FORD Mondeo Sedan 2007-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Mondeo Sedan 2007-2015

Przejdź do galerii zdjęćFORD Mondeo Sedan 2007-2015

Po krótkim występie w filmie o Bondzie „Casino Royale” w 2006 roku, Ford zaprezentował czwartą generację modelu Mondeo w następnym roku.

Ford zbudował Mondeo na tej samej platformie co Mazda 6/Atenza, a model ten nie był dostępny w Stanach Zjednoczonych, podobnie jak pierwsza generacja, w której segment ten wypełniał model Contour. Pojazd był dostępny w wersji czterodrzwiowego sedana, pięciodrzwiowego hatchbacka oraz kombi. Został zaprezentowany jako statyczna wystawa pod koniec 2006 roku, a oficjalna premiera miała miejsce w 2007 roku.

Mondeo, wyposażone w nowy język designu nazwany kinetic-design, stanowiło największy model Forda na rynku europejskim. Jego przedni grill zrezygnował z zaokrąglonych boków trapezoidalnego kształtu swojego poprzednika na rzecz ostrzejszych, prostych linii. Z drugiej strony, reflektory o opływowym kształcie miały większą wewnętrzną stronę. Na zderzaku zamontowano szerszy dolny grill. Niezwykle, sedan był najdłuższą wersją z gamy Mondeo 2007.

Mondeo oferowało przestronne wnętrze dzięki długiemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,85 m (112,2 cala). Wewnątrz na desce rozdzielczej znajdowały się dwa analogowe wskaźniki oraz centralny ekran TFT. W przypadku jednostki infotainment Ford oferował system nawigacji satelitarnej z poleceniami głosowymi jako opcję. Modele podstawowe wyposażone były w jednostkę CD-stereo.

Pod maską Ford zainstalował szeroki wybór silników benzynowych i wysokoprężnych. Wahały się one od skromnego silnika turbodiesel o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM, aż po turbo doładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra, oferujący moc 240 KM. Większość wersji łączono z 6-biegową skrzynią manualną, natomiast 6-biegowa automatyczna znajdowała się na liście opcji.

Ford Mondeo

Nowy Ford Mondeo wprowadza nowatorskie funkcje techniczne do gamy Forda, łącząc je z jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi i zwiększonymi elementami bezpieczeństwa.

Z trzema wyraźnie różniącymi się stylami nadwozia, każdy z nich prezentujący język formy 'kinetic design’ Forda, oraz szeroką gamą serii wyposażeniowych, cech technicznych i szeroką ofertą układów napędowych, nowy Ford Mondeo wnosi nowe poziomy wyrafinowania i komfortu do swojej klasy oraz portfela Forda w Europie.

„Ford Mondeo zawsze cieszył się uznaniem za swoje mocne strony, szczególnie za właściwości jezdne, osiągi bezpieczeństwa i pakiet wnętrza,” powiedział Steve Adams, Dyrektor Linii Pojazdów, Samochody Duże i Luksusowe, Ford of Europe. „W tym wyjątkowym nowym modelu poszliśmy krok dalej, poprawiając jego osiągi w tych obszarach, a także dramatycznie zmieniając jego design i jakość.”

Nowy Ford Mondeo korzysta z inicjatywy Global Shared Technologies firmy Ford Motor Company, dzieląc wiele elementów swojej podstawowej architektury z

Fordem S-MAX – Samochodem Roku 2007 – i nową generacją Forda Galaxy. Główną zaletą takiego opracowywania pojazdów jest to, że wiele technik rozwoju i testowania jest wspólnych dla innych modeli.

„To podejście do rozwoju produktów znacząco obniża koszty, co pozwala nam skupić się na zapewnieniu dodatkowych korzyści dla klientów,” dodał Adams.

Podczas gdy podstawowa architektura i funkcje pojazdu pojawiają się także w innych modelach Forda w Europie, nowy Ford Mondeo został zaprojektowany jako wyraźny model sam w sobie, co zaczyna się od unikalnego designu.

Design Zewnętrzny

Nowy Ford Mondeo od razu przyciąga wzrok. Nowa konstrukcja przynosi język formy 'kinetic design’ Forda na nowe poziomy, ucieleśniając wszystkie kluczowe elementy. W połączeniu tworzą smukły i dynamiczny profil, który reprezentuje 'energię w ruchu’, dostarczając obecność wizualną, która sygnalizuje moc i elegancję, odróżniając go od innych pojazdów w segmencie.

Kluczowe cechy 'kinetic design’ Forda są widoczne w każdym z wyraźnie różnych stylów nadwozia – klasycznej limuzynie czterodrzwiowej, stylowym i elastycznym sedanem pięciodrzwiowym oraz inteligentnym i przestronnym kombi.

