FORD Mondeo Sedan 2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Mondeo Sedan 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćFORD Mondeo Sedan 2015-2018

Pierwsza generacja Mondeo ma już ponad 20 lat, a jego następca dotarł do czwartej generacji w 2015 roku. I w końcu był to samochód na rynek światowy.

Ford starał się stworzyć auto, które mogłoby dobrze sprzedawać się po obu stronach Atlantyku. Próbowano z Mondeo w 1994 roku w Europie oraz z Countour/Mercury Mystique w Stanach Zjednoczonych. Jednak nie odniósł sukcesu. Mimo to Ford nie poddał się i w 2015 roku czwarta generacja wydawała się odnosić sukcesy. Sekretem było dopasowanie odpowiednich silników do potrzeb każdego kontynentu. Kształt nadwozia był atrakcyjny, z agresywnymi liniami i trzema wersjami nadwozia: sedan, hatchback i kombi.

Poza pierwszą generacją, wszystkie modele Mondeo charakteryzowały się przestronnym wnętrzem, z wystarczającą ilością miejsca dla pięciu pasażerów. Sedan był dobrym wyborem na każdą okazję. Sprawdził się w flotach, wypożyczalniach i jako samochód służbowy. W Stanach Zjednoczonych znany był jako Ford Fusion i miał inne detale stylistyczne. Jednak ze względu na to, że był zbudowany na tej samej platformie Forda CD4, łatwo było zarządzać kosztami. Wnętrze oferowało wiele opcji dostosowanych do różnych gustów, w tym system łączności i infotainment Syng.

W Europie podstawowym silnikiem był ceniony silnik 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Teoretycznie był wystarczająco mocny, ale oferowany był jedynie w kilku krajach, gdzie różnice podatkowe były korzystne. Oferowano również wersję hybrydową w wyższym poziomie wyposażenia Vignale.

Ford Mondeo

Nowy Ford Mondeo wprowadza na rynek innowacyjną technologię wykrywania pieszych, która może pomóc w zmniejszeniu ciężkości wypadków lub całkowicie ich uniknięciu.

Funkcja Pre-Kolizyjnego Wsparcia z Wykrywaniem Pieszych jest dostępna w najszerszej do tej pory ofercie układów napędowych, w tym pierwszym hybrydowym modelu Mondeo łączącym silnik benzynowy i elektryczny. Nowy silnik diesla TDCi o mocy 210 KM z podwójnym turbodoładowaniem będzie dostępny na początku przyszłego roku.

Nowe Mondeo dostępne jest w wersjach cztero- i pięciodrzwiowej oraz jako kombi, opracowanej specjalnie na rynek europejski, oferując większą finezję i kunszt wykonania, technologie takie jak adaptacyjne reflektory LED, poduszki powietrzne w tylnych pasach oraz wielokonturowe fotele, a także nowoczesny design.

„Nowe Mondeo to najbardziej zaawansowany technologicznie pojazd Forda, jaki kiedykolwiek wprowadzono na rynek w Europie” – powiedział Ulrich Koesters, dyrektor linii samochodów Ford of Europe. „Funkcje takie jak Pre-Kolizyjne Wsparcie z Wykrywaniem Pieszych zwiększają bezpieczeństwo kierowców w ruchliwych warunkach miejskich.”

Wykrywanie pieszych

Nowe Pre-Kolizyjne Wsparcie z Wykrywaniem Pieszych potrafi wykrywać osoby znajdujące się na drodze lub w jej pobliżu, a także te, które mogą przekroczyć tor jazdy pojazdu. Jeśli system wykryje potencjalną kolizję, automatycznie włącza hamulce, jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia. System przetwarza informacje z kamery zamontowanej na przedniej szybie oraz radaru umieszczonego w zderzaku i porównuje je z bazą danych „kształtów pieszych”, aby odróżnić ludzi od typowych scenariuszy i obiektów drogowych.

