FORD Focus Estate 2018-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Focus Estate 2018-2021

Przejdź do galerii zdjęćFORD Focus Estate 2018-2021

Ford Focus doczekał się czwartej generacji w 2018 roku, a po sprzedaży 16 milionów egzemplarzy od czasu debiutu, okazał się doskonałym konkurentem w segmencie kompaktów.

Ford postawił na design Focusa, co przyniosło mu wiele sukcesów. Przede wszystkim oferował samochód w różnych wersjach. Na rynku północnoamerykańskim dostępny był jako coupe, podczas gdy Europejczycy tego nie mieli. Zbyt skupiali się na kombi, dlatego marka z niebieskim owalem zaproponowała im poszukiwane przez nich kombi.

Od przodu, poza grillem, Focus nie wyglądał jak Ford. Jego reflektory miały wygląd inspirowany Azją, a dolny zderzak przypominał Renault Megane Sport. Rzeźbione boczne panele i drzwi nadawały mu muskularny wygląd, w klasycznym stylu Forda, który był widoczny u jego poprzedników. Opadający dach i pochylona tylna klapa sprawiały, że samochód wyglądał bardziej sportowo, nawet w wersji kombi.

Wewnątrz pojazdu było miejsce dla pięciu pasażerów, mimo że centralny tunel nieco wystawał do kabiny. Rozstaw osi wynoszący 2,7 metra (106,3 cala) zapewniał dobrą przestrzeń na nogi z tyłu. Pomimo niższej linii dachu, samochód miał wystarczająco dużo miejsca na głowę. Bagażnik mógł być powiększony dzięki dzielonej tylnej kanapie z 608 litrów (21,5 stóp sześciennych) do imponujących 1653 litrów (58,4 stóp sześciennych).

Jeśli chodzi o napęd, Focus był dostępny z kilkoma podstawowymi silnikami i ich wariantami: jednostkami benzynowymi o pojemności 1.0, 1.5 i 2.0 litra oraz silnikami diesla o pojemności 1.5 i 2.0 litra. Specjalna wersja ST miała silnik benzynowy o pojemności 2.3 litra. Standardowe skrzynie biegów to 6-biegowa manualna, podczas gdy 8-biegowa automatyczna była dostępna jako opcja dla wybranych silników.

 Ford zaprezentował światową premierę nowego Forda Focusa, najbardziej zaawansowanego i technicznie dopracowanego modelu w historii.

Po bliższej współpracy z klientami niż kiedykolwiek wcześniej, nowy Ford Focus został zaprojektowany od podstaw, aby zapewnić najbardziej inspirujące zaufanie, intuicyjne oraz satysfakcjonujące doświadczenie jazdy i komfortu dla pasażerów wśród średniej wielkości samochodów rodzinnych w Europie.

Focus wprowadza nową filozofię projektowania skoncentrowaną na użytkownikach, która łączy emocjonalny styl nadwozia z najlepszą w swojej klasie aerodynamiką; oferując wnętrze o większej przestrzeni, połączone z materiałami wysokiej jakości i rzemiosłem.

Najbardziej zaawansowana gama technologii wspomagających kierowcę, kiedykolwiek oferowanych przez Forda, jest płynnie zintegrowana, aby zapewnić intuicyjne, redukujące stres i wyrafinowane doświadczenie prowadzenia. Zaawansowane technologie obejmują:

Tempomat adaptacyjny (ACC), teraz wzbogacony o funkcje Stop & Go, rozpoznawanie znaków drogowych oraz utrzymywanie pasa ruchu, co ułatwia manewrowanie w ruchu stop-and-go
Adaptacyjny system oświetlenia przedniego Forda z nowym systemem przewidywania skrętów opartym na kamerze i światłem opartym na znakach, które wstępnie dostosowuje wzory świateł w celu poprawy widoczności, monitorując zakręty na drodze oraz – po raz pierwszy w branży – znaki drogowe
Aktywny asystent parkowania 2, który teraz również obsługuje wybór biegów, przyspieszenie i hamowanie, umożliwiając w pełni zautomatyzowane manewry za naciśnięciem przycisku
Pierwszy w Europie wyświetlacz przezierny (HUD) Forda, który pomaga kierowcom skupić uwagę na drodze przed sobą
Asystent unikania przeszkód, pierwsza w swoim segmencie technologia, która pomaga kierowcom omijać zatrzymane lub wolniejsze pojazdy, aby uniknąć kolizji

Nowy Ford Focus pozostaje wierny 20-letniemu dziedzictwu nazwy przez wiodące w klasie osiągi jezdne, które zostały dodatkowo wzmocnione dzięki zastosowaniu technologii Continuously Controlled Damping (CCD) w niezależnych systemach zawieszenia przedniego i tylnego; nowe tryby jazdy; izolowany tylni subframe dla większej finezji; oraz opatentowane technologie sprężyn Forda.

Doświadczenie pasażerów wzbogacają funkcje komfortu i wygody, w tym modem FordPass Connect umożliwiający łączność w ruchu oraz nowa bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń smartfonowych.

