FORD Fusion Energi 2012-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Fusion Energi 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćFORD Fusion Energi 2012-2016

Ford Fusion Energi z 2013 roku przeszedł z hybrydy na hybrydę typu plug-in, a dzięki specjalnie zaprojektowanemu silnikowi zyskał większy zasięg elektryczny.

Ford Fusion to amerykańska nazwa europejskiego modelu Ford Mondeo. Choć między tymi dwoma modelami istniały pewne różnice, technicznie były one bardzo podobne.

Na zewnątrz trudno było odróżnić Fusion Energi od Fusion Hybrid. Jedyną zauważalną różnicą był okrągły korek na lewym przednim błotniku, który służył do podłączenia ładowarki. Zrezygnowano z konserwatywnego trzykorpusowego designu, co zaowocowało smuklejszym i bardziej aerodynamicznym wyglądem.

Wewnątrz znajdowało się przestronne wnętrze, które pomieściło pięć dorosłych osób. W Fusion Energi standardowo montowano wzmocnione przednie fotele. Zestaw wskaźników miał analogowy wskaźnik prędkości w środku oraz dwa wyświetlacze TFT po bokach. Na konsoli centralnej znajdowała się jednostka multimedialna MyFord Touch, która umożliwiała kierowcy interakcję z systemami pojazdu za pomocą poleceń głosowych, dotykowego ekranu lub tradycyjnych przycisków. Pakiet akumulatorów znajdował się w bagażniku, co znacznie ograniczało jego przestronność.

Ford Fusion Energi jako hybryda typu plug-in korzystał z tego samego 2,0-litrowego silnika czterocylindrowego, co Fusion Hybrid, oraz silnika elektrycznego i akumulatora litowo-jonowego. Fusion Energi zaprojektowano tak, aby mógł pracować na czystej energii elektrycznej podczas krótkich dojazdów, a ładowanie mogło odbywać się za pomocą gniazdka 120-woltowego lub 240-woltowego.

Całkowicie nowy Ford Fusion wprowadza na rynek nową generację bardziej ekspresyjnych pojazdów Forda. To pierwszy sedan, który oferuje wersje z silnikiem benzynowym, hybrydowym i hybrydowym typu plug-in – każda z nich ma zapewniać doskonałą efektywność paliwową oraz angażujące wrażenia z jazdy.

Z elegancką sylwetką i świeżym wyglądem, całkowicie nowy Fusion jest najnowszym modelem w serii pojazdów Forda – po subkompakcie Fiesta z 2011 roku i małym samochodzie Focus z 2012 roku – stworzonym, aby zaspokoić potrzeby klientów, którzy pragną wiodącej efektywności paliwowej, przydatnych technologii oraz rewolucyjnego wyglądu.

„Nasza wizja Fusion była jasna – dostarczyć to, co najlepsze, co reprezentuje marka One Ford,” powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent ds. Globalnego Rozwoju Produktów. „Zgromadziliśmy nasze globalne zespoły wokół czystej kartki, mając za zadanie opracowanie średniej wielkości samochodu z przełomowym designem i oszałamiającą efektywnością paliwową – takiego, który będzie wykorzystywał technologie mające na celu poprawić bezpieczeństwo naszych klientów i uczynić ich lepszymi kierowcami. Ten samochód jest efektem naszej pracy.”

Ford Fusion został zaprezentowany w Ameryce Północnej w wersjach S, SE oraz najbogatszej Titanium i wskazuje na nadchodzącego Forda Mondeo na rynki światowe.

Efektywność paliwowa w trzech kategoriach

Nowy Fusion ma zapewniać najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową w wybranych przez klientów segmentach silników benzynowych, hybrydowych oraz hybryd typu plug-in, kontynuując zobowiązanie Forda do bycia liderem w zakresie efektywności paliwowej – lub jednym z liderów – z każdym nowym modelem wprowadzanym na rynek.

Ford Fusion oferuje najszerszy wybór silników oszczędnych w segmencie średniej wielkości. Oferuje on alternatywy hybrydowe oraz hybrydowe typu plug-in, parę silników czterocylindrowych EcoBoost™, silnik czterocylindrowy z naturalnym wlotem, automatyczny system start-stop, który wyłącza silnik na postoju, napęd na przednie lub wszystkie koła, a także wybór pomiędzy automatycznymi i manualnymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów.

