FORD Fusion European 2005-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Fusion European 2005-2012

Przejdź do galerii zdjęćFORD Fusion European 2005-2012

Ford wprowadził na rynek europejski model Fusion w 2002 roku, a zaledwie trzy lata później zaktualizowano jego crossovera.

Podczas gdy większość producentów samochodów zaczęła wprowadzać nadwozia typu kombi w swoich małych pojazdach, Ford obrał inną drogę i stworzył model Fusion, który był wydłużoną wersją Fiesty. Zwiększono również prześwit, co sprawiło, że auto lepiej sprawdzało się na nieutwardzonych drogach oraz podczas parkowania na krawężnikach w miastach. W rezultacie powstał lepszy samochód niż Fiesta, który mimo to pozostał oszczędny paliwowo.

W ramach odświeżenia modelu Ford wprowadził nowe reflektory z pomarańczowymi kierunkowskazami na szczycie opływowych świateł, podczas gdy wersja sprzed liftingu miała przezroczyste soczewki nad żółtymi żarówkami. Zmieniono również design przedniego zderzaka, który otrzymał pionowe wloty powietrza po bokach dolnej kraty. Wraz z nową wersją Ford zrezygnował z gumowych listew na karoserii. Z tyłu, model Fusion z 2005 roku zyskał nowe tylne światła z wyższymi lampami cofania.

Ford wprowadził najważniejsze zmiany we wnętrzu samochodu, gdzie zaprezentowano zupełnie nową deskę rozdzielczą. Dodano mały schowek nad schowkiem na rękawiczki po stronie pasażera, idealny na telefon komórkowy. Nowy środkowy panel wyposażono w radio-CD z obsługą łączności Bluetooth. W okrągłym zestawie wskaźników, przypominającym ten z modelu Mondeo MKII, Ford zamontował nową tablicę przyrządów. Wskaźniki paliwa i temperatury płynu chłodzącego zostały przesunięte w górę, a wszystkie wskazówki zyskały chromowane obręcze.

Ford oferował model Fusion z tą samą gamą silników, wszystkie dostosowane do norm emisji Euro4. Były one połączone z pięciobiegową skrzynią manualną, podczas gdy wersja automatyczna nie była dostępna.

Ford Fusion EUR
+ Wyraźnie odmienione zewnętrze
+ Zupełnie nowa deska rozdzielcza i stylowe wykończenie wnętrza
+ Szeroki wybór kolorów i wykończeń dla większej personalizacji
+ Elektryczne funkcje 'dużego samochodu’, w tym obsługa telefonu przez Bluetooth i kontrola głosowa

Uśmiech na twarzy Fiesty i nowy, solidny wygląd Fusion to zewnętrzne oznaki znaczących ulepszeń wśród małych bestsellerów Forda – które zyskają jeszcze bardziej promienną osobowość na zatłoczonym rynku.

Fiesta została uznana za jeden z najlepszych małych samochodów do jazdy, a nowe wersje zarówno Fiesty, jak i Fusion zachowują swoją 'fun to drive’ osobowość. Zmiany w stylizacji zewnętrznej oraz duże zmiany wnętrza nadają obydwu modelom świeży wygląd i podkreślają ich różne funkcje.

Wewnątrz także panuje jasny i radosny klimat. Oba pojazdy otrzymały nowoczesne, wysokiej jakości deski rozdzielcze, które charakteryzują się przeprojektowanymi i łatwiejszymi do odczytania wskaźnikami oraz miękkim, przyjemnym w dotyku górnym wykończeniem dostępnym w różnych kolorach.

Klienci mają prawdziwą szansę na personalizację swojego nowego samochodu. Szerszy wybór kolorów i wykończeń to kolejny kluczowy element ulepszeń, z nowoczesnymi tkaninami siedzeń, które można dopasować do różnych kolorów deski rozdzielczej i paneli wykończeniowych, co oferuje realne możliwości klientom do dostosowania swojego nowego pojazdu. Obie maszyny są dostosowane do potrzeb ich właścicieli, z istotnymi ulepszeniami w funkcjach elektrycznych Fiesty i Fusion.

