Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Fusion Hybrid 2016-Present

Ford Fusion Hybrid, który został wprowadzony na rynek w 2012 roku, to średniej wielkości sedan. Najważniejszym aspektem tego modelu jest poprawiona efektywność paliwowa, ponieważ łączy silnik spalinowy i elektryczny. Samochód napędza silnik 4-cylindrowy oraz dwa silniki elektryczne (i bateria do ładowania silników elektrycznych), co daje łącznie 188 KM.

Fusion oferuje płynną i cichą pracę. Stylizacja pozostała bez zmian, wciąż charakteryzuje się elegancką sylwetką. Fusion Hybrid zapewnia kierowcy bieżące wskazówki dotyczące lepszego zużycia paliwa – system ten nazwano EcoGuide. Samochód jest również wyposażony w regeneracyjne hamowanie, które odzyskuje do 90% energii traconej w postaci ciepła podczas hamowania i ładuje baterię podczas jazdy.

W standardowej wersji samochód ma aktywną redukcję hałasu. Wnętrze wygląda atrakcyjnie, a jego wyposażenie obejmuje system multimedialny z ekranem dotykowym. Dostępne jest również Bluetooth. Standardowe wyposażenie obejmuje także takie funkcje jak: automatyczna skrzynia biegów, automatyczna klimatyzacja, kamera tylna, ABS, ESC oraz oczywiście obowiązkowe poduszki powietrzne z przodu w każdym nowym samochodzie.

Jako opcjonalne wyposażenie Ford oferował elektrycznie otwierany dach panoramiczny, adaptacyjny tempomat, skórzaną tapicerkę, system nawigacji, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, system ostrzegania o martwym polu, kamerę tylna oraz automatyczny asystent parkowania. W pełni naładowany samochód powinien mieć łączny zasięg wynoszący 550 mil.

Nowy Ford Fusion nadal zmienia zasady gry wśród średniej wielkości sedanów, oferując najbardziej zaawansowaną technologicznie gamę modeli w historii – w tym dwa modele hybrydowe oraz nowy Ford Fusion V6 Sport z napędem na wszystkie koła, zaprojektowany, aby zostawić inne rodzinne sedany w tyle.

Fusion V6 Sport i nowy Fusion Platinum poszerzają ofertę o trzy opcje silników EcoBoost®, a także dwie hybrydy: Fusion Hybrid i Fusion Energi, których nie oferują ani Toyota, ani Honda dla klientów poszukujących średniej wielkości sedanów.

„Fusion oferuje ludziom znacznie więcej samochodu – w tym użyteczną technologię, piękny design i bardziej satysfakcjonujące doświadczenia z jazdy niż inne średniej wielkości sedany,” powiedział Raj Nair, wiceprezydent Forda i dyrektor techniczny ds. globalnego rozwoju produktów.

  • Fusion V6 Sport: Fusion V6 Sport to sedan sportowy, który nie ma sobie równych w swojej klasie, z silnikiem EcoBoost® V6 o pojemności 2,7 litra z podwójnym doładowaniem, oferującym prognozowaną moc 325 koni mechanicznych i 350 lb.-ft. momentu obrotowego. Fusion V6 Sport z napędem na wszystkie koła ma osiągać o około 100 lb.-ft. większy moment obrotowy oraz niemal 50 koni mechanicznych więcej niż silniki V6 o pojemności 3,5 litra w Toyocie Camry i Hondzie Accord.
  • Fusion Hybrid i Fusion Energi: Nowe Fusion Hybrid i Fusion Energi przewodzą najlepiej sprzedającej się gamie hybryd plug-in w Ameryce. Nowe oprogramowanie w obu hybrydach zapewnia jeszcze bardziej dopracowaną i angażującą jazdę dla klientów, a efektywniejsze silniki elektryczne mają przyczynić się do lepszej ekonomii paliwowej oraz czystszej jazdy elektrycznej.
  • Fusion Platinum: Fusion Platinum jest zaprojektowany dla tych, którzy szukają jeszcze wyższej jakości wykończenia i rzemiosła w średniej wielkości sedanach. Z dostępnym, nagradzanym silnikiem EcoBoost o pojemności 2,0 litra i napędem na wszystkie koła, prawdziwą historią jest doświadczenie wewnątrz. Panele instrumentów i wykończenia drzwi są pokryte postarzaną skórą Cocoa, a ręcznie owinięta kierownica wykończona jest skórą wenecką premium. Unikalny grill pomalowany w kolorze Magnetic nadaje elegancki wygląd, a 19-calowe polerowane koła zapewniają pewną jazdę.

