FORD Focus Wagon 2011-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Focus Wagon 2011-2014

Przejdź do galerii zdjęćFORD Focus Wagon 2011-2014

Ford przemyślał swoją strategię i wprowadził na rynek trzecią generację modelu Focus w 2010 roku, oferując ją również w Ameryce Północnej.

Dyrektor generalny Forda, Alan Mulally, upierał się przy swoim planie „One Ford”, starając się wykorzystać te same platformy po obu stronach oceanu. Marka z niebieskim owalem zaprezentowała Focusa w kilku wersjach, w tym wersji kombi skierowanej do rodzin. Rzeczywiście, były pewne różnice między samochodem sprzedawanym na całym świecie, ale 80% części było wspólnych.

Ford nazwał swój nowy język designu „Kinetic Design”, co stanowiło krok naprzód w porównaniu do wcześniejszego stylu New-Edge Design. Wciąż był on kształtowany przez płynne linie, ale miało mniej ostrych kątów. Przedni pas otrzymał nową osłonę chłodnicy z chromowaną poziomą listwą, na której umieszczono logo marki. Po bokach znajdowały się reflektory, które przypominały te z modelu Mondeo. Do słupka B nie było różnic między wersją kombi a pięciodrzwiowym hatchbackiem. Jednak w wersji z długim dachem dodano trzecie okno za tylnymi drzwiami oraz nachylony do przodu słupek D. Na górnej części klapy bagażnika projektanci zamontowali spojler dachowy, aby poprawić aerodynamikę.

Wnętrze zostało zaprojektowane znacznie bardziej nowocześnie niż w poprzedniku i wyposażone w standardowy 4-calowy ekran multimedialny. Dodatkowo dostępny był opcjonalny 8-calowy wyświetlacz. Oba modele miały pakiet łączności SYNC, w tym łączność Bluetooth. Tylna kanapa miała system dzielonego składania, który zwiększał przestrzeń bagażową z 23,8 cu-ft (673 litry) do 44,8 cu-ft (1269 litrów).

Producent samochodów oferował wybór silników diesla i benzynowych z turbodoładowaniem, w zależności od rynku. Napęd przekazywany był wyłącznie na przednie koła za pomocą pięcio- lub sześcio-biegowej skrzyni manualnej lub sześcio-biegowej automatycznej, w zależności od dostępnych opcji.

Globalny model produkcyjny Ford Focus ST debiutuje we Frankfurcie, a także niespodzianka – ST Wagon dla Europy

Nowy, pięciodrzwiowy Focus ST, pierwszy globalny samochód sportowy Forda, zadebiutował w gotowej wersji produkcyjnej we Frankfurcie, a jego prezentacji towarzyszy stylowy model ST Wagon, który trafi na rynek europejski.
Model Focus ST pięciodrzwiowy zadebiutuje na całym świecie w 2012 roku i będzie dostępny w ponad 40 krajach.
Wydajność pochodzi z potężnego silnika Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litrów, który zapewnia imponującą moc – 250 KM – oraz 360 Nm momentu obrotowego.
Nowy, oszczędny silnik 4-cylindrowy pozwala na zmniejszenie emisji CO2 i zużycia paliwa o ponad 20% w porównaniu do poprzedniej generacji europejskiego Focus ST.
Focus ST opiera się na DNA marki Sport Technologies, łącząc mocne osiągi, doskonałą dynamikę prowadzenia, przyciągający wzrok styl oraz finezję potrzebną w codziennym użytkowaniu.

FRANKFURT, Niemcy, 12 września 2011 r. – Dziś na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie odkryto osłony z produkcyjnej wersji nowego, dramatycznego pięciodrzwiowego Focus ST, ujawniając samochód sportowy, na który czekali entuzjaści na całym świecie.

Klienci w Europie będą mieli również możliwość wyboru stylowej wersji wagonu Focus ST, która zadebiutuje obok modelu pięciodrzwiowego w 2012 roku.

Focus ST to pierwszy prawdziwie globalny samochód sportowy Forda, który opiera się na dziedzictwie poprzednich modeli Focus ST w Europie i rozwija je, aby kierowcy na całym świecie mogli doświadczyć ekscytującej wydajności, niezrównanej obsługi, uzależniającego dźwięku oraz muskularnego designu, które reprezentuje marka ST.

