Galaxy to odpowiedź Forda na potrzeby Europy w zakresie samochodów siedmiomiejscowych. To pojazd zaprojektowany dla osób potrzebujących więcej miejsca lub, dlaczego nie, większej liczby miejsc. Mimo że rynek MPV w Europie spadł na rzecz SUV-ów, tego rodzaju samochody osobowe wciąż były doceniane w 2015 roku, kiedy zaprezentowano czwartą generację Galaxy.
Ford Galaxy z 2016 roku zachował wymiary z poprzedniej generacji, ale dodał więcej stylu. Opiera się na języku projektowania Kinetic Design, który można było zobaczyć w innych modelach Forda. Samochód otrzymał cieńsze reflektory oraz nowe tylne światła LED, co nadaje mu elegancki wygląd. Ford twierdzi, że ponieważ pojazd zbudowany jest na platformie samochodowej, zapewnia lepsze odczucia dla pasażerów w porównaniu do pojazdu użytkowego przekształconego w samochód osobowy.
Duży, mierzący 4848 mm (15,9 stopy) pojazd mógł pomieścić siedmiu dorosłych pasażerów. Oferował wystarczająco dużo miejsca nawet w ostatnim rzędzie. Środkowy rząd mógł się przechylać i przesuwać do przodu dla łatwiejszego dostępu. Funkcje dostępne w Galaxy są dobre. Tradycyjne wskaźniki mogły zostać zastąpione opcjonalnym 10-calowym ekranem cyfrowym.
Oferta silników jest szeroka i spełnia wszelkie potrzeby użytkowników. W wersji diesel dostępne były silniki o mocach od 110 do 210 KM, a w przypadku wersji benzynowych od 160 do 240 KM. W niektórych wersjach Galaxy mógł być wyposażony w napęd na wszystkie koła, skręt na wszystkie koła oraz 8-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Ford Motor Company zaprezentował zupełnie nowego Forda Galaxy; przestronnego, wyrafinowanego i technologicznie zaawansowanego minivana, który zapewnia luksusową podróż dla siedmiu pasażerów.
Nowy Galaxy charakteryzuje się najnowszym językiem projektowania firmy, z wyrafinowaną kratką i smukłymi reflektorami, oferując siedem pełnowymiarowych miejsc, co umożliwia rodzinom łatwe przechodzenie między siedzeniami a przestrzenią ładunkową dzięki unikalnej funkcji, która podnosi fotele trzeciego rzędu jednym naciśnięciem przycisku.
Komfort dla pasażerów z przodu zwiększa masażer Ford Multi-Contour Seats, a pasażerów z tyłu wspiera zawieszenie z integralnym połączeniem, które zapewnia płynniejszą i cichszą jazdę.
Nowy Galaxy wspiera kierowców w mieście i na autostradzie zaawansowanymi technologiami, w tym:
- Inteligentny ogranicznik prędkości, który po aktywacji skanuje znaki drogowe i dostosowuje przepustnicę, aby pomóc kierowcom utrzymać się w dozwolonych limitach prędkości i unikać mandatów
- Asystent przedkolizyjny z wykrywaniem pieszych, który zmniejsza skutki niektórych zderzeń czołowych z pojazdami i pieszymi lub pomaga kierowcom całkowicie uniknąć niektórych uderzeń
- Technologia wysokiego światła bez olśnienia dla adaptacyjnych reflektorów LED, która wykrywa pojazdy przed sobą i przyciemnia światło, które mogłoby oślepić nadjeżdżających kierowców, utrzymując jednocześnie maksymalne oświetlenie w innych obszarach
Galaxy podnosi charakterystyczną dynamikę jazdy znaną z tego modelu na nowy poziom dzięki technologii Ford Adaptive Steering, która dostosowuje przełożenie kierownicy w zależności od prędkości, aby zoptymalizować manewrowość i precyzję oraz nowym, ekonomicznym silnikom Forda, w tym nowemu mocnemu silnikowi diesla 2.0-litra TDCi bi-turbo o mocy 210 PS.
