Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Fusion Energi 2016-Present

Ford zaprezentował odświeżoną wersję drugiej generacji modelu Fusion na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w 2016 roku jako model na rok 2017.

Po decyzji Forda o produkcji europejskiego Mondeo jako samochodu globalnego, próbowano tego samego z pierwszą generacją Mondeo, która w Stanach Zjednoczonych była sprzedawana jako Ford Contour/Mercury Mystique, ale wyniki nie spełniły oczekiwań. Jednak Fusion to była inna klasa. Był to średniej wielkości sedan, który oferował wystarczająco dużo miejsca i komfortu dla czterech dorosłych pasażerów.

Skręcony design został stworzony w europejskich centrach projektowych i dostosowany do amerykańskiego rynku. Jego zadziornie wyglądające reflektory i trójwymiarowy wzór na grillu sprawiały, że samochód prezentował się bardziej stylowo niż jego konkurencja. Fusion Energi miał podobny wygląd do reszty gamy Fusion, z kilkoma różniącymi się detalami.

Wnętrze Fusion Energi było dobrze wykończone z jednostką multimedialną SYNC 3, która mogła łączyć się ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto. W modelu na rok 2017 dodano pokrętło do wyboru biegów, które zamontowane było na konsoli środkowej. Jednym z minusów wersji Energi była ograniczona przestrzeń bagażowa z powodu baterii.

Model Ford Fusion Energi z 2017 roku napędzany był silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.0 litra, współpracującym z silnikiem elektrycznym zasilanym przez akumulator litowo-jonowy. Łączna moc wynosiła 195 koni mechanicznych, która przekazywana była na przednie koła. Pojazd hybrydowy plug-in mógł być całkowicie naładowany w 2.5 godziny.

Nowy Ford Fusion nadal zmienia zasady gry w segmencie samochodów średniej wielkości, oferując najbardziej zaawansowaną technologię w historii – w tym dwa modele hybrydowe oraz nowy Ford Fusion V6 Sport z napędem na wszystkie koła, który z pewnością zostawi w tyle inne samochody rodzinne.

Fusion V6 Sport oraz nowy Fusion Platinum dołączają do oferty, która obejmuje trzy silniki EcoBoost®, a także dwa modele hybrydowe: Fusion Hybrid i Fusion Energi – co jest czymś, czego nie oferują marki Toyota ani Honda dla kupujących samochody średniej wielkości.

„Fusion oferuje klientom znacznie więcej – w tym przydatną technologię, piękny design oraz bardziej satysfakcjonujące wrażenia z jazdy niż inne samochody w tej klasie,” powiedział Raj Nair, wiceprezydent Forda i główny dyrektor techniczny ds. globalnego rozwoju produktów.

  • Fusion V6 Sport: Fusion V6 Sport to samochód o osiągach, jakiego nie znajdziesz nigdzie indziej w tej klasie, z podwójnie turbodoładowanym silnikiem EcoBoost® V6 o pojemności 2,7 litra, oferującym łączną moc 325 koni mechanicznych i 350 lb-ft momentu obrotowego. Model V6 Sport z napędem na wszystkie koła ma zapewnić dodatkowe 100 lb-ft momentu obrotowego i niemal 50 koni więcej niż silniki V6 o pojemności 3,5 litra w Toyocie Camry i Hondzie Accord.
  • Fusion Hybrid i Fusion Energi: Nowe modele Fusion Hybrid i Fusion Energi prowadzą wśród najlepiej sprzedających się hybryd plug-in w Ameryce. Nowe oprogramowanie w obu hybrydach zapewnia jeszcze bardziej dopracowane i angażujące doświadczenie jazdy dla klientów, a bardziej wydajne silniki elektryczne mają przyczynić się do lepszej efektywności paliwowej oraz czystszych zasięgów jazdy elektrycznej.
  • Fusion Platinum: Fusion Platinum zaprojektowano z myślą o tych, którzy poszukują jeszcze większych standardów wykończenia i rzemiosła w samochodzie średniej wielkości. Z dostępnością nagradzanego silnika EcoBoost o pojemności 2,0 litra i napędem na wszystkie koła, prawdziwa historia dotyczy doświadczeń wewnątrz kabiny. Panele wskaźników i wykończenia drzwi są pokryte postarzaną skórą w kolorze Cocoa, a ręcznie owinięta kierownica została wykończona luksusową skórą wenecką. Unikalny grill w kolorze Magnetic oraz 19-calowe, polerowane felgi zapewniają elegancki wygląd.

