FORD Mondeo Hatchback 2010-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Mondeo Hatchback 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćFORD Mondeo Hatchback 2010-2014

Ford wprowadził na rynek czwartą generację modelu Mondeo w 2006 roku, a cztery lata później zaprezentował zmodernizowaną wersję tego auta.

Podobnie jak jego poprzednicy, Mondeo był dostępny w trzech wersjach nadwozia: sedan z trzema boksami, hatchback oraz kombi. Ford uznał, że to najlepsza receptura dla jego średniej klasy pojazdu w Europie, i nie był potrzebny wzrost ani spadek tych wersji. Po udanym debiucie w 2006 roku, czwarta generacja Mondeo przeszła odświeżenie w 2010 roku.

Ford dostosował Mondeo do aktualnych trendów projektowania, wprowadzając zmiany w przodzie, takie jak szerszy dolny grill i wloty powietrza. Pokrywa silnika została nieco zmodyfikowana z powodu cieńszego górnego grilla. Zestaw LED-owych świateł do jazdy dziennej poprawił wygląd przedniej części pojazdu, nadając mu sportowy, premium wygląd. Z boku, chromowane obręcze wokół linii okien podkreślały dużą powierzchnię szklaną. Z tyłu Mondeo wyposażono w LED-owe światła tylne. W zależności od poziomu wyposażenia, hatchback Mondeo miał mały spojler na klapie. Ta wersja nadwozia była najkrótsza spośród swoich odpowiedników.

Wewnątrz, zmodernizowany średniej wielkości sedan oferował nowe materiały i oświetlenie LED. Jakość materiałów została poprawiona. Jednak największe zmiany dotyczyły systemów multimedialnych i funkcji bezpieczeństwa. Nowy system dźwiękowy Sony oferował dynamiczny procesor dźwięku oraz do 10 głośników, a także 17-litrowy subwoofer w bagażniku.

Kolejną istotną zmianą były jednostki napędowe, w których Ford oferował wybór silników diesla i benzynowych. Moc silników wahała się od 116 KM w przypadku jednostki diesla do 240 KM w silniku benzynowym 2.0 turbo.

Ford w Europie wprowadza najbardziej stylowy i zaawansowany technologicznie model Ford Mondeo w historii. Z nowym, odświeżonym wyglądem zewnętrznym, ulepszonym wnętrzem, nowymi, wysoko wydajnymi silnikami benzynowymi Ford EcoBoost oraz silnikami diesla TDCi, a także mnóstwem nowych funkcji komfortu i bezpieczeństwa dla kierowcy, nowy Mondeo kończy modernizację dużej gamy samochodów Forda i zajmuje miejsce modelu flagowego w europejskim portfolio firmy.

Po znaczących aktualizacjach modeli Ford S-MAX i Galaxy, nowe Ford Mondeo jest najnowszym samochodem Forda, który korzysta z ciągłej ewolucji projektu kinetycznego Forda, z subtelnymi różnicami wizualnymi w kluczowych obszarach, takich jak przedni i tylny zderzak.

Wnętrze Forda Mondeo również przeszło kompleksowy redesign, obejmujący zmiany w konsoli środkowej i panelach drzwiowych, a także nową gamę materiałów o wysokiej jakości.

Nowy Mondeo wprowadzi pierwszy model o większej mocy 240 KM z wydajnego nowego silnika benzynowego Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litra, dołączając do istniejącej wersji 203 KM tego silnika, wprowadzonej w Fordzie Mondeo, nowym S-MAX i nowym Galaxy na początku 2010 roku.

Najnowszy Ford Mondeo wprowadza również gruntownie zaktualizowaną wersję silnika diesla Ford Duratorq TDCi o pojemności 2.2 litra, który może pochwalić się 12-procentowym wzrostem mocy do 200 KM, co czyni go najpotężniejszym silnikiem diesla Ford Duratorq do tej pory.

Technologie Ford ECOnetic zostały również zastosowane w nowej gamie Mondeo, aby zwiększyć efektywność i oszczędność paliwa, a w skład tych innowacji wchodzą nowe funkcje, takie jak inteligentne ładowanie regeneracyjne, system informacji dla kierowcy Ford Eco Mode oraz – po raz pierwszy w Fordzie – aktywny system żaluzji grilla.

Funkcje asystujące kierowcy, komfortu i wygody obfitują w nowym Fordzie Mondeo, a wiele z nich pojawia się po raz pierwszy w modelu Forda, w tym systemy ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, wykrywania zmęczenia kierowcy oraz automatycznego włączania świateł drogowych.

Projekt Mondeo

Nowy Ford Mondeo ma na celu rozwój uznanej reputacji modelu jako stylowego, wszechstronnego i przyjemnego w prowadzeniu pojazdu, oferującego wysoki poziom przyjemności z jazdy i komfortu dla swoich pasażerów.

Kluczowym elementem jest zastosowanie nowego wyglądu dla wszystkich trzech stylów nadwozia: czterodrzwiowego, pięciodrzwiowego i kombi, aby wyróżnić nowy model. Zespół projektowy Forda postawił na dalsze zaakcentowanie znaków rozpoznawczych projektu kinetycznego w każdym stylu nadwozia, jednocześnie wprowadzając nowe technologie, takie jak oświetlenie LED.