„Chcieliśmy stworzyć emocjonalne połączenie z nowym Fordem Mondeo, które przyciągnie ludzi ze względów estetycznych, jeszcze zanim docenią jego technologię,” wyjaśnił Martin Smith, Dyrektor Wykonawczy ds. Designu, Ford of Europe. „Naszym celem było sprawienie, by ludzie czuli się imponowani, gdy zobaczą ten samochód, i ostatecznie chcieli go posiadać.”

Każdy detal designu Mondeo był starannie przemyślany, aby dokładnie odzwierciedlał pozycjonowanie nowego Forda Mondeo, które zespół zdefiniował dla tego modelu od samego początku. Nawet odcienie kolorów nadwozia były starannie dobierane, aby wskazywały na prestiżowy charakter nowego Forda Mondeo, jednocześnie czyniąc go nowoczesnym pojazdem.

W porównaniu z poprzednim modelem, nowy Ford Mondeo jest nieznacznie większy. Na przykład nowy Ford Mondeo pięciodrzwiowy jest o 47 mm dłuższy i o 120 mm szerszy (z lusterkami) od swojego poprzednika, co potwierdza jego status jako flagowego dużego modelu Forda.

Świeże Oblicze

Natychmiast zauważalny, gdy patrzy się na przód, jest charakterystyczny 'face’ nowego Forda Mondeo, który wyróżnia się trapezoidalnym dolnym grillem, elementem 'kinetic design’, który staje się coraz bardziej rozpoznawalny jako część nowej tożsamości Forda i jest już widoczny w kilku ostatnich modelach Forda, w tym S-MAX oraz niedawno zaprojektowanym Fordzie C-MAX.

Duży górny grill jest otoczony wyrazistymi reflektorami o sportowym kształcie. Różnice w seriach są widoczne w detalach grilli, gdzie modele Ghia i Ghia X są rozpoznawalne dzięki zastosowaniu trzech poziomych pasków z chromowanym wykończeniem w górnym grillu, natomiast modele Titanium i Titanium X mają srebrny wzór 'prostokątnej siatki’ w górnych i dolnych grillach. Obie wyższe serie mają chromowane obramowania na górnym i dolnym grillu. Modele Ambiente i Trend mają czarny wzór 'prostokątnej siatki’ dla obu grillów, z górnym grillem otoczonym jasnym chromowanym wykończeniem.

Z powodu lokalizacji czujnika, pojazdy wyposażone w Adaptive Cruise Control (ACC) mają takie same kombinacje grilli, jak w modelu Titanium.

Reflektory mają największą powierzchnię kiedykolwiek używaną w samochodzie osobowym Forda i cechują się charakterystycznymi detalami stylistycznymi; specjalne niebieskie filtry w opcjonalnych reflektorach halogenowych i bi-ksenonowych Adaptive Front Lighting System (AFS) nadają gemologiczne jakości, nawet gdy reflektory świecą na najniższym poziomie oświetlenia pozycyjnego.

Pokrywa silnika zawiera dwa wyprofilowane rowki, które w efekcie tworzą 'wzgórze mocy’, sugerujące dynamiczne właściwości samochodu. Dodatkowa wysokość pokrywy silnika została uznana przez zespół projektowy za pozytywny dodatek do zewnętrznego designu, dodając do muskularnych proporcji w trzech stylach nadwozia.

Widok z góry ukazuje trójwymiarowy plan przodu Mondeo, wyraźnie łącząc produkowany pojazd z definitywnym wyrazem 'kinetic design’ – koncepcyjnym samochodem Ford iosis, po raz pierwszy przedstawionym na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2005 roku.

Gładkie, opływowe linie przedniego zderzaka nadają samochodowi obecność, redukują wizualny wpływ przedniego zwisu i pomagają kierowcy podczas parkowania.

Przednie lampy przeciwmgielne znajdują się nisko w przednim zderzaku od serii Trend w górę i naśladują linię reflektorów, co dodaje emocjonalnego doświadczenia nowemu Fordowi Mondeo, wprowadzając nutę biżuterii do dramatycznego wyglądu przodu.

Stylistyka Wnętrza

Zewnętrzny język 'kinetic design’ nowego Forda Mondeo został również przeniesiony na przestronne wnętrze, które stworzono z myślą o podobnym poczuciu stylu i wysokiej jakości wykonania.

Nie jest to tylko kwestia stylu nad funkcjonalnością, ponieważ wszystkie detale wnętrza zostały zaprojektowane, aby łączyć indywidualne elementy jakości i wyrafinowania, poprawiając ogólne poczucie komfortu podczas podróży w nowym Fordzie Mondeo.

