Ford połączył odważny styl zewnętrzny z sportową platformą przejętą od Mazdy6, co zaowocowało modelem Fusion z 2006 roku, a następnie dodał kilka aktualizacji w modelu z 2008 roku.
Pomimo globalnego kryzysu finansowego, Ford zdecydował się na kontynuowanie produkcji średniej wielkości sedana, starając się wyprzedzić konkurencję, która zmagała się z oszczędzaniem zasobów na trudne czasy. Strategia ta okazała się skuteczna. Ford nie chciał być amerykańską wersją Camry czy Accorda, ale udało mu się zaoferować klientom średniej wielkości sedana, który wyglądał bardziej luksusowo i innowacyjnie.
Model z 2008 roku miał odnowioną przednią część z grubszymi poziomymi chromowanymi poprzeczkami nad grillem. Jego reflektory, cofnięte na górnej stronie, przypominały europejskiego brata, który nosił tę samą nazwę Fusion, mimo że był małym hatchbackiem. Przedni zderzak różnił się w zależności od wersji wyposażeniowej i mógł mieć szerokie otwarcie na dole z chromowanym wykończeniem lub grill z dwoma chromowanymi poprzeczkami.
Wewnątrz Ford zainstalował różne zestawy wskaźników w zależności od poziomu wyposażenia. Było to nietypowe dla producentów samochodów w tamtych czasach. Dostępny był zarówno z układem czterech wskaźników inspirowanym europejskim Mondeo, z układem trzech wskaźników, jak i z bardzo nowoczesnym designem, który sportretował prędkościomierz pośrodku, po obu stronach flanking LCD.
Jako że dzielił swoje podzespoły z Mazdą 6, Fusion otrzymał silnik V-6 oraz system napędu na wszystkie koła, co uzupełniło ofertę napędową. Wersja podstawowa zachowała jednostkę czterocylindrową z modelu 2006. Oferowała również oszczędną wersję hybrydową, która udowodniła, że może jeździć z niższymi kosztami na milę niż jej główni konkurenci, Camry i Accord.
Ford Fusion z 2008 roku z pewnością wstrząśnie konkurencyjnym segmentem średniej wielkości sedanów, gdy wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku, oferując zupełnie nowy model hybrydowy, który zapewni najlepszą efektywność paliwową spośród wszystkich sedanów w Ameryce, bezkonkurencyjną oszczędność paliwa w silniku czterocylindrowym, więcej mocy, ekskluzywne w tej klasie technologie, w tym system wykrywania martwego pola oraz Ford SYNC, więcej przestrzeni dla pasażerów i bagażu niż Toyota Camry, a także sprawdzoną jakość i niezawodność, uznaną przez czołowe grupy konsumenckie i magazyny.
„Dzięki nowemu Fordowi Fusion oferujemy konsumentom większy wybór, jeszcze lepszą efektywność paliwową oraz wiodącą jakość i niezawodność, jakich oczekują,” powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent grupy Forda ds. globalnego rozwoju produktu. „Ale to nie wszystko – nie byliśmy zadowoleni z samego dorównania konkurencji w tym segmencie, chcieliśmy dać konsumentom jeszcze więcej, oferując angażującą dynamikę jazdy oraz technologie, które sprawiają, że doświadczenie w samochodzie jest bardziej komfortowe i połączone.”
Zapewniający wyróżnienie
Dbałość Forda o szczegóły przy odświeżonym Fordzie Fusion zaczyna się od nowego designu, który nadaje pojazdowi sportowy i bardziej ekskluzywny wygląd oraz poprawioną aerodynamikę. Nowa przednia część pojazdu, w tym mocno wypukła maska, nowe reflektory, kratka i większa strefa przeciwmgielna zwiększają sportowy charakter Forda Fusion z 2010 roku. Ulepszenia aerodynamiczne oraz nowe osłony podwozia dodatkowo poprawiają efektywność paliwową Fusion.
Ogólnie, szerszy, sportowy wygląd ma na celu uczynienie Forda Fusion jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klientów pragnących mieć przyjemność z jazdy średniej wielkości sedanem.
