Ford jest gracz w najbardziej konkurencyjnym segmencie przemysłu, a Ford Fusion to średniej wielkości sedan, który został odnowiony na rok 2012.
Nowy model przeszedł całkowitą metamorfozę, z pięknym i nowoczesnym designem, który nieco przypomina Aston Martina, z charakterystycznym grillem, kanciastymi reflektorami i opadającą maską.
Nowy, bardziej efektywny silnik zastąpił stary 2.5-litrowy motor. Silnik 2.0-litrowy z cyklem Atkinsona, z 4 cylindrami, rozwijał moc 141 KM, a w połączeniu z elektrycznym systemem napędu, nowy Fusion miał 188 KM pod maską.
Jedyne dostępne przekładnię to CVT, która w parze z jednostką 2.0-litrową oferowała mniejsze zużycie paliwa.
Jak się spodziewano, akumulatory zajmowały część przestrzeni bagażowej, jednak pojemność bagażnika pozostała na przyzwoitym poziomie, oferując dużo użytecznego miejsca.
W środku Fusion oferował wygodne miejsca dla 5 dorosłych osób. Nowe fotele, wykonane z materiałów nadających się do recyklingu, były niezwykle wspierające i komfortowe. Należy jednak zauważyć, że agresywny opadający design dachu ograniczał przestrzeń na głowę z tyłu.
Deska rozdzielcza była bardziej nowoczesna niż kiedykolwiek, z wpływami skandynawskimi, podobnymi do tych w Volvo, z otwartą przestrzenią w konsoli centralnej. Jakość materiałów została znacznie poprawiona, a przyciski dotykowe z funkcją pojemnościową były miłym dodatkiem.
Kolejną przyjemną cechą był duży promień skrętu, który okazał się przydatny w mieście.
Wydawało się, że Ford poczynił znaczące postępy z tym modelem. Nowy Fusion oferował wysoką ekonomikę paliwową, zaawansowaną technologię i wiele funkcji bezpieczeństwa, wszystko to w atrakcyjnym pojazdzie.
Nowy Ford Fusion wprowadza na rynek nową generację bardziej ekspresyjnych pojazdów Forda i jest pierwszym sedanem oferującym wersje z silnikiem benzynowym, hybrydowym i hybrydowym plug-in – każdy z nich ma zapewnić doskonałą efektywność paliwową oraz angażujące wrażenia z jazdy.
Z elegancką sylwetką i nowoczesnym wyglądem, całkowicie nowy Fusion jest najnowszym modelem w serii pojazdów Forda – po subkompaktowym Fiesta z 2011 roku i małym Focusie z 2012 roku – stworzonym z myślą o klientach szukających wysokiej efektywności paliwowej, przydatnych technologii i rewolucyjnego designu.
„Nasza wizja Fusion była jasna – dostarczyć to, co najlepsze w koncepcji One Ford,” powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent ds. globalnego rozwoju produktów. „Zebraliśmy nasze globalne zespoły wokół czystej kartki, aby opracować średniej wielkości samochód o przełomowym designie i zachwycającej efektywności paliwowej – taki, który zawiera technologie mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa naszych klientów i poprawienie ich umiejętności prowadzenia. Ten samochód jest tego rezultatem.”
Ford Fusion zaprezentowany został w Ameryce Północnej w wersjach S, SE oraz najwyższej Titanium i wskazuje na następnego Forda Mondeo na rynki światowe.
Efektywność paliwowa na trzech frontach
Nowy Fusion ma dostarczać najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową w subsegmentach benzynowym, hybrydowym i hybrydowym plug-in, kontynuując zaangażowanie Forda, aby być liderem w efektywności paliwowej z każdym nowym modelem wprowadzanym na rynek.
Ford Fusion oferuje najszerszy wybór układów napędowych o wysokiej efektywności paliwowej w segmencie średniej wielkości samochodów. Oferuje alternatywy hybrydowe i hybrydowe plug-in, parę silników EcoBoost™ o pojemności czterech cylindrów, silnik o normalnym napełnieniu na cztery cylindry, system automatycznego start-stop, napęd na przednie koła oraz napęd na wszystkie koła, a także wybór między automatycznymi a ręcznie zmienianymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów.