Gdy pieszy zostanie wykryty przed autem, a zderzenie staje się nieuniknione, kierowca otrzymuje najpierw ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne. Jeśli kierowca nie zareaguje, system skraca czas wymagany do włączenia hamulców, zmniejszając odległość między klockami a tarczami. Jeśli wciąż nie ma reakcji, hamulce są włączane automatycznie, a prędkość pojazdu maleje.

Inżynierowie testowali system na zamkniętych torach, używając rigów z atrapami w skali 1:1. Spędzili również miesiące na testowaniu i udoskonalaniu systemu na drogach na całym świecie, aby udowodnić jego niezawodność w rzeczywistych warunkach.

„Testy w rzeczywistych warunkach były istotną częścią rozwoju. Piesi mają różne kształty i rozmiary oraz przyjmują nieskończoną liczbę postaw” – powiedział Gregor Allexi, inżynier bezpieczeństwa czynnego w Ford of Europe. „Przejechaliśmy ponad 500 000 kilometrów, obejmujących bardzo różnorodne osoby i potencjalne sytuacje.”

Nowe Mondeo zastosuje również automatyczne hamowanie w celu złagodzenia lub uniknięcia kolizji z pojazdem z przodu. Active City Stop działa przy prędkościach do 40 km/h. Przy wyższych prędkościach nowe Pre-Kolizyjne Wsparcie używa technologii radarowej i kamerowej, co pozwala na skanowanie drogi przed pojazdem i automatyczne włączenie pełnej siły hamowania, aby pomóc kierowcy w złagodzeniu lub uniknięciu różnych rodzajów kolizji tylnych.

Technologia radarowa umożliwia również nową funkcję Wskaźnika Odległości i technologię Adaptacyjnego Tempomatu. Wskaźnik Odległości zapewnia intuicyjny interfejs wizualny, informując kierowcę o czasie do pojazdu z przodu. Adaptacyjny Tempomat automatycznie utrzymuje wybraną odległość od pojazdu przed nim.

Dodatkowo, kamera skierowana do przodu wspiera funkcję Asystenta Utrzymania Pasa, która stosuje moment obrotowy do kierownicy, aby skierować nowe Mondeo z powrotem na pas, jeśli wykryje niezamierzone zbaczanie w kierunku oznaczenia pasa; oraz Rozpoznawanie Znaków Drogowych, które informuje kierowcę o ostatnio wykrytej prędkości, znakach anulowania i ograniczeniach wyprzedzania za pośrednictwem wyświetlacza deski rozdzielczej.

Najszeroka oferta silników w historii

Nowe opcje silników benzynowych Mondeo będą obejmować 1.5-litrowy EcoBoost i 2.0-litrowy EcoBoost, obok silnika benzynowego EcoBoost 1.0-litrowego, który charakteryzuje się wydajnością paliwową i zaskakującą mocą, a który niedawno został uznany za Międzynarodowy Silnik Roku po raz trzeci z rzędu.

Nowe Mondeo zaoferuje także opcjonalny silnik diesla TDCi o dużej mocy 2.0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, dostarczający 210 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Model ECOnetic Technology będzie dostępny, zasilany silnikiem diesla o pojemności 1.6 litra, który osiąga najlepsze w swojej klasie emisje CO2 na poziomie 94 g/km oraz modele 2.0-litrowe TDCi z mocą 150 KM lub 180 KM.

Cztero- i pięciodrzwiowe Mondeo Hybrid łączy specjalnie opracowany silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra z silnikiem elektrycznym oraz baterią litowo-jonową o pojemności 1.4 kWh, zapewniając zoptymalizowaną wydajność paliwową i emisję CO2 na poziomie 99 g/km.

Wydajność paliwowa i emisje zostały poprawione w całej gamie silników Mondeo nawet o 14 procent, wspierane przez funkcje takie jak redukujący opór aktywny grill.

Najlepsza dynamika w klasie

Nowe Mondeo to pierwszy model w Europie, który korzysta z nowej globalnej platformy segmentu CD, wprowadzającej nową konfigurację tylnego zawieszenia z integralnymi łącznikami dla lepszej finezji i bardziej dynamicznych osiągów.