W przypadku wszystkich modeli, zespół projektowy wnętrza stworzył nowoczesny, techniczny wygląd z metalicznymi wykończeniami na desce rozdzielczej, które przechodzą na konsolę centralną, drzwi i kierownicę. Całkowicie nowa deska rozdzielcza jest wykończona miękkim, górnym i dolnym materiałem oraz ma znacznie mniej twardego plastiku niż japońscy konkurenci. Wyświetlacze i przełączniki deski rozdzielczej zostały również zaktualizowane nowoczesnym, lodowym niebieskim podświetleniem. Nowa, skórzana kierownica z dobrze dopasowanymi zagłówkami, nowy wybierak oraz owinięte i wyściełane podłokietniki zwiększają sportowy charakter i komfort Fusion we wszystkich kluczowych miejscach stykowych kierowcy.
Fotele również przeszły metamorfozę. Kontur foteli został poprawiony, zapewniając więcej wsparcia bocznego i ogólnie wygodniejszy fotel z gładszymi mocowaniami i bardziej teksturowanymi wstawkami. Fotele są również wyposażone w kontrastowe przeszycia i skórzane wstawki, co nadaje Fordowi Fusion jeszcze więcej charakteru, odpowiedniego dla tego średniej wielkości sedana.
Zespół wskaźników zaprojektowano z podświetleniem dziennym, czarną soczewką i elementami 3D, aby stworzyć wygląd przypominający wysokiej technologii klejnot, podobny do eleganckiego zegarka. Kierowcy będą witani nową sekwencją „powitania”, która sprawia, że Ford Fusion wydaje się ożywać. Wskaźniki przesuwają się w przód i w tył, gdy włączają się światła i nowe dźwięki. System podświetlenia ambientowego oferuje możliwość oświetlenia przednich i tylnych przestrzeni na nogi oraz uchwytów na kubki z przodu.
Efektywny paliwowo i mocniejszy zestaw napędowy
Silniki czterocylindrowe w układzie rzędowym oraz V-6 zostały ulepszone zarówno pod względem efektywności paliwowej, jak i mocy. Standardowy model Ford Fusion S, wyposażony w nowy silnik I-4 o pojemności 2.5 litra, ma osiągnąć co najmniej 6 mpg poprawy w porównaniu do modelu 2009 na drodze, co skutkować ma efektywnością paliwową co najmniej 3 mpg lepszą niż Honda Accord i 2 mpg lepszą niż Toyota Camry.
Moc silnika I-4 o pojemności 2.5 litra oraz moment obrotowy również zostały poprawione w porównaniu do wychodzącego silnika 2.3 litra, zwiększając się do 175 hp i 172 ft-lbs momentu obrotowego z poprzednich 160 hp i 156 ft-lbs. W rezultacie osiągi od 0 do 60 poprawiają się o ponad sekundę, wyprzedzając Camry i Accord.
Fusion z 2010 roku wyposażony jest w całą gamę sześciobiegowych przekładni, w tym dla nowego silnika I-4 o pojemności 2.5 litra, który jest dostępny zarówno z sześciobiegową manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Poprzedni silnik I-4 o pojemności 2.3 litra w Fordzie Fusion był dostępny tylko z pięciobiegowymi skrzyniami.
Dodatkowy bieg w I-4 zapewnia lepszą prowadzenie i osiągi, a także oszczędności paliwa, powiedział Matt Hettenhouse, lider zespołu napędowego Forda Fusion. „Przełożenia biegów oraz ogólny zakres skrzyń biegów pozwalają nam mieć bardziej efektywny i wyższej wydajności harmonogram zmian,” dodał.
Pierwszy bieg może być nieco głębszy, co zapewnia płynniejsze przyspieszenie. Na górze, wyższy bieg pozwala silnikowi pracować wolniej w warunkach drogowych, co również wspomaga efektywność paliwową.
Sprawdzony silnik Duratec30 o pojemności 3.0 litra V-6 został także poprawiony w modelu 2010, zapewniając zyski w efektywności paliwowej na poziomie co najmniej 1 mpg w mieście i 2 mpg na autostradzie. Moc silnika V-6 o pojemności 3.0 litra również wzrosła do 240 hp i 222 ft-lbs, w porównaniu do 221 hp i 205 ft-lbs w poprzedniej wersji. Silnik o pojemności 3.0 litra jest teraz zdolny do zasilania paliwem alternatywnym i może pracować na etanolu E-85, co dostarcza jeszcze więcej mocy – do 250 hp. Dla maksymalnych osiągów, Ford Fusion Sport wyposażony jest w silnik V6 o pojemności 3.5 litra, który ma 263 hp i 249 ft-lbs momentu obrotowego, działający na standardowym paliwie bezołowiowym.
