KA+ można uznać za tańszą wersję modelu Fiesta.
KA+ oparty był na podzespołach Fiesty i miał podobne wymiary.
Wnętrze KA+ charakteryzowało się podobnym układem deski rozdzielczej do Fiesty. Choć wyglądało dobrze, jakość plastiku nie była najlepsza.
Kabina oferowała przyzwoitą ilość miejsca do przechowywania oraz dużą skrytkę na rękawiczki. Cztery uchwyty na kubki również były dobrze umiejscowione.
W KA+ łatwo było znaleźć wygodną pozycję dzięki regulowanym fotelom oraz kierownicy, którą można było ustawić tylko w górę i w dół.
KA+ dostępny był w dwóch wersjach wyposażeniowych: Studio i Zetec.
W wersji Studio znajdowały się wszystkie niezbędne udogodnienia, takie jak elektryczne okna, klimatyzacja, łączność Bluetooth, port USB oraz gniazdo AUX, a także lusterka elektryczne, przednie światła przeciwmgielne i alarm.
Wyższa wersja oferowała aluminiowe felgi, skórzaną kierownicę oraz rozpoznawanie głosu Sync.
KA+ był dostępny tylko w nadwoziu 5-drzwiowym i był głównie zaprojektowany z myślą o rodzinach z małymi dziećmi. Przestrzeń na tylnych siedzeniach była przyzwoita, ale nie najlepsza dla dorosłych.
Tylnie drzwi miały szerokie otwarcie, dzięki czemu montaż lub demontaż fotelika dziecięcego nie stanowił problemu.
Bagażnik nie miał zewnętrznego uchwytu i trzeba było go otworzyć, naciskając przycisk na konsoli centralnej lub kluczyku.
Wielkość bagażnika była dobra jak na samochód miejski w tej klasie, zaledwie o 10 litrów mniejsza niż w Fieście. Przestrzeń ładunkowa mogła być również powiększona przez złożenie tylnych siedzeń.
Jedynym silnikiem dostępnym w KA+ był benzynowy o pojemności 1.2 litra – w wersji Studio miał 69 koni mechanicznych, a w wersji Zetec 84 konie.
Ford zaprezentował nowego KA+ – po raz pierwszy również w wersji crossover KA+ Active – oferując większy komfort i wygodę, więcej technologii wspomagających kierowcę niż obecny model oraz ulepszone stylizacje wnętrza i nadwozia.
Nowy KA+ i KA+ Active oferują przestronną kabinę dla pięciu pasażerów oraz wystarczającą przestrzeń na bagaż, a także technologie takie jak system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, wycieraczki z czujnikiem deszczu i automatyczne reflektory.
Nowy Ford KA+ i KA+ Active po raz pierwszy oferują wybór między silnikami benzynowymi a dieslami, w tym nowy, wyrafinowany i oszczędny silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra i trzech cylindrach Ti-VCT (Twin independent Variable Camshaft Timing), oferujący moc 70 PS lub 85 PS, oraz 95-konny silnik diesla 1.5-litra TDCi, zaprojektowany z myślą o kierowcach pokonujących długie trasy.
Nowy Ford KA+ Active dodatkowo wzmacnia kompaktowy model pięciodrzwiowy dzięki wytrzymałej stylistyce nadwozia, podwyższonej wysokości prześwitu oraz unikalnemu strojeniu podwozia, wyjątkowym wzorom osłon chłodnicy i ekskluzywnym wykończeniom wnętrz oraz bogatemu wyposażeniu standardowemu.
„W zeszłym roku Ford sprzedał po raz pierwszy w Europie ponad 200 000 SUV-ów, a popyt na modele SUV i crossover nie był nigdy wyższy. Nasz nowy Ford KA+ Active w tym roku uczyni crossovera dostępnym dla jeszcze większej liczby klientów, z aspirującą stylistyką i zaawansowanymi technologiami, które klienci oczekują w znacznie droższych samochodach,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Ford of Europe.
„Ford sprzedał ponad 61 000 KA+ od momentu wprowadzenia modelu pod koniec 2016 roku, a teraz oferujemy klientom jeszcze większy wybór dzięki naszemu pierwszemu silnikowi diesla KA+ dla lepszej oszczędności paliwa i zdolności do jazdy na długich trasach oraz nowym silnikom benzynowym, które są bardziej responsywne w mieście, spełniając jednocześnie najnowsze rygorystyczne normy emisji spalin.”
KA+ został wprowadzony na rynek europejski jako przestronny, dobrze wyposażony i opłacalny mały samochód, który oferuje doskonałą oszczędność paliwa oraz radość z jazdy w przystępnej cenie.
Ford KA+ Active crossover to drugi model w nowej linii Active, którą wprowadza Ford, po Fiesta Active, która trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Modele Active charakteryzują się stylizacją inspirowaną SUV-ami, podwyższoną wysokością prześwitu oraz dodatkowymi osłonami, jednocześnie oferując funkcjonalność hatchbacka i prawdziwe cechy Forda, które zapewniają radość z jazdy.
