FORD Fusion North American 2012-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Fusion North American 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćFORD Fusion North American 2012-2016

Kiedy pierwsza generacja Mondeo trafiła na rynek amerykański, nie zdobyła zbyt wielu nabywców. Jednak firma z niebieskim owalem spróbowała ponownie w 2012 roku, wprowadzając model Fusion.

Producenci samochodów zawsze dążą do sprzedaży jak największej liczby pojazdów tego samego modelu, aby koszty rozwoju szybciej się zwróciły. Koszty wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Mondeo wyniosły 1 miliard dolarów, a auto okazało się klapą na amerykańskim rynku, sprzedając mniej niż 300 000 egzemplarzy Forda Contour i Mercury Mystique (nazwa amerykańskiej wersji Mondeo). W Europie natomiast zdobyło natychmiastową popularność i stało się liderem klasy w 1994 roku.

W 2012 roku Fusion przyjął ten sam design, co europejskie Mondeo. Tym razem współpraca między amerykańskimi a europejskimi zespołami projektowymi doprowadziła do nowego podejścia do rynku. Sprzedaż wzrosła do ponad 300 000 egzemplarzy w szczytowym okresie. Sześciokątna szeroka atrapa chłodnicy, dynamiczny wygląd oraz opływowa sylwetka podbiły serca nabywców.

Wnętrze zostało wzbogacone o najnowszą wersję nagradzanego systemu komunikacyjnego i rozrywkowego SYNC, który umożliwiał komunikację głosową za pomocą telefonu komórkowego kierowcy oraz interakcję z systemem audio samochodu. Wygodne siedzenia i przestronne wnętrze były kolejnymi istotnymi atutami.

W dziale silnikowym Ford wprowadził oszczędne silniki, wersję hybrydową oraz hybrydę typu plug-in, która okazała się twardym przeciwnikiem dla hybryd Toyoty.

Nowy Ford Fusion ożywia następne pokolenie bardziej ekspresyjnych samochodów marki Ford i jest pierwszym sedanem, który oferuje wersje z silnikiem benzynowym, hybrydowym i plug-in hybrid – z każdą z nich oczekiwanym wysokim zużyciem paliwa oraz angażującymi doznaniami z jazdy.

Fusion, o smukłej sylwetce i odświeżonym wyglądzie, jest najnowszym modelem w serii pojazdów Forda – po subkompaktowej Fieście z 2011 roku i małym Focusie z 2012 roku – opracowanym, aby zaspokoić potrzeby klientów na całym świecie, którzy pragną wiodącej efektywności paliwowej, pomocnych technologii i rewolucyjnego wyglądu.

„Nasza wizja Fusion była jasna – dostarczyć to, co najlepsze w ramach idei One Ford,” powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent ds. globalnego rozwoju produktów. „Zgromadziliśmy nasze zespoły globalne wokół czystego arkusza papieru z zadaniem opracowania średniej wielkości samochodu o przełomowym designie i oszałamiającej efektywności paliwowej – takiego, który wprowadzi technologie pomagające uczynić naszych klientów bezpieczniejszymi i lepszymi kierowcami. Ten samochód jest tego efektem.”

Ford Fusion pojawi się w Ameryce Północnej w wersjach S, SE oraz najbogatszej Titanium i wskazuje na nowego Forda Mondeo na rynki światowe.

Najlepsza efektywność paliwowa

Nowy Fusion ma zapewnić najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową wśród opcji benzynowych, hybrydowych i plug-in hybrid, kontynuując zobowiązanie Forda do bycia liderem efektywności paliwowej – lub jednym z liderów – z każdym nowym modelem wprowadzanym na rynek.

Ford Fusion oferuje najszerszy wybór napędów oszczędnych w segmencie średniej wielkości. Oferuje alternatywy hybrydowe i plug-in hybrid, parę silników EcoBoost™ czterocylindrowych, silnik czterocylindrowy z normalnym napełnieniem, automatyczny system start-stop, napęd na przednie koła oraz napęd na wszystkie koła, a także wybór między automatycznymi a ręcznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach.

Silnik EcoBoost o pojemności 1.6 litra ma zapewnić najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową czterocylindrowego silnika niehybrydowego wynoszącą 26 mpg w mieście i 37 mpg na autostradzie. Silnik EcoBoost o pojemności 2.0 litra – połączony z automatyczną skrzynią biegów SelectShift™ z manetkami, dostępnymi 19-calowymi kołami oraz opcją napędu na wszystkie koła z możliwością przekazania dodatkowego momentu obrotowego na tył – jest opcją wydajnościową Fusion.