Napęd na przednie koła oraz napęd na wszystkie koła na żądanie są dostępne w modelach z silnikiem 3.0 litra oraz w nowym Fordzie Fusion Sport z silnikiem 3.5 litra. Oba silniki V6 są również dostępne z SelectShift, co pozwala na indywidualną kontrolę biegów. Wszechstronność w układach napędowych tworzy szeroki wachlarz opcji dla klientów, dostosowanych do różnych potrzeb.
Ford Fusion z 2010 roku jest teraz wyposażony w system wspomagania elektrycznego (EPAS) w modelach z silnikami 2.5 i 3.0 litra, poprawiając dynamikę jazdy pojazdu, a także zapewniając większe oszczędności paliwa, ponieważ system kierowniczy jest zasilany przez system elektryczny, a nie silnik. Dodatkowo, EPAS zapewnia lepsze odczucie kierownicy oraz zmniejsza wysiłek przy niskich prędkościach, co w połączeniu z prawie stopą mniejszym promieniem skrętu w 2010 roku, sprawia, że parkowanie jest dziecinnie proste.
Przedni stabilizator i geometria tylnego zawieszenia zostały zmodyfikowane, aby poprawić kierowanie, prowadzenie i komfort jazdy. Sprężyny zawieszenia, amortyzatory oraz stabilizatory zostały również dostrojone, aby w pełni wykorzystać zmodyfikowaną geometrię i nowy system kierowniczy.
Oprócz ulepszeń w kierowaniu, prowadzeniu i poprawie odczucia pedału hamulca w modelu Fusion z 2010 roku, zespół Forda Fusion także zajął się poprawą komfortu pojazdu, w tym redukcją hałasu wiatru i hałasu drogowego.
Akustyczna przednia szyba, grubsze szkło w przednich drzwiach, nowe izolatory maski, wewnętrzne i zewnętrzne pochłaniacze deski rozdzielczej, wykładzina, zmodyfikowane uszczelki, dodatkowe wygłuszenie w bagażniku oraz nowy materiał pochłaniający dźwięk w suficie wnętrza to jedne z usprawnień w zakresie ogólnego poziomu hałasu i jakości.
Udoskonalone uszczelnienie nadwozia i drzwi również przyczyniają się do uzyskania w Fusion najlepszego w swojej klasie poziomu hałasu wiatru. Ogólnie, redukcja hałasu wiatru i hałasu drogowego sprawia, że Ford Fusion plasuje się wśród najlepszych luksusowych samochodów pod względem ciszy i zrozumiałości mowy. Na przykład, hałas wiatru jest o 3 sone lepszy niż w Camry i Accord. Modele z silnikiem I-4 są liderami w klasie jeśli chodzi o hałas wiatru.
Całkowicie nowy model hybrydowy
W roku modelowym 2010 Ford Fusion zyskuje zupełnie nowy model hybrydowy. Fusion i Mercury Milan Hybrid dołączają do Forda Escape i Mercury Mariner Hybrids, podwajając zarówno wielkość, jak i objętość gamy hybryd Forda.
„Oferowanie konsumentom bardziej efektywnych samochodów, w tym rozszerzanie naszej oferty hybryd, jest częścią szerokiego planu Forda mającego na celu dostarczenie technologicznych rozwiązań dla przystępnej efektywności paliwowej dla milionów,” powiedział Kuzak.
„Dzięki nowym hybrydom Ford Fusion i Mercury Milan jesteśmy teraz w stanie zaoferować jeszcze lepszy zasięg podróży na zasilaniu bateryjnym przy większej prędkości, dzięki bardziej efektywnej, bezproblemowej zmianie między silnikiem zasilanym baterią a silnikiem spalinowym,” dodał. „Te nowe hybrydy przewyższą oczekiwania na każdym polu – efektywności paliwowej, komfortu, wygody i prowadzenia.”
Zespół hybrydowy Forda opracował system napędowy, który łączy najlepsze cechy silnika spalinowego i silników elektrycznych, aby dostarczyć optymalne doświadczenie dla klienta pod względem wydajności jazdy i efektywności paliwowej. Dodatkowo, system napędowy dla Forda Fusion i Mercury Milan hybryd przechodzi między zasilaniem gazowym a elektrycznym w sposób bardziej efektywny i płynny.