„Rodziny w całej Europie dorastały z Galaxy. Klienci mają pewność, że może pomieścić siedem osób w luksusowej wygodzie i bezpieczeństwie, oraz nieustannie zaskakiwać swoją niezwykłą wszechstronnością,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i obsługi, Ford of Europe. „Nowy Galaxy wzmacnia te cechy dzięki poprawionej dynamice, oszczędności paliwa i wyrafinowaniu – a także przydatnym innowacjom.”
Ford dosłownie „ujawnił” zupełnie nowego Galaxy po raz pierwszy – na ruchomej przyczepie – podczas niesamowitego pokazu z udziałem iluzjonisty Darcy’ego Oake’a.
W jednej chwili Oake i sześciu pomocników stoją na przyczepie, którą ciągnie ciężarówka po pasie startowym. Oake zasłania sześciu uczestników za zasłoną, a kilka sekund później pojawiają się magicznie wewnątrz Galaxy, przywołani znikąd.
Elastyczność dla życia rodzinnego
Nowy Galaxy ułatwia maksymalne wykorzystanie przestrzeni dla pasażerów i bagażu. Panel sterujący w tylnej komorze bagażowej umożliwia złożenie wszystkich pięciu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu na płasko za pomocą jednego naciśnięcia przycisku. Jako pierwszy w segmencie, panel może być również używany do automatycznego podnoszenia foteli trzeciego rzędu.
Płaska podłoga ładunkowa ułatwia załadunek dużych lub nieporęcznych przedmiotów, a możliwość indywidualnego przesuwania i odchylania siedzeń drugiego i trzeciego rzędu sprawia, że kombinacje miejsc i przestrzeni ładunkowej można łatwo dopasować zarówno do odwożenia dzieci do szkoły, jak i do podróży na lotnisko. Pod podłogą bagażnika nowy system zarządzania ładunkiem oferuje 20 litrów ukrytej przestrzeni do przechowywania oraz pomoc w transportowaniu wyższych przedmiotów.
Pasażerowie mogą przechowywać butelki napojów o pojemności 1,5 litra w schowkach drzwiowych, a przestrzeń pod siedzeniem zapewnia łatwy dostęp do wszystkiego, od laptopów po książki czy przekąski. Dodatkowe miejsca na przechowywanie dostępne są w górnej części deski rozdzielczej, a w centralnej konsoli znajduje się strefa przechowywania na telefony komórkowe i urządzenia audio. Rodzice docenią standardowe lustro do obserwacji dzieci, umieszczone tak, aby zapewnić szerokokątny widok na siedzenia pasażerskie.
Przestrzeń wewnętrzna jest maksymalizowana dzięki technologii cienkich siedzeń i konturowaniu siedzeń. Pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu korzystają również z dodatkowych 10 mm przestrzeni na głowę w porównaniu do poprzedniego modelu Galaxy, a siedzenie trzeciego rzędu oferuje więcej miejsca niż kluczowi konkurenci, z dodatkowym 40 mm przestrzeni na głowę. Miejsca na łokcie i ramiona są zoptymalizowane dzięki zachowaniu tradycyjnej konstrukcji tylnych drzwi otwierających się na zewnątrz. Pasażerowie trzeciego rzędu mogą również poczuć się bardziej swobodnie dzięki własnym schowkom na podłokietniki i uchwytom na kubki.
Jedno naciśnięcie daje dostęp do trzeciego rzędu dzięki siedzeniom drugiego rzędu, które wygodnie przechylają się i przesuwają do przodu w jednym ruchu oraz wklęsłej konstrukcji podłogi, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Podwójne uszczelnienie pomaga utrzymać wewnętrzny panel w czystości i zmniejsza ryzyko ubrudzenia odzieży pasażerów podczas wsiadania lub wysiadania.
Fotele Ford Multi-Contour z funkcją masażu Active Motion zostały zaprojektowane w celu zmniejszenia zmęczenia mięśni, szczególnie podczas dłuższych podróży. Opracowane z pomocą lekarzy, 8-kierunkowe fotele z elektryczną regulacją obejmują również funkcję ogrzewania i wentylacji oraz korzystają z systemu 11 napompowanych poduszek, które dostarczają subtelny efekt masażu dla ud, pośladków i dolnej części pleców. Boczki siedziska deflatują po otwarciu drzwi, aby ułatwić wyjście, a funkcja pamięci fotela kierowcy jest dostępna. Podparcia głowy siedzeń przednich można regulować w górę, w dół, do przodu i do tyłu, a Galaxy oferuje po raz pierwszy funkcję regulacji zasięgu i kąta kolumny kierowniczej oraz podgrzewaną kierownicę.