Opcje napędowe obejmują jeszcze bardziej zoptymalizowaną wersję wielokrotnie nagradzanego silnika 1.0 EcoBoost oraz nowy silnik benzynowy 1.5 EcoBoost, oba wzbogacone o system dezaktywacji cylindrów, który jest pierwszym w branży dla silników trzycylindrowych. Nowe silniki wysokoprężne 1.5 EcoBlue i 2.0 EcoBlue zapewniają maksymalną efektywność paliwową, a inteligentna, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów dostosowuje wzory zmiany biegów do stylu jazdy i jest obsługiwana za pomocą stylowego i ergonomicznego pokrętła zmiany biegów.

„Nasz nowy Ford Focus to szczyt technologii i atrakcyjności jezdnej w swoim segmencie,” powiedział Joe Bakaj, wiceprezydent ds. rozwoju produktu w Ford of Europe. „Okazja do skonstruowania całkowicie nowego samochodu od zera nie zdarza się często. Chwyciliśmy ją obiema rękami, aby stworzyć najlepszy średniej wielkości samochód rodzinny, który można kupić.”

Prezentowany w wersjach pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi oraz w wybranych rynkach jako czterodrzwiowy, nowa gama Forda Focusa jest oferowana z ekskluzywną osobowością, aby zaspokoić najszersze spektrum aspiracji klientów średniej wielkości samochodów, w tym stylowy Focus Trend i Titanium, sportowy Ford Focus ST-Line, luksusowy Focus Vignale oraz pierwszy crossover Focus Active.

Nowy Ford Focus jest pierwszym na świecie pojazdem opartym na nowej platformie C2 Forda, zaprojektowanej w celu poprawy wydajności w przypadku zderzeń; dostarczenia większej przestrzeni wewnętrznej dla średniej wielkości modeli Forda bez negatywnego wpływu na wymiary zewnętrzne; oraz wsparcia lepszej aerodynamiki dla lepszej efektywności paliwowej. Najwyższa jakość rzemiosła i produkcji została osiągnięta po inwestycji w wysokości 600 milionów euro w zakładzie montażowym Forda w Saarlouis w Niemczech.

Ford sprzedał prawie siedem milionów samochodów Focus w Europie i ponad 16 milionów na całym świecie od czasu wprowadzenia przełomowej pierwszej generacji Forda Focusa w 1998 roku.

„Focus był naszym sercem w Europie przez dwie dekady. Przewodząc w zakresie designu, technologii i frajdy z jazdy, ucieleśnia wszystko, co nasi klienci kochają w Fordzie,” powiedział Steven Armstrong, wiceprezydent grupy i prezydent Ford Motor Company na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. „Z średniej wielkości samochodami rodzinnymi stanowiącymi prawie jedną piątą sprzedaży w Europie w ubiegłym roku, Focus pozostaje tak samo ważny jak nigdy wcześniej dla naszej firmy i naszych klientów, dlatego włożyliśmy tyle energii w opracowanie całkowicie nowego modelu, który jest jednym z najlepszych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.”

Projekt skoncentrowany na człowieku

Nowy Ford Focus oznacza ewolucję w języku designu Forda. Stworzony, aby dostarczać bogate doświadczenia użytkowników przy każdej interakcji, filozofia projektowania „skoncentrowana na człowieku” łączy wyrazisty język form z funkcjonalnymi, napędzanymi przez klienta cechami.

„Chcieliśmy, aby nasz nowy Focus był produktem, w którym klienci się zakochają i pozostaną w tej miłości,” powiedział Amko Leenarts, dyrektor ds. designu w Ford of Europe. „Wewnętrznie i zewnętrznie, nasza nowa filozofia projektowania polega na tworzeniu pamiętnych momentów interakcji, które budują i utrzymują relację między człowiekiem a maszyną.”

Focus dojrzał proporcjonalnie, aby odzwierciedlić bardziej premium i sportowy profil, przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu i przestronności. Charakterystyczna nowa sylwetka została osiągnięta głównie poprzez przesunięcie słupków A dalej w kierunku tyłu; zrównoważona proporcja, która pozwala im celować w środek przedniego koła, podczas gdy muskularny kształt słupków C znajduje się dokładnie nad tylnymi kołami. Wynikający dłuższy przód i opływowy przedni błotnik, połączony z wyraźnym zmniejszeniem kąta belki, jest zarówno mocny, jak i elegancki, podkreślając premiowy i sportowy charakter samochodu.

Wydłużenie rozstawu osi o 53 milimetry pozwala na większą średnicę opon, umożliwiając umiejscowienie kół wyżej w blasze nadwozia i zmniejszając postrzeganą długość oraz masę wizualną. Krótsze zwisy i przesunięta do tyłu kabina nadają silny, dynamiczny wygląd i kompaktowe wrażenie.

Zarządzanie przepływem powietrza wokół pojazdu odegrało kluczową rolę w rozwoju projektu nowego Forda Focusa. Wysoce rzeźbiące, atletyczne nadwozie zapewnia najlepszą w klasie efektywność aerodynamiczną dzięki smukłemu, niskoprofilowemu kształtowi; krótkim tylnym zwisom; skróconym narożnikom; oraz harmonijnie zintegrowanym cechom aerodynamicznym.