Nowa platforma i konstrukcja nadwozia są wzmocnione elektrycznym wspomaganiem kierownicy po raz pierwszy w Mondeo, a zoptymalizowany system przeciwblokujący również pomaga zmniejszyć drogi hamowania o ponad 1 metr z prędkości 100 km/h.

„Z konstrukcją nadwozia, która jest o 10 procent sztywniejsza niż w poprzedniej generacji Mondeo i technologią poprawiającą prowadzenie, która obejmuje kontrolę wektora momentu, to najbardziej responsywne i wszechstronne Mondeo, jakie kiedykolwiek stworzono” – powiedział Koesters.

Wytrzymalsze nadwozie z zaawansowanych materiałów

Nowe Mondeo wykorzystuje zaawansowane materiały i techniki produkcji, aby zapewnić większą wytrzymałość i poprawione bezpieczeństwo przy zmniejszonej wadze i zwiększonej zrównoważonej produkcji.

Przemysłowe zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w formie hydroformowanej stosowane jest do produkcji słupków A, słupków B i belek dachowych. Nowa struktura wewnętrznej klapy tylnej w modelach cztero- i pięciodrzwiowych pozwala zaoszczędzić około 40 procent w porównaniu do tradycyjnej struktury stalowej.

Dzięki zastosowaniu zrecyklingowanego przedniego absorbenta energii, pierwszego projektu Forda spełniającego wymagania dotyczące ochrony pieszych zarówno w USA, jak i w Europie, udało się osiągnąć oszczędności masy nadwozia sięgające 115 kg w modelu 1.5-litrowym EcoBoost. Mondeo z silnikiem 1.5-litrowym waży 25 kg mniej niż poprzednia generacja z silnikiem 1.6-litrowym EcoBoost, przy czym 80 procent zaoszczędzonej wagi zostało zainwestowane w technologie, które wspierają zwiększoną wydajność paliwową, niższe emisje CO2, poprawione bezpieczeństwo i lepszy komfort.

„Waga, którą udało się zaoszczędzić podczas rozwoju, została starannie zainwestowana w funkcje oszczędzające paliwo, takie jak osłony aerodynamiczne i technologia Auto-Start-Stop; funkcje komfortu i wygody; oraz mocniejsze i bezpieczniejsze nadwozie” – powiedział Koesters. „Zwiększyliśmy wytrzymałość obszarów istotnych dla bezpieczeństwa o 40 procent, a wyniki potwierdziliśmy tysiącami symulacji komputerowych oraz ponad 180 testami zderzeniowymi w rzeczywistych warunkach.”

Nadwozie Mondeo składa się w 61 procentach z stali o wysokiej wytrzymałości. W konstrukcji dachu zastosowano stal utwardzoną przez piec, co pozwala na dalsze zmniejszenie wagi o 0.5 kg.

Dalsze rozwinięcia strukturalne obejmują:

  • Unikalnie zaprojektowana belka antywywraczeniowa, aby ograniczyć przejazd układu w przypadku czołowego zderzenia, minimalizując ruch przekładni kierowniczej
  • Panele boczne z martensytycznego stali boronowej dla poprawy ochrony przy bocznych zderzeniach
  • Poduszki zderzakowe zoptymalizowane pod kątem absorpcji energii i dostosowane do charakterystyki szyn podwozia
  • Zaplinowa konstrukcja tylnej osłony, która pozwala na elastyczność podczas zderzenia w celu zwiększenia absorpcji energii
  • Zintegrowany łącznik podwozia w tylnej części, który zwiększa sztywność skrętną nawet o 25 procent w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania


Technologie komfortu, wygody i bezpieczeństwa

Nowe Mondeo wprowadza do Europy technologię adaptacyjnych reflektorów LED Forda, łącząc pełne reflektory LED z adaptacyjnym systemem oświetlenia przedniego, aby poprawić widoczność otoczenia dla kierowcy.

