Co zaskakujące, nowa Kuga była tańsza od swojego poprzednika, jednak była większa i oferowała więcej technologii.
Nowa Kuga była również dłuższa, co poprawiło dostępne miejsce dla pasażerów z tyłu. Bagażnik miał odpowiednią wielkość i mógł stać się całkowicie płaską przestrzenią ładunkową po złożeniu tylnej kanapy. Kuga oferowała także opcjonalną elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. Fotele tylne były również regulowane.
Wnętrze Kugi wykonane było z materiałów dobrej jakości, a deska rozdzielcza przypominała tę z modelu C-Max. Nowoczesny wygląd podkreślono połyskliwym czarnym wykończeniem, co nadawało premium charakter.
Wnętrze oferowało wiele miejsc do przechowywania, w tym dużą schowek na rękawiczki oraz dużą przestrzeń w bocznych drzwiach.
Dostępna z napędem na przednie koła lub napędem na cztery koła, Kuga dobrze się prowadziła i miała dobrą przyczepność. Napęd na przednie koła był bardziej odpowiedni dla osób szukających samochodu o niższym zużyciu paliwa.
Kuga była wyposażona w najnowsze technologie Forda, w tym asystenta utrzymania pasa ruchu, opcjonalny system monitorowania martwego pola, elektroniczny system zapobiegania poślizgom, aktywny system zatrzymywania w mieście, automatyczne światła drogowe, powiadomienia o zmęczeniu kierowcy oraz rozpoznawanie znaków drogowych.
Kuga otrzymała 5 gwiazdek w teście Euro NCAP i została również nagrodzona za swój system Emergency Assistance, który wykrywał aktywację poduszek powietrznych i automatycznie wykonywał połączenie alarmowe, podając współrzędne GPS.
Nowy Ford Kuga ma szansę przełamać mit, że SUV nie może być jednocześnie ekologiczny, nowoczesny, funkcjonalny i wyjątkowy.
Nowy Kuga jest centralnym elementem strategii Forda, mającej na celu ekspansję na szybko rosnącym europejskim rynku SUV-ów, oferując niezwykłą gamę funkcji i technologii, w tym:
- Inteligentny system napędu na wszystkie koła Forda, w tym ekskluzywna funkcja Curve Control
- Pierwsza w segmencie automatyczna klapa bagażnika, która może być otwierana jedynie za pomocą delikatnego kopnięcia
- Najlepsza w klasie efektywność paliwowa, w tym opcjonalny silnik benzynowy EcoBoost
- Ford SYNC z funkcją awaryjnego wsparcia.
„Europejscy klienci naprawdę pokochali obecnego Kuga,” powiedziała Barb Samardzich, wiceprezydent ds. rozwoju produktu. „Nowy Kuga zachowuje ten urok i dodaje wyjątkowe nowe technologie, funkcje oraz możliwości.”
Ford planuje wykorzystać swoje globalne liderstwo w segmencie SUV-ów, aby dostarczyć na rynek europejski kompleksową ofertę bardziej inteligentnych pojazdów. Nowy Ford Kuga będzie poprzedzony nowoczesnym i innowacyjnym EcoSportem, który wprowadza Forda do segmentu małych SUV-ów oraz Edgem – większym, bardziej premium crossoverem, który odnosi sukcesy w Ameryce Północnej i innych rynkach.
Ford zapowiedział, że w ciągu następnych sześciu lat planuje sprzedaż ponad miliona SUV-ów w Europie, a SUV-y mogą stanowić 10 procent wszystkich sprzedawanych w regionie Fordów do 2016 roku. Od momentu wprowadzenia pierwszej generacji Forda Kuga w Europie w 2008 roku, Ford sprzedał ponad 300 000 sztuk.
Produkcja nowego Kuga rozpoczęła się pod koniec 2012 roku w zakładzie montażowym Forda w Walencji, w Hiszpanii. Zaledwie sześć miesięcy po wprowadzeniu na rynek, amerykański odpowiednik nowego Kuga, Ford Escape, osiągnął najwyższe dotychczas wyniki sprzedaży.
„Niezrównana historia Forda daje nam wyjątkową pozycję do zaoferowania bardziej inteligentnej gamy SUV-ów, która odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na pojazdy użytkowe ze strony naszych europejskich klientów,” dodała Samardzich.
Najlepsze w klasie osiągi w prowadzeniu
Inteligentny system AWD ocenia warunki 20 razy szybciej niż trwa mrugnięcie oka, dostosowując rozkład mocy AWD, aby zapewnić kierowcy najlepsze połączenie prowadzenia i przyczepności.
Głównym celem systemu AWD przy niskich prędkościach jest przyczepność; przy prędkościach powyżej 30 km/h system AWD jest dostrojony, aby poprawić odczucia z jazdy, prowadzenie i reakcje. Unikalny wyświetlacz pokazuje kierowcom zapotrzebowanie na moment obrotowy dla każdego koła.
Ford Curve Control działa jako zabezpieczenie dla kierowców, którzy wchodzą w zakręt z nadmierną prędkością. System zapobiega poważnemu podsterowności dzięki agresywnemu hamowaniu i może, jeśli kierowca nadal naciska pedał przyspieszenia, zmniejszyć moment obrotowy silnika.
„Curve Control może wspierać kierowców, jeśli znajdą się w sytuacji, gdy poruszają się zbyt szybko w stosunku do warunków drogowych lub układu,” powiedział Michael Nentwig, asystent głównego inżyniera programu C Cars, Ford of Europe. „Jasnym przykładem jest krzywa droga zjazdowa z autostrady. Jeśli kierowca nie zwolnił wystarczająco, system może zainterweniować i bezpiecznie spowolnić pojazd o około 16 km/h na sekundę.”