Silnik 1.6 EcoBoost ma dostarczać najlepszą w klasie efektywność paliwową dla czterocylindrowych silników bez hybrydy, wynoszącą 26 mpg w mieście oraz 37 mpg na autostradzie. Silnik 2.0 EcoBoost – współpracujący z manualnie sterowaną sześciobiegową skrzynią SelectShift Automatic™ oraz dostępny z 19-calowymi kołami i oponami, a także z napędem na wszystkie koła – jest opcją wydajnościową Fusion.

Fusion Hybrid – samochód roku w Ameryce Północnej 2010 – nadal wprowadza innowacje i ewoluuje dzięki nowym akumulatorom litowo-jonowym, które oszczędzają wagę i generują więcej mocy niż poprzednie akumulatory niklowo-metalohydrydowe, jednocześnie zwiększając maksymalną prędkość przy napędzie elektrycznym z 47 mph do 62 mph.

Ford Fusion Hybrid ma również nowy silnik benzynowy Atkinson o pojemności 2.0 litra, znacznie mniejszy od poprzedniego silnika o pojemności 2.5 litra, zachowując jednocześnie standardy wydajności. Oczekuje się, że ten innowacyjny układ napędowy dostarczy najlepszą w klasie efektywność paliwową wynoszącą 47 mpg w jeździe miejskiej i 44 mpg na autostradzie.

Efektywność paliwowa Forda Fusion Hybrid ma przewyższać model Toyota Camry Hybrid z 2012 roku o 4 mpg w mieście i 5 mpg na autostradzie, a model Hyundai Sonata Hybrid z 2011 roku o 12 mpg i 4 mpg, odpowiednio.

Na szczycie listy efektywności paliwowej znajduje się Ford Fusion Energi – hybryda typu plug-in, której celem jest bycie najbardziej efektywnym paliwowo średniej wielkości samochodem na świecie. Oczekuje się, że Fusion Energi, który zadebiutuje tej jesieni, dostarczy ponad 100 MPGe, co odpowiada ekwiwalentowi mili na galon dla pojazdów elektrycznych. To o 8 MPGe więcej niż Chevrolet Volt i o 13 MPGe więcej niż prognozowana efektywność modelu Toyota Prius typu plug-in.

Nowa generacja silnika 1.6 Fusion jest pierwszym produktem Forda z automatyczną skrzynią biegów oferującym system automatycznego start-stop. Wyłącza on moc silnika płynnie, gdy samochód jest zatrzymany, i bezproblemowo uruchamia go ponownie, gdy kierowca zwalnia pedał hamulca, pomagając Fusion zmniejszyć zużycie paliwa i emisję o około 3.5 procenta.

Ford Fusion dba o Ciebie

Całkowicie nowy Fusion oferuje bezprecedensowy zestaw technologii wsparcia kierowcy i wygody opartych na czujnikach, kamerach i radarze, które umożliwiają samochodowi widzenie i reagowanie.

Ford Fusion może pomagać kierowcom utrzymać prawidłową pozycję na pasie, dostosować prędkość pojazdu do zmieniających się warunków drogowych, identyfikować odpowiednie miejsca parkingowe i pomagać w parkowaniu, nawet wspomagać kierowców w cofaniu z miejsca parkingowego, gdy widoczność jest ograniczona. Wśród konkretnych technologii znajdują się:

System Utrzymywania Pasa Ruchu: Ta ekskluzywna technologia składa się z trzech elementów, które pomagają kierowcy utrzymać prawidłową pozycję na pasie. Używając małej, skierowanej do przodu kamery, zainstalowanej za wewnętrznym lusterkiem wstecznym, system „widzi” drogę, monitorując linie pasów, aby stwierdzić, że samochód porusza się prawidłowo. System ostrzeże kierowcę, jeśli wykryje senność lub nieregularne utrzymywanie pasa. Drugi element ostrzega kierowcę drżeniem kierownicy, jeśli Fusion zbliża się zbyt blisko do oznaczeń pasa. Ostatecznie, system wspomagania utrzymywania pasa faktycznie wywiera nacisk na kierownicę, aby pomóc w przywróceniu samochodu do właściwej pozycji na pasie.
Adaptacyjny tempomat: Używając radaru skierowanego do przodu, ten system „spogląda” w dół drogi po włączeniu, zwalniając Fusion, gdy wykryje wolniejszy ruch przed sobą. Adaptacyjny tempomat umożliwia ostrzeżenie o kolizji z wsparciem hamulca, aby pomóc w zwolnieniu samochodu, jeśli pojawi się ryzyko wypadku.
Aktywny asystent parkowania: Wykorzystując czujniki, ta technologia może zidentyfikować odpowiednią przestrzeń do parkowania równoległego, obliczyć trajektorię i pokierować samochód, aby odpowiednio umiejscowić go na miejscu. Kierowca musi jedynie obsługiwać pedały przyspieszenia i hamulca.
System informacji o martwym polu (BLIS®) z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym: Czujniki w tylnej ćwiartce Fusion są w stanie wykryć ruch w martwym polu kierowcy, dostarczając zarówno dźwiękowe, jak i wizualne ostrzeżenia, jeśli wykryty zostanie ruch – niewidoczny dla kierowcy. Technologia BLIS umożliwia ostrzeganie o ruchu poprzecznym, informując kierowcę o nadjeżdżającym ruchu podczas wyjazdu z miejsca parkingowego z ograniczoną widocznością, na przykład między dwoma dużymi vanami.

Siła głosu

Całkowicie nowy Fusion oferuje najnowszą wersję nagradzanego, wyjątkowego w branży systemu komunikacji i rozrywki SYNC®, który umożliwia komunikację głosową przez telefon komórkowy kierowcy oraz interakcję z systemem audio samochodu.

Fusion oferuje także najnowszą wersję MyFord Touch®, pozwalającą kierowcy na interakcję z systemami pojazdu poprzez kontrolę głosową, dotyk ekranu lub konwencjonalny przycisk.

Zarówno SYNC, jak i MyFord Touch – zasilane przez SYNC – pomagają zmniejszyć ryzyko rozproszenia uwagi kierowcy dzięki funkcjonalności sterowanej głosem, pozwalając kierowcom trzymać ręce na kierownicy i wzrok na drodze.

Inny, z wyboru

„Poprzedni Fusion był łatwym wyborem dla klientów,” powiedział Chris Hamilton, główny projektant zewnętrzny nowego modelu. „Naszym celem projektowym dla nowego samochodu było zapewnienie kupującym sedan pierwszorzędnych wrażeń wizualnych, dodając emocjonalnego uroku do sensownego wyboru.”

Te pięć elementów stanowiło wskazówki dla zespołu projektowego odpowiedzialnego za całkowicie nowego Forda Fuzion:

Innowacja sylwetki: Smukła linia Fusion wyróżnia go spośród projektów „trzech pudeł” związanych z średniej wielkości sedanami.
Postrzegana efektywność: Linia nadwozia Fusion sugeruje, że samochód jest zwinny i lekki.
Wyrafinowany język powierzchni: Fusion pokazuje, że dobrze zrealizowany projekt nie wymaga dodatków ani wizualnego bałaganu.
Graficzne elementy techniczne: Funkcjonalne elementy designu Fusion, takie jak reflektory, LED-owe światła tylne i polerowane końcówki wydechu, komunikują zwiększone możliwości techniczne.
Nowa twarz: Fusion zapowiada następny etap w globalnym języku designu Forda dla samochodów średniej wielkości i mniejszych.

Wewnątrz nowy Fusion oferuje sportowe, skoncentrowane na kierowcy otoczenie z nowej generacji siedzeniami, co zapewnia zwiększoną funkcjonalność. Wyższa konsola centralna podkreśla temat zorientowania na kierowcę i umożliwia inteligentne przechowywanie przedmiotów, które kierowca chce mieć pod ręką.

Dodatkowa przestrzeń dla pasażerów została zaprojektowana poprzez przesunięcie deski rozdzielczej w stronę przedniej szyby, co przyczynia się do przewiewnego, otwartego wnętrza kabiny. Cieńsze i lżejsze ramy wspierają wygodne fotele nowej generacji, pokryte tkaniną z recyklingowanej, zrównoważonej przędzy.

Rzemiosło i dynamika to odczucie

Projekt Forda Fuzion spełnia obietnicę wysokiej jakości wizualnej, z lepszymi materiałami, podniesionym poziomem rzemiosła i dbałością o szczegóły.