„Dla nowego Forda Mondeo poprawiliśmy ogólną jakość wnętrza. Proporcje są bardziej sympatyczne i bardziej zapraszające,” powiedział Nikolaus Vidakovic, Główny Projektant Wnętrz. „Gdy otwierasz drzwi, widzisz harmonię, elegancję. To znacznie bardziej przyjazne i harmonijne niż użycie ciężkich, szorstkich kształtów.”

Vidakovic i jego zespół ściśle współpracowali z ekspertami ds. rzemiosła wnętrz Forda nad dopasowaniem i wykończeniem wszystkich elementów wnętrza. Wyniki można zobaczyć w całym wnętrzu, co jest przykładem na zredukowaną szczelinę na korbie kierownicy.

„Zazwyczaj, gdy otwierasz drzwi samochodu, jednym z pierwszych rzeczy, które widzisz, jest szczelina pod obudową poduszki powietrznej,” powiedział Nikolaus Vidakovic. „Usunęliśmy tę szczelinę w nowym Fordzie Mondeo. Uznaliśmy, że nie uczyni to sprawiedliwości nowemu samochodowi pod względem rzemiosła, gdyby ten detal nie został poprawiony.”

Odczucie Kokpitu

Kierowcy nowego Forda Mondeo znajdą się w niższej i sportowej pozycji 'kokpitu’, a nie w wysokim 'mostku dowodzenia’, jak w wyższych pojazdach takich jak Ford Galaxy.

Kąt nachylenia słupka A i przedniej szyby sprzyjają projektowi kokpitu, otaczając i angażując kierowcę. Wyższa linia okien i przepływowa konsola centralna wzmocniają wrażenie intymności dla pasażerów na przednich siedzeniach. Miejsce na nogi i ramiona pasażerów z przodu zostało zwiększone odpowiednio o 24 mm i 52 mm.

Podwyższona pozycja dźwigni zmiany biegów, połączona z dodatkowymi możliwościami regulacji dla kierownicy i przednich siedzeń, zapewnia kierowcy możliwość wyboru najwygodniejszej pozycji do jazdy oraz zapewnia najlepszą możliwą widoczność przy minimalnym zasłonięciu przez elementy strukturalne lub wnętrze samochodu.

Szerokie kąty otwierania drzwi ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie. Badania demograficzne i analizy zapewniają, że wszystkie najnowsze modele Forda są dostosowane do nowoczesnego społeczeństwa, dla którego są projektowane, a zespół zajmujący się wnętrzem wprowadza wszelkie niezbędne zmiany wynikające z dokładnych badań. Jedną ze zmian w projekcie wnętrza nowego Forda Mondeo, wprowadzonej dzięki tej pracy, jest integracja dłuższych siedzisk, aby lepiej pasowały do wyższych pasażerów.

Pakiet Wnętrza

Aby zoptymalizować pakiet wnętrza i widoczność, inżynierowie Forda opracowali i pierwszy raz użyli w nowym Fordzie Mondeo nowy system Zdalnego Modelowania Komputerowego (CAVE).

CAVE wykorzystuje kombinację komputerów i projektorów, aby stworzyć wirtualne, rzeczywiste wnętrze samochodu. Używając specjalnie zaprojektowanego stanowiska, prawdziwe siedzenie samochodowe jest zamocowane w odpowiedniej pozycji dla 'kierowcy’, który może oceniać widoczność ze wszystkich stron, jak również poziomy komfortu w osiągnięciu kierownicy i obsługiwaniu głównych elementów sterujących.

System ten okazał się nieoceniony w początkowych badaniach wśród klientów, aby ocenić reakcję na nowy model oraz jako platforma dla obecnych kierowców Mondeo do wyrażania swoich opinii w miarę postępu prac nad nowym modelem. Umożliwił także zespołowi wprowadzenie szybkich i ekonomicznych zmian w wirtualnej reprezentacji ich projektów. System CAVE jest dobrym przykładem wielu oszczędnych działań, które zostały wprowadzone w kluczowych obszarach rozwoju samochodu – przynosząc dodatkowe korzyści dla gotowego produktu i ostatecznie dla satysfakcji klientów.

Rzemiosło

Nowe i wysokiej jakości wykonanie jest widoczne w całym nowym Fordzie Mondeo.

W modelach Ghia i Titanium zastosowano nową tkaninę sufitową, która w wyborze designu odzwierciedla przepływ konsoli, kontynuując w dół słupków A, aby otoczyć przednią szybę.

Staranna użycie akcentów w stylu 'piano black’ we wnętrzu również dodaje do całości, tworząc dodatkowe zainteresowanie i wysokiej jakości odczucie dotykowe w kluczowych miejscach. Konsola centralna przepływowa wykończona jest w różnych kontrastowych wykończeniach w zależności od serii, a miękkie materiały są szeroko stosowane w całej kabinie, aby podkreślić jakość i wyrafinowanie wnętrza.