Hożne w ruchu, blacha nadwozia jest formowana poprzez wysoce napiętą, atletyczną rzeźbę. Szerokie powierzchnie łapią światło, dostarczając wizualnej rozrywki od przodu do tyłu. Długie przednie błotniki pewnie projekują się w kierunku niskich tylnych nadbudów, tworząc dynamiczną wizualną zwinność.

Twarz nowego Focusa jest prosta i harmonijna, emanującą wyraźną i stanowczą obecnością. Z wyraźnie większą, ale rozpoznawalnie dumną atrapą Forda, która pewnie zajmuje miejsce między poziomo usytuowanymi lampami, które, podobnie jak lampy tylne, są umieszczone jak najdalej na zewnątrz, aby poprawić szerokość i postawę.

Lampy tylne są obecnie dwuczęściowe, co umożliwia bardziej wszechstronny otwór pokrywy bagażnika, podczas gdy technologie oświetlenia LED zapewniają wyraźnie rozpoznawalne sygnatury za dnia i w nocy. Napis Focus dumnie znajduje się w indywidualnych, satynowanych literach między lampami tylnymi, potwierdzając premiową realizację z tyłu.

Nowy Focus oferuje dostosowany wachlarz wyboru, z różnicującymi wykonaniami dla Forda Focusa Vignale, ST-Line, Active i Titanium, odzwierciedlając specyficzne preferencje i potrzeby klientów. Identyfikatory obejmują:

Dolny przedni otwór Forda Focusa Vignale „coast-to-coast”, zaprojektowany tak, by wyglądał bardziej jak klejnot i artystycznie; oraz powściągliwe ozdobniki Vignale, takie jak satynowe aluminiowe wykończenia na relingach dachowych, zderzakach i wkładkach, oraz charakterystyczna siatka grilla Vignale
Bardziej agresywnie stylizowany tylny dyfuzor Forda Focusa ST-Line oraz większy funkcjonalny spojler dachowy; bardziej otwarte przednie otwory zaprojektowane w celu zwiększenia wydajności i odsłonięcia elementów silnika; oraz odważne elementy dolne skrzydeł ST-Line kierujące powietrze do wlotów powietrznych
Ford Focus Active z podwyższonym prześwitem i ochronnymi czarnymi nakładkami na nadkola i progach; z przodu i z tyłu osłony przeciwdynamiczne i wkładki malowane na kontrastowy srebrny; oraz dedykowany projekt przedniej części
Paleta 13 kolorów nadwozia obejmuje Orange Glow, Desert Island Blue oraz czterowarstwowy Dark Mulberry ekskluzywny dla Vignale.

Filozofia projektowania skoncentrowana na człowieku rozszerza się na wnętrze, które oferuje bardziej zapraszające i komfortowe środowisko o wyższej postrzeganej jakości – osiągnięte dzięki prostym, czystym liniom, wyrazistym i inspirującym zaufaniem materiałom oraz płynnie zintegrowanym powierzchniom.

Uproszczony, mniej zagracony design wspiera bardziej uspokajającą atmosferę. Przednie drzwi płynnie przechodzą za tablicą rozdzielczą, tworząc wizualnie przestronny, wyższej klasy efekt wrap-around. Górna część tablicy rozdzielczej i wnętrza drzwi są wykonane z materiałów o miękkim dotyku, aby zapewnić bardziej premium odczucie. Wyrafinowane elementy przypominające biżuterię odzwierciedlają współczesny wysokiej jakości design produktów konsumpcyjnych, z polerowanym szkłem i wykończeniami szczotkowanymi wśród tych oferowanych dla dekoracyjnej belki w tablicy rozdzielczej po stronie pasażera, wykończeń drzwi i rejestrów wentylacyjnych.

Podobnie jak na zewnątrz, wnętrza wszystkich odmian nowego Focusa zawierają unikalne elementy designu i materiały dla wyróżniającego się charakteru, w tym wykończenia w finezyjnym drewnie i premium skórze dla Vignale, sportowe wykończenia w stylu włókna węglowego i czerwone szycia dla ST-Line, oraz bardziej solidne, teksturowane materiały i powierzchnie dla Active.

„Zniknęły te 'zajęte’ obszary, gdzie różne struktury i materiały się spotykały w przestrzeni,” powiedział Leenarts. „Zamiast tego, materiały są starannie dobierane, aby lepiej współgrały i uzupełniały się nawzajem, podkreślając poprawioną jakość rzemiosła.”

Technologie inspirujące zaufanie

Nowy Ford Focus wprowadza szerszą gamę zaawansowanych funkcji niż jakikolwiek samochód Forda wcześniej, wprowadzając technologie charakterystyczne dla automatyzacji poziomu 2 do samochodu rodzinnego.

Zaawansowane technologie Ford Co-Pilot360 zwiększają ochronę, komfort jazdy i parkowania, zaprojektowane w celu uczynienia doświadczenia prowadzenia bardziej komfortowym, mniej wymagającym i bezpiecznym.

ACC z funkcją Stop & Go, rozpoznawaniem znaków drogowych i utrzymywaniem pasa pomaga pojazdowi utrzymać komfortową odległość od pojazdów z przodu; pomaga zredukować stres podczas długich podróży, pomagając utrzymać pojazd w środkowej części pasa; oraz może dostosować szybkość pojazdu do przepisów prawnych, monitorując znaki prędkości po bokach drogi oraz informacje z wbudowanego systemu nawigacji. ACC działa przy prędkościach do 200 km/h (125 mph).