Fusion Hybrid – najlepszy samochód roku w Ameryce Północnej w 2010 roku – nadal wprowadza innowacje i ewoluuje z nowymi akumulatorami litowo-jonowymi, które zmniejszają wagę i generują więcej mocy niż wcześniejsze akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe, jednocześnie zwiększając maksymalną prędkość przy napędzie wyłącznie elektrycznym z 47 mph do 62 mph.

Ford Fusion Hybrid ma również nowy silnik benzynowy Atkinson o pojemności 2.0 litra, znacznie pomniejszony w porównaniu do wcześniejszej jednostki 2.5 litra, przy zachowaniu standardów wydajności. Oczekuje się, że ta innowacyjna jednostka napędowa dostarczy najlepszą w swoim segmencie efektywność paliwową wynoszącą 47 mpg w ruchu miejskim i 44 mpg na autostradzie.

Efektywność paliwowa Ford Fusion Hybrid ma przewyższać model Toyota Camry Hybrid z 2012 roku o 4 mpg w mieście i 5 mpg na autostradzie oraz Hyundai Sonata Hybrid z 2011 roku o 12 mpg i 4 mpg, odpowiednio.

Na szczycie drabiny efektywności paliwowej znajduje się Fusion Energi, hybryda plug-in, mająca być najbardziej efektywnym paliwowo średniej wielkości samochodem na świecie. Oczekiwany na jesień, Fusion Energi ma dostarczyć ponad 100 MPGe, co jest miarą równoważności mil na galon dla pojazdów elektrycznych. To o 8 MPGe więcej niż Chevrolet Volt i o 13 MPGe więcej niż przewidywana wydajność hybrydy plug-in Toyota Prius.

Nowej generacji Fusion 1.6 litra jest pierwszym produktem Forda z automatyczną skrzynią biegów, który oferuje system automatycznego start-stop. Płynnie wyłącza zasilanie silnika, gdy samochód jest zatrzymany, i bezproblemowo uruchamia go ponownie, gdy kierowca zwalnia pedał hamulca, co pomaga Fusion zredukować zużycie paliwa i emisję spalin o około 3,5 procent.

Ford Fusion dba o Ciebie

Nowy Fusion oferuje bezprecedensowe portfolio technologii wspomagających kierowcę i wygody, opartych na czujnikach, kamerach i radarze, które umożliwiają samochodowi dostrzeganie i reagowanie.

Ford Fusion może pomóc kierowcom utrzymać prawidłowe położenie w pasie, dostosować prędkość do zmieniających się warunków drogowych, zidentyfikować odpowiednie miejsca parkingowe i pomóc w parkowaniu, nawet wspierając kierowców w wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego, gdy widoczność jest ograniczona. Do konkretnych technologii należą:

  • System Utrzymywania Pasa: Ta technologia, unikalna w swojej klasie, składa się z trzech elementów, które pomagają kierowcy utrzymać prawidłowe położenie w pasie. Używając małej, skierowanej do przodu kamery umieszczonej za wewnętrznym lusterkiem wstecznym, system „patrzy” w dół drogi, monitorując linie pasów, aby określić, czy samochód porusza się właściwym torem. System ostrzeże kierowcę, jeśli wykryje senność lub nieprawidłowe utrzymywanie pasa. Drugi element ostrzega kierowcę wibracją kierownicy, jeśli Fusion zbliży się zbyt blisko linii pasa. Wreszcie, asystent utrzymywania pasa zastosuje nacisk na kierownicę, aby pomóc przywrócić samochód do prawidłowego położenia w pasie.
  • Adaptacyjny tempomat: Używając radaru skierowanego w przód, ten system „patrzy” w dół drogi, gdy jest aktywowany, zwalniając Fusion, gdy wykryje wolniejszy ruch z przodu. Adaptacyjny tempomat umożliwia ostrzeganie o kolizji z wsparciem hamulców, pomagając zwolnić samochód, jeśli istnieje ryzyko zderzenia.
  • Aktywny asystent parkowania: Wykorzystując czujniki, ta technologia potrafi zidentyfikować odpowiednie miejsce do równoległego parkowania, obliczyć trajektorię i kierować samochodem, aby prawidłowo go zaparkować. Kierowca musi jedynie obsługiwać pedały gazu i hamulca.
  • System Informacji o Martwym Polu (BLIS®) z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym: Czujniki w obu tylnych słupkach Fusion mogą wykrywać ruch w martwym polu kierowcy, zapewniając ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne, jeśli wykryty zostanie ruch, którego kierowca nie widzi. Technologia BLIS umożliwia ostrzeżenie o ruchu poprzecznym, informując kierowcę o nadjeżdżającym ruchu, gdy wycofuje się z miejsca parkingowego z ograniczoną widocznością, jak między dwoma dużymi furgonami.