Powierzchnie wnętrza są miększe w dotyku, a szczeliny wewnętrzne i zewnętrzne zminimalizowane, przy czym dodatkowa uwaga została poświęcona tapicerowaniu lub pokrywaniu każdego krawędzi i powierzchni, których klient może dotknąć. Gdy na przykład pokrywa bagażnika jest otwierana, zespół z automatycznym sprężynowym pokryciem ukrywa mechanizm zamka bagażnika.

„Holistycznym celem naszego procesu rzemiosła jest zapewnienie, aby Fusion nie tylko dostarczał wyjątkowych wrażeń wizualnych, ale także dawał poczuć jakość klientowi,” powiedział Adrian Whittle, główny inżynier Fusion.

Kluczowymi czynnikami wpływającymi na odczucia związane z Fusion są jego osiągi i komponenty prowadzenia, które maksymalizują dynamikę pojazdu.

„To naprawdę samochód dla kierowców,” powiedział John Jraiche, menedżer programu. „Fusion jest jeszcze bardziej zabawny do prowadzenia dzięki specjalnie dostosowanemu elektrycznemu wspomaganiu kierownicy (EPAS), przedniemu zawieszeniu typu MacPherson i całkiem nowemu, premium wielowahaczowemu zawieszeniu tylnemu – porównywalnemu z konfiguracjami Audi i BMW.”

Staranna kalibracja zespołu odpowiedzialnego za prowadzenie i komfort jazdy Forda zaowocowała Fusionem z dynamicznym charakterem, który zadowoli wprawionych entuzjastów, jednocześnie zwiększając poziom pewności mniej doświadczonych kierowców.

Wnętrze Forda Fusion osiąga nowy poziom ciszy dzięki akustycznym osłonom podwozia i materiałom akustycznym redukującym wagę; oba te rozwiązania minimalizują hałas pochodzący z drogi i układu napędowego, zwiększając jednocześnie efektywność aerodynamiczną w celu oszczędności paliwa. Całkowicie nowy model wprowadza dodatkowe elementy, takie jak uszczelka wokół całej pokrywy silnika, aby być jednym z liderów w segmencie średniej wielkości sedanów, oferując kierowcom cichą jazdę.

Modele Fusion Hybrid i Fusion Energi również są wyposażone w aktywną kontrolę hałasu. Ta funkcja wykorzystuje system audio do niwelowania zbędnego hałasu drogowego, jednocześnie wzmacniając dźwięki układu napędowego.

Siła i bezpieczeństwo

Fusion został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie klientów. Inżynierowie zwiększyli jego wytrzymałość o 10 procent, wykorzystując więcej stali o wysokiej wytrzymałości, takich jak bor, oraz dodali podwójne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu kolan i adaptacyjne poduszki powietrzne z wentylacją, które dostosowują się do rozmiaru, pozycji i używania pasów przez konkretnego pasażera.

Zespół ds. bezpieczeństwa Fusion dążył do uzyskania najwyższych ocen w każdym publicznym benchmarku bezpieczeństwa, w tym w ocenach National Highway Traffic Safety Administration, w rankingu Top Safety Pick Insurance Institute for Highway Safety oraz uzyskując najwyższe oceny w rynkach na świecie, gdzie samochód będzie sprzedawany.

Najbardziej znaczącym przykładem jest architektura przedniej części Forda Fusion, ponieważ ten sam samochód musi spełniać jednocześnie – i zdawałoby się sprzeczne – standardy w różnych regionach. Przednia część samochodu jest zaprojektowana tak, aby spełniała standardy dotyczące zderzeń czołowych i bocznych w Ameryce Północnej, a jednocześnie dostosowuje się do europejskich norm ochrony pieszych – dzięki godzinom modelowania komputerowego i 180 testom zderzeniowym.

2.0 Plug-in Hybrid eCVT (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc104.5 Kw @ 6000 Rpm
142 Hp @ 6000 Rpm
140 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 4000 Rpm
175 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 225/50 R 17
Długość191.7 In (4869 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/62.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Pojemność bagażnika8.2 Cuft (232 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Spalanie miasto108 Mpg Us (2.2 L/100Km)
Spalanie trasa92 Mpg Us (2.6 L/100Km)
Średnie spalanie100 Mpg Us (2.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.