Udoskonalenie całego systemu pozwala Fordowi Fusion i Mercury Milan hybryd działać dłużej przy wyższych prędkościach w trybie elektrycznym. Pojazdy hybrydowe mogą poruszać się z prędkością do 47 mph w czystym trybie elektrycznym, co jest około dwa razy szybciej niż niektórzy konkurenci. Ponadto, zasięg jazdy po mieście na jednej pełnej baku paliwa ma wynosić ponad 700 mil.
System hybrydowy nowej generacji charakteryzuje się:
- Nowym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.5 litra (155 koni mechanicznych/136 lb-ft momentu obrotowego) działającym w sprawdzonym cyklu Atkinsona, połączonym z elektronicznie sterowaną, ciągłą skrzynią biegów (e-CVT).
- Zmiennym czasowaniem zaworów dolotowych (iVCT), co pozwala pojazdowi płynniej przechodzić między trybem gazowym a elektrycznym i odwrotnie. Czas zapłonu i czasowanie wału rozrządu są dostosowywane w zależności od obciążenia silnika, aby zoptymalizować efektywność i emisje.
- Udoskonalone sterowanie elektroniczne przepustnicy zmniejsza przepływ powietrza przy wyłączaniu, zmniejszając potrzeby paliwowe przy ponownych uruchomieniach.
- Szerokopasmowy czujnik lambda analizuje stosunek powietrza do paliwa i odpowiednio dostosowuje mieszankę ubogą/bogata, aby utrzymać system w równowadze i zminimalizować emisje.
- Nowa, mniejsza, lżejsza bateria niklowo-metalowo-wodorowa została zoptymalizowana do wytwarzania o 20% większej mocy. Udoskonalona chemia pozwala na pracę baterii w wyższej temperaturze, a jej chłodzenie odbywa się przy użyciu powietrza z kabiny.
- Dodany zmienny konwerter napięcia zwiększa napięcie do akumulatora trakcyjnego, aby działać bardziej efektywnie na silnik i generator.
- Nowy wysokowydajny konwerter zapewnia 14% zwiększoną moc wyjściową, aby pomieścić szerszą gamę funkcji pojazdu.
- Inteligentny system klimatyzacji monitoruje temperaturę w kabinie i uruchamia silnik spalinowy tylko w razie potrzeby, aby ogrzać wnętrze; w zestawie znajduje się również elektryczna sprężarka klimatyzacji, aby jeszcze bardziej zminimalizować użycie silnika.
- System hamulców regeneracyjnych odzyskuje energię, która normalnie ginie w wyniku tarcia podczas hamowania i magazynuje ją. Prawie 94% odzysku energii osiągane jest poprzez pierwsze dostarczenie pełnego hamowania regeneracyjnego, a następnie hamulców tarczowych podczas jazdy po mieście.
- System symulacji aktywacji hamulca dyktuje aktywację hamulca i zapewnia lepsze odczucie pedału hamulca w porównaniu do poprzedniej generacji systemu hamulcowego.
„Ponieważ nasza hybryda może działać z dużo wyższą prędkością w trybie elektrycznym, można zrobić znacznie więcej w sytuacjach jazdy po mieście,” powiedział Gil Portalatin, menadżer aplikacji hybrydowych. „W odpowiednich warunkach można jeździć po swojej okolicy lub parkingach w centrach handlowych bez użycia kropli benzyny.”
Ford Fusion Hybrid oferuje również kierowcom sposób na połączenie się z doświadczeniem jazdy hybrydowej, dzięki systemowi SmartGauge z EcoGuide, unikalnemu rozwiązaniu z zestawem wskaźników, który pomaga kierowcom w optymalizacji osiągów ich hybrydy.
SmartGauge z EcoGuide oferuje dwa wysoce rozdzielcze, pełnokolorowe wyświetlacze LCD po obu stronach analogowego wskaźnika prędkości, które można skonfigurować, aby pokazywały różne poziomy informacji, w tym poziomy paliwa i energii bateryjnej, średnie i bieżące zużycie paliwa w milach na galon.
EcoGuide stosuje złożone podejście, aby uczyć kierowcę maksymalnej efektywności paliwowej.
Wbudowany tryb samouczka w wyświetlaczu pomaga kierowcy w nauce obsługi zestawu wskaźników oraz hybrydy w przystępny sposób, który nie przytłacza. Techniczni entuzjaści pokochają szczegółowe wskaźniki, które pomogą im stać się bardziej efektywnymi w swoim stylu jazdy. Codzienni kierowcy z pewnością docenią nową funkcję w tej samej grupie wskaźników. Nazywana „Liśćmi efektywności”, system „rośnie” liście i winorośle na ekranie, aby nagradzać konsumentów za efektywną jazdę.