Nowa funkcja Stop & Go pozwala systemowi ACC zatrzymać pojazd całkowicie w ruchu stop-and-go, wykorzystując do 50 procent całkowitej siły hamowania, a także automatycznie ruszyć, jeśli czas zatrzymania jest krótszy niż 3 sekundy. Przy dłuższych czasach zatrzymania, kierowca może nacisnąć przycisk na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał gazu, aby ruszyć.

Technologia utrzymywania pasa monitoruje oznakowanie drogi i może zastosować łagodny, ale wyczuwalny moment obrotowy do układu kierowniczego, aby pomóc kierowcom pozostać w środku pasa, gdy system ACC jest aktywowany. Zaprojektowana, aby wspierać kierowców przy prędkościach do 200 km/h (125 mph), technologia dostarczy wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia, jeśli wykryje brak wprowadzenia z kierownicy od kierowcy.

„Przypomnij sobie, kiedy zdawałeś egzamin na prawo jazdy, jak bardzo musiałeś się koncentrować, aby być bezpiecznym na drodze. Jazda nie stała się mniej wymagająca – po prostu stajemy się bardziej przyzwyczajeni do stresu. Technologie takie jak Stop & Go i utrzymywanie pasa zmniejszą obciążenie kierowców, pomagając im skupić uwagę i być mniej zestresowanymi, a bardziej pewnymi siebie za kierownicą,” powiedział Helmut Reder, globalny dyrektor linii pojazdów C, Ford of Europe.

Adaptacyjny system oświetlenia przedniego Forda z przewidywaniem skrętów oraz światłem opartym na znakach po raz pierwszy wstępnie dostosowuje wzory świateł, aby maksymalnie poprawić widoczność przed osiągnięciem zakrętu, zjazdu lub rondo.

System wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu, aby monitorować oznakowanie pasa do 65 metrów z przodu, umożliwiając skierowanie światła z reflektorów w zakręt wcześniej dla poprawy widoczności, zamiast polegać wyłącznie na wprowadzeniach kierowcy z kierownicy. Opatentowana przez Forda integracja zdolności odczytu znaków drogowych w celu optymalizacji wzorców światła umożliwia poszerzenie wiązki na zjazdach i rondach, aby lepiej oświetlić zagrożenia, które nie znajdują się w kierunku jazdy.

Nowe technologie oświetleniowe Focusa, w tym system adaptacyjnego oświetlenia przedniego, który dostosowuje kąt i intensywność reflektorów do warunków jazdy, oraz oświetlenie dalekosiężne bez olśnień, które eliminuje poczucie winy z przypadkowego oślepiania innych kierowców i pomaga użytkownikom lepiej widzieć drogę przed sobą w nocy, są wspierane przez zaawansowane pełno-LED reflektory, które wykorzystują innowacyjną regulowaną konfigurację bębnową dla większej elastyczności i łagodniejszych, mniej rozpraszających przejść.

Ford Focus jest również pierwszym pojazdem Forda w Europie, który oferuje wyświetlacz przezierny (HUD), który pomaga kierowcom utrzymać wzrok na drodze, wyświetlając użyteczne informacje w ich polu widzenia. System maksymalizuje efektywność, posiadając jedno z największych pól widzenia spośród dostępnych HUD-ów w Europie, mierzące 6 stopni na 2,5 stopnia. System jest również jednym z najjaśniejszych dostępnych, regulowany w 16 krokach do 10,000 kandeli na metr kwadratowy.

Specjalne filtry dla wysuwanej poliwęglanowej osłony czynią ją pierwszym tego rodzaju, który można odczytać przez użytkowników noszących polaryzowane soczewki. W zależności od specyfikacji pojazdu, konfigurowalny wybór wyświetlanych informacji obejmuje prędkość – jedyną treść, która jest zawsze obecna; rozpoznawanie znaków drogowych; ACC; nawigację; wskaźnik zmiany biegów; system rozrywki; oraz powiadomienia awaryjne.

Aktywny asystent parkowania 2 ułatwia parkowanie: dostarczając w pełni zautomatyzowane manewry w przestrzeniach równoległych i prostopadłych za naciśnięciem przycisku. Umożliwiony przez system shift-by-wire nowej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, system identyfikuje odpowiednie miejsca parkingowe, a kierowca może kontrolować ruch pojazdu, po prostu wybierając neutralny bieg i przytrzymując jeden przycisk zamontowany na środkowej konsoli.

Pojazd następnie w pełni kontroluje wybór biegów do przodu i do tyłu, przyspieszenie i hamowanie, a także kierowanie – manewrując w przestrzeniach tylko 110 centymetrów dłuższych niż samochód i na nachyleniach do 12 procent przy prędkości do 4 km/h (2,5 mph), zanim włączy bieg parkingowy. Technologia może również pomóc kierowcy wyjść z równoległych miejsc parkingowych za pomocą w pełni zautomatyzowanego asystenta wyjazdu.