Stylowy i dobrze wyposażony
Dostępny w wersjach Essential i Ultimate, oprócz nowego modelu Active, nowy KA+ ma wysoką trapezoidalną osłonę chłodnicy oraz duże, cofnięte reflektory, zgodnie z najnowszym językiem designu Forda.
Nowa siatkowa osłona chłodnicy ma chromowane wykończenie, a standardowe światła przeciwmgielne i do jazdy dziennej wyróżniają się charakterystycznym detalem w kształcie litery C, powtórzonym na każdym rogu tylnego zderzaka. Przebudowane zderzaki z przodu i z tyłu przyczyniają się do zdecydowanego nowego wyglądu.
Ford KA+ Active ma podwyższoną wysokość prześwitu o 23 milimetry oraz stylizację nadwozia wzbogaconą o dodatkowe osłony progów i archwiów kół, unikalne czarne wykończenie górnej i dolnej osłony chłodnicy oraz relingi dachowe do przewozu rowerów i sprzętu sportowego – aby wspierać aktywny styl życia.
Dodatkowe ekskluzywne wyposażenie dla KA+ Active to unikalne 15-calowe felgi aluminiowe oraz kolor nadwozia Canyon Ridge w odcieniu brązowym metalicznym.
Wnętrze Forda KA+ charakteryzuje się fakturowanym wykończeniem deski rozdzielczej oraz trwałymi materiałami wykończeniowymi w eleganckiej ciemnoszarej kolorystyce. Charakterystyczne chromowane akcenty są umieszczone w miejscach, które są regularnie dotykane przez użytkowników oraz w wyraźnie widocznych obszarach, takich jak klamki drzwi, przyciski konsoli centralnej i kratki wentylacyjne.
Kabina KA+ Active jest wzbogacona o płyty progowe z wytłoczonym logo Active oraz unikalny projekt skórzanej kierownicy Active z przyciskami kontroli tempomatu i brązowym wątkiem Sienna Brown. Fotele z przodu i z tyłu mają specjalne wzory materiału z paskami Sienna Brown i dopasowanym stębnowaniem, a dywaniki ochronne do wnętrza i bagażnika chronią przed brudnymi butami i obuwiem.
Technologia dla wygody
Nowe dostępne technologie komfortu, wygody i wspomagania kierowcy będą wspierać bardziej zrelaksowane, wyrafinowane i pewne doświadczenie podczas jazdy dla nowych klientów KA+ i KA+ Active.
System komunikacji i rozrywki SYNC 3 Forda umożliwia kierowcom kontrolowanie dźwięku i podłączonych smartfonów za pomocą poleceń głosowych lub za pośrednictwem inspirującego na tablet 6.5-calowego kolorowego ekranu dotykowego, a także jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™.
Inne technologie, które ułatwiają jazdę, to wycieraczki czułe na deszcz, reflektory, które włączają się automatycznie, gdy zapada zmrok oraz podgrzewana szyba przednia Quickclear Forda, która pozwala na szybszy wyjazd w mroźne poranki. Oferowane są także podgrzewane fotele z przodu, elektroniczna automatyczna kontrola temperatury i czujniki parkowania z tyłu.
Wszystkie modele Forda KA+ i KA+ Active oferują obszerne standardowe wyposażenie, w tym elektryczne szyby przednie i lusterka, zdalne centralne zamki, asystenta ruszania pod górę, ogranicznik prędkości oraz Ford Easy Fuel. Silnik uruchamia się teraz jednym naciśnięciem przycisku, a w odpowiedzi na uwagi klientów, dostęp do bagażnika jest łatwiejszy dzięki włączonemu przełącznikowi montowanemu w klapie bagażnika, obok wygodnego zwolnienia dostępu znajdującego się w kabinie kierowcy.
Sześć poduszek powietrznych, elektroniczna kontrola stabilności i system monitorowania ciśnienia w oponach chronią pasażerów, a dostępna technologia Ford MyKey pozwala właścicielom ustawić maksymalne prędkości i limity głośności dźwięku, a także zapewnić, że funkcje bezpieczeństwa nie są wyłączane, gdy młodzi i niedoświadczeni kierowcy prowadzą KA+.
Przestronne wnętrze pozwala na komfortowe siedzenie pasażerowi o wysokości 2 metrów za kierowcą o podobnej wysokości. Dodatkowa praktyczność oferuje tylne siedzenia dzielone w proporcji 60/40, co umożliwia przewóz większych ładunków.
Moc wyboru
Nowy Ford KA+ i KA+ Active po raz pierwszy oferują klientom moc wyboru, z dostępnymi silnikami benzynowymi i dieslami, które spełniają najnowsze rygorystyczne normy emisji Euro Stage 6, wspierane standardową technologią Auto Start-Stop.