Kierowcy mogą wybrać jeden z czterech ekranów danych, aby wybrać poziom informacji wyświetlany podczas ich jazdy. Są to:
- Informuj: Poziom paliwa i stan naładowania baterii
- Oświeć: Dodaje wskaźnik trybu pojazdu elektrycznego i obrotomierz
- Angażuj: Dodaje moc silnika oraz moc akumulatora
- Wzmocnij: Dodaje moc na koła, próg zaciągania silnika oraz zużycie energii akcesoriów
Wszystkie poziomy mogą wyświetlać bieżące zużycie paliwa, historię zużycia paliwa, licznik kilometrów, temperaturę płynu chłodzącego silnika, który bieg znajduje się w samochodzie oraz dane o podróży (zużycie paliwa w podróży, zegar czasu od rozpoczęcia jazdy i mil do pustego baku). Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnika zmienia kolor na zielony, gdy warunki pracy silnika są wystarczająco ciepłe, aby umożliwić zredukowanie mocy silnika.
Kilka innych elementów pomaga odróżnić Forda Fusion Hybrid od jego spalinowego odpowiednika, w tym unikalne oznaczenie hybrydowe „droga i liść” po obu stronach oraz z tyłu pojazdu; unikalne 17-calowe, ośmioskrzydłe koła; przyjazna dla środowiska tapicerka siedzeń wykonana z 100% materiałów pochodzących z recyklingu; a także standardowe gniazdko zasilania 110-woltowe.
Nowy model Sport
Podstawowy Ford Fusion z 2010 roku to już samochód średniej wielkości, który sprawia przyjemność z jazdy. Dzięki jeszcze sportowemu wyglądowi, większemu, mocniejszemu silnikowi, specjalnym 18-calowym kołom i ulepszonym strojom zawieszenia, nowy Ford Fusion Sport z 2010 roku to dynamiczny, mile widziany dodatek.
„Zachowujemy elementy radości z jazdy, które sprawiły, że Ford Fusion odniósł tak wielki sukces i rozwijamy je,” powiedział główny inżynier J.D. Shanahan. „Nasze modele z 2010 roku są jeszcze bardziej przyjemne w prowadzeniu dzięki lepszemu prowadzeniu i kierowaniu. To wszystko widać w Fordzie Fusion Sport z jego silnikiem 3.5-litrowym, 18-calowymi kołami i sportowym strojeniem.”
Silnik V-6 Duratec o mocy 263 koni mechanicznych jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z SelectShift. Napęd na przednie koła jest standardem, a napęd na wszystkie koła jest dostępny. Sportowy układ dolotowy zapewnia przyjemność z jazdy oraz mocniejszy, sportowy dźwięk jednostki napędowej, jakiego oczekuje się w Fordzie Fusion Sport z 2010 roku, co dopełnia doświadczenie jazdy.
Rozwijając ulepszenia w linii Fusion, Ford Fusion Sport z 2010 roku również charakteryzuje się unikalną dolną kratką dla bardziej funkcjonalnego wyglądu, większymi, podciętymi podwójnymi wydechami z jasnymi końcówkami, bocznymi listwami progowymi, spojlerem na pokrywie bagażnika oraz unikalnym oznaczeniem Sport. Standardem są 18-calowe koła aluminiowe malowane.
Wnętrze również odzwierciedla sportowy charakter. Podobnie jak w modelach podstawowych, deska rozdzielcza i konsola centralna Fusion Sport oferują bardziej techniczny, skupiony na treści wygląd. Ford Fusion Sport zawiera wnętrze w kolorze czarno-węglowym z ciemnoszarym wykończeniem o wysokiej technologii. Akcenty wnętrza w kolorze sportowym niebieskim lub czerwonym są również dostępne, w zależności od wybranego koloru nadwozia. Te elementy nadają desce rozdzielczej i konsoli sportowy wygląd, który przechodzi również na wstawki w fotelach i kontrastowe przeszycia.
Ogólnie, Ford Fusion Sport to samochód stworzony z myślą o kierowcy, który jest jednocześnie komfortowy i ekscytujący.
Ekskluzywne technologie łączą konsumentów
Nowe funkcje technologiczne dostępne w Fordzie Fusion z 2010 roku obejmują: