FORD GT 2017-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Pół wieku po wspaniałym zwycięstwie 1-2-3 w wyścigu LeMans w 1966 roku, Ford wprowadził drugą generację odświeżonego superauta Ford GT. Produkcja rozpoczęła się w grudniu 2016 roku jako model na rok 2017.

Nowe superauto GT ma napęd na tylne koła, silnik umieszczony w centralnej części oraz dwudrzwiowe nadwozie coupé. Napędza je silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem EcoBoost, który generuje ponad 600 koni mechanicznych. Wypełnione technologią, pokryte pięknem, ma smukłą, aerodynamiczną sylwetkę z detalami, których nie znajdziemy w innych pojazdach. Na przykład, boczne tunele mają za zadanie kierować powietrze wzdłuż nadwozia. Zwykle producenci samochodów skupiają się na turbulencjach powietrza nad i pod podwoziem. GT zdołało jednak zapanować nad turbulencjami bocznymi.

Wewnątrz, inspirowany wyścigami kokpit mieści dwa fotele kubełkowe, wykonane z włókna węglowego. Są lekkie i smukłe. Jednostka multimedialna SYNC3 była najbardziej zaawansowanym systemem łączności wyprodukowanym przez Forda do tej pory. Osadzony w kompozytowej klatce pasażerskiej, GT posiada aluminiowe subramy z przodu i z tyłu, otoczone panelami nadwozia z włókna węglowego. Szyba czołowa wykonana jest ze szkła Gorilla Glass, używanego do produkcji ekranów smartfonów.

Silnik to jednostka V6 o pojemności 3,5 litra z podwójnym turbodoładowaniem, oparta na modelu IMSA Daytona Prototype Forda przeznaczonym do wyścigów długodystansowych, i generuje moc 647 koni mechanicznych. Połączona jest z 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

Ford zaprezentował zupełnie nowy model GT, ultra-wydajny supersamochód, który stanowi platformę technologiczną dla doskonałej wydajności EcoBoost®, aerodynamiki i lekkiej konstrukcji z włókna węglowego.

GT jest jednym z ponad 12 nowych pojazdów Ford Performance, które pojawią się do 2020 roku. Dołącza do modeli Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 i Shelby GT350R w rosnącej ofercie Ford Performance.

Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na koniec 2016 roku, a Ford GT wyruszy na drogi w wybranych globalnych rynkach, aby uczcić 50. rocznicę zajęcia przez samochody wyścigowe Ford GT miejsc 1-2-3 na 24-godzinnych zawodach Le Mans w 1966 roku.

„Podczas gdy w Fordzie wprowadzamy innowacje we wszystkich aspektach naszej działalności, warto pamiętać, że naszą pierwszą innowacją jako firmy nie była praca w laboratorium, lecz na torze wyścigowym,” powiedział Mark Fields, prezydent i dyrektor generalny Forda, nawiązując do wygranej Henry’ego Forda w wyścigu samochodowym w 1901 roku, która zainspirowała inwestorów do zainwestowania w jego firmę. „Jesteśmy pasjonatami innowacji poprzez wydajność i tworzenia pojazdów, które powodują, że serce ludzi bije szybciej.”

Nowy supersamochód GT ma napęd na tylne koła, silnik umieszczony w środku oraz smukłą, aerodynamiczną karoserię dwudrzwiowego coupe. Napędza go najpotężniejszy silnik EcoBoost wyprodukowany w seryjnej wersji – nowej generacji podwójnie doładowany silnik V6 EcoBoost, który generuje ponad 600 koni mechanicznych.

GT w znaczny sposób wykorzystuje lekkie materiały, w tym włókno węglowe i aluminium, co zapewnia doskonałą przyspieszenie i prowadzenie przy poprawionej efektywności.

Zaangażowanie Forda w dostarczanie technologii zwykle oferowanych tylko w elitarnych pojazdach jest widoczne w GT. Należą do nich zaawansowana aktywna aerodynamika, taka jak wysuwany tylny spojler, oraz szereg innowacji materiałowych i technologicznych, które lepiej służą kierowcy, takie jak SYNC® 3 – najnowsza wersja zaawansowanego systemu łączności Forda.

„GT to ostateczne wcielenie supersamochodu dla entuzjastów,” powiedział Raj Nair, wiceprezydent grupy Forda ds. globalnego rozwoju produktu. „GT zawiera innowacje i technologie, które można szeroko zastosować w przyszłej ofercie produktów Forda – kolejne potwierdzenie, że Ford nadal podnosi poprzeczkę wydajności, jednocześnie poprawiając pojazdy dla wszystkich naszych klientów.”

Innowacja włókna węglowego

Niewiele innowacji zapewnia większą przewagę w zakresie wydajności i efektywności niż redukcja wagi. Wszystkie czynniki dotyczące możliwości pojazdu – przyspieszenie, prowadzenie, hamowanie, bezpieczeństwo, efektywność – mogą się poprawić dzięki zastosowaniu zaawansowanych, lżejszych materiałów.

Nowy Ford GT charakteryzuje się zaawansowanymi kompozytami o niskiej wadze, które pomogą w rozwoju całej oferty produktów Forda w przyszłości. Dzięki szerokiemu zastosowaniu strukturalnych elementów z włókna węglowego GT będzie wykazywał jeden z najlepszych stosunków mocy do wagi wśród samochodów produkcyjnych.