Fiesta – Szerokie oczy zabawy

Zaktualizowana gama Fiesty – w tym najnowsze modele ST i Sport – teraz może poszczycić się uderzającym nowym wyglądem przodu, mającym na celu wizualne odzwierciedlenie chwalonego zachowania pojazdu na drodze. Zawsze przyjemna w prowadzeniu, Fiesta teraz ma świeży, szeroko otwarty wygląd, dzięki charakterystycznym nowym lampom.

W przednich lampach projektanci Fiesty oddzielili trzy elementy oświetlenia – reflektory, lampki parkingowe i kierunkowskazy – każdy otoczony chromowanym pierścieniem. Elementy te są umieszczone za nową osłoną, co dodaje im indywidualnego wyglądu.

Fusion – Mocny i Wysoki

Charakteryzujące się wyjątkowym wyglądem, który wyróżnia je z tłumu, zewnętrzne zmiany nowego Forda Fusion pomogły jeszcze bardziej oddzielić go od jego 'krewnego’. Jest to szczególnie widoczne w całkowicie nowym przodzie, gdzie nowe kwadratowe lampy znacznie różnią się od tych w Fieście i mają wyraźne pomarańczowe reflektory kierunkowskazów na górnej części.

Jakość i kolor mówią same za siebie

Kamieniem węgielnym ulepszeń wnętrza, które dotyczą całej gamy Fiesty i Fusion, jest całkowicie nowa deska rozdzielcza, która zawiera łatwiejszy do odczytania zestaw wskaźników, poprawioną integrację funkcji deski rozdzielczej, całkowicie nowy system audio i, co ważne, nową, dwuczęściową strukturę.

Górna część nowej deski rozdzielczej wykonana jest z materiału o miękkim dotyku, formowanego w procesie slush, co daje lepszą jakość wnętrza. Proces formowania slush, w którym cienka 'skórka’ powstaje na rdzeniu deski rozdzielczej, aby stworzyć gotową część, pozwala również na tworzenie wariantów kolorystycznych. Dzięki temu projektanci mieli większą swobodę w wyborze kolorów wykończenia wnętrza. Efektem jest seria uderzających nowych wykończeń wnętrza, które łączą dramatyczne nowe kolory deski rozdzielczej w dwóch tonach z atrakcyjnymi nowymi wzorami tkanin w szerokim zakresie kombinacji.

Nowa deska jest znaczącym ulepszeniem. Najbardziej zauważalną zmianą jest zestaw wskaźników, w którym znajdują się nowe, bardzo czytelne instrumenty, w tym analogowe manometry. Dodatkowo, tarcze mają białe obramowanie z białymi wskaźnikami na czarnym tle. Nowy system audio jest bezproblemowo zintegrowany w centralnej części deski rozdzielczej, podobnie jak nowy system kontroli klimatu, a mniejsze przełączniki zostały również uporządkowane i poprawione pod względem wyglądu i dotyku.

Nowoczesna elektronika zapewnia luksus dużego samochodu

Nowa deska rozdzielcza jest interfejsem kierowcy dla wielu nowych funkcji elektrycznych Fiesty i Fusion. Te nie tylko wprowadzają nowy, wysoki poziom komfortu i wygody do segmentu małych samochodów, ale także dają klientom unikalną możliwość personalizacji działania niektórych z tych funkcji.

Nowe 'menu personalizacji’ Fiesty i Fusion pozwala łatwo ustawić i zmienić te preferencje. System został zaprojektowany w nowym komputerze pojazdu, którego wyświetlacz punktowy jest zintegrowany z zestawem wskaźników. Obsługiwany przez przycisk na dźwigni kierunkowskazu, komputer umożliwia przechodzenie przez standardowe funkcje, ale dodatkowo oferuje sub-menu personalizacji. Tutaj można dostosować wspomniane wcześniej funkcje do własnych upodobań, a także wybrać, czy wyświetlacz audio ma być powtarzany w panelu wskaźników.