Dynamika i kontrola w zakrętach zostały poprawione dzięki wprowadzeniu udoskonalonego systemu Torque Vectoring Control, opracowanego we współpracy z modelem Focus RS. Pomaga to dostarczyć Fordowi DNA przyjemności z jazdy, stosując niewielką ilość hamowania na wewnętrznych kołach, aby wspierać kierowców w szybkim pokonywaniu zakrętów.
Innowacja wewnątrz i na zewnątrz
Stylowy nowy Ford Kuga oferuje więcej miejsca na bagaż niż dotychczasowy model oraz łatwiej dostępny bagażnik. Automatyczna klapa bagażnika Forda może być otwierana lub zamykana po prostu za pomocą delikatnego kopnięcia pod tylnym zderzakiem; nowy Kuga oferuje o 46 litrów więcej przestrzeni bagażowej niż obecny model, a tylne siedzenia składają się płasko w jednym ruchu.
Poziom hałasu drogowego i wiatru został znacznie zredukowany w porównaniu z obecnym Fordem Kuga, co pomaga dostarczyć jedną z najcichszych kabin w segmencie. Udoskonalenia wprowadzono dzięki innowacyjnemu użyciu eliptycznych luster akustycznych do pomiaru czynników zewnętrznych, które mogą wpływać na hałas i wibracje wewnątrz pojazdu.
Od momentu początkowego projektu, nowy Kuga został zaprojektowany tak, aby był równie atrakcyjny wizualnie z bliska, jak i z daleka, z przestrzeniami między panelami nie szerszymi niż 0,5 mm. Rzemiosło wewnątrz podkreśla odczucia i dotyk dzięki użyciu miękkiego panelu przyrządów i miękkiego wykończenia górnej części drzwi. Szczególną uwagę zwrócono na usunięcie wystających elementów mocujących na ruchomych częściach, takich jak klapa bagażnika, osłony przeciwsłoneczne i schowek. Nowy Ford Kuga ma także otwierany panoramiczny dach.
„Ewoluuje pojazd, aby wprowadzać więcej przestrzeni, szybszą sylwetkę, bardziej precyzyjne wykonanie oraz wyższą jakość odczucia,” powiedział Martin Smith, dyrektor ds. wzornictwa w Ford of Europe.
Nowy Ford Kuga będzie dostępny w globalnym kolorze o nazwie Ginger Ale, subtelnej zielonej barwie, która odzwierciedla jego aktywne możliwości terenowe, z bogatymi, wyrafinowanymi tonami, które harmonizują z eleganckim miejskim otoczeniem, w którym wiele modeli znajdzie swój dom. Szary Sterling również będzie kolorem startowym w Europie.
Najlepsza w klasie efektywność paliwowa
Nowy Ford Kuga zaoferuje najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową dzięki znacznie poprawionej wydajności silnikowej z gamą napędów, która po raz pierwszy obejmuje technologię silnika EcoBoost. Zużycie paliwa silnika benzynowego zostało zmniejszone o 25 procent, a silnika diesla o 10 procent.
Nowy Ford Kuga oferuje silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,6 litra, dostępny w wersji z napędem na przednie koła, osiągający od 6,6 l/100 km i 154 g/km CO2; oraz wersję AWD o mocy 182 PS, osiągającą od 7,7 l/100 km i 179 g/km CO2.
Oferuje również silnik diesla TDCi Duratorq o pojemności 2,0 litra, dostępny w wersjach z napędem na przednie koła i AWD, osiągających od 5,3 l/100 km i 139 g/km CO2; oraz wersję o mocy 163 PS, osiągającą od 5,9 l/100 km i 154 g/km CO2.
Technologia ECOnetic Forda o niskiej emisji dostępna w całej gamie obejmuje tryb Eco, wskaźnik zmiany biegów i aktywną zasłonę grilla, która zmniejsza opór i zużycie paliwa. Modele AWD będą dostępne z automatycznymi skrzynami biegów.
Wyjątkowe bezpieczeństwo
Nowy Ford Kuga otrzymał maksymalną pięciogwiazdkową ocenę od Euro NCAP, osiągając całkowity wynik ochrony na poziomie 88 procent, co stanowi najwyższy wynik w historii SUV-ów średniej wielkości.
Niezależna organizacja zajmująca się bezpieczeństwem pojazdów przyznała nowemu Kuga nagrodę Advanced za Ford SYNC z funkcją awaryjną. Po wykryciu aktywacji poduszki powietrznej lub włączenia awaryjnego wyłącznika paliwa w samochodzie, pomoc awaryjna wykorzystuje wbudowany lokalizator GPS i urządzenie sparowane przez Bluetooth, aby zainicjować połączenie alarmowe i podać koordynaty GPS w lokalnym języku.
Dodatkowe technologie wspomagające kierowcę oferowane w nowym Fordzie Kuga to aktywne wspomaganie parkowania, system informacji o martwym polu, aktywne zatrzymywanie w mieście, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, automatyczne światła drogowe, alert dla kierowcy oraz rozpoznawanie znaków drogowych.
Inżynierowie Forda wykorzystali ultra-twarde stalowe elementy w strukturze nadwozia nowego Forda Kuga oraz specjalnie zaprojektowane wzmocnienie pierścieniowe wokół panoramicznego dachu, aby zapewnić sztywność i wytrzymałość. Nowy Kuga oferuje również system kontroli stabilności podczas jazdy oraz kontrolę kołysania przyczepy.