Odważniejsza grafika i proporcje na przedniej części nadwozia, w tym większe dolne trapezoidalne i cieńsze górne grille, oraz zaktualizowany profil maski z wbudowanym nowym oświetleniem dziennym LED dodatkowo podkreślają premium atrakcyjność Forda Mondeo oraz jego sportową sylwetkę.

Smukłe linie nowego Mondeo są podkreślone w profilu bocznym nową, chromowaną ramką okna dla wyższych serii modeli, podczas gdy większe, przeprojektowane lampy LED nadają dodatkowy ruch kinetyczny tylnej części pojazdu.

Ogólnie rzecz biorąc, zaktualizowany design zewnętrzny nowego Forda Mondeo podkreśla jego premium charakter i podniesioną jakość, jednocześnie silnie sugerując sportowe dynamiki i osiągi modelu.

Wyrafinowane wnętrze

Wnętrze nowego Mondeo zostało również gruntownie przeprojektowane, aby zapewnić wyższy poziom jakości i wyrafinowania dzięki starannemu podejściu do detali oraz zastosowaniu nowych, wyższej jakości materiałów wykończeniowych.

Przebudowana konsola środkowa płynnie się rozciąga, a panele drzwiowe wyposażono w nowy 'toproll’ oraz gładkie, zintegrowane mechanizmy otwierania drzwi. Dodatkowe ulepszenia obejmują nową centralną konsolę sufitową z oświetleniem LED oraz tkaninę sufitową.

Zastosowanie nowych, wysokiej jakości materiałów wykończeniowych we wnętrzu nowego Forda Mondeo zwiększa ogólne poczucie rzemiosła, a ich jakość jest podkreślona przez wysokiej klasy wstawki oraz nowe detale 'jewel’ na przełącznikach i wentylach w satynowym chromie. Nowe schematy kolorów wnętrza oferują również dwie nowe, jaśniejsze wersje, nadając bogaty, premium wygląd.

W nowym Mondeo również wprowadzono szereg nowych funkcji wnętrza. Oprócz wprowadzenia oświetlenia wnętrza LED, ulepszonego systemu audio i nowych systemów nawigacyjnych, miłośnicy muzyki będą mogli cieszyć się nową opcją Ford Premium Sound System – całkowicie nowym systemem audiofilskim oferującym ośmio-kanałowy wzmacniacz o mocy całkowitej 265 watów, nowy system głośników, który obejmuje centralnie umieszczoną jednostkę w desce rozdzielczej oraz duży subwoofer o pojemności 17 litrów umieszczony w bagażniku.

Nowe napędy: Ford EcoBoost, Ford Duratorq TDCi i Ford PowerShift

Nowy Ford Mondeo oferuje szeroki zakres najnowszych technologii napędowych Forda o wysokiej wydajności, dostarczając kluczowe połączenie efektywności paliwowej i niskich emisji, zachowując jednocześnie znaną przyjemność z jazdy Forda. W gamie znajdują się silniki benzynowe Ford EcoBoost, diesle Duratorq oraz opcje biopaliwa E85.

Nowy Mondeo jest pierwszym modelem Forda w Europie, który ma mocniejszą wersję silnika Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litra, generującą 240 KM. Dołącza on do już istniejącego silnika 203 KM dostępnego w Fordzie Mondeo oraz nowym S-MAX i Galaxy,

Lekka konstrukcja aluminiowa jest kluczem do nowego silnika Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litra, który charakteryzuje się nowoczesnym systemem bezpośredniego wtrysku paliwa wysokiego ciśnienia, niskoinercyjnym doładowaniem oraz niezależnym zmiennym czasowaniem zaworów. Posiada zaawansowany system spalania, który znacząco przyczynia się do osiągnięcia nowych poziomów wydajności i oszczędności paliwa dla silników benzynowych w tej klasie mocy.

Średnie emisje CO2 wynoszące zaledwie 179 g/km osiągane są przez silnik Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litra, niezależnie od mocy lub typu nadwozia. Technologia Ford EcoBoost oferuje oszczędność paliwa i redukcję emisji na poziomie do 20 procent w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi o podobnej wydajności.

Nowy Ford Mondeo wprowadza również znacząco zreengineeringowaną wersję silnika Ford Duratorq TDCi o pojemności 2.2 litra, która teraz może pochwalić się 12-procentowym wzrostem mocy do 200 KM, co czyni go najpotężniejszym silnikiem diesla Ford Duratorq do tej pory.

Ten nowy silnik w połączeniu z znacząco ulepszonym silnikiem diesla Duratorq TDCi o pojemności 2.0 litra został wprowadzony do gamy Mondeo na początku tego roku i dostępny jest w wariantach 115, 140 lub 163 KM, z których wszystkie trzy osiągają średnie emisje CO2 na poziomie tylko 139 g/km przy manualnej skrzyni biegów sześciobiegowej i niezależnie od typu nadwozia.

Istniejące silniki benzynowe Ford Duratec o pojemności 1.6 i 2.0 litra zostały również zachowane, oferując moce 120 i 145 KM.

Klienci poszukujący opcji paliwa elastycznego – mogącego pracować na mieszance paliwa od tradycyjnej benzyny do biopaliwa E85 – mogą wybrać silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra.