Dzięki innowacyjnemu wzornictwu i technologii w całym samochodzie, nowy Focus ST będzie bardziej wydajny i zaskakująco oszczędny, podnosząc poprzeczkę w zakresie prowadzenia. Dla kierowców, którzy pragną finezji do codziennego użytku, ale także ekscytujących osiągów, pasja, entuzjazm i doświadczenie zespołu Global Performance Vehicles Forda wyróżniają nowy Focus ST jako najbardziej satysfakcjonujący i oczywisty wybór.

Globalne DNA Ford ST

Pod skórą nowego Focus ST znajduje się szczegółowe DNA dla gamy ST, ustanowione w ramach ekscytującej globalnej strategii samochodów sportowych Forda. Globalna Grupa Pojazdów Sportowych, złożona z zespołu Ford Team RS w Europie oraz Special Vehicles Team (SVT) w Stanach Zjednoczonych, we współpracy z ekspertami Forda z regionu Azji i Pacyfiku oraz Afryki, opracowała strategię, której wszystkie przyszłe globalne samochody sportowe Forda będą przestrzegać.

„Focus ST nie pojawił się przypadkiem,” powiedział Jost Capito, dyrektor Global Performance Vehicles. „Najpierw powstała nasza globalna strategia wydajności, która została rozwinięta wspólnie z Ameryką Północną, Europą i Azją. Dzięki temu wyznaczono kluczowe atrybuty DNA takie jak kierowanie, dynamika jazdy, jakość dźwięku i ulepszenia mocy dla wszystkich modeli ST, które umożliwiają naszym inżynierom wykorzystanie tego globalnego odcisku DNA do stworzenia nowego Focus ST.”

Jak w przypadku wszystkich przyszłych modeli ST, nowy Focus ST ma kluczowe fizyczne atrybuty DNA, takie jak agresywnie poprawione przednie i tylne zderzaki, dodatkowy tylny spoiler oraz unikalny kolor sygnaturowy.

W obu wersjach – pięciodrzwiowej i wagonie – zachwycający Focus ST dostarcza tych samych atrybutów jazdy, które sprawiają, że wszystkie modele Forda z oznaczeniem „Sport Technologies” wyróżniają się na tle konkurencji. Podwozie, silnik, dźwięk i komfort pojazdu są harmonijnie dostosowane, aby zapewnić naprawdę sportowe doświadczenie z poziomem finezji rzadko spotykanym w tej klasie pojazdów. Te same atrybuty będą stanowić kod genetyczny dla przyszłych modeli noszących oznaczenie ST.

Pierwszy globalny samochód sportowy Forda

Podejście One Ford do współpracy ponad granicami geograficznymi już przyniosło sukcesy w postaci globalnych premier modeli Fiesta i nowego Focusa. To podejście jest wielkim ułatwieniem w szybkim rozwoju wersji sportowych na rynek globalny.

„Nowy Focus to fantastyczny samochód do opracowania modelu ST,” powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu dla Focus ST. „To solidna konstrukcja o precyzyjnej obsłudze, co klienci na całym świecie już odkryli. Nie ma kompromisów w żadnym obszarze i Focus ST rozwija tę siłę, aby zapewnić naszym globalnym klientom sportowym samochód, którego pragną, samochód, o który pytają.”

Według Capito i Tonn, klienci poszukujący samochodów sportowych na całym świecie mają podobne oczekiwania, niezależnie od tego, po jakich drogach jeżdżą i w jakich warunkach atmosferycznych. To insight, który zyskała Grupa Pojazdów Sportowych Forda i stanowi ona zasady przewodnie dla globalnej strategii samochodów sportowych firmy.

Z przeznaczeniem do ponad 40 rynków na sześciu kontynentach, pięciodrzwiowy Focus ST dostarczy przystępną, codzienną moc dla świata. Wprowadzone zostaną jedynie najmniejsze zmiany, aby dostosować się do lokalnych regulacji. W efekcie, bez względu na to, gdzie na świecie kierowca zasiądzie za kierownicą, nowy pięciodrzwiowy Focus ST dostarczy tych samych wrażeń związanych z mocą, równowagą i finezją jak dla każdego innego na całym świecie.

