Druga generacja Mondeo przeszła dwa niewielkie liftingi zamiast jednego dużego. Ostatni z nich miał miejsce w 2005 roku, przed wprowadzeniem trzeciej generacji, którą Ford zaprezentował w 2007 roku.
Ford nie chciał stracić impetu, jaki zyskał dzięki swojemu średniej wielkości sedanowi na wielu rynkach, mimo że w niektórych krajach Volkswagen z modelem Passat był daleko przed nim. W wersji sedan z trzema bagażnikami Mondeo było jednym z ulubionych pojazdów w flotach.
Druga generacja Mondeo okazała się hitem dzięki trójkątnym reflektorom, które były umieszczone na masce, oraz smukłej, zakrzywionej kratce w kształcie trapezu. Została wprowadzona na rynek w 2000 roku, ale jej design nie stracił na aktualności. Mimo to Ford zdecydował się na lifting, lekko zmieniając przedni zderzak i reflektory.
Wnętrze sedana Mondeo prezentowało się atrakcyjnie, z deską rozdzielczą, która oferowała dwa duże wskaźniki obrotomierza i prędkościomierza oraz dwa małe wyświetlacze LCD na dole. Miłym akcentem luksusu był owalny zegarek na centralnej konsoli, nad opcjonalnym systemem infotainment, który oferował odtwarzacz CD i nawigację satelitarną. Ponieważ Mondeo było dobrze znane ze swoich zdolności do szybkiego pokonywania zakrętów, producent zdecydował się zamontować wyższe boczne podparcia w przednich siedzeniach, aby utrzymać pasażerów na miejscu. Z tyłu, sedan Mondeo oferował więcej niż wystarczającą przestrzeń na nogi i głowę.