Oparty na kompozycie z włókna węglowego, GT ma aluminiowe ramy przednie i tylne, które są zamknięte w panelach nadwozia wykonanych ze strukturalnego włókna węglowego. Włókno węglowe jest jednym z najsilniejszych materiałów na świecie w stosunku do masy – zapewnia ultra-sztywną podstawę dla komponentów podwozia, jednocześnie tworząc lżejszy ogólny pakiet dla zwiększonej wydajności dynamicznej i efektywności.

Najmocniejszy produkcyjny EcoBoost w historii

Technologia Ford EcoBoost będzie dostępna w każdym nowym modelu Forda, samochodzie użytkowym i lekkiej ciężarówce w Ameryce Północnej od tego roku.

Silniki EcoBoost napędzają coraz większą liczbę modeli wydajnościowych Forda, w tym nowego Mustanga, właśnie ogłoszonego F-150 Raptor oraz modeli Fiesta ST i Focus ST.

Na bazie tej samej architektury silnika, która sprawdziła się w wyścigach IMSA Daytona Prototype, nowa generacja podwójnie doładowanego silnika V6 EcoBoost o pojemności 3,5 litra w GT charakteryzuje się szerokim zakresem mocy oraz imponującymi parametrami momentu obrotowego.

Silnik wykazuje niezwykłą efektywność – kluczowy atrybut jego napędu wywodzącego się z wyścigów wytrzymałościowych, gdzie wyjątkowa wydajność w połączeniu z efektywnością stanowi krytyczną przewagę konkurencyjną.

Podwójnie doładowany silnik EcoBoost V6 Forda odniósł trzy zwycięstwa w swoim pierwszym sezonie w IMSA TUDOR United SportsCar Championship w 2014 roku, w tym wygraną w prestiżowych 12 Godzinach Sebringu oraz siedem miejsc na podium na ponad 15 000 mil wyścigów wytrzymałościowych.

Ford GT wyposażony jest w zupełnie nowy układ wtrysku paliwa portowego oraz bezpośredniego, aby poprawić reakcję silnika, a także w układ zaworowy z niskotarciowymi prowadnicami. Podwójnie doładowany silnik EcoBoost V6 będzie współpracował z siedmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, co zapewni niemal natychmiastowe zmiany biegów i wyjątkową kontrolę nad pojazdem.

Innowacja aerodynamiczna staje się aktywna

Efektywność aerodynamiczna jest sercem projektu GT, aktywnie zmniejszając opór, jednocześnie wspierając docisk i stabilność.

Od optymalnego kształtu kropli wody po kadłub inspirowany samolotami i zakrzywioną szybę zwiększającą widoczność, każdy kąt i kształt został zaprojektowany, aby zminimalizować opór i zoptymalizować docisk.

Chociaż każda powierzchnia GT została funkcjonalnie zaprojektowana do zarządzania przepływem powietrza, pojazd ten ma także w pełni aktywne komponenty aerodynamiczne, które poprawiają hamowanie, prowadzenie i stabilność.

Aktywny tylny spojler jest powiązany zarówno z prędkością, jak i wejściem kierowcy, dynamicznie dostosowując swoją wysokość i/lub kąt nachylenia w zależności od warunków.

Zapewniając przeznaczenie

Chociaż dziedziczy historię po klasycznych samochodach wyścigowych i wydajnościowych Forda, GT ma całkowicie współczesny i funkcjonalny kształt, który komunikuje nowoczesność i czystą piękność.

Nowoczesne podwozie jest zawieszone na aktywnej, wyścigowej belce skrętnej i zawieszeniu z dźwignią pchającą, z regulowaną wysokością jazdy. 20-calowe koła są oponowe w opony Michelin Pilot Super Sport Cup 2, które wyróżniają się unikalnym składem i strukturą zaprojektowaną specjalnie dla Forda GT. Wieloszprychowe felgi okalają węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe w każdym z czterech rogów.

Wąski profil dachu zmniejsza powierzchnię czołową i wieńczy przemyślane wnętrze, które zapewnia nowoczesną technologię, aby zagwarantować kontrolę, komfort i bezpieczeństwo. Dwuosobowa kabina jest dostępna przez unoszące się drzwi i ma fotele kierowcy i pasażera zintegrowane bezpośrednio z kompozytem z włókna węglowego.

Taka konfiguracja znacznie redukuje sprzęt do siedzeń i wagę, zapewniając jednocześnie spójną i bezpośrednią sensoryczną więź z podwoziem. Stałe siedzenia są połączone z regulowanymi pedałami i kolumną kierownicy, co umożliwia dostosowanie do bardzo szerokiego zakresu postur kierowcy.

Kierownica w stylu F1 integruje wszystkie niezbędne elementy sterujące dla kierowcy, tworząc kolumnę kierownicy bez dźwigni, co umożliwia niezakłócony dostęp do kontroli zmiany biegów. W pełni cyfrowy i konfigurowalny zestaw wskaźników dostarcza bogatych danych skoncentrowanych na kierowcy. Wyświetlacz można konfigurować pod kątem różnych środowisk jazdy i trybów jazdy.

3.5L V6 7AT (656 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3497 Cm3
Moc482.5 Kw @ 6250 Rpm
656 Hp @ 6250 Rpm
647 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy550 Lb-Ft @ 5900 Rpm
746 Nm @ 5900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Direct And InWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna216 Mph (348 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35R20 // 325/30R20
Długość187.5 In (4763 Mm)
Szerokość83.2 In (2113 Mm)
Wysokość43.7 In (1110 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.7/65.4 In (1
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika0.4 Cuft (11 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3053 Lbs (1385 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3197 Lbs (1450 Kg)
Spalanie miasto11 Mpg Us (21.4 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Emisja CO2347 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.