Dla Europy, gdzie odmiany wagonowe cieszą się dużą popularnością na wielu rynkach, możliwość opracowania stylowego modelu ST Wagon jako niszowego produktu była nieodparta.

„Wiemy, że wielu europejskich nabywców ceni sobie pojemność ładunkową wagonów, ale wciąż pragnie emocji związanych z jazdą i wydajnością, jakie oferuje pięciodrzwiowy model,” powiedział Tonn. „Dzięki tak stylowemu wagonowi w nowej gamie Focus, mieliśmy idealną podstawę do stworzenia unikalnego modelu niszowego dla tych klientów – i będzie on równie ekscytujący w prowadzeniu jak wersja pięciodrzwiowa.”

Więcej mocy i oszczędności

Dla globalnych klientów, Focus ST napędzany jest silnikiem Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litrów, który oferuje bezkompromisową mieszankę wydajności i efektywności. Lekka, aluminiowa konstrukcja silników EcoBoost Forda dostarcza moc silnika o większej pojemności przy oszczędnym małym skoku, wykorzystując trzy kluczowe technologie.

Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni, turbosprężarka o niskiej bezwładności oraz niezależna zmiana momentu obrotowego (Ti-VCT) pomagają stworzyć zaawansowany system spalania, który wnosi nowe poziomy wydajności i oszczędności paliwa do silników benzynowych Forda.

Grupa Pojazdów Sportowych Forda wykorzystała tę technologię i opracowała silnik o wysokiej mocy 250 KM z silnika 2.0-litrów Ford EcoBoost dla Focus ST.

Przebudowane układy dolotowe i wydechowe z unikalną kalibracją silnika dostarczają idealny poziom mocy i reakcji.

Silnik ma maksymalną moc 250 KM i wysoki poziom momentu obrotowego w szerokiej krzywej, osiągającej 360 Nm. Reaktywny moment obrotowy, znak rozpoznawczy silników Ford EcoBoost, utrzymuje się mimo imponujących wartości szczytowych.

W porównaniu do 2.5-litrowego, 5-cylindrowego silnika w poprzedniej generacji europejskiego Focus ST, nowy silnik 4-cylindrowy oferuje wyższą wydajność, ale jego mniejsza pojemność i innowacyjna technologia pozwalają mu być bardziej oszczędnym.

Oczekuje się, że silnik EcoBoost 2.0 w Focus ST zmniejszy zarówno emisję CO2, jak i zużycie paliwa o ponad 20% w porównaniu do poprzedniej generacji modelu europejskiego, gdy dane dotyczące zużycia paliwa zostaną zatwierdzone.

„To pierwszy raz, gdy zastosowaliśmy 4-cylindrowy silnik Ford EcoBoost w modelu o wysokiej wydajności i wyniki są fenomenalne,” powiedział Capito. „Kierowcy będą mieli do dyspozycji dużą moc i moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Jednak w codziennym użytkowaniu cechy tego samochodu pozwolą im jeździć w bardziej oszczędny sposób niż wcześniej, co jest istotną częścią DNA ST.”

Do silnika 2.0-litrów dołączona jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów, która ma specjalnie dostosowane przełożenia, aby uzyskać maksymalne osiągi z każdego biegu. Grupa Pojazdów Sportowych poświęciła szczególną uwagę na detale, aby upewnić się, że przełożenie szóstego biegu było idealnie dostosowane do Focus ST, dając kierowcy optymalne osiągi, pozostając jednocześnie wystarczająco długie, aby zapewnić doskonałą ekonomię paliwa podczas dłuższych tras.

Sensacyjny dźwięk

Poprzednia generacja Focus ST była chwalona za wyjątkowy, sportowy dźwięk silnika 5-cylindrowego. Wraz z wprowadzeniem silnika 4-cylindrowego Ford EcoBoost do nowego Focus ST, inżynierowie dźwięku Forda starali się, aby dźwięk z tego zupełnie innego silnika nadal ekscytował entuzjastów.

