2,0 litra Duratorq TDCi była jeszcze bardziej wyrafinowana i komfortowa, wprowadzono konkretne ulepszenia w zakresie jakości dźwięku i wibracji. Ten silnik – podobnie jak wszystkie inne silniki benzynowe i diesla Forda Focus – korzysta z nowej izolowanej pokrywy, która redukuje wagę, dla optymalnej akustyki oraz nowego dywanu z zmodyfikowaną powłoką dla dalszego wygłuszenia.

Jeśli chodzi o dostępność serii, nowy Ford Focus Coupe-Cabriolet ponownie dostępny jest z dobrze wyposażoną podstawową specyfikacją 'Trend’, którą można również zamówić w zestawie ze specjalnym pakietem 'Sport’, obejmującym sportowe zawieszenie i specjalnie zaprojektowane 17-calowe koła aluminiowe. Przyciemnione czarne obudowy reflektorów na zewnątrz podkreślają sportowy wygląd tej serii.

Najwyższa seria 'Titanium’ oferuje również szczegóły na zewnątrz takie jak specjalnie zaprojektowane 17-calowe koła oraz czarne obudowy reflektorów, ale także eleganckie elementy wnętrza jak standardowe półskórzane fotele. Opcjonalnie dostępne są skórzane fotele w trzech różnych wzorach.

Wysokie standardy bezpieczeństwa

Bardzo sztywna konstrukcja nadwozia oraz precyzyjne dostrojenie zawieszenia i kierownicy stanowią aktywną i solidną podstawę dla pakietu bezpieczeństwa nowego Forda Focus Coupe-Cabriolet. W ramach Ford PrecisionDrive pomaga kierowcom intuicyjnie polegać na swoim samochodzie Ford w każdej sytuacji drogowej. Oprócz tego bardzo przekonywującego pakietu, ESP wprowadzone zostało jako standard we wszystkich głównych rynkach europejskich i uzupełnia bardzo wydajny czterotarczowy system hamulcowy z EBA.

Także pasywne bezpieczeństwo zaczyna się od ultra sztywnej konstrukcji nadwozia i sztywnej komory bezpieczeństwa pasażerów. Bez regularnej struktury dachu sedana jednak, drogi obciążeniowe dla przedniego zderzaka Focusa Coupe-Cabriolet musiały być przekierowane za słupki A do struktury drzwi.

W rezultacie te drogi obciążeniowe zostały znacznie wzmocnione przy użyciu stali o wysokiej wytrzymałości HSS 2 i zwiększeniu wysokości progu o 35 mm. Droga obciążeniowa przez struktury drzwi może przenosić obciążenia do siedmiu ton – porównywalnie z skumulowaną zdolnością obciążenia Focusa czterodrzwiowego w strukturach dachu i drzwi.

2.0L 5MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc102.9 Kw @ 6000 Rpm
140 Hp @ 6000 Rpm
138 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy136 Lb-Ft @ 4250 Rpm
184 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyP195/60R15 Bsw
Długość175 In (4445 Mm)
Szerokość67.9 In (1725 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.6/58.1 In (1
Rozstaw osi102.9 In (2614 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Masa własna2923 Lbs (1326 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3913 Lbs (1775 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa35 Mpg Us (6.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.