Silnik 1.6 EcoBoost ma dostarczać najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową dla czterocylindrowych silników niehybrydowych wynoszącą 26 mpg w mieście i 37 mpg na autostradzie. Silnik 2.0 EcoBoost – połączony z automatyczną skrzynią biegów SelectShift™ z możliwością zmiany biegów łopatkami, dostępnymi 19-calowymi kołami i oponami oraz napędem na wszystkie koła z możliwością przekazywania dodatkowego momentu obrotowego na tył – stanowi opcję wydajności Fusion.
Fusion Hybrid – samochód roku w Ameryce Północnej 2010 – nadal wprowadza innowacje z całkowicie nowymi akumulatorami litowo-jonowymi, które są lżejsze i generują większą moc niż wcześniejsze akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe, jednocześnie zwiększając maksymalną prędkość przy zasilaniu elektrycznym z 47 mph do 62 mph.
Ford Fusion Hybrid oferuje również nowy silnik benzynowy czterocylindrowy 2.0 Atkinson-cycle, znacznie mniejszy od wcześniejszego modelu 2.5, przy zachowaniu standardów wydajności. Ten innowacyjny układ napędowy ma osiągnąć najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową wynoszącą 47 mpg w ruchu miejskim i 44 mpg na autostradzie.
Efektywność paliwowa Forda Fusion Hybrid przewyższa Toyotę Camry Hybrid z 2012 roku o 4 mpg w mieście i 5 mpg na autostradzie oraz Hyundaia Sonatę Hybrid z 2011 roku o 12 mpg i 4 mpg, odpowiednio.
Najwyższą efektywność paliwową osiąga Fusion Energi, hybryda plug-in, która ma być najbardziej efektywnym paliwowo średniej wielkości samochodem na świecie. Przewidywana na jesień, Fusion Energi ma dostarczać ponad 100 MPGe, miarę równoważnika mil na galon dla pojazdów elektrycznych. To o 8 MPGe więcej niż Chevrolet Volt i o 13 MPGe więcej niż przewidywana efektywność modelu Toyoty Prius hybrydowej plug-in.
Nowa generacja Fusion 1.6 jest pierwszym produktem Forda z automatyczną skrzynią biegów, który oferuje system automatycznego start-stop. Płynnie wyłącza moc silnika, gdy samochód jest zatrzymany, a następnie bezproblemowo uruchamia ponownie, gdy kierowca zwalnia pedał hamulca, co pomaga Fusion zredukować zużycie paliwa i emisje o około 3,5 procent.
Ford Fusion dba o Ciebie
Całkowicie nowy Fusion oferuje bezprecedensowy zestaw technologii wspomagających kierowcę i ułatwiających prowadzenie auta, oparty na czujnikach, kamerach i radarze, które pozwalają samochodowi „widzieć” i reagować.
Ford Fusion może pomóc kierowcom utrzymać prawidłowe położenie na drodze, dostosować prędkość pojazdu do zmieniających się warunków drogowych, zidentyfikować odpowiednie miejsca parkingowe i pomóc w parkowaniu, nawet wspierając kierowców przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego, gdzie widoczność jest ograniczona. Specyficzne technologie obejmują:
System utrzymywania pasa ruchu: Ta wyłączna technologia składa się z trzech elementów, które pomagają kierowcy utrzymać prawidłowe położenie na drodze. Przy użyciu małej kamery skierowanej do przodu, umiejscowionej za wewnętrznym lusterkiem wstecznym, system „patrzy” na drogę, monitorując linie na drodze, aby ustalić, czy samochód porusza się właściwym torem. System powiadomi kierowcę, jeśli wykryje senność lub nieprawidłowe utrzymanie pasa. Drugi element ostrzega kierowcę drżeniem kierownicy, jeśli Fusion zbliża się zbyt blisko do linii pasa ruchu. W końcu system pomoc w utrzymaniu pasa rzeczywiście stosuje nacisk na kierownicę, aby pomóc przywrócić samochód do prawidłowego położenia na drodze.