Istotną częścią tego procesu jest przeróbka słynnego sympozjonu dźwięku, po raz pierwszy odkrytego w poprzednim Focus ST, a następnie używanego z niewiarygodnym skutkiem w poprzedniej generacji europejskiego Focus RS i modeli RS500.

„Ludzie kochali dźwięk poprzedniego Focus ST,” powiedział Capito. „Fizyka i akustyka silnika 5-cylindrowego w porównaniu do 4-cylindrowego są bardzo różne, ale tak jak Beethoven i Mozart – obaj stworzyli fantastyczną, choć bardzo różną muzykę – wierzymy, że dźwięk silnika nowego Focus ST uszczęśliwi entuzjastów w ten sam sposób.”

Nie tylko dźwięk silnika brzmi fantastycznie w nowym Focus ST. Układ wydechowy – z unikalnymi końcówkami wydechowymi umieszczonymi na środku – został dostosowany, aby dostarczyć doskonale zrównoważone doświadczenie dźwiękowe. Entuzjastyczni kierowcy zostaną nagrodzeni orkiestrą sportowych dźwięków, które wzmocnią ich przygodę za kierownicą, ale jeśli zechcą relaxować podczas jazdy, finezja wnętrza oraz wyważenie dźwięku silnika i wydechu zapewnią im to przy niższych obrotach.

Bezprecedensowa dynamika jazdy

Niezwykła dynamika jazdy jest sercem Focus ST. Innowacja i technologia łączą się, aby stworzyć podwozie zdolne spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających entuzjastów jazdy, jednocześnie dając początkującym kierowcom niezapomniane wrażenia.

Z miejsca kierowcy klienci doświadczą nowego, opracowanego systemu sterowania Ford Sport Steering System. Ta zmienna przekładnia kierownicza została zaprojektowana tak, aby zwiększyć zwinność Focus ST na krętych drogach, a jednocześnie inspirować taką samą pewność przy dużych prędkościach.

Unikalny system sprawia, że kierowanie jest mniej wrażliwe podczas jazdy na prostych odcinkach, ale zwiększa czułość podczas pokonywania zakrętów. Kierowcy mogą pewnie trzymać ręce na kierownicy w ciasnych winklach, maksymalizując kontrolę nad pojazdem. Ma to również zalety w wolnych sytuacjach, takich jak ciasne manewry parkowania, z mniejszym wkładem wymaganym od kierowcy, aby pokierować pojazdem w odpowiednie miejsce.

Elektroniczne wspomaganie kierownicy (EPAS) Focus ST zostało również ulepszone dzięki systemowi kompensacji momentu skrętu (TSC) Forda.

Bardziej agresywne dostrojenie TSC pozwala kierowcom Focus ST przyspieszać na pełnym gazie, a jednocześnie znaleźć przyczepność na drogach o nierównym podłożu lub różnym poziomie przyczepności. System TSC wykrywa moment skrętu, który mogą stworzyć te warunki, i komunikując się z oprogramowaniem EPAS, neutralizuje jego działanie, praktycznie eliminując odczucia dla kierowcy.

Dodatkowe ulepszenia zostały również wprowadzone do Elektronicznego Programu Stabilności (ESP) Focus ST, z naciskiem na przyjemność z jazdy. Kierowcy będą mieli do wyboru trzy tryby ESP. Można je wybierać w zależności od warunków pogodowych i drogowych lub po prostu dostosować do pragnienia kierowcy dotyczącego pomocy w dodatkowych układach jazdy.

W pierwszym przypadku ESP działa w podobny sposób do innowacyjnego systemu w standardowym modelu Focus, chociaż dla ST jest ustawione tak, aby nie przeszkadzać kierowcy. Ten standardowy tryb wspiera kierowcę na wszystkich nawierzchniach, zarówno suchych, mokrych, jak i śnieżnych, dając im pewność prowadzenia w bezpieczny sposób, niezależnie od pogody.

Kierowca może wybrać drugi tryb, zwany trybem ograniczonego lub szerokiego poślizgu, w którym kontrola trakcji jest wyłączona. Zagadnienie przyczepności jest tutaj w gestii kierowcy, podczas gdy ESP zaprogramowano tak, aby ingerować tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne.

