FORD Ka+ 2016-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Ford ma długą historię w budowaniu przystępnych i praktycznych samochodów, a w 2016 roku do swojej oferty dodał model Ka+. Został zaprojektowany w Brazylii i bazował na platformie Fiesty.

Podczas gdy pierwsze dwie generacje modelu Ka były dostępne w wersji dwuosobowej, trzecia generacja otrzymała znak „+” i oferowana była wyłącznie jako pięciodrzwiowy pojazd. Stworzono go, aby konkurować z innymi budżetowymi samochodami i zadebiutował na kontynencie południowoamerykańskim.

Nowy model Ka+ charakteryzował się firmową atrapą chłodnicy, znaną z Fiesty, Focusa czy Mondeo. Opadające reflektory miały na celu złagodzenie wyglądu samochodu. W przeciwieństwie do innych pojazdów z różnych segmentów, Ka+ nie miał agresywnego wyglądu. Aby obniżyć koszty produkcji, drzwi były proste, bez żadnych ozdobnych kształtów. W zależności od poziomu wyposażenia, samochód oferowano z stalowymi lub aluminiowymi felgami. Zderzaki, klamki i lusterka były malowane w kolorze nadwozia.

Wnętrze zaprojektowano z myślą o pięciu dorosłych pasażerach. Pomimo niewielkich rozmiarów, Ka+ był w stanie pomieścić pasażera o wzroście 2 m (6,56 stopy) za kierowcą o podobnym wzroście. Deska rozdzielcza miała centralną część pomiędzy dwoma nachylonymi wentylatorami, konsolę centralną z drążkiem zmiany biegów oraz schowek. Zestaw wskaźników składał się z trzech tarcz: prędkościomierza, obrotomierza oraz bardzo dużego wskaźnika paliwa.

Pod maską modelu Ka+ znajdował się silnik o pojemności 1,2 litra, oferowany w dwóch wersjach mocy: 70 KM i 85 KM. Standardowo był połączony z 5-biegową skrzynią manualną, która była jedyną dostępną opcją.

Nowy Ford KA+ to kompaktowy samochód, który oferuje wyjątkową przestronność wnętrza, doskonałą efektywność paliwową oraz radosne wrażenia z jazdy dla klientów w Europie w przystępnej cenie.

Dołączając do oferty Forda w segmencie małych samochodów obok najlepiej sprzedającego się modelu Fiesta, KA+ stanowi atrakcyjną alternatywę dla europejskich nabywców, którzy poszukują przestronnego, dobrze wyposażonego i wysokiej jakości małego auta w cenie rozpoczynającej się od 9,990 € w Niemczech i 8,995 £ w Wielkiej Brytanii.

„Ford ma długą historię oferowania przystępnych małych samochodów, które są praktyczne, oszczędne i przyjemne w prowadzeniu,” powiedział Jim Farley, wiceprezydent i prezydent Ford Motor Company w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. „KA+ wpisuje się w tę tradycję, oferując ogromną wartość w kompaktowym samochodzie, który zapewnia zwinne osiągi i komfortowe wnętrze z najlepszym w klasie miejscem nad głową z przodu oraz miejscem na nogi z tyłu.”

Popyt na małe samochody o dobrej relacji jakości do ceny rośnie w Europie, gdzie cena, efektywność paliwowa i komfort są kluczowymi czynnikami decyzyjnymi. W 2015 roku sprzedaż 410 000 małych samochodów w cenie poniżej 13 000 € stanowiła 13 procent segmentu małych aut, który ma stanowić 34 procent sprzedaży samochodów w tym regionie do 2020 roku.

Przestronność dla pięciu osób

Nowy Ford KA+ to pięciodrzwiowy hatchback oparty na globalnej platformie małych samochodów Forda, oferujący przestronność dla pięciu osób przy całkowitej długości wynoszącej mniej niż 4 metry.

Ford KA+ jest nieco krótszy niż Fiesta, ale wyższy o 29 milimetrów. Wnętrze charakteryzuje się siedziskami, panelami drzwi i podsufitką zaprojektowanymi tak, aby zapewnić największą przestronność w klasie: 1002 mm miejsca nad głową z przodu, 896 mm miejsca na nogi z tyłu oraz 1335 mm szerokości w okolicy bioder. Przestronne wnętrze pozwala wygodnie usiąść pasażerowi o wzroście 2 metrów za kierowcą o tej samej wysokości.

Ford KA+ oferuje doskonałą praktyczność codziennego użytku z pojemnością bagażnika wynoszącą 270 litrów – wystarczającą na dwa duże walizki – oraz tylne siedzenia składane w proporcji 60/40 i 21 miejsc do przechowywania drobnych przedmiotów w kabinie.