Zaawansowana wersja Active Park Assist z funkcją Perpendicular Parking umożliwia kierowcom wykrywanie odpowiednio dużych miejsc do parkowania równoległego i cofanie bez użycia rąk, a także jest wspierana przez Park-Out Assist, który pomaga kierowcom wyjechać z równoległych miejsc parkingowych. Funkcja Side Parking Aid ostrzega również kierowców przed przeszkodami po bokach pojazdu, a także z przodu i tyłu.

Technologia Inflatable Rear Seatbelt, przyznana Fordowi jako pierwsza w branży, zadebiutuje na rynku europejskim w nowym Mondeo. W przypadku wypadku pas błyskawicznie się rozpręża, aby rozłożyć siły uderzenia na obszar ciała pięć razy większy niż w przypadku tradycyjnego pasa bezpieczeństwa.

Mondeo zwiększy również komfort i wygodę dla kierowców dzięki funkcjom takim jak pierwsza w klasie kolumna kierownicza z regulacją elektryczną i pamięcią, fotele Ford Multi-Contour z unikalną funkcją masażu Active Motion oraz system łączności SYNC 2 Forda.

Zaawansowana technologia MyKey, jako pierwszy system w segmencie, umożliwi właścicielom Mondeo zaprogramowanie kluczyka – zazwyczaj dla młodszych kierowców. MyKey może teraz blokować przychodzące połączenia telefoniczne oraz ograniczać prędkość maksymalną; uniemożliwiać dezaktywację funkcji wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa; ograniczać maksymalną głośność systemu audio oraz całkowicie dezaktywować system, jeśli kierowca i pasażerowie nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

Wyjątkowa jakość, design i wykończenie

Redukcja hałasu drogowego o około 3 decybele z tyłu i 2 decybele z przodu została osiągnięta dzięki integralnemu zawieszeniu tylnemu i dodatkowym materiałom wygłuszającym, podczas gdy hałas wiatru został zredukowany o 8 procent do poziomów, które wcześniej można było doświadczyć tylko w segmencie premium.

Mondeo zapewnia najlepszą w swojej historii jakość i kunszt wykonania zarówno w eleganckim, sportowym i wyrazistym wyglądzie zewnętrznym, jak i w wnętrzu z optymalizowaną ergonomią i komfortem, z wykończeniem i wyposażeniem premium.

Produkcja nowego Mondeo odbywa się w nowoczesnej fabryce Forda w Walencji w Hiszpanii, a nowy model zaprezentuje sylwetkę coupe o niskim dachu i wbudowanym panoramicznym dachu szklanym w wersji kombi. Smukła sylwetka boczna jest rzeźbiona, aby przekazać „wizualną lekkość”, podczas gdy nowoczesny i techniczny design przedniego końca wyróżnia bardziej prominentna trapezoidalna osłona chłodnicy Forda, pokrywa silnika z wypukłością i smukła, laserowo cięta konstrukcja reflektorów.

Wewnątrz kierowcy Mondeo przywita cyfrowy analogowy zestaw wskaźników, a elegancka, opływowa konstrukcja konsoli centralnej daje uczucie sportowego kokpitu.

„Z cztero- i pięciodrzwiowym nadwoziem oraz kombi, które wyróżniają się oszałamiającym designem i jakością – oraz z szeroką gamą silników, która teraz obejmuje opcję hybrydowego pojazdu elektrycznego po raz pierwszy – Mondeo nigdy nie było bardziej atrakcyjne” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezydent ds. rozwoju produktu w Ford of Europe.

Nowy Ford Mondeo wyznacza standardy komfortu dzięki zaawansowanej technologii, innowacyjnemu podwoziu i nadwoziu redukującemu hałas

Nowe Mondeo wykorzystuje innowacyjne technologie wspomagania kierowcy, zaawansowaną strukturę podwozia oraz wysokiej jakości wnętrze, aby zapewnić wyjątkowy komfort i finezję.