Razem, Fusion V6 Sport, Fusion Hybrid i Fusion Energi oraz Fusion Platinum oferują trzy różne wersje nagradzanej gamy dla klientów średniej wielkości sedanów.

Ford Fusion V6 Sport oferuje ciągłe kontrolowanie tłumienia dla dostosowywania zawieszenia w czasie rzeczywistym, w zależności od warunków i jakości nawierzchni. System wykorzystuje technologię wykrywania dziur w jezdni, która w ułamku sekundy dostosowuje amortyzatory, aby znacznie zmniejszyć siłę wstrząsów przenoszoną na pasażerów. Moc i prowadzenie są uzupełnione unikalnym, inspirowanym sportem stylem zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wygląd wyróżnia się agresywną sylwetką z głębszymi wlotami powietrza i siatką chłodnicy o połyskującej czarnej powierzchni, 19-calowymi kołami, tylnym spojlerem i podwójnymi wydechami.

Fusion Hybrid i Fusion Energi to bogato wyposażone pojazdy elektryczne, które oferują zaawansowany system EcoGuide, zapewniający kierowcom realne porady w czasie rzeczywistym, aby uzyskać jeszcze lepszą ekonomię paliwową. Fusion Energi ma akumulator litowo-jonowy o pojemności 7,6 kWh, co zapewnia przewidywany zasięg 19 mil przy użyciu tylko energii elektrycznej. Samochód automatycznie przełącza się na wydajny silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra, gdy akumulator jest wyczerpany, co pozwala klientom na przejechanie ponad 500 mil.

Ford nadal wprowadza innowacje i rozwija swoje akumulatory litowo-jonowe, które są lżejsze i zajmują mniej miejsca niż mniej zaawansowane akumulatory niklowo-metalowo-hydrydowe stosowane w Toyocie Camry Hybrid. Ani Camry, ani Accord nie oferują hybrydy plug-in.

Ładowanie Fusion Energi można zrealizować w nocy w zaledwie 2,5 godziny. Samochód jest na tyle inteligentny, że wie, kiedy rozpocząć ładowanie, aby uzyskać energię po najniższej cenie. Może nawet wstępnie podgrzać lub schłodzić kabinę przed wyjazdem kierowców, aby zaoszczędzić więcej paliwa.

Oba elektryczne modele Fusion oferują imponującą wydajność z prędkościami do 85 mph na napędzie elektrycznym. Regeneracyjne hamowanie odzyskuje do 95 procent energii traconej w postaci ciepła podczas hamowania i ładowało akumulator hybrydowy w ruchu.

Znacząca technologia

Fusion to najbardziej zaawansowany technologicznie średniej wielkości samochód, jaki Ford kiedykolwiek zbudował w Ameryce Północnej – pierwszy samochód sprzedawany tutaj z systemem wykrywania pieszych. Fusion ma również zdolność do automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego bez użycia rąk. Nowy, high-tech, pokrętło zmiany biegów skutkuje bardziej przestronną kabiną i łatwo dostępnymi schowkami.

Asystent utrzymania pasa ruchu pomaga kierowcom zachować prawidłową pozycję na pasie, korzystając z małej, skierowanej do przodu kamery umieszczonej za lusterkiem wstecznym, która „patrzy” na drogę przed nimi – monitorując linie pasów, aby upewnić się, że samochód podąża właściwym torem.

Opcjonalny system informacji o martwym polu z alertem o ruchu poprzecznym obejmuje czujniki w tylnych panelach samochodu, które mogą wykrywać ruch w martwym polu kierowcy, dostarczając zarówno dźwiękowe, jak i wizualne ostrzeżenia, jeśli wykryty zostanie ruch – niewidoczny dla kierowcy. BLIS® umożliwia alert o ruchu poprzecznym, ostrzegając kierowcę o nadjeżdżającym ruchu przy wyjeździe z miejsca parkingowego, gdy widoczność jest ograniczona. W połączeniu z standardową kamerą tylną, BLIS zapewnia pewne manewrowanie na parkingach.

2.0L Hybrid CVT FWD (188 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1993 Cm3
Moc105.1 Kw @ 6000 Rpm
143 Hp @ 6000 Rpm
141 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 4000 Rpm
175 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.3/62 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3668 Lbs (1664 Kg)
Spalanie miasto43 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.