Adaptacyjny tempomat: Korzystając z radaru skierowanego do przodu, ten system „patrzy” na drogę, gdy jest włączony, zwalniając Fusion, gdy wykryje wolniejszy ruch. Adaptacyjny tempomat umożliwia ostrzeżenie o kolizji z wsparciem hamulców, aby pomóc w spowolnieniu pojazdu, jeśli wykryje potencjalny wypadek.
Aktywny asystent parkowania: Wykorzystując czujniki, ta technologia może zidentyfikować odpowiednią wolną przestrzeń do parkowania równoległego, obliczyć trajektorię i wykierować samochód na odpowiednią pozycję w obrębie miejsca parkingowego. Wszystko, co kierowca musi zrobić, to obsługiwać pedały przyspieszenia i hamulca.
System informacji o martwym polu (BLIS®) z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym: Czujniki w obu tylnych panelach Fusion mogą wykrywać ruch w martwym polu kierowcy, dostarczając zarówno dźwiękowe, jak i wizualne ostrzeżenia, jeśli wykryty zostanie ruch, którego kierowca nie widzi. Technologia BLIS umożliwia ostrzeżenie o ruchu poprzecznym, powiadamiając kierowcę o nadjeżdżającym ruchu podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego z ograniczoną widocznością, takiego jak pomiędzy dwoma dużymi furgonami.
Siła głosu
Całkowicie nowy Fusion oferuje najnowszą wersję nagradzanego systemu komunikacji i rozrywki SYNC®, który umożliwia komunikację głosową przez telefon komórkowy kierowcy oraz interakcję z systemem audio samochodu.
Fusion oferuje również najnowszą wersję MyFord Touch®, pozwalającą kierowcy na interakcję z systemami pojazdu za pomocą poleceń głosowych, stuknięcia w ekran dotykowy lub standardowego przycisku.
Zarówno SYNC, jak i MyFord Touch – zasilane przez SYNC – pomagają ograniczyć potencjalne rozpr distractions, umożliwiając kierowcom trzymanie rąk na kierownicy i wzroku na drodze.
Inny, z designu
„Poprzedni Fusion był łatwym zakupem do uzasadnienia dla klienta,” powiedział Chris Hamilton, główny projektant zewnętrzny nowego modelu. „Naszym celem projektowym dla nowego samochodu było zapewnienie klientom standardowego sedana wspaniałych doznań wizualnych, dodając emocjonalny urok do już sensownego wyboru.”
Te pięć elementów stanowiło kierunek dla zespołu projektowego stojącego za całkowicie nowym Fordem Fusion:
Innowacyjna sylwetka: Smukły profil Fusion wyróżnia go spośród „trzech pudełkowych” designów, charakterystycznych dla średniej wielkości sedanów.
Postrzegana efektywność: Linia stylizacyjna Fusion opadająca w kierunku tylnej części i cienkie słupki dachowe sugerują, że samochód jest zwrotny i lekki.
Wyszukany język powierzchni: Fusion pokazuje, że gustowny, dobrze zrealizowany design nie wymaga dodatków ani wizualnego bałaganu.
Graficzne elementy techniczne: Funkcjonalne elementy wzornictwa Fusion, takie jak lampy przednie, lampy tylne LED i wypolerowane końcówki wydechu, komunikują zwiększone możliwości technologiczne.
Nowa twarz: Fusion sygnalizuje następną ewolucję globalnego języka designu Forda dla średniej wielkości samochodów i mniejszych.
Wnętrze nowego Fusion zapewnia sportowe, zorientowane na kierowcę otoczenie z nowoczesnymi siedzeniami, które oferują rozszerzoną funkcjonalność. Wyższa konsola centralna podkreśla temat skoncentrowany na kierowcy i zapewnia sprytne miejsce do przechowywania przedmiotów, które kierowca chce mieć pod ręką.
Dodatkowa przestrzeń dla pasażerów została zaprojektowana poprzez przesunięcie panelu instrumentów w stronę szyby, co przyczynia się do przewiewnego i otwartego wnętrza. Cieńsze, lżejsze ramy wspierają komfortowe nowej generacji siedzenia wykończone tkaniną z recyklingowych włókien.