Mondeo wprowadza w Europie fotele Ford Multi-Contour z unikalną funkcją masażu Active Motion oraz nową integralną konfigurację tylnych zawieszeń dla poprawy komfortu jazdy i redukcji hałasu wewnętrznego. Nowe Mondeo oferuje również nowy system łączności SYNC 2 z kontrolą głosową i 8-calowym wyświetlaczem dotykowym, ułatwiającym obsługę systemów telefonicznych, rozrywkowych, klimatyzacyjnych i nawigacyjnych.

Technologie, takie jak pierwsze w Europie adaptacyjne reflektory LED Forda oraz Active Park Assist z funkcją Perpendicular Parking, przyczyniają się do uproszczenia doświadczeń podczas jazdy.

„Nowe Mondeo wykorzystuje najnowsze innowacje i technologie Forda, aby zapewnić najbardziej dopracowane i przyjazne dla użytkownika doświadczenie jazdy w Mondeo” – powiedział Ulrich Koesters, dyrektor linii samochodów Ford of Europe. „Od systemów, które prowadzą kierowców rękami podczas wyjazdu z miejsc parkingowych na początku podróży, po fotele, które się defłatują, aby ułatwić wyjście na końcu, Mondeo skupia się na pasażerze od początku do końca.”

Wygodne siedzenie

Fotele Ford Multi-Contour z funkcją masażu Active Motion zostały zaprojektowane tak, aby zmniejszyć zmęczenie mięśni u pasażerów siedzących z przodu, szczególnie podczas dłuższych podróży.

Fotele z możliwością regulacji w 10 kierunkach mają również funkcje ogrzewania i chłodzenia oraz wykorzystują system 11 poduszek, aby dostarczyć subtelny efekt masażu na udach, dolnej części pleców i pośladkach.

Szybko reagująca technologia nano-zaworów wykorzystuje metalowe druty o pamięci kształtu o szerokości ludzkiego włosa do kontrolowania przepływu powietrza do i z poszczególnych poduszek oraz zapewnienia efektu masażu lub dopasowanego wsparcia. Boki siedziska nawet defłatują się, gdy drzwi są otwierane, aby ułatwić wyjście.

Zespół, w skład którego wchodziło dwóch lekarzy, opracował technologię foteli Ford Multi-Contour, aby zapewnić optymalną wydajność, wykorzystując zaawansowane techniki, takie jak mapowanie ciśnienia, ultradźwiękowe monitorowanie postawy do obserwacji ruchu kręgosłupa pasażera podczas siedzenia oraz elektromiografię, która mierzy małe impulsy elektryczne wytwarzane przez ruch mięśni.

„Mondeo zredukowało zmęczenie mięśni, bóle i dolegliwości zarówno kierowcy, jak i pasażera z przodu, utrzymując mięśnie i naczynia krwionośne w stymulacji unikalnym ruchem falowym” – powiedział Jeroen Lem, inżynier ds. technologii wnętrza pojazdów Forda w Europie. „Zaawansowany system monitoruje ciśnienie w poszczególnych poduszkach, by przypominało to pojedynczy wałek subtelnie rozciągający plecy, a dwie intensywności można wybrać z centralnego wyświetlacza dotykowego.”

Oświetlenie drogi za pomocą zaawansowanej technologii

Adaptacyjne reflektory LED w nowym Mondeo łączą przejrzystość światła przypominającą światło dzienne pełnych reflektorów LED z adaptacyjnym systemem oświetlenia przedniego Forda, który dostosowuje kąt i intensywność wiązki światła do warunków jazdy. System może wybrać jeden z siedmiu ustawień w zależności od prędkości pojazdu, warunków oświetlenia, kąta skrętu, odległości do pojazdu z przodu oraz aktywacji wycieraczek.