Nowe silniki o pojemności 1.6 litra z rodziny silników Ford EcoBoost benzynowych oraz Duratorq TDCi diesla będą dostępne w przyszłości w celu dalszego poszerzenia gamy napędów.

Nowe technologie Ford ECOnetic są również dostępne w nowym Fordzie Mondeo, aby zapewnić efektywną i oszczędną jazdę. Innowacje obejmują inteligentne ładowanie regeneracyjne, system informacji dla kierowcy Ford Eco Mode oraz, po raz pierwszy w modelu Forda, system aktywnego żaluzyjnego grilla. Urządzenie to, sterowane elektronicznie, reguluje przepływ powietrza przez chłodnicę i komorę silnika, co zmniejsza opór aerodynamiczny i poprawia charakterystykę nagrzewania silnika, szczególnie w zimnym klimacie.

Ulepszenia napędu widoczne w nowym Fordzie Mondeo obejmują także skrzynię biegów, z najnowszym systemem podwójnej mokrej sprzęgła Ford PowerShift, który jest standardowym wyposażeniem silników benzynowych Ford EcoBoost i dostępny jako opcja w wersjach 140 KM i 163 KM silnika Duratorq TDCi o pojemności 2.0 litra.

Nowe technologie dla zwiększonego bezpieczeństwa i komfortu

Nowa gama Mondeo jest bogata w technologie, które zapewniają klientom jeszcze wyższy poziom komfortu i pewności siebie.

Szeroki wachlarz najnowszych technologii asystujących kierowcy obejmuje ostrzeganie o opuszczeniu pasa, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz automatyczne włączanie świateł drogowych, które wszystkie wykorzystują nową kamerę o wysokiej czułości umieszczoną na górze przedniej szyby, przed lusterkiem wstecznym.

W Fordzie Mondeo znalazły się również wiele funkcji, które zostały już wprowadzone w najnowszych modelach S-MAX i Galaxy, w tym system informacji o martwym polu, ogranicznik prędkości, elektryczne blokady dziecięce w tylnych drzwiach oraz kamerę tylna. Technologia oświetlenia LED jest wykorzystywana do świateł dziennych oraz tylnych i hamulcowych, jak również w wnętrzu pojazdu.

Więcej i inteligentniejsza technologia dla bezpieczeństwa i wygody

Nowy Mondeo to najbardziej zaawansowany technologicznie model Mondeo do tej pory, który obfituje w nowej generacji funkcje asystujące kierowcy – niektóre z nich są zupełnie nowe dla Forda w Europie, inne są już sprawdzone w innych pojazdach Forda, takich jak nowe modele S-MAX i Galaxy.

Z całkowicie nowymi funkcjami technologicznymi, takimi jak ostrzeganie o opuszczeniu pasa, wykrywanie zmęczenia kierowcy i automatyczne włączanie świateł drogowych, Ford stawia nowe standardy oczekiwań dla klientów w zakresie pomocy kierowcy, wszystkie zbudowane wokół jednostki kamery o wysokiej czułości umieszczonej w górnej części szyby przedniej, przed lusterkiem wstecznym.

„Jak wszystkie technologie asystujące kierowcy oferowane przez Forda, te nie zostały opracowane w celu odebrania ogólnej odpowiedzialności kierowcy. Oferują one jednak cenną pomoc i przyczyniają się do wyższego poziomu komfortu i pewności siebie kierowcy” powiedział Rolf Deges.

Co ważne, wszystkie nowe technologie wprowadzone dla nowego Forda Mondeo będą również jednocześnie współdzielone z najnowszymi modelami S-MAX i Galaxy.

Nowe ostrzeżenie o opuszczeniu pasa

Ten system wykorzystuje kamerę patrzącą do przodu, aby ciągle monitorować drogę przed sobą i oceniać, gdzie znajduje się samochód w odniesieniu do oznaczeń pasa. Jeśli wykryje, że koło zbliża się do oznaczenia pasa, kierowca jest ostrzegany o tym przez wibrację przez kierownicę i może podjąć odpowiednie działania.

To sprzężenie osiągane jest za pomocą silnika elektrycznego o asymetrycznej masie, który generuje wibracje i przekazuje je do kierownicy. Jeśli kierowca używa kierunkowskazu lub sytuacja na drodze sugeruje zamierzony manewr zmiany pasa, ostrzeżenie zostaje stłumione. Czułość systemu ma dwustopniową regulację, aby dostosować się do preferencji kierowcy, a intensywność ostrzeżenia można również zmienić zgodnie z życzeniem kierowcy.

System ostrzegania o opuszczeniu pasa jest dezaktywowany przy prędkościach poniżej 60 km/h (37 mph), aby uniknąć rozproszenia uwagi w warunkach miejskich, a także można go ręcznie wyłączyć, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Nowe ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy

Ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy oblicza poziom świadomości kierowcy na podstawie analizy statystycznej informacji o pasach, zebranych przez kamerę patrzącą do przodu oraz zachowanie pojazdu, i pokazuje go w grupie wskaźników na żądanie.

Dodatkowo, jeśli obliczony poziom świadomości spadnie poniżej ustalonego poziomu – na przykład, jeśli kierowca zaczyna odczuwać zmęczenie lub potencjalnie wpada w mikro-sen – rozlega się dźwięk ostrzegawczy wraz z radą dla kierowcy w grupie wskaźników o zrobienie przerwy.

Nowe automatyczne światła drogowe

Ten nowy system maksymalizuje użycie funkcji świateł drogowych, aby znacznie poprawić widoczność kierowcy w warunkach nocnych. Wykorzystuje również kamerę patrzącą do przodu, aby wykrywać źródła światła z przodu, a w przypadku nadjeżdżających pojazdów automatycznie przełącza światła na niskie, aby uniknąć oślepienia.

Ponadto, system wykrywa czerwone światła tylnie, nawet te o niższej luminacji, aby upewnić się, że kierowcy z przodu nie są rozpraszani przez światła drogowe świecące w ich lusterkach wstecznych. Światła drogowe są również automatycznie dezaktywowane w obszarach miejskich.

System informacji o martwym polu

Ten radarowy system zachęca kierowcę do staranniejszego sprawdzania przejeżdżających pojazdów, dostarczając ostrzeżenie o każdym sąsiadującym pojeździe w martwym punkcie kierowcy po obu stronach pojazdu.

Wykorzystuje dwa wielowarstwowe moduły radarowe umieszczone na zewnętrznych rogach tylnego zderzaka, które identyfikują pojazdy wkraczające do określonej strefy martwego pola i iluminują lampkę LED w odpowiednim lusterku bocznym. To zapewnia kierowcy mocne wizualne ostrzeżenie, że obok znajduje się pojazd.

Określona strefa martwego pola rozciąga się od lusterka bocznego do około trzech metrów za tylną częścią pojazdu, a zasięg boczny wynosi także około trzech metrów. System działa automatycznie przy prędkościach już od 10 km/h – jest to znacznie szerszy zakres działania niż w innych porównywalnych systemach dostępnych obecnie na rynku.

Ogranicznik prędkości

System ten ma na celu pomóc kierowcy ustawić wybrany limit prędkości, którego pojazd nie będzie przekraczał. Niezależnie od aktualnej prędkości pojazdu, za pomocą Ogranicznika prędkości kierowca może wybrać maksymalną prędkość (taką jak odpowiedni limit prędkości w strefie miejskiej lub limit prędkości w strefie robót drogowych), powyżej którego pedał gazu nie przyjmuje dodatkowego wejścia. Kierowca może normalnie prowadzić samochód do wybranej prędkości.

Wyświetlacz na panelu wskaźników informuje kierowcę o ustawionej prędkości i statusie systemu. W razie potrzeby system można wyłączyć, korzystając z funkcji „kick-down” pedału gazu.

Elektryczne blokady dziecięce w tylnych drzwiach

Gdy opcja ta jest wybrana, przełącznik dezaktywacji elektrycznych szyb w drzwiach kierowcy uruchamia również elektryczny zamek w tylnych drzwiach. Ta funkcja oferuje klientom większą elastyczność, wygodę i kontrolę podczas przewożenia dzieci na tylnych siedzeniach.

LED-y świateł dziennych

Nowe modele Ford Mondeo Titanium i Titanium S są wyposażone w charakterystyczne LED-owe światła dzienne jako standard. Umieszczone z boku z przodu, obok wentylacji zderzaka, czteroelementowe jednostki LED podkreślają sportowy charakter Forda Mondeo i nadają nowemu modelowi unikalny wygląd.

Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii LED, zużycie energii przez światła dzienne jest ograniczone i ma praktycznie znikomy wpływ na zużycie paliwa.

LED-owe lampy tylnie

Wszystkie wersje nowego Mondeo są standardowo wyposażone w trwałe LED-owe światła tylne i hamulcowe, co przyczynia się do wysokiej widoczności i nadaje wyjątkowy wieczorny wygląd.

Kamera tylna

Nowa kamera montowana w tylnej klapie jest opcjonalna w nowym Fordzie Mondeo, gdy jest wyposażona w najwyższej klasy system nawigacji DVD/SD PLUS oraz czujniki parkowania. Zapewnia ona wyraźny widok na obszar za pojazdem, wyświetlany automatycznie na siedmiocalowym kolorowym ekranie, gdy włączony jest bieg wsteczny. Szerokokątny widok zapewnia wystarczająco niski poziom, aby pomóc kierowcy unikać małych przeszkód i zmniejszyć ryzyko najechania na nie podczas cofania.

Nowe funkcje audio i infotainment w Fordzie Mondeo

Wybór nowych funkcji audio i infotainment uzupełnia już obszerną listę opcji i obejmuje możliwość odbioru cyfrowego sygnału dźwiękowego.

Wszystkie systemy audio dostępne w nowym Mondeo są teraz w pełni kompatybilne z MP3, a standardowe anteny radiowe są teraz zintegrowane z szybą, co poprawia wygląd zewnętrzny przez usunięcie konieczności stosowania anteny na dachu. Gdzie to możliwe, antena GPS również nie jest już widoczna, ponieważ została zintegrowana z obudową czujnika deszczu umieszczoną za przednią szybą.

Ford Premium Sound System

Potężny nowy system audiofilski w samochodzie, Ford Premium Sound System, został zaprojektowany, aby oferować doświadczenie dźwięku jak w hali koncertowej, z szczegółowym ułożeniem dźwięku i dużą dynamiką.