Znalezienie idealnej temperatury można teraz osiągnąć szybciej dzięki ulepszonym systemom ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, które po raz pierwszy zadebiutowały w Europie w nowym Fordzie Mondeo. System zapewnia lepszy przepływ powietrza, jest zdolny do uzyskania niższych temperatur i działa ciszej. Pasażerowie tylnych siedzeń mogą samodzielnie wybrać swoje ustawienia klimatyzacji z dedykowanym systemem klimatyzacyjnym i własnymi kontrolami. Wnętrze jest również chłodzone w słoneczne dni dzięki szybom przeciwsłonecznym, które blokują promieniowanie ultrafioletowe i ciepło z wnętrza.
„Galaxy zawsze był samochodem zaprojektowanym z myślą o potrzebach siedmiu osób, a nasz nowy model podnosi tę filozofię na jeszcze wyższy poziom, oferując każdemu pasażerowi wyjątkowy poziom komfortu i wyrafinowania,” powiedział Andrew Kernahan, główny inżynier programu Ford Galaxy.
Płynniejsza i cichsza jazda
Zintegrowana konfiguracja tylnego zawieszenia Forda zapewnia elastyczność wymaganą dla większego komfortu, zachowując jednocześnie sztywność boczną dla lepszego prowadzenia i obsługi. Wprowadzona również w nowym Mondeo i nowym S-MAX, pozwala na dalsze przesunięcie koła w tył podczas uderzeń o nierówności. To poprawia wchłanianie wstrząsów, co zapewnia płynniejszą jazdę i zmniejsza poziom hałasu. Galaxy oferuje również samopoziomujące tylne zawieszenie, które utrzymuje optymalną wysokość jazdy dla komfortu i prowadzenia.
Materiał tłumiący dźwięki w obrębie osłon podwozia, linerach nadkoli oraz przednich i tylnych drzwiach oraz szersze wykorzystanie komponentów konstrukcyjnych o zamkniętej sekcji przyczyniają się do cichszego wnętrza. Szyby akustyczne w przedniej i bocznych szybach również pomagają zredukować hałas wiatru i szum otoczenia.
Inteligentna technologia wspiera i upraszcza
Kierowcy są wspierani przez systemy, które monitorują ograniczenia prędkości, pieszych i inne pojazdy, aby pomóc im skupić się na prowadzeniu. Dodatkowe systemy obejmują adaptacyjny system oświetlenia przedniego Forda, który dostosowuje kąt wiązki świateł do warunków jazdy i może zapobiegać oślepieniu innych kierowców dzięki funkcji bezolśnieniowego reflektora.
Technologie nowego Galaxy ułatwiają również parkowanie:
- Parkowanie prostopadłe może wykryć i bezręcznie cofnąć samochód na miejsca obok innych aut, w podobny sposób, w jaki asystent parkowania Active Park Assist pomaga kierowcom parkować równolegle
- Asystent wyjazdu z parkingu pomaga kierowcom wyjechać z równoległego miejsca parkingowego, podczas gdy system kieruje, a kierowca obsługuje pedał gazu i hamulca
- Asystent parkowania z boku dostarcza dźwiękowe ostrzeżenia i wskaźniki odległości na ekranie do przeszkód znajdujących się wokół pojazdu
- Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym informuje kierowców cofaniących z miejsca parkingowego o pojazdach, które mogą wkrótce przejeżdżać za nimi
- Przednia kamera z widokiem 180 stopni zwiększa pole widzenia kierowcy przy wyjeździe z miejsca parkingowego lub skrzyżowania, wyświetlając obraz na 8-calowym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości w centralnej konsoli
Dodatkowe technologie wspomagające kierowcę oferowane w nowym Galaxy to system informacji o martwym polu, rozpoznawanie znaków drogowych, alert dotyczący utrzymania pasa, asystent utrzymania pasa i alert dla kierowcy.