Nowe Mondeo będzie wyposażone w zaawansowaną wersję Active Park Assist z funkcją Perpendicular Parking, co umożliwia kierowcom wykrycie odpowiednio dużych miejsc do parkowania równoległego i cofanie bez użycia rąk w miejsca równolegle do drogi oraz między innymi samochodami.

Ta zaawansowana funkcja parkowania będzie wspierana zarówno przez Park-Out Assist, który pomaga kierowcom wyjechać z równoległych miejsc parkingowych, jak i Side Parking Aid, który dostarcza wizualne przedstawienie oraz dźwiękowe ostrzeżenie o przeszkodach po bokach pojazdu, a także z przodu i tyłu.

Kontroluj klimat i inne funkcje za pomocą poleceń głosowych

System SYNC 2 oferowany przez Mondeo umożliwia kierowcom sterowanie kluczowymi systemami w samochodzie za pomocą prostych, naturalnych poleceń głosowych oraz wysokiej rozdzielczości 8-calowego ekranu dotykowego. Łączność zapewniana jest przez porty Bluetooth, USB i kartę SD.

Wystarczy nacisnąć przycisk sterowania głosowego i powiedzieć „Jestem głodny”, aby wyświetlić listę lokalnych restauracji, a przewodnik MICHELIN może pomóc kierowcom w wyborze miejsca na posiłek. SYNC 2 następnie połączy użytkowników telefonicznie z restauracją, aby zarezerwować stolik i poprowadzić ich tam.

Wprowadzanie adresu nawigacji jest również uproszczone. Zamiast recytować adres w etapach, użytkownicy mogą powiedzieć pełny adres naraz, a także mogą wybierać utwory z podłączonego urządzenia MP3, prosząc SYNC 2 o odtworzenie artysty lub utworu. Okładki albumów są również wyświetlane na ekranie z kompatybilnymi odtwarzaczami.

Klienci mogą wykonywać połączenia telefoniczne bez użycia rąk, używając polecenia „Zadzwoń do”, bez konieczności wcześniejszego wydawania polecenia „Telefon”, podczas gdy system znajduje się w trybie audio, nawigacji lub innym.

SYNC 2 oferuje również system Pomoc w Nagłych Wypadkach Forda, który bezpośrednio łączy pasażerów pojazdu z lokalnymi operatorami służb ratunkowych po wypadku, w odpowiednim języku dla danego regionu.

„Rozwinęliśmy SYNC 2 tak, aby był prosty i intuicyjny dla kierowców, i idealnie przełączał się między obsługą dotykową a poleceniami głosowymi” – powiedział Christof Kellerwessel, główny inżynier ds. systemów elektronicznych i elektrycznych, Ford of Europe. „Kierowcy będą mogli kontrolować więcej systemów w samochodzie niż kiedykolwiek wcześniej, zachowując wzrok na drodze i ręce na kierownicy.”

Kierowcy Mondeo mogą również kontrolować klimat wewnętrzny za pomocą poleceń głosowych, w tym „Max AC”, aby szybko się schłodzić, lub bardziej szczegółowych poleceń, takich jak „Temperatura 20 stopni”.

System ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji w nowym Mondeo został zoptymalizowany pod kątem cichszej pracy. System pomaga również w optymalizacji komfortu wewnętrznego dzięki automatycznej kontroli klimatu, utrzymującej różnicę temperatury poniżej jednego stopnia nawet w skrajnych warunkach, oraz adaptacyjnym wentylatorom, które utrzymują stały przepływ powietrza w miarę zmiany prędkości pojazdu. Pasażerowie tylnej kabiny korzystają z dedykowanych otworów wentylacyjnych.

Dodatkowo, nowe Mondeo wyposażone jest w czujnik jakości powietrza, który automatycznie włącza recyrkulację powietrza w przypadku wykrycia zanieczyszczenia, oraz czujnik wilgotności, który umożliwia działania prewencyjne przeciwko zaparowaniu szyb wewnętrznych. Chłodzenie z 55 stopni C do 18 stopni C w 15 minut to najlepszy wynik w klasie.