Razem, Fusion V6 Sport, Fusion Hybrid, Fusion Energi oraz Fusion Platinum oferują trzy różne wersje nagradzanej oferty dla klientów samochodów średniej wielkości.

Ford Fusion V6 Sport dodaje ciągłe dostosowanie tłumienia, co pozwala na bieżące dostosowywanie zawieszenia w oparciu o warunki na drodze. System wykrywania dziur w jezdni, w mniej niż mrugnięcie oka, dostosowuje amortyzatory, znacznie ograniczając siłę uderzenia przenikającego do wnętrza. Moc i prowadzenie współgrają z unikalnym, inspirowanym osiągami stylem, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wygląd wyróżnia się agresywną sylwetką z głębszymi wlotami powietrza, siatką grilla o połyskującej czerni, 19-calowymi kołami, tylnym spojlerem oraz podwójnymi wydechami.

Fusion Hybrid i Fusion Energi to pojazdy z napędem elektrycznym, które oferują zaawansowany system EcoGuide, zapewniający kierowcom rzeczywiste wskazówki, jak osiągnąć jeszcze lepszą efektywność paliwową. Fusion Energi dysponuje akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 7,6 kWh, co pozwala na zasięg do 19 mil przy użyciu tylko napędu elektrycznego. Gdy akumulator się wyczerpie, samochód automatycznie przełącza się na wydajny silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra, co pozwala na pokonanie odległości przekraczającej 500 mil.

Ford nieustannie wprowadza innowacje i rozwija swoje akumulatory litowo-jonowe, które są lżejsze i zajmują mniej miejsca niż mniej zaawansowane akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe stosowane w Toyocie Camry Hybrid. Ani Camry, ani Accord nie oferują hybrydy typu plug-in.

Ładowanie Fusion Energi można zrealizować w nocy w zaledwie 2,5 godziny. Samochód jest na tyle inteligentny, by wiedzieć, kiedy rozpocząć ładowanie, aby uzyskać prąd po najniższej cenie. Może nawet podgrzać lub schłodzić wnętrze przed odjazdem, co pozwala zaoszczędzić więcej paliwa.

Oba elektryczne modele Fusion zapewniają imponujące osiągi, osiągając prędkość do 85 mph tylko przy użyciu napędu elektrycznego. Rekuperacyjne hamowanie pozwala odzyskać do 95 procent energii traconej w postaci ciepła podczas hamowania, co pozwala na doładowanie akumulatora hybrydowego w trakcie jazdy.

Znacząca technologia

Fusion to najbardziej zaawansowany technologicznie samochód średniej wielkości, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w Ameryce Północnej – to pierwszy samochód sprzedawany tutaj z systemem wykrywania pieszych Forda. Fusion posiada również funkcję parkowania równoległego i prostokątnego bez użycia rąk. Nowy inteligentny wybierak biegów pozwala na stworzenie większej przestrzeni w kabinie z łatwo dostępnymi schowkami.

Asystent utrzymania pasa ruchu pomaga kierowcom zachować właściwą pozycję na drodze, wykorzystując małą, skierowaną do przodu kamerę umieszczoną za lusterkiem wstecznym, która „patrzy” na drogę przed samochodem – monitoruje linie pasów, aby zapewnić, że auto pozostaje na właściwym kursie.

Dostępny system informacji o martwym polu z alertem ruchu poprzecznego zawiera czujniki umieszczone w tylnych błotnikach pojazdu, które mogą wykrywać ruch w martwym polu kierowcy, dostarczając zarówno dźwiękowe, jak i wizualne ostrzeżenia, jeśli w pobliżu znajdzie się samochód niewidoczny dla kierowcy. System BLIS® włącza alert ruchu poprzecznego, ostrzegając kierowcę o nadjeżdżających pojazdach podczas wycofywania się z miejsca parkingowego o ograniczonej widoczności. W połączeniu z standardową kamerą wsteczną, BLIS pozwala na pewniejsze manewrowanie w parkingach.

2.0L Plug-in Hybrid CVT FWD (188 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc105.1 Kw @ 6000 Rpm
143 Hp @ 6000 Rpm
141 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 4000 Rpm
175 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.3/62 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika8.2 Cuft (232 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3986 Lbs (1808 Kg)
Spalanie miasto104 Mpg Us (2.3 L/100Km)
Spalanie trasa90.5 Mpg Us (2.6 L/100Km)
Średnie spalanie97 Mpg Us (2.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.