Dostępny w połączeniu z systemem nawigacji Ford CD/SD PLUS oraz systemami Sony CD, to całkowicie nowy premium sprzęt oferujący ośmio-kanałowy wzmacniacz o mocy 265 watów (moc całkowita), całkowicie nowy system głośników, w tym centralnie umieszczoną jednostkę w desce rozdzielczej oraz subwoofer o pojemności 17 litrów umieszczony w bagażniku.

Pełne funkcje DSP (cyfrowy procesor sygnałowy) przyczyniają się do wysokiej jakości dźwięku i umożliwiają klientom dostosowanie dźwięku do swoich osobistych upodobań.

W Fordzie Mondeo zintegrowano łącznie 10 głośników o wysokiej wydajności, a dzięki starannemu dopasowaniu komponentów i podstawowej konfiguracji, wydajność Ford Premium Sound System jest idealna dla wymagających audiofilów – nawet przy niskich głośnościach.

Nowe systemy nawigacyjne Forda

Dwie nowe systemy nawigacji wprowadzono w najnowszej gamie Mondeo.

System nawigacji CD/SD oferuje siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy z świeżym, nowym wykonaniem kolorystycznym, a także osiem głośników, zdalne sterowanie audio, kompatybilność z MP3 oraz zewnętrzne połączenie AUX dla zewnętrznych źródeł muzyki. Funkcja dotykowa umożliwia kontrolę radia, CD, systemu nawigacji, podwójnej elektronicznej klimatyzacji oraz telefonu komórkowego. Dzięki zastosowaniu trzech tunerów i dwóch systemów różnicowych anten radiofoniu, uzyskuje się doskonały zasięg sygnału radiowego, a nowy układ zapewnia natychmiastową reakcję na wszelkie wejścia użytkownika. Inną nową zintegrowaną funkcją w wyświetlaczu mapy jest informacja o ograniczeniach prędkości. Pakiet zawiera również system Bluetooth® z bezprzewodowym zestawem głośnomówiącym i kontrolą głosową z portem USB/iPod®.

System nawigacji CD/SD PLUS, także z siedmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym, jest wyposażony w dziewięć głośników premium – w tym jeden zamontowany w centralnej jednostce deski rozdzielczej – i oferuje pełną kompatybilność z opcjonalną kamerą tylną oraz systemami Premium Sound.

Przystępną alternatywą jest nowy system nawigacji mobilnej Ford, który uzupełnia standardowy system rozrywki w samochodzie (ICE), dodając możliwość integracji najnowszej generacji 'inteligentnych’ telefonów komórkowych, zapewniając praktyczną funkcję nawigacji satelitarnej dla kierowców, która może konkurować z samodzielnymi jednostkami akcesoryjnymi zwykle montowanymi na szybie.

System multimedialny DVD

Pasażerowie tylnej kanapy w nowym Fordzie Mondeo również nie zostali zapomniani, ponieważ dostępny jest opcjonalny system multimedialny DVD. Obejmuje on odtwarzacz DVD umieszczony pod siedzeniem przedniego pasażera, dwa siedmiocalowe ekrany LCD zintegrowane w tylnych oparciach foteli, pilot na podczerwień oraz dwie pary słuchawek na podczerwień.

Więcej wydajności: Silnik Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litra

Nowa globalna rodzina silników Ford EcoBoost charakteryzuje się bezpośrednim wtryskiem paliwa, doładowaniem i zmiennym czasowaniem zaworów, aby maksymalizować efektywność spalania, co skutkuje zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji CO2 o nawet 20 procent w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi o podobnej mocy.

Kluczową strategią programu EcoBoost Forda jest osiągnięcie mniejszych silników benzynowych, które zużywają mniej paliwa i emitują mniej, a jednocześnie, dzięki zastosowaniu turbosprężarki i innych technologii napędowych, dostarczają znacząco poprawioną efektywność paliwową oraz moment obrotowy w porównaniu do większych silników.

Nowa wersja silnika Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litra i mocy 240 KM dzieli te same podstawowe technologie i konstrukcję, co popularna wersja 203 KM, która została wprowadzona w modelach S-MAX, Galaxy i Mondeo na początku 2010 roku i która nadal będzie dostępna w nowej gamie Forda Mondeo. Korzysta jednak z istotnych zmian w kolektorze wydechowym i ogólnej kalibracji silnika, aby umożliwić osiągnięcie dodatkowych 37 KM mocy.

Wersja 203 KM (149 kW) osiąga swoją imponującą moc szczytową przy 6,000 obr./min, w połączeniu z maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm dostępnym w szerokim zakresie 1,750-4,500 obr./min. Nowy silnik uzyskuje 240 KM (176 kW) przy 6,000 obr./min, z maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm, w zakresie obrotów od 1,900 do 3,500 obr./min, z imponującymi 320 Nm momentu obrotowego dostępnymi nawet przy 5,000 obr./min.

Obie wersje silnika Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litra dostępne są wyłącznie z płynnie działającą, sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift, zapewniając kierowcom napęd łączący doskonałe osiągi i efektywność z wyjątkową elegancją.

Mimo responsywnych osiągów, obie wersje nowego silnika Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litra umożliwiają nowemu Mondeo osiąganie imponującej efektywności paliwowej i niskich emisji CO2.