Oczywiście system ESP można również całkowicie wyłączyć, co skutkuje Focus ST w najczystszej formie, dając pełną kontrolę nad wspaniałym podwoziem kierowcy, gdy ma on możliwość jego wykorzystania, na przykład na torze wyścigowym. Tylko podfunkcje, takie jak Ulepszony Dynamiczny Kontroler Zakrętów (EDCC), pozostają aktywne, optymalizując przyjemność z możliwości Focus ST.

Ulepszona kontrola wektora momentu

Podczas pokonywania zakrętów, Ulepszona Kontrola Wektora Momentu jest istotną pomocą dla kierowców Focus ST, tuned version of the Torque Vectoring Control found in the base model Focus. Standardowy system wykorzystuje wektorowanie momentu przez hamowanie, w którym moment hamowania jest stosowany na wewnętrznym kole Focusu w trakcie pokonywania zakrętu, zmniejszając zachowanie podsterowne i umożliwiając większą przyczepność, tak jak tradycyjny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

System Focus ST stosuje tę metodę bardziej agresywnie, a także dodaje Kontrolę Zakrętu Podsterownego (CUSC), która stosuje moment w celu stworzenia momentu skrętu na podstawie zachowania podsterowności pojazdu przed działaniem ESP, zarówno w warunkach z aktywnym napędem, jak i bez napędu. W połączeniu zapewniają, że Ulepszona Kontrola Wektora Momentu jest kluczowym elementem, który sprawia, że Focus ST z napędem na przednie koła jest prawdziwą maszyną dla kierowców, zdolną pokonywać każdy zakręt z najwyższą pewnością siebie.

Zawieszenie sportowe

W harmonii z zaawansowanymi funkcjami wspomagania kierowcy znajduje się starannie dostrojone zawieszenie nowego Focus ST. Ulepszone amortyzatory i sprężyny obniżają podwozie ST o 10 mm, nadając mu bardziej agresywną postawę, a środek ciężkości zbliża się do drogi, co wspomaga precyzyjne pokonywanie zakrętów.

Tylne zawieszenie zostało zmodyfikowane za pomocą kilku nowych części opracowanych specjalnie dla Focus ST. Kluczowe komponenty to ulepszone czopy zawieszenia oraz całkowicie nowa konstrukcja stabilizatora, które są efektem pragnienia zespołu rozwojowego, aby zapewnić kierowcom wyjątkową ilość informacji zwrotnej i kontroli.

Tylne zawieszenie pięciodrzwiowej i wagonowej wersji Focus ST różni się nieco. W wersji wagonowej znajdują się ukośne amortyzatory – jak w modelu bazowym – aby zachować optymalną pojemność w bagażniku.

Ostatecznie obie wersje nadwozia Focus ST oferują te same cechy prowadzenia, które sprawią, że kierowcy będą poszukiwać krętych dróg.

Ikonowe felgi

Ikonowy, Y-kształtny wzór felg poprzedniej generacji Focus ST ewoluował w nowej odsłonie. Zestaw felg aluminiowych o średnicy 18 cali kontynuuje uznaną stylistykę Focus ST, ale subtelne modyfikacje aktualizują je na rok 2012.

Klienci ST będą teraz mieli dodatkową opcję „Pakietu Wydajności”, który oferuje felgi w czarnym kolorze z wysokokontrastowym, czerwonym wykończeniem na zaciskach hamulcowych.

Owijające felgi są oponami wysokiej wydajności 235/40R18 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, które zostały opracowane po rygorystycznych testach na różnych nawierzchniach drogowych i warunkach, w tym słynnej Nordschleife w Niemczech.

„Te same opony będą oferowane na Focus ST w każdym kraju,” powiedział Tonn. „Zostały zaprojektowane, aby wydobyć najlepszą wydajność samochodu na wszystkich nawierzchniach drogowych. Nie idą na kompromis odnośnie wydajności i wydobywają maksimum z podwozia oraz systemów kierowcy pojazdu.”