Nowy silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra i trzech cylindrach Ti-VCT dzieli architekturę z silnikiem 1.5-litra EcoBoost o mocy 200 PS, który napędza nowego Forda Fieste ST, który pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku, aby osiągnąć przewidywaną emisję CO2 na poziomie 114 g/km.
W porównaniu z silnikiem 1.2-litra Duratec, nowy silnik oferuje do 10% więcej momentu obrotowego w zakresie 1000-3000 obr/min, co przekłada się na optymalną responsywność podczas codziennej jazdy, przy jednoczesnym oczekiwanym średnim wzroście oszczędności paliwa o cztery procent w całym zakresie obrotów, co zmniejsza koszty eksploatacji.
Trzycylindrowa konfiguracja zmniejsza tarcie, a aluminiowy blok i głowica cylindrów redukują wagę, co pomaga osiągnąć lepszą oszczędność paliwa.
Dodatkowe technologie obejmują:
Podwójne niezależne zmiennokątowe wyprzedzenie zaworów, które pozwala na niezależne dostosowywanie czasów otwierania i zamykania zaworów dolotowych i wylotowych, co zapewnia szybszą reakcję na gaz, poprawiony moment obrotowy na niskich obrotach oraz zwiększoną oszczędność paliwa
Zintegrowany kolektor wydechowy, który optymalizuje rozgrzewanie układu wydechowego, co prowadzi do zmniejszenia emisji
Dwustopniowa zmienna pompa olejowa, powłoka przypominająca diament dla tłoków oraz konstrukcja paska napędowego zanurzonego w oleju, wszystkie przyczyniają się do optymalizacji tarcia dla większej oszczędności paliwa
Nowy silnik 1.2-litra Ti-VCT zapewnia również lepszą kulturę pracy dzięki innowacyjnej konstrukcji wału korbowego, która równoważy działanie trzech cylindrów bez potrzeby stosowania wałka balansu, układu zaworowego zoptymalizowanego pod kątem cichszej pracy oraz systemu izolacji akustycznej, który zmniejsza hałas silnika w kabinie.
Zarówno KA+, jak i KA+ Active oferowane są z silnikiem diesla Forda o mocy 95 PS i pojemności 1.5-litra TDCi – przewidywana emisja CO2 wynosi 99 g/km, osiągają 215 Nm momentu obrotowego w zakresie 1750-2500 obr/min, co zapewnia bezwysiłkowe poruszanie się na długich trasach.
Silnik 1.5-litra TDCi cechuje się zoptymalizowaną konstrukcją komory spalania, turbodoładowaniem oraz zaawansowanym wtryskiem paliwa, co poprawia kulturę pracy. Inteligentne ładowanie regeneracyjne poprawia efektywność paliwową przez selektywne włączanie alternatora i ładowanie akumulatora, gdy pojazd się toczy i hamuje.
Wszystkie nowe napędy Forda KA+ i KA+ Active wykorzystują nową pięciobiegową manualną skrzynię biegów o niskim tarciu, zapewniającą lepszą jakość zmiany biegów, kulturę pracy oraz oszczędność paliwa, z takimi funkcjami jak wewnętrzne komponenty pokryte Teflonem, łożyska o niskim tarciu oraz zsynchronizowany bieg wsteczny dla łatwiejszego wyboru.
Zaprojektowane z myślą o europejskich kierowcach
Nowe KA+ i KA+ Active czynią cenioną przez Forda angażującą i przyjemną jazdę dostępną dla jeszcze większej liczby klientów. Unikalna specyfikacja podwozia skonstruowana z myślą o europejskich oczekiwaniach dotyczących jazdy oferuje unikalny przedni podwozie oraz komponenty zawieszenia, w tym sprężyny, amortyzatory, tylny zespół o sztywności zoptymalizowanej do dróg europejskich. Wzmocnione uszczelki drzwi, dźwiękochłonność i aerodynamika zostały zaprojektowane w celu redukcji hałasu drogowego i wiatrowego w kabinie.
Ponadto Ford KA+ Active cechuje się szerszym rozstawem kół, większym przednim stabilizatorem i unikalnie dostosowanym układem kierowniczym z elektrycznym wspomaganiem, co poprawia właściwości jezdne crossovera. Przestrojone amortyzatory mają hydrauliczny tłumik powietrza dla płynniejszej jazdy po trudnych nawierzchniach, a system aktywnej ochrony przed wywrotkami działa w ramach systemu elektronicznej kontroli stabilności, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo podczas przewozu ładunków na dachu.
Aby poprawić właściwości zderzeniowe, prawie 50 procent nadwozia KA+ wykonane jest z wysokowytrzymałych stali, w tym podłoga, przednie i tylne szyny nośne, słupki okienne, belka zderzaka przedniego oraz belki drzwi pasażera.