Niezależnie od mocy czy typu nadwozia można osiągnąć łączną efektywność paliwową na poziomie 7.7 l/100 km (36.6 mpg). Przekłada się to na średnie emisje CO2 wynoszące zaledwie 179 g/km. W porównaniu do poprzedniego napędu automatycznego o mocy 161 KM i pojemności 2.3 litra w starym Fordzie Mondeo, emisje CO2 zostały zredukowane o 19 procent, mimo że nowy silnik o pojemności 2.0 litra ma do 50 procent więcej mocy i 60 procent więcej momentu obrotowego.

Dźwięk Mocy

Inżynierowie Forda zaprojektowali nowy silnik Ford EcoBoost o mocy 240 KM, aby zapewnić, że jego dodatkowe osiągi są słyszalne, jak i odczuwalne.

Nowy projekt kolektora wydechowego został opracowany na podstawie tego, który jest zamontowany w wersji 203 KM, ale dodatkowo zaprojektowany, aby wytrzymać wyższe temperatury generowane przez wyższą moc. Ma to szczególne znaczenie, gdy silnik jest intensywnie eksploatowany na długich dystansach, a także zapewnia idealny przepływ spalin do turbosprężarki Borg Warner K03 w najbardziej efektywny sposób. Dodatkowo, cały system zarządzania silnikiem został ponownie zaprogramowany i skalibrowany, aby osiągnąć wyższe poziomy mocy i momentu obrotowego bez wpływu na efektywność paliwową ani poziom CO2.

Istotną zmianą jest aspekt emocjonalny kierowcy: „Czuliśmy się zobowiązani, aby nagrodzić kierowców wersji 240 KM, włączając słynną i sportową technologię Sound Symposer Forda,” powiedział dr Rechs.

Początkowo opracowane dla sportowych samochodów Ford Focus ST i RS, system 'Sound Symposer’ wzmacnia wybrane częstotliwości silnika, które przekazują satysfakcjonujące dźwięki silnika do kabiny, przy użyciu specjalnie zaprojektowanego połączenia między kolektorem powietrza a przegrodą czołową kabiny.

Jak w przypadku wszystkich aspektów silnika, system symposer został dostosowany i dostrojony do specyficznego charakteru Forda Mondeo, zapewniając wyraźny i sportowy dźwięk w kabinie, bez żadnych surowych nut. Podczas pełnej akceleracji symposer zwiększa poziom dźwięku o średnio 3 dB(A), co skutkuje bardziej potężnym i sportowym brzmieniem feedbacku niż w wersji 203 KM.

Korzyści z Forda EcoBoost

Lekka konstrukcja aluminiowa, nowoczesny system wtrysku bezpośredniego wysokiego ciśnienia, niskoinercyjny doładowanie oraz niezależne zmienne czasowanie zaworów, wszystkie przyczyniają się do osiągnięcia przez 2.0-litrowy silnik Ford EcoBoost nowych poziomów wydajności i efektywności paliwowej dla silników benzynowych w tej klasie mocy. Inżynierowie napędów firmy maksymalizowali poprawki, tworząc nowoczesny system spalania, łączący korzyści z tych trzech kluczowych elementów.

W sercu systemu spalania znajduje się technologia nowej generacji wysokociśnieniowego wtrysku, która wprowadza paliwo do każdego cylindra w małych, precyzyjnych ilościach. Silnik 2.0-litrowy EcoBoost charakteryzuje się siedmioma otworami wtryskowymi umieszczonymi z boku, które działają przy 150 barach, stosując system, który kieruje indywidualnymi strumieniami paliwa dokładnie tam, gdzie są potrzebne do efektywnego spalania. W porównaniu do konwencjonalnego wtrysku paliwa, wtrysk bezpośredni produkuje chłodniejszą i gęstszą mieszankę, co pozwala silnikowi Forda EcoBoost o pojemności 2.0 litra pracować przy wyższym stopniu sprężania oraz zwiększonym doładowaniu z turbosprężarki, co prowadzi do poprawy efektywności paliwowej i mocnych osiągów przy niskich obrotach.

Aby maksymalizować przyjemność z jazdy, silniki Forda EcoBoost dostarczają ten sam mocny moment obrotowy przy niskich obrotach, co sprawiło, że najnowsze silniki diesla stały się tak popularne, w połączeniu z wyrafinowanymi i responsywnymi osiągami w całym zakresie obrotów silnika. To możliwe dzięki zaawansowanej technologii turbosprężarki, z małymi, niskoinercyjnymi wirnikami, które obracają się z prędkościami przekraczającymi 200,000 obr/min. Silnik 2.0-litrowy charakteryzuje się turbosprężarką Borg Warner K03 o zoptymalizowanej konstrukcji, która zapewnia, że maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy bardzo niskich obrotach silnika (1,500 obr/min), z absolutnym minimum opóźnienia (lub 'turbo-lag’) w momencie, gdy kierowca wymaga szybkiej akceleracji.

Z drugiej strony, staranne dopasowanie turbosprężarki zapewnia, że silniki Forda EcoBoost pozostają mocne i responsywne przy prędkościach przekraczających 5,000 obr/min, zapewniając znacznie szerszy rozkład mocy niż jednostka diesla. Na przykład, kierowca może wykorzystać 90 procent maksymalnego momentu obrotowego między 1,400 a 5,500 obr/min. Ten szeroki rozkład mocy umożliwia także wykorzystanie wyższych biegów, co dodatkowo korzystnie wpływa na efektywność paliwową i komfort jazdy.

Silnik 2.0-litrowy Ford EcoBoost charakteryzuje się niezależnym zmiennym czasowaniem na obu wałkach rozrządu dolotowym i wydechowym, optymalizując przepływ gazów przez komorę spalania przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika. System TiVCT (szeregowe niezależne zmienione czasowanie wałków rozrządu) odgrywa znaczącą rolę w poprawie efektywności i wydajności silnika, szczególnie przy częściowym obciążeniu.

Zastosowanie TiVCT pozwoliło inżynierom jeszcze bardziej zwiększyć moment obrotowy przy niskich obrotach, wykorzystując efekt 'scavenging’. Scavenging wykorzystuje różnice ciśnień między kolektorami dolotowym i wydechowym do zwiększenia przepływu chłodnego, świeżego powietrza przez silnik przy niskich prędkościach, co generuje zwiększony moment obrotowy i pomaga turbosprężarce kręcić się szybciej. System TiVCT wykorzystuje siłowniki typu łopatkowego sterowane ciśnieniem oleju i może zmieniać kąt wałka rozrządu o 50 stopni na każdej z zaworów dolotowych i wydechowych.

Projekt silnika został zoptymalizowany pod kątem maksymalnej efektywności pracy, z szczególnym uwzględnieniem minimalizacji tarcia i innych strat paraszytowych. Do cech szczególnych należy stosowanie specjalnych niskotartych powłok na pierścieniach tłokowych oraz wysoce polerowanych powierzchni na dźwigienkach zaworowych.

Ponieważ ten silnik o pojemności 2.0 litra jest mniejszy w porównaniu do zastępowanego silnika pięciocylindrowego o pojemności 2.5 litra, przynosi to dodatkowe korzyści efektywności zredukowanego tarcia wewnętrznego, niższe straty pompowania, mniejszą wagę i szybsze nagrzewanie oraz pomaga zapewnić, że rzeczywiste korzyści ekonomiczne silnika są realizowane w każdych warunkach jazdy, w tym w ruchu miejskim i ekspresowym.

Aby zapewnić, że optymalne osiągi silnika są utrzymywane w każdym momencie, nowoczesny system zarządzania elektronicznego monitoruje wszystkie kluczowe zmienne, w tym system TiVCT, doładowanie turbosprężarki, pozycję elektronicznego gazu, czas zapłonu, ciśnienie wtrysku paliwa i detektor stukowy. Sterownik działa w czasie rzeczywistym, pobierając dane z silnika tysiące razy na sekundę.

Kluczowym czynnikiem jest zdolność silnika do szybkiego podgrzewania katalizatora wydechowego w krytycznych warunkach zimnego rozruchu. Osiąga się to, optymalizując czasowanie zaworów przy użyciu systemu TiVCT oraz wykorzystywaniu zdolności systemu wtrysku paliwa do przeprowadzenia wielu wtrysków w każdym cyklu spalania.

Udoskonalony silnik Ford Duratorq TDCi o pojemności 2.0 litra

Na czołowej linii nowych silników diesla Mondeo znajduje się znacznie udoskonalona rodzina silników Ford Duratorq TDCi o pojemności 2.0 litra, która w pełni spełnia normy emisji Stage V i jest teraz dostępna w trzech mocach – 115 KM, 140 KM i 163 KM (85, 103 i 120 kW).

Te silniki charakteryzują się szczególnie mocną dynamiką, wzmocnioną dostarczaniem wysokiego momentu obrotowego przy niskich obrotach – 300 Nm przy zaledwie 1,500 – 2,250 obr./min w przypadku wersji 115 KM, 320 Nm przy 1,750 – 2,750 obr./min w przypadku wersji 140 KM oraz 340 Nm przy 2,000 – 3,250 obr./min w przypadku silników 163 KM.

Z charakterystycznie wyrafinowanymi osiągami oraz niskimi kosztami eksploatacji, nowe silniki Duratorq TDCi oferują również imponującą efektywność paliwową oraz osiągi CO2. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 5.3 l/100 km (53.2 mpg) i średniej emisji CO2 wynoszącej zaledwie 139 g/km, wszystkie nowe modele Ford Mondeo TDCi z sześciobiegową skrzynią ręczną osiągają wyniki, które wcześniej osiągano tylko w dedykowanym modelu Mondeo ECOnetic.

Jako alternatywa dla wersji manualnej, dostępne są również wersje 140 i 163 KM (103 i 120 kW) silnika Duratorq TDCi o pojemności 2.0 litra z uznawaną skrzynią automatyczną Ford PowerShift z sześcioma biegami, oferującą łączne zużycie paliwa wynoszące zaledwie 5.6 l/100 km (50.4 mpg), przy średniej emisji CO2 wynoszącej 149 g/km.

Wydajne jednostki napędowe dopełniają ofertę

Oprócz nowego silnika Ford EcoBoost o pojemności 2.0 litra oraz silników Duratorq TDCi o pojemności 2.0 i 2.2 litra, nowa gama Ford Mondeo oferuje inne opcje benzynowe dla klientów poszukujących wartości w segmencie dużych samochodów.

Dostępne są również silniki benzynowe Duratec o pojemności 1.6 i 2.0 litra – ta ostatnia również oferowana w wersji Flexible Fuel Vehicle, będącej w stanie pracować na mieszance paliw od tradycyjnej benzyny do biopaliwa E85 – oferując moc od 120 KM (88 kW) do 145 KM (107), połączoną z pięciobiegową skrzynią manualną. Szczegóły dotyczące tych silników są zawarte w sekcji specyfikacji technicznych.

Więcej do zobaczenia

Więcej ekscytujących jednostek napędowych – w tym dodatkowe silniki o pojemności 1.6 litra z rodzin Ford EcoBoost i Duratorq TDCi – będą również wkrótce dostępne w nowym Fordzie Mondeo. Dalsze informacje będą dostępne bliżej daty premiery.

Technologie Ford ECOnetic – dla oszczędności paliwa i niższych emisji CO2

Po wprowadzeniu na rynek swojego pierwszego dedykowanego pojazdu o wysokiej efektywności w 2007 roku – Focusa ECOnetic – Ford konsekwentnie zapewnia, że kluczowe technologie stosowane w jego gamie pojazdów ECOnetic są szeroko dostępne dla klientów, którzy wybierają standardowe wersje, ale wciąż chcą osiągnąć jak najmniejszy ślad węglowy w swojej jeździe. W tym celu Ford wprowadził swój program Ford ECOnetic Technologies, który wyraźnie identyfikuje dla klientów cechy, które mogą wybrać i które mają korzystny wpływ zarówno na oszczędność paliwa, jak i emisje.

Nowa gama Ford Mondeo obejmuje dwie innowacyjne technologie Ford ECOnetic, które już zostały wprowadzone w najnowszym Focusie ECOnetic. Inteligentne ładowanie regeneracyjne i Ford Eco Mode będą standardowym wyposażeniem w całej nowej gamie Ford Mondeo.

Rozległe doświadczenie Forda w zakresie detali aerodynamicznych doprowadziło również do wprowadzenia innej cechy Ford ECOnetic Technologies, która miała swoją premierę w europejskiej gamie Forda na nowym Mondeo – technologia aktywnego żaluzyjnego grilla.

Nowy aktywny żaluzjowy grill

1.6L EcoBoost 6MT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc117.7 Kw @ 5700 Rpm
160 Hp @ 5700 Rpm
158 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
240 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3137 Lbs (1423 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.6L Ti-VCT 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc88.3 Kw @ 6300 Rpm
120 Hp @ 6300 Rpm
118 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 4100 Rpm
160 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2998 Lbs (1360 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0 EcoBoost 6MT FWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc176.5 Kw @ 6000 Rpm
240 Hp @ 6000 Rpm
237 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1900-3500 Rpm
340 Nm @ 1900-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3197 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2176 G/Km

2.0L 5MT FWD (145 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc106.6 Kw @ 6000 Rpm
145 Hp @ 6000 Rpm
143 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 4500 Rpm
190 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3091 Lbs (1402 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4608 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

2.0L EcoBoost 6AT FWD (203 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc149.3 Kw @ 6000 Rpm
203 Hp @ 6000 Rpm
200 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
300 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3294 Lbs (1494 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2179 G/Km

2.0L EcoBoost 6AT FWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc176.5 Kw @ 6000 Rpm
240 Hp @ 6000 Rpm
237 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1900-3500 Rpm
340 Nm @ 1900-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna153 Mph (246 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3294 Lbs (1494 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2179 G/Km

2.0L EcoBoost 6MT FWD (203 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc149.3 Kw @ 6000 Rpm
203 Hp @ 6000 Rpm
200 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
300 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna148 Mph (238 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3197 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4608 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2176 G/Km

1.6L TDCi 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc84.6 Kw @ 3600 Rpm
115 Hp @ 3600 Rpm
113 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
270 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3133 Lbs (1421 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4751 Lbs (2155 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

2.0L TDCi 6AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc103 Kw @ 3750 Rpm
140 Hp @ 3750 Rpm
138 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
320 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3303 Lbs (1498 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4916 Lbs (2230 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.0L TDCi 6AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc119.9 Kw @ 3750 Rpm
163 Hp @ 3750 Rpm
161 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000-3250 Rpm
340 Nm @ 2000-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3303 Lbs (1498 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4916 Lbs (2230 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.0L TDCi 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc84.6 Kw @ 3750 Rpm
115 Hp @ 3750 Rpm
113 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1500-2250 Rpm
300 Nm @ 1500-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3267 Lbs (1482 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L TDCi 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc103 Kw @ 3750 Rpm
140 Hp @ 3750 Rpm
138 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
320 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3267 Lbs (1482 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L TDCi 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc119.9 Kw @ 3750 Rpm
163 Hp @ 3750 Rpm
161 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000-3250 Rpm
340 Nm @ 2000-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3267 Lbs (1482 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.2L TDCi 6MT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3500 Rpm
200 Hp @ 3500 Rpm
197 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
420 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3360 Lbs (1524 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4872 Lbs (2210 Kg)
Spalanie miasto30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0L Flexifuel 5MT FWD (145 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc106.6 Kw @ 6000 Rpm
145 Hp @ 6000 Rpm
143 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 4500 Rpm
190 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoEthanol
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 16 H
Długość188.3 In (4783 Mm)
Szerokość74.3 In (1887 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3091 Lbs (1402 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4608 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.