Rzemiosło i dynamika = odczucie
Projekt Forda Fusion spełnia obietnicę wysokiej jakości wizualnej, z ulepszonymi materiałami, podwyższonymi poziomami rzemiosła i dbałością o szczegóły.
Powierzchnie wewnętrzne są miększe w dotyku, a szczeliny wewnętrzne i zewnętrzne są zminimalizowane, przy czym szczególna uwaga poświęcona została tapicerce lub pokryciu każdego krawędzi i powierzchni, do których klient ma dostęp. Gdy klapa bagażnika jest otwierana, na przykład, sprężynowy pokrywa automatycznie ukrywa mechanizm zamka bagażnika.
„Holistycznym celem naszego procesu rzemiosła jest sprawić, aby Fusion dostarczał nie tylko doskonałych doznań wizualnych, ale także odczucie jakości dla klienta,” powiedział Adrian Whittle, główny inżynier Fusion.
Kluczowymi elementami wpływającymi na odczucie Fusion są komponenty zawieszenia i układu jezdnego, które maksymalizują dynamikę pojazdu.
„To naprawdę jest samochód dla kierowców,” powiedział John Jraiche, menedżer programu. „Fusion jest jeszcze bardziej przyjemny w prowadzeniu dzięki specjalnie dostrojonej elektrycznej wspomaganej kierownicy (EPAS), przedniemu zawieszeniu typu MacPherson i nowemu, premium poziomowi zawieszeniu wielowahaczowemu z tyłu – porównywalnemu z konfiguracjami Audi i BMW.”
Staranna kalibracja zespołu zajmującego się prowadzeniem pojazdu i jazdą zaowocowałaFusion o dynamicznym charakterze, który zachwyci doświadczonych entuzjastów, jednocześnie zwiększając poziom pewności mniej doświadczonych kierowców.
Wnętrze Forda Fusion osiąga nowy poziom ciszy dzięki akustycznym osłonom podwozia i materiałom redukującym hałas; obie te cechy minimalizują hałas drogowy i napędu, jednocześnie zwiększając efektywność aerodynamiczną, pomagając oszczędzać paliwo. Całkowicie nowy model dodaje elementy, takie jak uszczelnienie wokół klapy bagażnika, aby być jednym z liderów segmentu średniej wielkości sedanów, oferując kierowcom cichą jazdę.
Modele Fusion Hybrid i Fusion Energi są również wyposażone w aktywną kontrolę hałasu. Ta funkcja wykorzystuje system audio do redukcji niepożądanych hałasów drogowych, jednocześnie wzmacniając dźwięki napędu.
Siła i bezpieczeństwo
Fusion zaprojektowany jest z myślą o bezpieczeństwie klientów. Inżynierowie zwiększyli wytrzymałość nadwozia o 10%, używając większej ilości stali o wysokiej wytrzymałości, takiej jak bor, a także dodali poduszki powietrzne dla kolan w pierwszym rzędzie oraz adaptacyjne poduszki powietrzne z wentylacją i mocowaniem dostosowującym się do rozmiaru, pozycji i użycia pasów przez konkretnego pasażera.
Zespół zajmujący się bezpieczeństwem Fusion dążył do uzyskania najwyższych ocen w każdym publicznym benchmarku bezpieczeństwa, w tym ocenach National Highway Traffic Safety Administration, Insurance Institute for Highway Safety Top Safety Pick oraz najwyższych ocenach w światowych rynkach, na których samochód będzie sprzedawany.
Najbardziej widocznym przykładem jest architektura przedniego końca Forda Fusion, ponieważ ten sam samochód musi sprostać jednoczesnym – i pozornie sprzecznym – standardom w różnych regionach. Przednia część samochodu jest dostosowana do spełnienia norm zabezpieczeń przed zderzeniami czołowymi i bocznymi w Ameryce Północnej, jednocześnie upewniając się, że spełnia europejskie standardy ochrony pieszych – dzięki godzinom modelowania komputerowego i 180 testom zderzeniowym.