FORD Mondeo Hatchback 2014-2018

FORD Mondeo Hatchback 2014-2018

Przejdź do galerii zdjęćFORD Mondeo Hatchback 2014-2018

Ford zaprezentował model Mondeo w 2012 roku, ale europejscy klienci musieli czekać do 2014 roku, kiedy to samochód w końcu trafił do salonów.

W obliczu silnej konkurencji ze strony Passata, średniej wielkości pojazd Forda miał tylko jedną przewagę nad swoim głównym rywalem: hatchbackową sylwetkę. Volkswagen oferował swoje auto w wersji średniej wielkości tylko jako sedan i kombi.

Mondeo charakteryzowało się agresywnym przodem z chromowaną kratką i wąskimi reflektorami, dostępnymi z adaptacyjnym systemem LED. Zderzak miał dolną kratkę o odwróconym trapezoidalnym kształcie, po bokach z lampami przeciwmgielnymi. W wersji hatchback Mondeo przypominało bardziej fastbacka, z opadającą i wydłużoną klapą bagażnika.

Wewnątrz projektanci Forda włożyli wiele pracy, aby stworzyć najlepsze wnętrze, jakie kiedykolwiek powstało w Mondeo. Na centralnej konsoli umieszczono jednostkę infotainment z systemem łączności SYNC 2. Fotele z bocznymi podparciami obiecywały dobrą stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Mondeo już nie było tylko kolejnym średniej wielkości sedanem na rynku; było sportowym sedanem i pokazywało to. Z tyłu dzielona kanapa umożliwiała zwiększenie pojemności bagażnika z 525 litrów (18.5 cu-ft) do 1,630 litrów (57.6 cu-ft).

Pod maską Ford zainstalował najszerszą gamę silników w historii Mondeo. Zaczynało się od silnika 1.0 EcoBoost przeznaczonego na wybrane rynki, aż po turbodoładowany silnik o pojemności 2.0 litra, oferujący moc 240 KM.

Całkowicie nowy Ford Mondeo wprowadza na rynek nową technologię wykrywania pieszych, która może pomóc w zmniejszeniu skutków wypadków lub pomóc kierowcom całkowicie ich unikać.

Funkcja Pre-Collision Assist z wykrywaniem pieszych jest dostępna obok najszerszej w historii modelu gamy jednostek napędowych, w tym pierwszego Mondeo z silnikiem benzynowo-elektrycznym. Nowy silnik wysokoprężny TDCi o mocy 210 KM z dwoma sekwencyjnymi turbosprężarkami będzie dostępny na początku przyszłego roku.

Nowe Mondeo dostępne jest w wersji czterodrzwiowej i pięciodrzwiowej, oraz jako kombi – opracowane specjalnie z myślą o Europie – oferując większą finezję i rzemiosło, technologie takie jak adaptacyjne reflektory LED, dmuchane pasy bezpieczeństwa z tyłu i wielokonturowe fotele; oraz wyrafinowany design.

„Nowe Mondeo to najbardziej zaawansowany technologicznie pojazd Forda, jaki kiedykolwiek wprowadzono w Europie” – powiedział Ulrich Koesters, dyrektor ds. linii pojazdów w Ford of Europe. „Funkcje takie jak Pre-Collision Assist z wykrywaniem pieszych zwiększają bezpieczeństwo i zapewniają ochronę kierowców w ruchliwych warunkach miejskich.”

Wykrywanie pieszych

Nowa funkcja Pre-Collision Assist z wykrywaniem pieszych może wykrywać osoby na drodze lub w jej pobliżu, a także te, które mogą przechodzić przez drogę pojazdu. Jeśli system wykryje potencjalną kolizję, automatycznie uruchamia hamulce, jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia. System przetwarza informacje zbierane z kamery zamontowanej na szybie oraz radaru umieszczonego w zderzaku, porównując je z bazą danych „kształtów pieszych”, aby rozróżnić ludzi od typowych obiektów przydrożnych.

Jeśli pieszy zostanie wykryty przed autem, a kolizja staje się nieuchronna, kierowca najpierw otrzyma dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie. Jeśli kierowca nie zareaguje, system skraca czas potrzebny na uruchomienie hamulców, redukując odstęp między klockami a tarczami hamulcowymi. Jeśli nadal nie ma reakcji ze strony kierowcy, hamulce są uruchamiane automatycznie, a prędkość pojazdu jest zmniejszana.

Inżynierowie testowali system na zamkniętych torach, używając konstrukcji z dummies w realistycznych rozmiarach. Spędzili również miesiące na testowaniu i udoskonalaniu systemu na drogach na całym świecie, aby potwierdzić niezawodność systemu w warunkach rzeczywistych.

„Testy w rzeczywistych warunkach były ważną częścią rozwoju. Piesi przybierają różne kształty i rozmiary oraz przyjmują nieskończoną liczbę pozycji” – powiedział Gregor Allexi, inżynier ds. aktywnego bezpieczeństwa w Ford of Europe. „Przejechaliśmy ponad 500 000 kilometrów, obejmujących niezwykle szeroki wachlarz ludzi i potencjalnych sytuacji.”

Całkowicie nowy Mondeo również zastosuje automatyczne hamowanie, aby złagodzić lub uniknąć kolizji z pojazdem z przodu. Aktywny system City Stop działa przy prędkościach do 40 km/h. Przy wyższych prędkościach nowy system Pre-Collision Assist wykorzystuje technologie radaru i kamery, które pozwalają mu skanować drogę z przodu i automatycznie stosować pełną siłę hamowania w celu pomocy kierowcy w złagodzeniu lub uniknięciu wielu rodzajów kolizji tylnych.

Technologia radaru umożliwia również nową funkcję wskazania odległości oraz technologię Adaptacyjnego Tempomatu. Wskazanie odległości zapewnia intuicyjny interfejs wizualny informujący kierowcę o czasie do pojazdu z przodu. Adaptacyjny tempomat automatycznie utrzymuje wybraną odległość od pojazdu z przodu.

Dodatkowo, kamera skierowana do przodu wspiera system Podpowiedzi Utrzymania Pasa Ruchu, który stosuje moment obrotowy sterowania, aby skierować nowego Mondeo z powrotem na pas, jeśli wykryje niezamierzone zbaczanie w kierunku linii pasa; oraz Rozpoznawanie Znaków Drogowych, które informuje kierowcę o wykrytym ograniczeniu prędkości, znakach odwołujących oraz ograniczeniach wyprzedzania za pomocą wyświetlacza w zestawie wskaźników.

Najszeroka gama silników w historii

Nowe Mondeo będzie oferować silniki benzynowe w wersji 1.5 EcoBoost oraz 2.0 EcoBoost, obok silnika 1.0 EcoBoost, który jest wyjątkowo oszczędny i mocny, a który niedawno zdobył tytuł Międzynarodowego Silnika Roku po raz trzeci z rzędu.

Całkowicie nowe Mondeo zaoferuje również opcjonalny wysoko wydajny silnik wysokoprężny TDCi o pojemności 2.0 litra z sekwencyjnym turbodoładowaniem, osiągający moc 210 KM i moment obrotowy 450 Nm. Model z technologią ECOnetic będzie dostępny, napędzany silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.6 litra, z najlepszymi w klasie emisjami CO2 wynoszącymi 94 g/km oraz silnikami TDCi 2.0 o mocy 150 KM lub 180 KM.

Czterodrzwiowe Mondeo Hybrid łączy specjalnie opracowany silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra z silnikiem elektrycznym i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1.4 kWh, zapewniając optymalizację zużycia paliwa i emisji CO2 wynoszącą 99 g/km.

Wydajność paliwowa i emisje zostały poprawione w całej gamie jednostek napędowych Mondeo o nawet 14 procent, wspomagane przez takie funkcje jak aktywny zderzak zmniejszający opór.

Klasa wiodąca w dynamice

Nowe Mondeo, jako pierwszy model w Europie zbudowany na nowej globalnej platformie CD, wprowadza nową konfigurację integralnego zawieszenia tylnego, co poprawia jego refinację i dynamikę jazdy.

Nowa platforma i struktura nadwozia została wzbogacona o elektryczne wspomaganie kierownicy, a zoptymalizowany system zapobiegający blokowaniu kół także pomaga w redukcji drogi hamowania o ponad 1 metr przy prędkości 100 km/h.

„Z konstrukcją nadwozia, która jest o 10 procent sztywniejsza od poprzedniej generacji Mondeo oraz technologią poprawiającą prowadzenie, taką jak Torque Vectoring Control, to najbardziej responsywne i wszechstronne Mondeo w historii” – powiedział Koesters.

Silniejsze nadwozie z zaawansowanymi materiałami

Całkowicie nowy Ford Mondeo wykorzystuje zaawansowane materiały i techniki produkcji, aby zapewnić większą wytrzymałość i poprawione bezpieczeństwo przy jednoczesnym zmniejszeniu wagi i zwiększeniu trwałości.

Pierwsze w branży zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w procesie hydroformowania używane jest do produkcji słupków A, słupków B oraz relingów dachowych. Nowa konstrukcja wewnętrznych drzwi bagażnika z magnezu dla modeli cztero- i pięciodrzwiowych osiąga oszczędności w wadze na poziomie około 40 procent w porównaniu do tradycyjnej stalowej.

Aby jeszcze bardziej zmniejszyć wagę struktury nadwozia o maksymalnie 115 kg dla modelu 1.5 EcoBoost, użyto recyklingowanego przedniego absorbera energii, pierwszy w Fordzie projekt spełniający wymagania dotyczące ochrony pieszych zarówno w USA, jak i Europie. Mondeo z silnikiem 1.5 EcoBoost waży o 25 kg mniej niż poprzednia generacja modelu 1.6 EcoBoost, przy czym 80 procent oszczędności wagi inwestuje się w technologie wspierające poprawę efektywności paliwowej, obniżenie emisji CO2, poprawę bezpieczeństwa i lepszy komfort.

„Oszczędności wagi podczas rozwoju zostały starannie zainwestowane w funkcje oszczędzające paliwo, takie jak osłony aerodynamiczne oraz technologia Auto-Start-Stop; funkcje komfortu i wygody; oraz silniejsze i bezpieczniejsze nadwozie” – powiedział Koesters. „Wzmacnialiśmy te obszary związane z bezpieczeństwem o 40 procent i zweryfikowaliśmy ich działanie za pomocą tysięcy symulacji komputerowych oraz ponad 180 testów zderzeniowych w rzeczywistych warunkach.”

Struktura nadwozia Mondeo zawiera 61 procent stali o wysokiej wytrzymałości. W dachu wykorzystano stal utwardzaną w piecu, co pozwoliło na dalsze zredukowanie wagi o 0.5 kg.

Dalsze ulepszenia strukturalne obejmują:

  • Unikalnie zaprojektowane stabilizatory przeciwwstrząsowe, które ograniczają ruch przekładni w przypadku zderzenia czołowego, minimalizując ruch przekładni kierowniczej
  • Panele dolne nadwozia wykonane ze stali borowej w celu poprawy ochrony przed uderzeniami bocznymi
  • Poduszki zderzakowe zoptymalizowane pod kątem absorpcji energii, zharmonizowane z charakterystyką szyn podwozia
  • Zapewniające elastyczność konstrukcje przedniego czoła, które pozwalają na absorpcję energii podczas zderzeń
  • Zintegrowany system łączenia podwozia z tyłu, zwiększający sztywność skrętną o nawet 25 procent w porównaniu do tradycyjnej konstrukcji

Technologia komfortu, wygody i bezpieczeństwa

Całkowicie nowe Mondeo wprowadza do Europy technologię adaptacyjnych reflektorów LED Forda; łącząc pełne reflektory LED z adaptacyjnym systemem oświetlenia przedniego Forda, aby poprawić widoczność otoczenia przez kierowcę.

Zaawansowana wersja systemu Active Park Assist z funkcją Perpendicular Parking pozwala kierowcom wykrywać odpowiednie miejsca parkingowe i cofać bez użycia rąk, a także jest wspierana przez Park-Out Assist, który pomaga kierowcom wyjechać z miejsc parkingowych. System Side Parking Aid ostrzega również kierowców o przeszkodach znajdujących się z boku pojazdu oraz z przodu i z tyłu.

Technologia dmuchanych pasów bezpieczeństwa z tyłu, pierwsza w branży, zadebiutuje w Europie w całkowicie nowym Mondeo. W przypadku wypadku pas szybko się rozwija, aby rozproszyć siły uderzenia na obszarze pięć razy większym niż w przypadku konwencjonalnych pasów bezpieczeństwa.

Mondeo wprowadzi również najszerszy w klasie zestaw funkcji poprawiających komfort i wygodę dla kierowców, w tym pierwszy w klasie kolumnę kierowniczą z regulacją elektryczną i pamięcią, fotele Ford Multi-Contour ze specjalną funkcją masażu Active Motion oraz system łączności SYNC 2 Forda.

Ulepszona technologia MyKey, jako pierwsza w segmencie, umożliwi właścicielom Mondeo programowanie kluczy, zazwyczaj dla młodszych kierowców. MyKey teraz może ograniczać przychodzące połączenia telefoniczne, a także ograniczać maksymalną prędkość; uniemożliwiać dezaktywację funkcji wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa; zmniejszać maksymalną głośność systemu audio i całkowicie wyłączać system, jeśli kierowca i pasażerowie nie używają pasów bezpieczeństwa.

Wyższa jakość, design i rzemiosło

Redukcja hałasu drogowego o około 3 decybele z tyłu i 2 decybele z przodu osiągnięta została dzięki integralnemu zawieszeniu tylnemu oraz dodatkowym materiałom wygłuszającym, podczas gdy hałas wiatru zredukowano o 8 procent, osiągając poziomy do tej pory zarezerwowane tylko dla segmentu premium.

Mondeo oferuje najlepszą jakość i rzemiosło, zarówno w eleganckim, sportowym i wysoce ekspresyjnym nadwoziu, jak i w wnętrzu, które charakteryzuje się zoptymalizowaną ergonomią i komfortem, z materiałami wysokiej jakości i bogatym wyposażeniem.

Produkowane w nowoczesnym zakładzie Forda w Walencji w Hiszpanii, całkowicie nowe Mondeo będzie miało sportowy profil coupe z niską linią dachu oraz z chowanym panoramicznym dachem szklanym w wersji kombi. Smukły profil boczny jest rzeźbiony, aby przekazać „wizualną lekkość”, podczas gdy wyrafinowany i techniczny design przedniej części zawiera bardziej wyraźny trapezoidalny gril Forda, sportowy przedni zderzak oraz adaptacyjne, smukłe reflektory laserowo cięte.

Wnętrze Mondeo wita kierowców cyfrowym analogowym zestawem wskaźników, podczas gdy elegancki, otaczający projekt konsoli centralnej zapewnia sportowe wrażenie.

„Z czterodrzwiową, pięciodrzwiową i wersją kombi o oszałamiającym designie i jakości – oraz z gamą silników, która teraz po raz pierwszy obejmuje opcje hybrydowego pojazdu elektrycznego – Mondeo nigdy nie był tak atrakcyjny” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezydent ds. rozwoju produktów w Ford of Europe.

Całkowicie nowy Ford Mondeo przyczynia się do większego komfortu dzięki zaawansowanej technologii, innowacyjnej konstrukcji podwozia i nadwoziu redukującemu hałas

Całkowicie nowy Ford Mondeo korzysta z innowacyjnych technologii wspomagających kierowcę, zaawansowanej struktury podwozia i wnętrza o wysokiej jakości, aby zapewnić wyjątkowy komfort i finezję.

Mondeo wprowadza do Europy fotele Ford Multi-Contour z unikalną funkcją masażu Active Motion oraz nową konstrukcję integralnego zawieszenia tylnego, co poprawia komfort jazdy i redukcję hałasu wewnątrz. Mondeo oferuje również nowy system łączności SYNC 2 z kontrolą głosową z 8-calowym ekranem dotykowym, umożliwiającym łatwą obsługę systemów telefonu, rozrywki, klimatu i nawigacji.

Technologie, w tym pierwsze w Europie adaptacyjne reflektory LED Forda oraz system Active Park Assist z funkcją Perpendicular Parking, przyczyniają się do uproszczenia doświadczenia prowadzenia.

„Nowe, całkowicie nowe Mondeo wykorzystuje najnowsze innowacje i technologie Forda, aby dostarczyć najbardziej wyrafinowane i przyjazne dla użytkownika doświadczenie jazdy Mondeo w historii” – powiedział Ulrich Koesters, dyrektor ds. linii pojazdów w Ford of Europe. „Od systemów, które pomagają kierowcom w bezdotykowym wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych na początku podróży, po fotele, które deflatują, aby ułatwić wydostanie się na końcu, Mondeo koncentruje się na pasażerach od początku do końca.”

Komfortowe siedzenie

Fotele Ford Multi-Contour z funkcją masażu Active Motion zaprojektowano tak, aby zmniejszać zmęczenie mięśni dla pasażerów siedzących z przodu, szczególnie podczas dłuższych podróży.

Fotele o 10-kierunkowej regulacji wyposażone są również w funkcje ogrzewania i chłodzenia oraz używają systemu 11 poduszek, aby dostarczać subtelny efekt masażu dla ud, pośladków i dolnej części pleców.

Szybko działająca technologia nano-zaworów wykorzystuje metalowe druty o pamięci kształtu, które mają średnicę ludzkiego włosa, aby kontrolować przepływ powietrza do i z poszczególnych poduszek, zapewniając efekt masażu lub dostosowane wsparcie. Poduszki oparcia fotela deflatują także, gdy drzwi są otwierane, aby ułatwić wydostanie się.

Zespół, w skład którego wchodzą dwaj lekarze, opracował technologię foteli Ford Multi-Contour, aby zapewnić optymalne działanie, wykorzystując zaawansowane techniki, w tym mapowanie ciśnienia, monitorowanie postawy ultradźwiękami w celu obserwacji ruchów kręgosłupa pasażera, oraz elektromiografię, która mierzy małe impulsy elektryczne tworzone przez ruch mięśni.

„Mondeo zredukuje zmęczenie mięśni, bóle i dolegliwości zarówno kierowcy, jak i pasażera z przodu, utrzymując mięśnie i naczynia krwionośne w stymulacji dzięki unikalnemu ruchowi falowemu” – powiedział Jeroen Lem, inżynier ds. technologii wnętrza pojazdu w Ford of Europe. „Zaawansowany system monitoruje ciśnienie w poszczególnych poduszkach, aby przypominał pojedynczy wałek subtelnie rozciągający plecy, a z centralnego ekranu dotykowego można wybrać dwa poziomy intensywności masażu.”

Oświetlenie drogi za pomocą zaawansowanej technologii

Adaptacyjne reflektory LED całkowicie nowego Mondeo łączą jasnoścd światła pełnych reflektorów LED z adaptacyjnym systemem oświetlenia przedniego Forda, który dostosowuje kąt i intensywność światła do warunków jazdy. System może wybrać jeden z siedmiu ustawień w zależności od prędkości pojazdu, warunków oświetleniowych, kąta skrętu, odległości od pojazdu z przodu oraz aktywacji wycieraczek.

Całkowicie nowe Mondeo będzie wyposażone w zaawansowaną wersję systemu Active Park Assist z funkcją Perpendicular Parking, który umożliwia kierowcom wykrywanie odpowiednich miejsc parkingowych i cofania bez użycia rąk do miejsc równoległych do drogi i obok innych samochodów.

Ta zaawansowana funkcja parkingowa będzie wspierana przez Park-Out Assist, który pomaga kierowcom wyjechać z miejsc parkingowych; oraz Side Parking Aid, który dostarcza wizualne przedstawienie i dźwiękowe ostrzeżenie o przeszkodach po bokach pojazdu, a także z przodu i z tyłu.

Kontrolowanie klimatu i nie tylko za pomocą poleceń głosowych

System SYNC 2 oferowany w Mondeo umożliwia kierowcom kontrolowanie kluczowych systemów samochodowych za pomocą prostych, naturalnych poleceń głosowych i wysokiej rozdzielczości 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego. Łączność jest zapewniona za pośrednictwem Bluetooth, portów USB i kart SD.

Wystarczy nacisnąć przycisk kontroli głosu i powiedzieć „Jestem głodny”, aby wyświetlić listę lokalnych restauracji, a przewodnik MICHELIN może pomóc kierowcom w wyborze miejsca do jedzenia. SYNC 2 połączy użytkowników telefonicznie z restauracją w celu rezerwacji stolika i poprowadzi ich tam.

Wprowadzanie adresu nawigacji jest również uproszczone. Zamiast recytować adres w częściach, użytkownicy mogą powiedzieć cały adres naraz, a także mogą wybierać muzykę z podłączonego urządzenia MP3, prosząc SYNC 2 o odtworzenie artysty lub utworu. Okładka albumu jest również wyświetlana na ekranie w przypadku zgodnych odtwarzaczy.

Klienci mogą wykonywać połączenia telefoniczne bez użycia rąk, wydając polecenie „Zadzwoń do <imię>”, bez konieczności wcześniej wydawania polecenia „Telefon”, gdy system znajduje się w trybie audio, nawigacji lub innym.

SYNC 2 zawiera również system pomocy w nagłych wypadkach Forda, który bezpośrednio łączy pasażerów pojazdu z lokalnymi operatorami służb ratunkowych po wypadku, w odpowiednim języku dla danego regionu.

„Opracowaliśmy SYNC 2 tak, aby był prosty i intuicyjny w użyciu dla kierowców, a jednocześnie płynnie przełączał się między ekranem dotykowym a poleceniami głosowymi” – powiedział Christof Kellerwessel, główny inżynier ds. systemów elektronicznych i elektrycznych w Ford of Europe. „Kierowcy będą mogli kontrolować więcej systemów w samochodzie niż kiedykolwiek wcześniej, jednocześnie skupiając wzrok na drodze i trzymając ręce na kierownicy.”

Kierowcy Mondeo mogą również kontrolować klimat wewnętrzny za pomocą poleceń głosowych, takich jak „Maks AC”, aby szybko się schłodzić, lub bardziej szczegółowych poleceń, takich jak „Temperatura 20 stopni”.

System ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji w całkowicie nowym Mondeo został zoptymalizowany pod kątem cichszej pracy. System ten pomaga również w optymalizacji komfortu wewnętrznego, umożliwiając automatyczną kontrolę klimatu, która utrzymuje różnice temperatury poniżej jednego stopnia, nawet w ekstremalnych warunkach klimatycznych, oraz adaptacyjne wentylatory, które utrzymują stały przepływ powietrza w miarę zmiany prędkości pojazdu. Pasażerowie z tylnej części kabiny korzystają z dedykowanych nawiewów.

Dodatkowo, całkowicie nowe Mondeo posiada czujnik jakości powietrza, który automatycznie włącza recyrkulację powietrza, gdy wykryje zanieczyszczenie, oraz czujnik wilgoci, który umożliwia podjęcie działań zapobiegawczych przeciwko zaparowaniu szyb wewnętrznych. Chłodzenie z 55 stopni Celsjusza do 18 stopni Celsjusza w ciągu 15 minut jest najlepsze w swojej klasie.

Nowa konstrukcja podwozia dla lepszej refinacji

Całkowicie nowe Mondeo, jako pierwszy model w Europie zbudowany na nowej globalnej platformie CD, wprowadza nową konfigurację integralnego zawieszenia tylnego, co poprawia refinację oraz dynamiczne osiągi.

Nowy projekt zawieszenia zapewnia wygodę niezbędną do większego komfortu, przy zachowaniu sztywności bocznej w celu poprawy prowadzenia. Pozwala również kołu na ruch tylny przy napotkaniu nierówności. To zapewnia lepsze wchłanianie uderzeń dla płynniejszej jazdy i obniżonego poziomu hałasu. Samopoziomujące zawieszenie tylnie jest oferowane dla modelu kombi, utrzymując optymalną wysokość jazdy dla komfortu i prowadzenia bez względu na obciążenie.

Zawieszenie integralne przyczynia się do redukcji hałasu drogowego o około 3 decybele z tyłu i 2 decybele z przodu, wspierane dodatkowymi materiałami wygłuszającymi w osłonach podwozia, wyściółkach nadkoli oraz drzwiach przednich i tylnych, aby zablokować hałas opon. Liczba otworów w nadwoziu nowego Mondeo została również zredukowana, aby zminimalizować transfer hałasu.

Hałas wiatru został zredukowany do poziomów, które wcześniej były dostępne tylko w segmencie premium, dzięki optymalnej formie słupków okiennych i lusterka bocznego, poprawionym uszczelkom drzwiowym i okiennym oraz zwiększonej absorpcji hałasu wewnętrznego. Poziom hałasu wiatru wynoszący 21.1 sone – miara głośności – to 8 procent poprawy w porównaniu do poprzedniej generacji Mondeo. Grubość szyb tylnych została zwiększona o 0.4 milimetra, co pomaga zredukować hałas ruchu dla pasażerów tylnej kanapy.

Więcej uszczelek dodano między maską a przednimi błotnikami, a izolacja akustyczna komory silnika została zmieniona z włókna szklanego na piankę, co przyczyniło się do redukcji hałasu od napędu przekazywanego do kabiny od 1.5 do 2 decybeli.

Dalsze dostosowanie komfortu prowadzenia i jazdy zostało dostarczone przez aktywne systemy, w tym Torque Vectoring Control, Pull-Drift Compensation, Active Nibble Compensation oraz Torque Steer Compensation.

Wprowadzenie elektrycznego wspomagania kierownicy do Mondeo po raz pierwszy również umożliwia adaptację ciężaru kierownicy do ustawień podwozia „komfort”, „normal” i „sport”. Kierowcy zauważą większą różnicę między charakterystyką podwozia dostarczaną przez trzy ustawienia.

„Dostosowaliśmy całkowicie nowe Mondeo specjalnie, aby zaspokoić potrzeby europejskich kierowców” – powiedział Geert van Noyen, menedżer ds. dynamiki pojazdów w Ford of Europe. „Przeszliśmy przez pięć projektów tylko dla wahaczy tylnego zawieszenia – każdy zajmujący dwa miesiące – zanim byliśmy zadowoleni, a także kładliśmy duży nacisk na dostosowanie kierownicy, aby zapewnić gładkie i płynne odczucie.”

Jakość i wygoda

Wnętrze Mondeo wita kierowców opcjonalnym cyfrowo-analogowym zestawem wskaźników o przekątnej 10 cali. Konfigurowalny wyświetlacz kolorowy dostarcza animowane powiadomienia dla funkcji takich jak Ostrzeżenie o Utrzymaniu Pasa.

Elegancki, obły projekt konsoli centralnej zapewnia sportowe wrażenie, a konsola centralna ma symetryczny design dostępny zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu – podobnie jak duży, otwarty pojemnik do przechowywania znajdujący się przed selektorem biegów.

Panel wskaźników z miękkiego dotyku i wyściółka centralnej przedniej przestrzeni oraz schowka są reprezentatywne dla wysokiej jakości materiałów i wykonania w całym samochodzie. Chromowane obramowania i akcenty są również dostępne dla otworów wentylacyjnych i sterowników z miękkiego dotyku.

Fotele o inteligentnym projekcie mają cieńsze oparcie, co umożliwia pasażerom tylnym cieszenie się większą przestrzenią na nogi, nie rezygnując z komfortu dla kierowcy i pasażera z przodu. Pasażerowie tylni korzystają z lekkiego, przestronnego uczucia, jakie oferuje opcjonalny pełnozakresowy panoramiczny szklany dach w kombi Mondeo.

Mondeo poprawi również komfort i wygodę dla kierowców dzięki funkcjom, w tym pierwszej w klasie kolumnie kierowniczej z regulacją elektryczną i pamięcią, a także elektrycznie otwieranej tylnej klapie i podgrzewanej kierownicy.

„Całkowicie nowe Mondeo oferuje zaawansowany zestaw funkcji i technologii, które poprawiają jazdę, komfort i wygodę jak żaden inny samochód w swojej klasie” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezydent ds. rozwoju produktów w Ford of Europe.

Całkowicie nowy Ford Mondeo zapewnia najszerszą gamę jednostek napędowych w historii modelu, wprowadzając hybrydowy pojazd elektryczny Mondeo

Całkowicie nowy Ford Mondeo dostarcza najszerszą i najbardziej zaawansowaną technologicznie gamę jednostek napędowych w 21-letniej historii modelu, oferując klientom bezprecedensowy wybór doskonale wyrafinowanych, niskich emisji CO2 i silników o wysokiej wydajności.

Innowacje obejmują pierwszy hybrydowy silnik benzynowo-elektryczny Mondeo, wielokrotnie nagradzany silnik 1.0 EcoBoost – pierwszy silnik benzynowy o pojemności 1.0 litra w segmencie Mondeo, oraz udoskonalone silniki wysokoprężne 2.0 TDCi, które oferują zmniejszone emisje CO2 i NOx.

Całkowicie nowe Mondeo oferuje nowy silnik benzynowy 1.5 EcoBoost; silnik wysokoprężny 1.6 TDCi z najlepszymi w klasie emisjami CO2 oraz poniżej 100 g/km CO2, nawet w wersji kombi, a także opcjonalny wysoko wydajny silnik wysokoprężny TDCi o pojemności 2.0 litra z sekwencyjnym turbodoładowaniem, osiągający moc 210 KM i moment obrotowy 450 Nm.

Mondeo dostarczy opcje emisji CO2 poniżej 130 g/km dla każdego silnika wysokoprężnego wprowadzając go na rynek, wspierane przez dodanie technologii Auto-Start-Stop w całej gamie, w tym po raz pierwszy w automatycznych skrzyniach biegów. Inteligentny napęd na wszystkie koła Forda również będzie dostępny dla Mondeo po raz pierwszy.

„Dzięki nowoczesnym jednostkom napędowym, takim jak nagradzany silnik 1.0 EcoBoost Forda, naszemu pierwszemu hybrydowemu modelowi produkowanemu w Europie oraz nowemu silnikowi wysokoprężnemu podwójnie turbodoładowanemu o dużej mocy, poprawiliśmy efektywność paliwową i emisje CO2, nie rezygnując z mocy i doświadczenia jazdy, jakie klienci Mondeo oczekują” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezydent ds. rozwoju produktów w Ford of Europe. „Nowa generacja Mondeo oferuje odpowiednią opcję pod maską dla każdego kierowcy.”

Całkowicie nowe Mondeo zadebiutuje w salonach w Europie jeszcze w tym roku, z opcjami silników obejmującymi 1.5-litra i 2.0-litra EcoBoost, hybrydę benzynowo-elektryczną oraz 1.6-litra TDCi i 2.0-litra TDCi o mocy 150 KM lub 180 KM. Nowy silnik wysokoprężny o mocy 210 KM, 1.5-litra TDCi, 1.0-litra EcoBoost oraz jednostki z napędem na wszystkie koła trafią na rynek w 2015 roku.

Pierwszy hybrydowy pojazd elektryczny Mondeo

Całkowicie nowe Mondeo Hybrid to pierwszy hybrydowy pojazd elektryczny kiedykolwiek wyprodukowany przez Forda w Europie. Dostępne jako czterodrzwiowe, hybryda będzie składana obok gamy Mondeo z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi w nowoczesnym zakładzie Forda w Walencji w Hiszpanii.

Mondeo Hybrid dodaje nowy wymiar do portfolio Mondeo dla klientów w Europie, po sukcesie jego siostrzanego modelu, Forda Fusion Hybrid w USA. Ford jest teraz drugim co do wielkości producentem samochodów hybrydowych w USA.

Podobnie jak Fusion Hybrid, Mondeo Hybrid wykorzystuje trzecią generację hybrydowego systemu benzynowo-elektrycznego Forda, który zapewnia korzyści związane z efektywnością i wygodą elektrycznego napędu w wielu sytuacjach, jednocześnie zachowując zasięg i swobodę, jakie oferuje tradycyjny silnik spalinowy.

W systemie hybrydowym wykorzystywane są dwa silniki elektryczne – jeden wspiera silnik benzynowy w napędzie kół, a drugi umożliwia regeneracyjne ładowanie akumulatora litowo-jonowego o pojemności 1.4 kWh, zlokalizowanego za tylnymi siedzeniami. Wysokowoltowy system elektryczny Mondeo Hybrid zaprojektowano na standardy zbliżone do tradycyjnych silników spalinowych i skrzyń biegów Forda.

Mondeo Hybrid jest w stanie poruszać się z prędkością do 135 km/h w trybie elektrycznym, a połączenie specjalnie opracowanego silnika benzynowego o pojemności 2.0 litra w cyklu Atkinsona z elektrycznym układem napędowym osiąga 187 KM, przy wydajności paliwowej wynoszącej 4.2 l/100 km oraz emisji CO2 wynoszącej 99 g/km.

Kierowcy mogą również korzystać z interfejsu Smartgauge, aby monitorować, zarządzać i redukować zużycie paliwa i energii, w tym z funkcji „Brake Coach”, która zachęca do stopniowego hamowania, aby zwrócić więcej energii do akumulatora.

„Hybrydowy napęd benzynowo-elektryczny Mondeo oznacza, że kierowca nie musi nic zmieniać w swoim stylu jazdy w porównaniu do tradycyjnego pojazdu benzynowego lub wysokoprężnego. Uruchamia go tak samo, tankuje w ten sam sposób, prowadzi tak samo” – powiedział Thomas Zenner, nadzorca inżynierii elektryfikacyjnej w Fordzie Europy. „Jedyną rzeczą, której klient może chcieć się nauczyć, jest to, jak maksymalizować ich efektywność paliwową, zmieniając nawyki jazdy – a dzięki Smartgauge dostarczyliśmy im narzędzia, aby to osiągnąć.”

Efektywność jest dodatkowo optymalizowana dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierownicy oraz ciągłemu napędowi zmiennemu, opracowanemu przez Forda, oraz oprogramowaniu sterującemu. Mondeo Hybrid pracuje bez napędu akcesoriów silnika, co znacznie zmniejsza opór dla silnika. Klimatyzacja jest zasilana elektrycznie, podobnie jak systemy chłodzenia i odsysania napędu. Nowy system odzyskiwania ciepła spalin umożliwia szybsze nagrzewanie kabiny.

Nagrodzona technologia EcoBoost

Całkowicie nowe Mondeo będzie pierwszym samochodem w swoim segmencie wyposażonym w silnik o pojemności 1.0 litra. Silnik 1.0 EcoBoost Forda otrzymał tytuł Międzynarodowego Silnika Roku w 2014 roku po raz trzeci z rzędu i trafi do oferty silników Mondeo na początku 2015 roku, osiągając moc 125 KM i emisję CO2 wynoszącą 119 g/km.

Silnik 1.0 EcoBoost dostarcza moc większego silnika dzięki technologiom EcoBoost, w tym bezpośredniemu wtryskowi paliwa o wysokim ciśnieniu oraz zmiennej synchronizacji wałków rozrządu. Turbosprężarka o niskiej bezwładności obraca się z prędkością do 248 000 obrotów na minutę, co odpowiada ponad 4 000 razy na sekundę i prawie dwukrotnie większej maksymalnej prędkości turbodoładowania, która napędza silniki wyścigowe F1 2014.

Efektywność zwiększa system chłodzenia dzielonego, który ma oddzielne obiegi dla aluminiowej głowicy i żelaznego bloku, niskotarciowe powłoki dla wnętrz silnika oraz konstrukcję z paskiem rozrządu zanurzonym w oleju, a także pompę olejową o zmiennej wydajności sterowaną przez ECU, która dostosowuje smarowanie do zapotrzebowania i optymalizuje ciśnienie oleju.

Wykorzystując tę samą technologię silnika, która sprawdziła się w Fordzie Fiesta, Focus, B-MAX, EcoSport, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect i Transit Courier, kalibracja wtrysku i zapłonu silnika 1.0 EcoBoost oraz przełożenia zostały zaktualizowane, by zapewnić optymalną wydajność dla Mondeo.

Mała średnica cylindra i długi skok przyczyniają się do maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 170 Nm dostępnego od 1 300 obr./min, umożliwiając silnikowi wygodną pracę w pojeździe o rozmiarze Mondeo. W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, silnik 1.0 EcoBoost oferuje wydajność paliwową 5.1 l/100 km.

Całkowicie nowe Mondeo oferować będzie także nowy silnik benzynowy 1.5 EcoBoost z możliwością wyboru sześciobiegowej skrzyni manualnej lub automatycznej. Silnik wyposażony jest w technologię zintegrowanej chłodnicy spalin, po raz pierwszy wprowadzoną w silniku 1.0 EcoBoost Forda. Umożliwia to większą efektywność poprzez szybsze osiąganie optymalnych temperatur oraz dostarczanie momentu obrotowego szybciej, minimalizując odległość, jaką spaliny muszą przebyć pomiędzy cylindrami a turbosprężarką.

Nowy blok silnika wykonany jest z aluminium, a chłodnica powietrza z wodą dostarcza bardziej efektywne zasilanie powietrzem do silnika, co pozwala silnikowi 1.5 EcoBoost osiągnąć emisję CO2 wynoszącą 134 g/km – co stanowi 11-procentową redukcję w porównaniu do poprzedniego silnika 1.6 EcoBoost – oraz wydajność paliwową wynoszącą 5.8 l/100 km, przy zachowaniu mocy 160 KM.

„Nowy silnik benzynowy 1.5 EcoBoost oferuje klientom najnowsze technologie silnika EcoBoost w mądrzejszym i bardziej efektywnym pakiecie” – powiedział Bakaj. „Bardziej ekonomiczny, płynniej pracujący i łatwy w obrotach, ten nowy silnik EcoBoost dostarcza jeszcze bardziej atrakcyjną opcję dla kierowców, którzy kochają osiągi benzynowe i chcą niskich kosztów eksploatacji.”

Mondeo nadal będzie dostępny z silnikiem benzynowym 2.0 EcoBoost o mocy 203 KM lub 240 KM i sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Technologia Auto-Start-Stop wprowadzana jest po raz pierwszy do jednostki napędowej – co zapewnia pełną gamę silników Mondeo wyposażonych w technologię oszczędzającą paliwo i redukującą emisje CO2 w 2.0 EcoBoost o 6 procent.

Ulepszona wydajność silników wysokoprężnych

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.