Miejsca do przechowywania obejmują MyFord Dock w centrum deski rozdzielczej, który umożliwia przechowywanie, montowanie i ładowanie urządzeń mobilnych, takich jak telefony i systemy nawigacyjne, oraz schowki w drzwiach przednich, które mogą pomieścić każda pojemnik 1,0-litra, butelkę 0,6-litra i mały parasol. Ukryty schowek w końcu deski rozdzielczej jest dostępny tylko przy otwartych drzwiach kierowcy, co pozwala ukryć cenne przedmioty. Kierowca i pasażerowie mogą łatwo przechować napoje dzięki dwóm uchwytom na kubki zarówno w przednich, jak i tylnych rzędach siedzeń.

Inspirowany najnowszym językiem designu Forda, stylowy, dobrze proporcjonalny zewnętrzny wygląd wyróżnia się charakterystycznym, wysokim trapezowym grillem i dużymi reflektorami. Wszystkie modele KA+ oferują eleganckie, zintegrowane wykończenie z chromowanymi detalami na przednim grillu oraz zderzakami, klamkami i lusterkami w kolorze nadwozia. Dwuczęściowy tylny zderzak z czarnym wypełnieniem dodaje charakteru, zwłaszcza w europejskich modelach, oraz obniża koszty wymiany w przypadku uszkodzeń przy niskiej prędkości.

Wnętrze charakteryzuje się atrakcyjnym wykończeniem z fakturą na desce rozdzielczej oraz wytrzymałymi, nowoczesnymi materiałami wykończeniowymi w stylowej ciemnoszarej kolorystyce. Wyraziste chromowane akcenty zostały zastosowane w wyczuwalnych i dobrze widocznych miejscach, takich jak klamki drzwiowe, pokrętła kontrolne konsoli centralnej oraz wyloty powietrza.

Dynamiczny i oszczędny napęd

Nowy Ford KA+ posiada uproszczoną ofertę napędową opartą na efektywnym nowym silniku benzynowym Duratec o pojemności 1.2 litra, aby maksymalnie zwiększyć wartość dla konsumentów. Dostępny w wersjach 70 PS i 85 PS, silnik 1.2-litra pochodzi z tej samej rodziny co 1.25-litrowy silnik w modelu Fiesta i charakteryzuje się technologią zmiennego rozrządu z niezależnymi wałkami, co poprawia osiągi, efektywność paliwową i emisję spalin.

W połączeniu z pięciobiegową skrzynią manualną, silnik 1.2-litra został dostrojony, by zapewnić płynne i responsywne osiągi, z szerokim zakresem momentu obrotowego, co sprawia, że samochód jest łatwy i przyjemny w prowadzeniu zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas dłuższych podróży.

Efektywność paliwowa została poprawiona dzięki optymalizacji kalibracji, niskoparowym olejom silnikowym i regeneracyjnemu ładowaniu, które oszczędza paliwo, utrzymując wydajne poziomy naładowania akumulatora samochodu poprzez pozyskiwanie „darmowej” energii elektrycznej, gdy kierowcy zwalniają lub hamują.

Opony o niskim oporze toczenia oraz ulepszona aerodynamika, takie jak zoptymalizowana dolna krawędź przedniego spojlera i otwory w grillu, opracowane na podstawie ponad 200 godzin testów w tunelu aerodynamicznym, również przyczyniają się do zwiększenia efektywności. Obie wersje silnika osiągają emisję CO2 na poziomie 114 g/km, przy łącznym zużyciu paliwa wynoszącym 5.0 l/100 km (56.5 mpg).

Dodatkowa wersja wysokiej wydajności 85 PS jest dostępna w niektórych rynkach z podwyższonym przełożeniem końcowym i unikalną kalibracją, która umożliwia osiągnięcie emisji CO2 wynoszącej 110 g/km.

Zwinny, przyjemny w prowadzeniu i komfortowy

Nowy Ford KA+ został stworzony, aby zapewnić zwinne i przyjemne wrażenia z jazdy, które spełniają oczekiwania europejskich klientów.

Aby osiągnąć pożądane osiągi dynamiczne, KA+ ma unikalną specyfikację podwozia z specjalnie opracowanymi elementami, w tym sprężynami i amortyzatorami, tylna belka skrętna, klocki hamulcowe i opony oraz przeprojektowana przednia podstawa.

Unikalne dostrojenie systemu Elektronicznego Wspomagania Kierownicy w KA+ w Europie zapewnia szybszy stosunek 2.6 skrętów od stopnia do stopnia i wspomaganie wrażliwe na prędkość, co skutkuje lżejszym prowadzeniem przy niskich prędkościach oraz większym zwrotem informacji przy wyższych prędkościach, co ułatwia poruszanie się po centrach miast i sprawia, że jazda po wiejskich drogach jest bardziej satysfakcjonująca.

Dynamikę jazdy dodatkowo poprawia przedni stabilizator przeznaczony dla klientów w Europie, który jest o 47 procent sztywniejszy niż dla klientów w Azji i Ameryce Południowej. Wysokość zawieszenia została obniżona o 10 mm, co poprawia kontrolę nad nadwoziem.