Odważny i muskularny wygląd zewnętrzny

Na całym świecie nowy Focus ST będzie dostępny w wersji pięciodrzwiowej, a rynki europejskie będą miały także możliwość zamówienia nowo zaprezentowanej wersji wagonu. Oba modele opierają się na wyrazistej, kinetycznej estetyce standardowego Focusa, dodając jednak muskularną obecność i specyficzne wskazówki dotyczące wydajności, które są związane z modelem Ford ST.

Intencje wydajnościowe Focus ST są widoczne już na pierwszy rzut oka. Nowy kolor produkcyjny, Tangerine Scream, odzwierciedla ekscytujący i pełen energii charakter Focus ST, ale nawet w innych dostępnych kolorach – Performance Blue, Race Red i White – samochód z pewnością zachwyci wydajnością. To podkreślają odważne i muskularne linie Focus ST.

„Zmiany, które wprowadziliśmy, aby dostarczyć lepszą aerodynamikę i wydajność pojazdu, uczyniły nowy Focus ST jeszcze bardziej sportowym i wyrazistym,” wyjaśnił Martin Smith, dyrektor ds. wzornictwa w Ford of Europe. „Ekscytujące nowe zabiegi projektowe z przodu i z tyłu nadają ST bardziej dynamiczny i celowy charakter, jasno pokazując, że to zdecydowanie sportowy Focus.”

Od uderzającej jednolitej interpretacji charakterystycznej trapezoidalnej kratki Forda z przodu, poprzez rzeźbione progi boczne oraz dynamiczny tylny zderzak z wyraźnymi wentylami w stylu dyfuzora w dolnej części, projekt Focus ST wprowadza agresję i stabilność aerodynamiczną w porównaniu do modeli bazowych.

Kierowcy śledzący Focus ST zauważą bardzo skuteczny spojler dachowy w obu modelach, zoptymalizowany w celu poprawy stabilności przy dużych prędkościach i zmniejszenia oporu powietrza. Zobaczą również unikalny układ wydechowy z centralnym ujściem, z oszałamiającym wzorem końcówki inspirowanym ekskluzywną sześciokątną siatką przedniego zderzaka.

Na całym świecie sportowy design Focus ST nie pozostawi innym kierowcom wątpliwości, że widzą coś, co ma niesamowite osiągi pod tym imponującym metalem.

Stylowy i sportowy wnętrz

Emocjonująca jazda nowym Focus ST sprawi, że klienci spędzą jak najwięcej czasu za kierownicą. Mając to na uwadze, projektanci Forda ciężko pracowali, aby wnętrze Focus ST było doskonałym miejscem do bycia, pomagając kierowcy czuć się jak najbardziej związanym z pojazdem.

Wnętrze standardowego modelu Focus zaprojektowane jest już z atmosferą „kokpitu”, dając każdemu kierowcy Focusa sportowe doznania. W wersji ST jednak to sportowe odczucie jest spotęgowane przez wszystko, czego kierowca dotyka i czego doświadcza, potwierdzając, że to wyraźnie model ST.

Detale obejmują specjalnie zaprojektowane pedały, kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz unikalne siedzenia Recaro. Ciemniejsza podsufitka i wykończenia na słupkach, będące integralną częścią DNA designu ST, podkreślają sportowy charakter jazdy.

W przypadku siedzeń Ford ściśle współpracował z Recaro, aby zapewnić klientom ST najwyższy komfort i wsparcie. Siedzenia nie tylko utrzymują kierowcę na miejscu podczas dynamicznej jazdy, ale oferują również ekskluzywne funkcje premium, takie jak regulacja pochylenia siedziska oraz długości, co jest unikalną opcją w tej klasie pojazdu. Osiągnięto również niższą pozycję siedzenia, aby zapewnić kierowcom lepszą ergonomię i idealne miejsce do wykorzystania osiągów ST.

Pasażerowie siedzący z tyłu nie zostali zapomniani. Całkowicie nowa tylna kanapa została zaprojektowana dla ST, uformowana z użyciem specjalnej pianki. To sprawi, że pasażerowie z tyłu będą czuli się tak samo bezpiecznie, jak ci z przodu, podkreślając nie tylko sportowe intencje Focus ST, ale także praktyczne aspekty, które są częścią jego DNA.