Również dalej ulepszony, system zapobiegający kolizjom Forda z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów może wykrywać osoby w lub blisko drogi z przodu, lub które mogą przeciąć ścieżkę pojazdu. System automatycznie hamuje, jeśli wykryje potencjalną kolizję i kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia; teraz może także wykrywać rowerzystów; i działa w ciemnościach, wykorzystując światło z reflektorów.

Dodatkowe technologie zaprojektowane, aby pomóc kierowcom Focusa unikać wypadków i rozproszenia to:

Asystent unikania przeszkód, zaprojektowany do działania w prędkościach miejskich i autostradowych, który wykorzystuje radar oraz kamerę do wykrywania wolno poruszających się i zatrzymanych pojazdów z przodu oraz oferuje wsparcie w kierowaniu, aby umożliwić kierowcom manewrowanie wokół pojazdu, jeśli kolizja jest nieunikniona
System informacji o martwym polu z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym, który ostrzega kierowców wyjeżdżających z miejsca parkingowego o pojazdach, które mogą wkrótce przejechać z tyłu i może po raz pierwszy zastosować hamulce, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowcy nie zareagują na ostrzeżenia
Tylna kamera szerokokątna, która oferuje niemal 180-stopniowy widok z tyłu pojazdu, aby poprawić widoczność podczas wyjeżdżania z miejsc parkingowych czy podjazdów
Ostrzeżenie o błędnym kierunku, po raz pierwszy dostępne dla klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, które wykorzystuje kamerę zamontowaną w szybie i informacje z systemu nawigacji samochodu, aby zapewnić kierowcom dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia podczas przejeżdżania przez dwa znaki „Zakaz wjazdu” na rampie autostradowej
Ford MyKey, który pozwala właścicielom zaprogramować klucz dla młodszych kierowców, który może ograniczyć przychodzące połączenia telefoniczne; ograniczyć maksymalną prędkość; uniemożliwić dezaktywację funkcji pomocy kierowcy i bezpieczeństwa; zredukować maksymalną głośność systemu audio, oraz całkowicie wyłączyć system audio, jeśli pasażerowie nie korzystają z pasów bezpieczeństwa
W przypadku wypadku nowa technologia hamowania po kolizji pomaga zredukować wpływ potencjalnej wtórnej kolizji, automatycznie stosując umiarkowane ciśnienie hamulców, gdy wykryje pierwsze zdarzenie kolizji; spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia pasażerów oraz dalsze uszkodzenia pojazdu.

Ford przewiduje pięciogwiazdkowy wynik w testach bezpieczeństwa dla nowego Focusa, wspierany przez 40-procentowy wzrost zdolności nośnej podczas zderzeń z przodu wynikający z nowej platformy C2.

Energetyczny i responsywny

Nowoczesna, nowa konstrukcja podwozia, uzupełniona zaawansowanymi technologiami jazdy, dostarcza wiodącego w klasie, energicznego, angażującego i satysfakcjonującego doświadczenia z jazdy dla klientów pięciodrzwiowego Focusa oraz wersji kombi, wraz z większą doskonałością.

Nowy Ford Focus wzmacnia dziedzictwo ustanowione przez przełomowy model pierwszej generacji, z nowym izolowanym subframe’em dla konfiguracji niezależnego zawieszenia tylnego z długim ramieniem (SLA), które optymalizuje zarówno komfort, jak i reakcję pojazdu na wejścia kierowcy.

System SLA dostarcza pożądany balans pomiędzy komfortem przednim i tylnym przy większych nierównościach drogi, dla płynniejszych podróży. Bushy wielokrotne charakteryzują się różnymi parametrami sztywności, gdy są obciążane w różnych kierunkach – oddzielając subframe od struktury nadwozia dla lepszego izolowania mniejszych nierówności i poprawy hałasu, wibracji i szorstkości. Unikalna geometria SLA dla modeli Focusa kombi przenosi amortyzatory, pomagając pojazdowi pozostać zwinnym i responsywnym, nawet przy w pełni załadowanym bagażniku, oraz pomagając maksymalizować przestrzeń bagażową z szerszą powierzchnią ładunkową.

Oferowane jest również lekkie zawieszenie tylne w konfiguracji twist-beam, usprawnione, aby dostarczyć charakter i dynamikę jazdy, których klienci oczekują od Focusa. Udoskonalone za pomocą tej samej opatentowanej przez Forda technologii sprężyn z wektoryzacją siły, która wspiera responsywne, angażujące i przyjemne w prowadzeniu doświadczenie nowego Fiata ST, konfiguracja twist-beam została zaprojektowana tak, aby uzupełniać lżejsze jednostki napędowe 1.0 EcoBoost i 1.5 EcoBlue.

Zaawansowana technologia sprężyn aplikuje siły wektoryzacji na tylne zawieszenie, umożliwiając siły skrętu przechodzić bezpośrednio do sprężyny dla zwiększonej sztywności bocznej, poprawiając stabilność, zwinność i responsywność dla jeszcze bardziej przyjemnego doświadczenia z jazdy.

Udoskonalenie modeli pięciodrzwiowych wyposażonych w zawieszenie SLA jest dodatkowo wzmacniane dzięki pierwszy raz wprowadzeniu technologii CCD firmy Ford dla Focusa, która co 2 milisekundy monitoruje zawieszenie, nadwozie, układ kierowniczy oraz wprowadzenia hamulców i dostosowuje odpowiedzi tłumienia dla doskonałej jakości jazdy.