Ford SYNC 2 z kontrolą głosową umożliwia kierowcom obsługę systemów telefonu, rozrywki, klimatyzacji i nawigacji za pomocą prostego języka konwersacyjnego. Przydatne narzędzie dla rodzinnych podróży samochodowych lub wakacji, kierowcy mogą nawet wyświetlić listę lokalnych restauracji, mówiąc: „Jestem głodny” lub wyszukać atrakcje i punkty zainteresowania po nazwie.
SYNC 2 zawiera również funkcję pomocy w nagłych wypadkach, która bezpośrednio łączy pasażerów pojazdu z operatorami lokalnych służb ratunkowych po wypadku, w odpowiednim języku dla danego regionu.
Galaxy po raz pierwszy umożliwi rodzicom łatwe otwieranie tylnej klapy, nawet jeśli mają w rękach torby zakupowe, wózki dziecięce i małe dzieci. Tylna klapa bezdotykowa może być otwierana lub zamykana za pomocą ruchu nogi pod tylnym zderzakiem. Dodatkową wygodę zapewniają standardowe podgrzewane lusterka boczne na mroźne poranki oraz elektryczna ręczny hamulec postojowy z asystą przy ruszaniu na wzniesieniu.
Dynamika osiągów
Nowy Galaxy podnosi charakterystyczne cechy jazdy samochodu osobowego, łącząc zaawansowaną globalną platformę CD-segmentu Forda z wyrafinowanymi technologiami. Zintegrowany projekt tylnego zawieszenia składa się z aluminiowych dolnych wahaczy, które zmniejszają wagę o 2 kilogramy. Aluminiowe knykcie przednie z zamkniętymi łożyskami kół poprawiają sztywność, co zapewnia szybsze reakcje.
Amortyzatory i sprężyny są dostosowane specjalnie do Galaxy, a model nadal oferuje system Continuous Control Damping, który pomaga dostosować zawieszenie z ustawieniami „komfort”, „normal” i „sport”. Elektroniczny system wspomagania kierownicy (EPAS) po raz pierwszy umożliwia również dostosowanie wagi kierownicy do tych ustawień.
Nowy Galaxy jest również jednym z pierwszych pojazdów, które korzystają z technologii Ford Adaptive Steering, co sprawia, że siedmiomiejscowy samochód jest łatwiejszy do manewrowania w mieście, a jednocześnie zapewnia większą precyzję prowadzenia przy wyższych prędkościach. Wprowadzenie EPAS umożliwia także systemy kompensacji momentu obrotowego i kompensacji drgań, które eliminują niepożądane sprzężenia zwrotne, siły i wibracje.
Potężne, oszczędne nowe silniki dodatkowo zwiększą atrakcyjność jazdy w mieście i na autostradzie. Nowy Galaxy będzie dostępny z nowym silnikiem diesla 2.0-litra TDCi Bi-turbo o mocy 210 PS, który zapewnia lepszą reakcję i 450 Nm momentu obrotowego przy 2,000 rpm.
„Nowy silnik diesla TDCi o wysokiej mocy podąża za trendem downsizingu, który zainicjowaliśmy dzięki naszej technologii EcoBoost. Mniejsze silniki zapewniają lepszą efektywność paliwową i emisje, a my odzyskujemy moc dzięki zaawansowanej technologii,” powiedział Andrew Brumley, główny inżynier programów silnikowych Forda. „Sekwencyjna technologia bi-turbo dostarcza płynne osiągi, jakich konsumenci oczekują na co dzień we wszystkich warunkach, eliminując opóźnienie turbiny jako odległe wspomnienie.”
Ulepszony silnik diesla 2.0-litra TDCi Forda z technologią jednego turbodoładowania o zmiennej geometrii jest oferowany w wersjach 120 PS, 150 PS i 180 PS, z nowym blokiem silnika, nowym projektem głowicy cylindrów oraz systemem oczyszczania spalin z pułapką NOX dla czystszych emisji.