Moc głosu

Nowy Fusion oferuje najnowszą wersję nagradzanego, unikalnego w branży systemu komunikacji i rozrywki SYNC®, który umożliwia komunikację aktywowaną głosem przez telefon komórkowy kierowcy oraz interakcję z systemem audio samochodu.

Fusion oferuje również najnowszą wersję MyFord Touch®, umożliwiającą kierowcy interakcję z systemami pojazdu za pomocą kontroli głosowej, dotyku lub tradycyjnego przycisku.

Zarówno SYNC, jak i MyFord Touch – napędzane przez SYNC – pomagają zredukować potencjalne rozproszenie uwagi kierowcy, umożliwiając kierowcom utrzymanie rąk na kierownicy i oczu na drodze.

Inny, z myślą o designie

„Poprzedni Fusion był łatwym wyborem dla klienta,” powiedział Chris Hamilton, główny projektant zewnętrzny modelu nowej generacji. „Naszym celem projektowym dla nowego samochodu było zapewnienie klientowi segmentu sedanów głównego nurtu najwyższej jakości wizualnych doznań, dodając do tego emocjonalny urok do już sensownego wyboru.”

Te pięć elementów stanowiło kierunek dla zespołu projektowego stojącego za nowym Fordem Fusion:

  • Innowacja sylwetki: Smukły profil Fusion wyróżnia go spośród „trzech osobnych” projektów napędów, kabiny i bagażnika, znanych z samochodów klasy średniej.
  • Postrzegana efektywność: Linia charakterystyczna Fusion, wyginająca się w kierunku tyłu i wąskie słupki dachowe sugerują, że samochód jest zwinny i lekki.
  • Wyrafinowany język powierzchni: Fusion demonstruje, że gustowny, dopracowany design nie wymaga dodatków ani wizualnego zagracenia.
  • Grafiki techniczne: Funkcjonalne elementy designu Fusion, takie jak reflektory, lampy LED i polerowane końcówki wydechu, komunikują zwiększoną zdolność technologiczną.
  • Nowa twarz: Fusion sygnalizuje następny krok w globalnym języku designu Forda dla samochodów klasy średniej i mniejszych.

Wewnątrz nowy Fusion oferuje sportowe, zorientowane na kierowcę środowisko z nowoczesnymi siedzeniami, które zapewniają rozszerzoną funkcjonalność. Wyższy środkowy konsol wspiera tematy zorientowane na kierowcę i zapewnia sprytne schowki dla przedmiotów, które kierowca chce mieć pod ręką.

Dodatkowa przestrzeń dla pasażerów została zaprojektowana poprzez przesunięcie panelu instrumentów w kierunku szyby, co przyczynia się do przestronnej i otwartej atmosfery w kabinie. Cieńsze, lżejsze ramy wspierają wygodne, nowoczesne siedzenia, obite tkaniną wykonaną z recyklingowanych włókien.

Rzemiosło plus dynamika równa się odczucie

Design Forda Fusion spełnia obietnicę wysokiej jakości wizualnej, z ulepszonymi materiałami, podwyższonymi standardami rzemiosła i dbałością o szczegóły.

Powierzchnie wewnętrzne są miększe w dotyku, a szczeliny wewnętrzne i zewnętrzne są zminimalizowane, podczas gdy szczególna uwaga została poświęcona obiciu lub pokryciu każdego krawędzi i każdej powierzchni, której klient może dotknąć. Na przykład, gdy klapa bagażnika jest otwarta, sprężynowa pokrywa automatycznie zakrywa mechanizm ryglujący bagażnika.

„Holistycznym celem naszego procesu rzemiosła jest zapewnienie, że Fusion nie tylko dostarcza doskonałe wrażenia wizualne, ale również sprawia wrażenie jakości dla klienta,” powiedział Adrian Whittle, główny inżynier Fusion.

Kluczowymi czynnikami wpływającymi na odczucie Fusion są komponenty zawieszenia i układu jezdnego, które maksymalizują dynamikę pojazdu.

