Ford wprowadził facelift drugiej generacji modelu Focus w 2008 roku, rozwiązując kilka problemów i aktualizując jednostki napędowe.
Od 1 stycznia 2009 roku Europa przeszła na regulacje dotyczące emisji Euro 5, co zmusiło większość producentów samochodów do poprawy lub aktualizacji swoich pojazdów. Niektórzy producenci mieli gotowe silniki, podczas gdy inni czekali do 2008 roku na ich ulepszenie. Ford wybrał tę drugą opcję i wprowadził łagodny facelift do całej gamy modelu Focus, w tym do wersji kombi.
Ford podążył za swoim trendem projektowania kineticznego, wprowadzając nowy przód modelu Focus. Większe reflektory były nachylone w stronę błotników, a większy dolny grill w zderzaku sprawił, że samochód wyglądał bardziej atrakcyjnie i agresywnie. W zależności od poziomu wyposażenia, na górnym grillu zamontowano chromowany pasek. Z tyłu, długa linia dachu i pionowe nacięcie dla klapy bagażnika definiowały samochód jako pojazd zaprojektowany z myślą o maksymalizacji przestrzeni wewnętrznej.
Producent wzbogacił wnętrze o nowe funkcje. Jednostka multimedialna Sony zyskała nową łączność przez Bluetooth, a system nawigacji oparty był na karcie SD. W 2008 roku Ford wprowadził system bezkluczykowy oraz przycisk „Ford Power” do uruchamiania silnika. Wprowadzono również system tankowania bez korka, aby uniknąć tankowania niewłaściwym paliwem.