Opcje silników benzynowych obejmują nowego, oszczędnego Forda o mocy 160 PS 1.5-litra EcoBoost oraz 240 PS 2.0-litra EcoBoost. Cała gama silników Galaxy spełnia normy emisji Euro Stage VI z emisją CO2 i efektywnością paliwową poprawioną dzięki:
Inteligentnemu systemowi odzyskiwania energii, który selektywnie angażuje alternator i ładuje akumulator, gdy pojazd jedzie na luzie i hamuje, aby odzyskać energię, która w przeciwnym razie byłaby utracona – zmniejszając obciążenie silnika i zużycie paliwa
Automatycznemu systemowi start-stop, który automatycznie wyłącza silnik, gdy pojazd stoi w bezruchu i uruchamia silnik, gdy kierowca chce ruszyć
Aktywnemu zamknięciu kratki, które poprawia aerodynamikę i optymalizuje przepływ powietrza do chłodzenia silnika
Poprawione bezpieczeństwo aktywne i pasywne
Nowy Galaxy został zaprojektowany, aby pomóc kierowcom chronić ich najcenniejszy ładunek, po raz pierwszy oferując boczne poduszki powietrzne dla pasażerów drugiego rzędu, oprócz poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszki dla kolan kierowcy oraz poduszek powietrznych kurtynowych dla pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu. Napinacze pasów bezpieczeństwa dla pasażerów drugiego rzędu z ogranicznikami obciążenia zwiększają bezpieczeństwo pasażerów z tyłu. W każdym rzędzie znajdują się napinacze pasów.
Technologia MyKey umożliwia właścicielom zaprogramowanie klucza, który może blokować przychodzące połączenia telefoniczne; ograniczać maksymalną prędkość; uniemożliwiać dezaktywację funkcji wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa; redukować maksymalną głośność systemu audio oraz całkowicie wyłączać system audio, jeśli pasażerowie nie używają pasów bezpieczeństwa.
Stabilność pojazdu została również zwiększona dzięki systemom Curve Control i Roll Stability Control, które dostosowują moment obrotowy silnika i hamowanie, aby pomóc kierowcom utrzymać kontrolę. Bezpieczeństwo pieszych jest dodatkowo zwiększone dzięki ukrytym wycieraczkom, które ograniczają obrażenia spowodowane uderzeniami w głowę.
Wyrafinowany design
Nowy Galaxy oferuje nowoczesny i wyrafinowany wygląd. Z przodu podniesiona kratka trapezoidalna znajduje się nad charakterystyczną, pełnowymiarową dolną kratką. Smukłe reflektory płyną wzdłuż podniesionej linii pasa, zaprojektowanej w celu stworzenia silnego, dojrzałego i eleganckiego charakteru.
Nowoczesny, techniczny efekt z tyłu uzyskuje się dzięki połączeniu szyby okiennej z lampami tylnymi, co daje wrażenie większej powierzchni szklanej. Cienkie słupki okienne zostały również zaprojektowane w celu optymalizacji widoczności z wnętrza pojazdu oraz zwiększenia wizualnego wpływu obszaru szklanego – nadając Galaxy większą obecność, aby wzmocnić jego status jako siedmiomiejscowego pojazdu.
Nowy Galaxy charakteryzuje się dojrzałym i wyrafinowanym wnętrzem, w tym rzeźbioną konsolą centralną, która płynnie przechodzi z górnej części deski rozdzielczej oraz otaczającym kokpitem, który łączy się z przednimi drzwiami. Detale i wykończenia obejmują aluminium, metaliczny węgiel oraz wysoki połysk lub czarny jedwab. Jasne i przestronne wnętrze korzysta z dużego obszaru szklanego oraz opcjonalnego panoramicznego dachu szklanego o pełnej długości.
Tradycyjna tablica rozdzielcza ustępuje miejsca opcjonalnemu 10-calowemu cyfrowemu ekranowi skierowanemu w stronę kierowcy z animowanym prędkościomierzem i obrotomierzem w stylu analogowym. Użytkownicy mogą również dostosować ustawienia wyświetlacza i grafiki 3D na ekranie cyfrowym, aby stworzyć spersonalizowane i interaktywne doświadczenie, a automatyczne ściemnianie dostosowuje jasność wyświetlacza do otaczającego światła.