Pojazd przeszedł również intensywny program rozwojowy w celu zapewnienia poprawy komfortu i wyciszenia w typowych europejskich warunkach jazdy, z zestawem działań mających na celu minimalizowanie hałasu wiatru, hałasu drogi oraz hałasu z układu napędowego, w tym:

Ulepszone uszczelki drzwiowe
Hydrauliczne mocowania silnika o specyfikacji Fiesta dostrojone do absorbowania wibracji i oferujące lepsze pochłanianie uderzeń
Dodatkowy materiał wygłuszający w komorze silnikowej, słupkach A i drzwiach
Nowe przeguby tylnego zawieszenia
Aerodynamiczne w finy na mocowaniach lusterek, które zapobiegają podmuchom powietrza

Po końcowym dostrojeniu i rozwoju przeprowadzonym na europejskim torze testowym Forda w Lommel w Belgii oraz podczas szerokich jazd próbnych na europejskich drogach, KA+ zapewnia klientom przyjemne i komfortowe wrażenia z jazdy, oferując najlepszy w swojej klasie poziom hałasu wynoszący 73 decybeli podczas jazdy po szorstkich nawierzchniach przy prędkości 80 km/h (50 mph).

Struktura nadwozia KA+ została również dokładnie opracowana w celu spełnienia europejskich norm bezpieczeństwa, z ponad 8,000 godzin symulacji wypadków wspomaganej komputerowo oraz kompleksowym programem testów zderzeniowych, aby zapewnić wydajność podczas uderzeń oraz ochronę pieszych.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa podczas wypadków, niemal 50 procent nadwozia KA+ jest wykonane z wysokowytrzymałej stali, w tym podłoga, przednie i tylne szyny podwozia, słupki okienne, belka zderzaka przedniego oraz belki drzwi pasażera.

Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje sześć poduszek powietrznych oraz system monitorowania ciśnienia w oponach, który ostrzega kierowców sygnałem, gdy któraś z opon jest znacznie niedopompowana.

Kompleksowe wyposażenie standardowe z dwoma opcjami serii

Klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji serii KA+, z modelem standardowym o mocy 70 PS oraz modelem o mocy 85 PS, który także oferuje:

Manualną klimatyzację
System komunikacji i rozrywki Ford SYNC z aktywacją głosową i funkcją AppLink, która umożliwia aktywację głosową szeregu aplikacji na smartfony
Ford MyKey, który pozwala właścicielom ustawić maksymalne prędkości i poziomy głośności audio oraz zapewnić, że funkcje bezpieczeństwa nie będą wyłączane. MyKey to idealna technologia dla rodziców, którzy pozwalają młodym i niedoświadczonym kierowcom korzystać z ich samochodu

Wszystkie modele Forda KA+ oferują kompleksowe wyposażenie standardowe, w tym elektryczne okna przednie i lusterka, centralny zamek zdalny, Elektroniczną Kontrolę Stabilności z Asystentem Startu Pod Górę, Ogranicznik Prędkości oraz Ford Easy Fuel.

W przypadku wyboru modelu o mocy 85 PS klienci mogą zdefiniować szereg atrakcyjnych opcji dodatkowych, w tym elektroniczną klimatyzację, skórzaną kierownicę z tempomatem, podgrzewane siedzenia przednie, system audio DAB, tylną czujniki parkowania, elektryczne tylne okna oraz podgrzewane/składane elektrycznie lusterka, przyciemniane szyby i 15-calowe felgi aluminiowe.

Wyjątkowe i stylowe wersje limitowane Ford KA+ Black i White również będą dostępne dla klientów do zamówienia jeszcze w tym roku. Edycje KA+ Black i White kontrastują czarnym kolorem nadwozia z białym dachem i lusterkami lub białym nadwoziem z czarnym dachem i lusterkami. Obie wersje są wyposażone w czarne 15-calowe felgi aluminiowe i są oferowane wyłącznie z silnikiem 1.2 Duratec o mocy 85 PS.

1.2L 5MT FWD (70 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1196 Cm3
Moc51.5 Kw @ 6000 Rpm
70 Hp @ 6000 Rpm
69 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy77 Lb-Ft @ 4000 Rpm
105 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/55 R 15 T
Długość154.7 In (3929 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/57.5 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Pojemność bagażnika9.1 Cuft (258 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2161 Lbs (980 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3307 Lbs (1500 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

1.2L 5MT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1196 Cm3
Moc62.5 Kw @ 6300 Rpm
85 Hp @ 6300 Rpm
84 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy83 Lb-Ft @ 4000 Rpm
112 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/55 R 15 T
Długość154.7 In (3929 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/57.5 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Pojemność bagażnika9.1 Cuft (258 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2161 Lbs (980 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3307 Lbs (1500 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

1.2L ECO 5MT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1196 Cm3
Moc62.5 Kw @ 6300 Rpm
85 Hp @ 6300 Rpm
84 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy83 Lb-Ft @ 4000 Rpm
112 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/55 R 15 T
Długość154.7 In (3929 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/57.5 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Pojemność bagażnika9.1 Cuft (258 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2224 Lbs (1009 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3329 Lbs (1510 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.