Technologia ta również pomaga zredukować wpływ jazdy przez dziury w jezdni, wykrywając krawędź dziury i dostosowując tłumik, aby koło nie opadło w nią tak głęboko. Ponieważ opona i koło nie opadają tak daleko, nie uderzają w przeciwną stronę dziury tak mocno. Tylne zawieszenie może reagować jeszcze szybciej, z sygnałem z przedniego koła dostarczającym ostrzeżenie do tylnego koła znacznie wcześniej, zanim dotrze do dziury.

System CCD wspiera również technologię trybów jazdy. Normalne, Sportowe i Eco są oferowane po raz pierwszy w Fordzie Focusie, umożliwiając kierowcom natychmiastowe dostosowanie reakcji pedału gazu, ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, Elektronicznego wspomagania kierownicy (EPAS) oraz cech ACC do sytuacji jazdy. Gdy Focus jest wyposażony w CCD, oferuje również tryby jazdy Comfort i Eco-Comfort, i dostosuje charakterystykę zawieszenia odpowiednio.

Nowy system EPAS montowany na kolumnie i nowe oprogramowanie dostarczają jeszcze bardziej responsywne, intuicyjne i angażujące odczucie, zapewniając wyjątkowe doświadczenie w prowadzeniu, uzupełnione funkcjami poprawiającymi komfort, w tym kompensacją skrętu. Focus debiutuje również z dedykowanym, opracowanym wewnętrznie systemem kontroli stabilności Forda dostosowanym do wsparcia dynamiki jazdy Forda, z funkcją kontroli wektoryzacji momentu.

Odległość hamowania z 100 km/h (62 mph) jest skrócona nawet do 1 metra, wspierana nowym Elektronicznym Wzmocnieniem Hamulców dla wybranych modeli, które szybciej buduje ciśnienie oraz zapewnia pewniejsze i bardziej spójne uczucie pedału hamulca w szerszym zakresie warunków roboczych.

Ford Focus jest pierwszym pojazdem produkowanym na nowej platformie C2 Forda, która – w połączeniu z całkowicie nową strukturą nadwozia – umożliwiła inżynierom zwiększenie sztywności w celu uzyskania lepszej responsywności. Sztywność skręcająca została poprawiona o 20 procent w porównaniu z poprzednią generacją Focusa, a sztywność poszczególnych punktów mocowania zawieszenia wzrosła o nawet 50 procent, redukując ugięcie dla lepszej kontroli nadwozia.

Nowy Focus wprowadza innowacyjną metodę zwiększania sztywności tylnej struktury, opracowaną dla uznanego modelu Ford Focus RS. Ekstruzja pianki jest wprowadzana na mokro do tylnej komory nadwozia w czasie montażu, która następnie schnie i rozszerza się pod wpływem ciepła procesu suszenia farby, aby dostarczyć 10 procent większą lokalną sztywność boczną przy minimalnej dodatkowej wadze.

Od obniżonego o 10 milimetrów Focusa ST-Line z unikalnymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami do podwyższonego o ponad 30 milimetrów Focusa Active z unikalnymi przednimi i tylnymi kolankami, podwozie każdej odmiany zostało dostosowane, aby dostarczyć natychmiast rozpoznawalny charakter Focusa.

„Focus i wiodące w swojej klasie doświadczenie frajdy z jazdy idą w parze i nie mamy zamiaru pozwolić żadnemu konkurentowi na odebranie tej korony,” powiedział Reder. „Nasz całkowicie nowy układ jezdny połączony z zaawansowanymi technologiami, takimi jak tryby jazdy i ciągłe sterowanie tłumieniem, dostarczają zwinności i responsywności hot hatchbacka, z wyrafinowaną jazdą dużego samochodu wykonawczego.”

Połączony i komfortowy

Przestronny, praktyczny i dobrze skomunikowany – wnętrze nowego Forda Focusa charakteryzuje się nowatorskimi inżynieryjnymi rozwiązaniami oraz zaawansowanymi technologiami komfortu i wygody, które pomagają pojazdowi płynnie integrować się z życiem klientów.

Focus wprowadza technologię modemu FordPass Connect dla klientów Forda w Europie, przekształcając pojazd w mobilny hotspot WiFi z łącznością dla do 10 urządzeń. Oprócz pomocy kierowcom w planowaniu szybszych, bardziej komfortowych podróży z aktualizacjami ruchu na żywo dla systemu nawigacji oraz umożliwiając pasażerom strumieniowe przesyłanie rozrywki w ruchu, FordPass Connect umożliwia szereg wygodnych funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, w tym:

Lokalizacja pojazdu, pomagająca właścicielom znaleźć samochód w rozległych parkingach centrów handlowych
Status pojazdu, do sprawdzania poziomu paliwa, statusu alarmu, żywotności oleju i nie tylko
Zamek drzwi, aby zdalnie umożliwić dostęp do Focusa
Zdalne uruchamianie dla modeli Focusa z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów
Funkcjonalność eCall, która automatycznie wybiera numer alarmowy w przypadku poważnego wypadku i umożliwia pasażerom bezpośrednie połączenie z służbami ratunkowymi, naciskając przycisk SOS w konsoli sufitowej
Również pomagając kierowcom pozostać w kontakcie w ruchu i pożegnać się z plątaniną kabli w konsoli centralnej, nowa bezprzewodowa ładowarka umieszczona pod panelem rozdzielczym umożliwia łatwe ładowanie kompatybilnych smartfonów. Podkładka automatycznie wykrywa kompatybilne urządzenia, aby rozpocząć ładowanie.

Urządzenia mogą pozostać połączone przez Bluetooth z systemem komunikacji i rozrywki SYNC 3 Forda, jednocześnie korzystając z bezprzewodowego ładowania. Wspierany przez 8-calowy wyświetlacz dotykowy, który można obsługiwać gestami powiększania i przesuwania, oraz kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™, SYNC 3 pozwala kierowcom kontrolować funkcje audio, nawigacji i klimatyzacji oraz połączone smartfony za pomocą prostych poleceń głosowych.

Nowy system dźwiękowy B&O PLAY pomoże pasażerom uzyskać najlepsze wrażenia z muzyki strumieniowanej przez FordPass Connect lub urządzenia smartfonowe. System o mocy 675 watów obejmuje dziesięć głośników, w tym 140-milimetrowy subwoofer umieszczony w bagażniku oraz głośnik średniotonowy na środku deski rozdzielczej i został specjalnie skalibrowany dla pięciodrzwiowych modeli Focusa i wersji kombi, oferując jedno z najlepszych doświadczeń audio wśród pojazdów, nie mówiąc już o średniej wielkości hatchbackach.

Komfort jest kluczowy dla bardziej wyrafinowanego i luksusowego doświadczenia wnętrza nowego Focusa. Pasażerowie przednich siedzeń będą cieszyć się przestronnym barkiem o szerokości 1,421 milimetra, a położenie panelu wskaźników zostało zoptymalizowane dla większej przestrzeni. Elektryczny hamulec postojowy – standardowy w modelach z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz dla modelów wyższych serii z manualną skrzynią – oraz pokrętło zmiany biegów również zwalniają więcej miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu. Węższa konsola centralna – umożliwiona przez przeniesienie przełączników i kontrolek do wyświetlacza dotykowego – wyposażona jest w miękkie poduszki kolanowe dla większego komfortu.

Dla pasażerów tylnych siedzeń dodatkowa przestrzeń jest zapewniona dzięki dłuższemu rozstawowi osi i płaskiej podłodze. Przestrzeń na kolana wzrosła o ponad 50 milimetrów w porównaniu do poprzedniego Focusa, osiągając najlepsze w klasie 81 milimetrów. Przestronność jest zwiększona o prawie 60 milimetrów w porównaniu do poprzedniego Focusa. Wrażenie przestronności jest wzmocnione dzięki projektowi tylnych drzwi, który zawiera okna rozciągające się do tylnego słupka dla większej otwartości oraz dostępności otwierającego się dachu panoramicznego.

Opracowany specjalnie dla nowej platformy C2, system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji Forda Focusa nagrzewa i chłodzi kabinę szybciej dzięki potężniejszemu sprężarkowi o pojemności 140 cc, a także oferuje bardziej elastyczne linie chłodzące i gładsze ścieżki przepływu powietrza dla cichszej pracy. Focus ma nawet specjalne kształtowanie lusterek, zaprojektowane, aby pomóc zminimalizować efekt trzepotania, który może wystąpić, gdy jedna szyba jest opuszczona przy dużych prędkościach – dobra wiadomość dla właścicieli psów.

Mówiąc o właścicielach psów, jest jeszcze więcej dobrych wiadomości dla nich: przestrzeń bagażowa w wersji kombi jest zaprojektowana tak, aby komfortowo pomieścić klatkę dla psa, z wysokością ładunku zwiększoną o 43 milimetry; długość do tylnego siedzenia zwiększona o 25 milimetrów; oraz – dzięki składanym tylnym siedzeniom, obsługiwanym za pomocą przycisku za pomocą nowej funkcji Easy Fold Seats – długość do przednich siedzeń zwiększona o 175 milimetrów, co daje ponad 1,650 litrów pojemności.

Technologia bezdotykowej klapy bagażnika Forda umożliwia dostęp do przestrzeni bagażowej wersji kombi za pomocą prostego ruchu kopnięcia pod tylnym zderzakiem, a inżynierowie dostarczyli rozwiązanie na problem, gdzie umieścić pokrywę bagażnika po jej zdjęciu: teraz pasuje schludnie pod nową elastyczną podłogą ładunkową i jest łatwiejsza do usunięcia za pomocą prostego paska do wyciągania.

Moc wyboru

Klienci nowego Focusa mogą wybierać z zaawansowanej gamy silników benzynowych Ford EcoBoost i wysokoprężnych Ford EcoBlue, które oferują zoptymalizowaną moc i doskonałość; a także spełniają najnowsze surowe normy emisji Euro 6 obliczane za pomocą Światowej Zharmonizowanej Procedury Testowej Pojazdów Lekko Ładunkowych (WLTP). Jednostki napędowe wspierane są przez standardowy system Auto Start-Stop w celu zmniejszenia kosztów eksploatacji; a także płynnie działające manualne skrzynie biegów o sześciu biegach oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów dla komfortowego prowadzenia.

Wielokrotnie nagradzany silnik 1.0-litra EcoBoost oferowany jest w wariantach 85 PS, 100 PS i 125 PS, a nowy silnik 1.5-litra EcoBoost dostępny jest w wersjach 150 PS i 182 PS.

Efektywność paliwowa i emisje CO2 z obu silników EcoBoost są zwiększone dzięki zastosowaniu systemu dezaktywacji cylindrów, który jest pierwszym w branży dla silnika trzycylindrowego, który może automatycznie zatrzymać jeden z cylindrów silnika, gdy pełna moc nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy na luzie lub przy niskim obciążeniu silnika. Technologia ta potrafi rozłączyć lub ponownie połączyć jeden cylinder w czasie 14 milisekund – 20 razy szybciej niż mrugnięcie oka – bez kompromisów w zakresie wydajności czy doskonałości.

Kluczowe technologie EcoBoost, w tym zaawansowane doładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa oraz podwójnie niezależna zmiana fazy rozrządu, również występują w obu silnikach. Emisje cząstek stałych są redukowane przy użyciu standardowej technologii filtrów cząstek gazowych.

Silnik 1.0-litra EcoBoost został jeszcze bardziej ulepszony, aby osiągnąć przewidywane emisje CO2 od 107 g/km dla modelu pięciodrzwiowego, przy użyciu:

Odwróconej kierunkowo głowicy cylindrowej, z której gazy spalinowe teraz wydostają się z tyłu, co pozwala na szybsze nagrzewanie technologii redukcji emisji
Wysokociśnieniowej szyny paliwowej, która teraz dostarcza do 250 barów ciśnienia wtrysku, pomagając zmniejszyć emisję cząstek
Szerokiego zakrętu, zoptymalizowanej turbulencji cylindrów i wyższych współczynników sprężania dla bardziej wydajnego spalania
Tłoków chłodzonych w galerii, z pierścieniami tłokowymi o niskim tarciu w celu dalszego zmniejszenia energii pochłanianej przez tarcie w silniku
Nowy silnik 1.5-litra EcoBoost z przewidywanymi emisjami CO2 od 122 g/km dla modelu pięciodrzwiowego, z cechami obejmującymi:

1.5L EcoBlue 6MT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc69.9 Kw @ 3800 Rpm
95 Hp @ 3800 Rpm
94 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy159 Lb-Ft @ 1750 Rpm
216 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3373 Lbs (1530 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

1.5L EcoBlue 6MT Start/Stop FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc88.3 Kw @ 3800 Rpm
120 Hp @ 3800 Rpm
118 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1750 Rpm
240 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3373 Lbs (1530 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

2.0L EcoBlue 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3750 Rpm
150 Hp @ 3750 Rpm
148 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 2000-3250 Rpm
370 Nm @ 2000-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3373 Lbs (1530 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

2.0L EcoBlue 6MT Start/Stop FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3750 Rpm
150 Hp @ 3750 Rpm
148 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 2000-3250 Rpm
370 Nm @ 2000-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3373 Lbs (1530 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

2.0L EcoBlue 8AT Start/Stop FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3750 Rpm
150 Hp @ 3750 Rpm
148 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 2000-3250 Rpm
370 Nm @ 2000-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3373 Lbs (1530 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)

1.0L EcoBoost 6MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc73.5 Kw @ 6000 Rpm
100 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
169 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3274 Lbs (1485 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

1.0L EcoBoost 6MT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc62.5 Kw @ 6000 Rpm
85 Hp @ 6000 Rpm
84 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
169 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3274 Lbs (1485 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO210.7 G/Km

1.0L EcoBoost 6MT Start/Stop FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc91.9 Kw @ 6000 Rpm
125 Hp @ 6000 Rpm
123 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1400-4500 Rpm
169 Nm @ 1400-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3347 Lbs (1518 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2110 G/Km

1.0L EcoBoost 8AT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc91.9 Kw @ 6000 Rpm
125 Hp @ 6000 Rpm
123 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 1400-4500 Rpm
169 Nm @ 1400-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3347 Lbs (1518 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2116 G/Km

1.5L EcoBoost 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc110.3 Kw @ 6000 Rpm
150 Hp @ 6000 Rpm
148 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
240 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3347 Lbs (1518 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2137 G/Km

1.5L EcoBoost 6MT FWD (182 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc133.9 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
180 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-5000 Rpm
240 Nm @ 1600-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3360 Lbs (1524 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2122 G/Km

1.5L EcoBoost 6MT Start/Stop FWD (182 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc133.9 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
180 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-5000 Rpm
240 Nm @ 1600-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3360 Lbs (1524 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2122 G/Km

1.5L EcoBoost 8AT Star Stop FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc110.3 Kw @ 6000 Rpm
150 Hp @ 6000 Rpm
148 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
240 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3347 Lbs (1518 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Emisja CO2122 G/Km

1.5L EcoBlue 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc88.3 Kw @ 3800 Rpm
120 Hp @ 3800 Rpm
118 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1750 Rpm
240 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55-R16
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/54.9 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit3.2 In (81 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3373 Lbs (1530 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.