„To naprawdę samochód dla kierowcy,” powiedział John Jraiche, kierownik programu. „Fusion jest jeszcze bardziej przyjemny w prowadzeniu dzięki specjalnie strojonej elektryczno-hydraulicznej wspomaganiu kierownicy (EPAS), zawieszeniu przedniemu MacPherson oraz zupełnie nowemu tylnemu zawieszeniu wielowahaczowemu premium – porównywalnemu z konfiguracjami Audi i BMW.”

Staranna kalibracja zespołu zajmującego się prowadzeniem i komfortem jazdy Forda zaowocowała Fusionem o dynamicznym charakterze, który zadowoli doświadczonych entuzjastów, jednocześnie zwiększając pewność mniej doświadczonych kierowców.

Wnętrze Forda Fusion zapewnia nowy poziom ciszy dzięki akustycznym osłonom podwozia i materiałom pochłaniającym dźwięk, które minimalizują hałas drogowy i hałas napędu, jednocześnie poprawiając efektywność aerodynamiczną, aby oszczędzać paliwo. Nowy model dodaje elementy takie jak pełna uszczelka maski, aby być jednym z liderów w segmencie średniej wielkości sedanów w zapewnieniu kierowcom cichej jazdy.

Modele Fusion Hybrid i Fusion Energi są również wyposażone w aktywne systemy kontroli hałasu. Ta funkcja wykorzystuje system audio do łagodzenia zbędnego hałasu drogowego, jednocześnie wzmacniając dźwięki napędu.

Siła i bezpieczeństwo

Fusion został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie klientów. Inżynierowie zwiększyli wytrzymałość nadwozia o 10 procent, używając więcej stali o wysokiej wytrzymałości, takiej jak bor, i dodali podwójne poduszki powietrzne na kolana w pierwszym rzędzie oraz adaptacyjne poduszki powietrzne z wentylacją i mocowaniem, które dostosowują się do rozmiaru, pozycji i użycia pasów bezpieczeństwa konkretnego pasażera.

Zespół ds. bezpieczeństwa Fusion dążył do najwyższych ocen w każdym publicznym benchmarku bezpieczeństwa, w tym ocenach National Highway Traffic Safety Administration, Insurance Institute for Highway Safety Top Safety Pick oraz najwyższych ocenach na rynkach światowych, gdzie samochód będzie sprzedawany.

Najbardziej widocznym przykładem jest architektura przedniej części Forda Fusion, gdyż ten sam samochód musi spełniać jednocześnie – i pozornie sprzeczne – standardy w różnych regionach. Przednia część samochodu została wyposażona w rozwiązania zgodne z normami testów zderzeniowych dla Ameryki Północnej, jednocześnie spełniając europejskie standardy ochrony pieszych – dzięki godzinom modelowania komputerowego i 180 testom zderzeniowym weryfikacyjnym.

1.5L Ecoboost 6AT (178 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc131 Kw @ 6000 Rpm
178 Hp @ 6000 Rpm
176 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
240 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/50 R 17
Długość191.7 In (4869 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/62.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3395 Lbs (1540 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa36 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)

1.6L EcoBoost 6AT (178 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc131 Kw @ 5700 Rpm
178 Hp @ 5700 Rpm
176 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 2500 Rpm
249 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/50 R 17
Długość191.7 In (4869 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/62.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3421 Lbs (1552 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa36 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)

1.6L EcoBoost 6MT (178 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc131 Kw @ 5700 Rpm
178 Hp @ 5700 Rpm
176 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 2500 Rpm
249 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/50 R 17
Długość191.7 In (4869 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/62.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3333 Lbs (1512 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa37 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)

2.0L EcoBoost 6AT AWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc172.3 Kw @ 5500 Rpm
234.2 Hp @ 5500 Rpm
231 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy270 Lb-Ft @ 2500 Rpm
366 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/50 R 17
Długość191.7 In (4869 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/62.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3681 Lbs (1670 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

2.0L EcoBoost 6AT FWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc172.3 Kw @ 5500 Rpm
234.2 Hp @ 5500 Rpm
231 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy270 Lb-Ft @ 3000 Rpm
366 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/50 R 17
Długość191.7 In (4869 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/62.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3526 Lbs (1599 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa33 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

2.5L 6AT (175 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc130.5 Kw @ 6000 Rpm
177.4 Hp @ 6000 Rpm
175 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy175 Lb-Ft @ 4500 Rpm
237 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/50 R 17
Długość191.7 In (4869 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/62.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3615 Lbs (1640 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa34 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.