Główny kolor panelu instrumentów w modelach Ambiente jest czarny, podczas gdy w innych seriach klienci mogą wybierać spośród kolorów czarnego, niebieskiego lub biszkoptowego, dopasowując do opcji siedzeń i wykończenia. Zarówno panel instrumentów, jak i drzwi mają dodatkowe akcenty wykończeniowe w zależności od poziomu serii, od ciemnego wykończenia z efektem drewna w modelach Ghia i Ghia X po szczotkowany chrom w modelach Titanium i Titanium X.

Idealny Wybór dla Wydajności i Efektywności

Klienci nowego Forda Mondeo mogą wybierać z szerokiej gamy układów napędowych, w tym oszczędnych silników Diesla Duratorq oraz najwyższego 220-konnego silnika benzynowego 2.5-litra Duratec 5-cylindrowego, stosowanego w Fordzie S-MAX i bazującego na silniku wysokowydajnego Forda Focus ST.

Kluczowe innowacje w ofercie układów napędowych nowego Forda Mondeo obejmują:

  • Najnowocześniejszy sprzęgło
  • Technologia zgrzewania mas dual-mass-flywheel
  • Ulepszone elektroniczne systemy zarządzania silnikiem oraz elektroniczna przepustnica dla precyzyjnego sterowania momentem obrotowym co milisekundę
  • Wysokowydajne zintegrowane pakiety wymienników ciepła chłodnicy/intercoolera/skraplacza
  • Silniki Diesla Duratorq stosują zaawansowane techniki wielokrotnego wtrysku wysokociśnieniowego do wygładzenia procesu spalania, kontrolując tempo wzrostu ciśnienia w cylindrze i zapewniając maksymalną gładkość NVH oraz czystość emisji

Wybór silnika benzynowego Mondeo obejmuje lekki i wydajny silnik benzynowy 1.6-litra Duratec Ti-VCT, stosowany w Mondeo po raz pierwszy, wyposażony w 5-biegową skrzynię Ford Durashift iB5.

Od końca 2007 roku oferta zostanie rozszerzona o nowy silnik benzynowy 2.3-litra Duratec HE 161 PS 4-cylindrowy, połączony z nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Durashift z trybem Sport. Ten tryb zmienia biegi przy wyższych obrotach silnika i pozwala kierowcy dostosować swój indywidualny styl jazdy, przełączając na tryb manualny dla bardziej zaangażowanego doświadczenia jazdy.

Dodatkowe silniki benzynowe to silnik 2.0-litra o mocy 145 PS połączony z 5-biegową skrzynią manualną MTX-75 oraz najwyższy silnik 2.5-litra o mocy 220 PS skojarzony z 6-biegową skrzynią manualną M66.

Linia silników Diesla Duratorq zaczyna się od silnika 1.8-litra Duratorq TDCi o mocy 100 PS, połączonego z 5-biegową skrzynią manualną Durashift Forda. Dostępna jest również 125-konno wersja silnika 1.8-litra Duratorq TDCi z wyborem 5-biegowej lub 6-biegowej skrzyni manualnej Durashift. Popularny silnik 2.0-litra Duratorq TDCi o mocy 130 PS, z standardowym filtrem cząstek stałych (DPF) jest również dostępny i można go skonfigurować z wyborem 6-biegowej skrzyni manualnej Durashift lub, od końca 2007 roku, z nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Wysokowydajny silnik 2.0-litra Duratorq TDCi o mocy 140 PS z standardowym DPF jest również dostępny z 6-biegową skrzynią manualną Durashift Forda.

Systemy Bezpieczeństwa Mondeo

Nowy Ford Mondeo wyposażony jest w imponujący zestaw aktywnych i pasywnych technologii bezpieczeństwa. Podstawą tych funkcji jest ultra-sztywna konstrukcja nadwozia samochodu, która redukuje deformację komory bezpieczeństwa pasażerów. Nowy Ford Mondeo ma również nową poduszkę powietrzną dla strefy kolan kierowcy oraz poziomo przesuwający się słupek kierownicy, które razem znacznie poprawiły uznawany przez Forda Inteligentny System Ochrony (IPS).

Bezpieczeństwo jest kluczowym celem inżynierów Forda podczas opracowywania nowych modeli. Celem jest osiągnięcie zoptymalizowanej ochrony dla wszystkich pasażerów samochodu poprzez zastosowanie aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa. Aktywne systemy bezpieczeństwa mają na celu pomoc kierowcy w unikaniu kolizji, podczas gdy pasywne systemy bezpieczeństwa chronią pasażerów i pomagają zmniejszyć oraz unikać obrażeń.

Modele Forda uzyskują najlepsze wyniki w niezależnych testach zderzeniowych zarówno w wersjach kierownicy po lewej, jak i prawej stronie

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.