Obok tej 'pierwszej’ w segmencie B, nowe samochody mogą pochwalić się także inną nowością – technologią kontroli głosowej, po raz pierwszy zaprezentowaną w nowym Fordzie Focus. Umożliwia ona kierowcy bezdotykową kontrolę temperatury klimatyzacji i prędkości wentylatora, strojenia radia i odtwarzacza CD. System obsługiwany jest za pomocą przycisku 'tryb’ na dźwigni zdalnego sterowania systemu audio, który wycisza radio i odtwarza głos rozmówcy przez głośniki samochodu w przypadku nadchodzącego połączenia, aby zapewnić maksymalną klarowność.

Nowy system audio to kolejne znaczące ulepszenie Fiesty i Fusion. To pierwsze modele Forda, które korzystają z nowego, wysokiej jakości urządzenia audio, które ostatecznie trafi do większych modeli Forda.

W pełni elektroniczna automatyczna kontrola temperatury (EATC) to także nowość w Fieście i Fusion. Ta elektroniczna kontrola klimatu pozwala na ustawienie pożądanej temperatury w pojeździe i utrzymuje ją dzięki czujnikom monitorującym temperaturę wewnętrzną i nasłonecznienie.

Technologia dużego samochodu za kulisami

Technologia dużego samochodu stoi za systemami elektronicznymi Fiesty i Fusion, ponieważ nowe modele posiadają również rozproszoną sieć elektroniczną. Każdy z komputerów pokładowych pojazdu jest połączony w sieci Controller Area Network (CAN), dzięki czemu informacje mogą być komunikowane w całej sieci za pomocą szybkiej magistrali danych, korzystając z kabli wielopunktowych i centralnego modułu elektronicznego (GEM).

1.4L 5MT FWD (80 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1388 Cm3
Moc58 Kw @ 5700 Rpm
79 Hp @ 5700 Rpm
78 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy92 Lb-Ft @ 3500 Rpm
124 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna101.3 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/60 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość67.7 In (1720 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.9/56.7 In (1
Rozstaw osi97.7 In (2482 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika11.9 Cuft (337 L)
Turning Circle33.8 Ft (10.3 M)
Masa własna2358.9 Lbs (1070 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3538.4 Lbs (1605 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie38.2 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

1.6L 5MT FWD (101 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc74 Kw @ 6000 Rpm
101 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy108 Lb-Ft @ 4000 Rpm
146 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna111.8 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/60 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość67.7 In (1720 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.9/56.7 In (1
Rozstaw osi97.7 In (2482 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika11.9 Cuft (337 L)
Turning Circle33.8 Ft (10.3 M)
Masa własna2381 Lbs (1080 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3538.4 Lbs (1605 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

1.4L TDCi 5MT FWD (68 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1398 Cm3
Moc50 Kw @ 4000 Rpm
68 Hp @ 4000 Rpm
67 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 2000 Rpm
160 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna98.8 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/60 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość67.7 In (1720 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.9/56.7 In (1
Rozstaw osi97.7 In (2482 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika11.9 Cuft (337 L)
Turning Circle33.8 Ft (10.3 M)
Masa własna2429.5 Lbs (1102 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3615.6 Lbs (1640 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2116 G/Km

1.6L TDCi 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc66 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ 1750 Rpm
204 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna109.4 Mph (176 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/60 R15
Długość158.3 In (4021 Mm)
Szerokość67.7 In (1720 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.9/56.7 In (1
Rozstaw osi97.7 In (2482 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika11.9 Cuft (337 L)
Turning Circle33.8 Ft (10.3 M)
Masa własna2561.8 Lbs (1162 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3692.7 Lbs (1675 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2122 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.