Nowy Focus ST będzie oferowany europejskim klientom w trzech odrębnych opcjach wyposażenia – ST1, ST2 i ST3. To podejście jest już znane właścicielom poprzedniego Focus ST w Wielkiej Brytanii.

Chociaż dokładne szczegóły dostępności funkcji dla każdej opcji wyposażenia będą różnić się w zależności od rynku, ST1 jest modelem standardowym, oferującym kluczowe funkcje, takie jak materiałowe siedzenia Recaro, bezkluczykowy start, progi drzwiowe z logo ST oraz standardowa tylna kanapa ST z centralnym podłokietnikiem.

Focus ST2 rozwija to o dodatkowe częściowo skórzane siedzenia Recaro oraz podwójną strefową Automatyczną Kontrolę Temperatury (EATC). W przypadku rynków z kierownicą po prawej stronie, ST2 będzie również zawierać unikalne dywaniki ST, automatyczne sterowanie reflektorami, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne oraz automatyczne wycieraczki – funkcje te są standardowe w modelach ST1 z kierownicą po lewej stronie.

Najwyższa wersja Focus ST3 zwiększa wyposażenie, dodając ekskluzywne, podgrzewane skórzane siedzenia Recaro z 8-kierunkową regulacją i wysuwanym siedziskiem, oraz nowo opracowaną tylną kanapę Recaro. Klienci ST3 korzystają również z reflektorów Bi-Xenon, które zapewniają pełną widoczność drogi nocą.

Nowy Focus ST Wagon

Nowy Focus ST wagon pokazuje, jak daleko może sięgać DNA wydajnościowego modelu ST i ma zaoferować europejskim klientom coś unikalnego w segmencie.

1.6L EcoBoost 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc110 Kw @ 5700 Rpm
150 Hp @ 5700 Rpm
148 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
240 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.5 Galony (51.1 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.4 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna2734 Lbs (1240 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.6L TiVC 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc77 Kw @ 6500 Rpm
105 Hp @ 6500 Rpm
103 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy111 Lb-Ft @ 4000-4500 Rpm
150 Nm @ 4000-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.5 Galony (51.1 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednie300-Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne271-Mm Tarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.4 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2734 Lbs (1240 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie39 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.6L EcoBoost 6MT FWD (182 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc134 Kw @ 5700 Rpm
182 Hp @ 5700 Rpm
180 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-5000 Rpm
240 Nm @ 1600-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.5 Galony (51.1 L)
Prędkość maksymalna138 Mph (222 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.4 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna2734 Lbs (1240 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.6L TiVCT 5MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc92 Kw @ 6000 Rpm
125 Hp @ 6000 Rpm
123 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy117 Lb-Ft @ 4000 Rpm
159 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.5 Galony (51.1 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.4 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna2734 Lbs (1240 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie39 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L TDCi 6AT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc85 Kw @ 3750 Rpm
116 Hp @ 3750 Rpm
114 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1500-2250 Rpm
300 Nm @ 1500-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.5 Galony (51.1 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.4 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna3243 Lbs (1471 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto35 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa53 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie44 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.6L TDCi 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc84 Kw @ 3600 Rpm
114 Hp @ 3600 Rpm
113 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
270 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.5 Galony (51.1 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.4 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna3243 Lbs (1471 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto46 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa64 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TDCi 6MT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc70 Kw @ 3600 Rpm
95 Hp @ 3600 Rpm
94 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1500-2000 Rpm
230 Nm @ 1500-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.5 Galony (51.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.4 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna3243 Lbs (1471 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto46 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa64 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

2.0L TDCi 6AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc103 Kw @ 3750 Rpm
140 Hp @ 3750 Rpm
138 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
320 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.5 Galony (51.1 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.4 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna3243 Lbs (1471 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto37 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

2.0L TDCi 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc120 Kw @ 3750 Rpm
163 Hp @ 3750 Rpm
161 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000-3250 Rpm
340 Nm @ 2000-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.5 Galony (51.1 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.4 In (4557 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.3 In (1506 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.4 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna3243 Lbs (1471 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto37 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.