Nowy Ford GT z 2020 roku został zaprezentowany i jest gotowy, by zapierać dech w piersiach. Dosłownie. Ma świeży wygląd, który sprawia, że jego atrakcyjność znacznie wzrosła.
Nowy GT wyposażony jest w ten sam silnik V6 o pojemności 3,5 litra, który został dostosowany z wykorzystaniem tłoków chłodzonych galerią oraz wydajniejszych cewek zapłonowych. Zespół inżynierów poprawił również chłodzenie silnika oraz przepływ powietrza, montując lżejszy tytanowy wydech Akrapovič, który pozwala zaoszczędzić dziewięć funtów w porównaniu do swojego poprzednika, jednocześnie emitując głęboki, niepowtarzalny dźwięk, który wydobywa się z potężnego silnika Ecoboost. Z dodatkowym 13 KM w porównaniu do poprzednika, odświeżony Ford GT osiąga oszałamiającą moc 660 KM. Skrzynia biegów z 7 przełożeniami pozostała bez zmian.
Ford wprowadzi również wersję Liquid Carbon GT, która będzie miała koła z włókna węglowego, tytanowe nakrętki, mocowania sześciopunktowych pasów oraz pięć opcji wykończenia wnętrza, pięć kolorów zacisków hamulcowych, a co najważniejsze, nadwozie całkowicie pozbawione farby, co pozwala na widoczną, tkana powierzchnię zewnętrzną. Bezbarwna powłoka ma na celu podkreślenie włókna węglowego, dając niezatarte wrażenie, że Ford nieustannie podnosi poprzeczkę dla swoich klientów, prezentując tę ostateczną wizję innowacji. W zaktualizowanej wersji Gulf Racing Heritage Livery, koła z włókna węglowego są dostępne po raz pierwszy zamiast kół z aluminium.
Ford Performance ogłasza usprawnienia w super samochodzie Ford GT na rok 2020, w tym zwiększenie mocy silnika do 660 koni mechanicznych oraz poprawę chłodzenia.
Wiele z ulepszeń Forda GT z 2020 roku to wynik ciągłej innowacji technologicznej Forda, szczególnie dotyczącej silnika GT 3.5-litrowego EcoBoost® V6 z podwójnym doładowaniem.
„Ford GT nadal pozostaje szczytem osiągów Forda,” powiedział Ed Krenz, główny inżynier programu Ford Performance. „GT zawsze jest ostatecznym wyrazem innowacji wyścigowych Forda, a jak wiemy od 1966 roku podczas Le Mans aż do dziś, oznacza to ciągłe podnoszenie poprzeczki dla naszych klientów oraz zdobywanie flagi w szachownicę.”
Ciągła innowacja EcoBoost
Oprócz 13 dodatkowych koni mechanicznych w porównaniu do super samochodów GT z lat 2017-19, silnik EcoBoost w modelu 2020 GT charakteryzuje się szerszym zakresem momentu obrotowego oraz zmodyfikowaną kalibracją silnika, a także ulepszeniami mechanicznymi, które obejmują tłoki chłodzone cieczą oraz wyższej energii cewki zapłonowe, dzięki doświadczeniom zdobytym przy ograniczonej edycji, torowym GT Mk II.
Dodatkowe chłodzenie silnika i aktualizacje przepływu powietrza obejmują nowe kanały powietrzne, które zostały zaprojektowane w celu zwiększenia przepływu powietrza o 50 procent, podczas gdy większe intercoolery utrzymują temperatury powietrza ładunkowego na niższym poziomie, zachowując maksymalną moc podczas najbardziej wymagających, wysokotemperaturowych sesji na torze. Tłumienie zawieszenia zostało zwiększone w trybie torowym, aby jeszcze bardziej poprawić prowadzenie i kontrolę nad nadwoziem, szczególnie w szybkim przejściu przez zamknięte tory wyścigowe.
Nowy standardowy wydech Akrapovi titanium
Ford Performance wprowadza również premium wydech Akrapovi titanium jako standardowe wyposażenie dla GT. Dzięki znakomitemu rzemiosłu tych renomowanych ekspertów wyścigowych, ten wydech zapewnia oszczędność wagi o dziewięć funtów w porównaniu do poprzedniego systemu, jednocześnie emitując głęboki, charakterystyczny dźwięk wydobywający się z mocniejszego silnika EcoBoost.
Płynny węgiel
Nowo dostępny Ford GT Liquid Carbon kładzie nacisk na lekką, rzeźbioną karoserię z włókna węglowego bez farby. Specjalny klarowny lakier podkreśla unikalny splot włókna węglowego każdego GT w tej limitowanej edycji.
„Ta kolejna część historii Forda GT pozwala nam w pełni zaprezentować nasze mistrzostwo zarówno w sztuce, jak i nauce rzemiosła oraz wykończenia włókna węglowego,” powiedział Angus Smith, dyrektor generalny Multimatic Niche Vehicles w Ameryce Północnej. „Wyniki tej stałej współpracy między Multimatic a Ford Performance mówią same za siebie, ponieważ każdy wizualnie oszałamiający i unikalny Liquid Carbon GT jest prawdziwym cudem produkcyjnym, ukazującym cechy i niuanse inherentne w kompozytach włókna węglowego.”
Ford GT Liquid Carbon wyposażony jest w standardowe koła z włókna węglowego. Właściciele mogą wybierać nakrętki do kół z tytanu, zaczepy sześciopunktowych pasów bezpieczeństwa, pięć opcji wnętrza i pięć kolorów zacisków. Dalsza personalizacja jest dostępna dzięki dwóm opcjom pasków – podwójnym paskom centralnym oferowanym w standardowym Fordzie GT lub pojedynczemu paskowi dostępnym w serii Carbon, a także opcjonalnym malowanym osłonom lusterek. Paski i osłony lusterek są dostępne w dowolnym z siedmiu standardowych kolorów lakieru oraz w rozszerzonej palecie kolorów. Po raz pierwszy te elementy można zamawiać niezależnie od siebie.
Uaktualniona livery Gulf Racing Heritage
Ford Performance aktualizuje również ikoniczną livery GT, wprowadzając nowy design, który zawiera czarną kreskę oddzielającą charakterystyczne niebieskie i pomarańczowe kolory, nawiązując do zwycięskiego GT40 z Le Mans z lat 1968-69. Opcjonalny numer w włóknie węglowym zmienia się z 9 w modelu 2019 na 6 w 2020 roku, co odpowiada historycznemu samochodowi, który wygrał dwa razy z rzędu, podwoziu nr 1075. Po raz pierwszy w modelu dziedzictwa, dostępne są koła z włókna węglowego zamiast aluminium.
„Nasz zespół jest bardzo skoncentrowany na dostarczeniu samochodu, który przewyższa oczekiwania klientów,” powiedział Mike Severson, menedżer programu Ford GT. „Czarna kreska i koła z włókna węglowego były bardzo pożądane w połączeniu z liveriem Gulf, więc zobowiązaliśmy się, aby to zrealizować.”