Nowe podwozie dla lepszej finezji

Nowe Mondeo, jako pierwszy model w Europie, zbudowane jest na nowej globalnej platformie segmentu CD, wprowadzając nową integralną konfigurację tylnych zawieszeń dla lepszej finezji oraz jeszcze bardziej dynamicznych osiągów.

Nowy design zawieszenia zapewnia wymagane dostosowanie dla większego komfortu, jednocześnie utrzymując sztywność boczną dla ulepszonego prowadzenia i manewrowości. Pozwala również na tylny ruch koła przy uderzeniu w nierówności drogi. To poprawia absorpcję uderzeń dla płynniejszej jazdy i zmniejsza poziom hałasu. Samopoziomujące się tylne zawieszenie dostępne jest w modelu kombi, utrzymując optymalną wysokość jazdy dla komfortu i prowadzenia niezależnie od obciążenia.

Integralne zawieszenie tylnie przyczynia się do redukcji hałasu drogowego o około 3 decybele z tyłu i 2 decybele z przodu, wspierane przez dodatkowe materiały wygłuszające w osłonach podwozia, wyściółkach nadkoli oraz przednich i tylnych drzwiach, aby zablokować hałas opon. Liczba otworów w nadwoziu nowego Mondeo została również zmniejszona, aby zminimalizować transfer hałasu.

Hałas wiatru został zredukowany do poziomów, które wcześniej można było doświadczać tylko w segmencie premium dzięki zoptymalizowanym kształtom słupków okiennych i lusterka, ulepszonym uszczelkom drzwiowym i okiennym, oraz lepszej absorpcji hałasu wewnętrznego. Poziom hałasu wiatru wynoszący 21.1 sone – metryka głośności – to 8 procent poprawy w porównaniu do poprzedniej generacji Mondeo. Grubość szkła tylnej szyby zwiększyła się o 0.4 milimetra, co pomaga zmniejszyć hałas ruchu dla pasażerów tylnej kanapy.

Dodano więcej uszczelek między maską a przednimi błotnikami, a izolacja dźwiękowa komory silnika została zmieniona z włókna szklanego na piankę, co przyczyniło się do redukcji hałasu silnika transmitowanego do kabiny o 1.5 do 2 decybeli.

Dalsze dostosowanie prowadzenia i komfortu jazdy osiągnięto dzięki aktywnym systemom, takim jak kontrola wektora momentu, kompensacja przeciągania, kompensacja drżenia i kompensacja momentu kierowniczego.

Wprowadzenie elektrycznego wspomagania kierownicy do Mondeo po raz pierwszy pozwala również na dostosowanie wagi kierownicy do „komfortowych”, „normalnych” i „sportowych” ustawień podwozia Forda z systemem ciągłej kontroli tłumienia. Kierowcy zauważą większą różnicę między cechami podwozia dostarczanymi przez te trzy ustawienia.

„Dostosowaliśmy nowe Mondeo tak, aby spełniało potrzeby europejskich kierowców” – powiedział Geert van Noyen, menedżer ds. dynamiki pojazdów, Ford of Europe. „Przeszliśmy przez pięć projektów, aby uzyskać odpowiednie poduszki zawieszenia tylnego – każdy trwał dwa miesiące – zanim byliśmy zadowoleni, a także położyliśmy duży nacisk na dostosowanie kierownicy, aby zapewnić gładkie i płynne działanie.”

Jakość i wygoda

Wewnątrz kierowcy Mondeo witają opcjonalny 10-calowy cyfrowo-analogowy zestaw wskaźników. Personalizowany wyświetlacz kolorowy dostarcza animowane powiadomienia o funkcjach, takich jak ostrzeganie o utrzymaniu pasa.

Elegancka, opływowa konstrukcja konsoli centralnej daje uczucie sportowego kokpitu, a konsola centralna posiada symetryczny design, który jest dostępny zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu – podobnie jak duży, otwarty pojemnik do przechowywania z przodu selektora biegów.

Panel wskaźników o miękkim dotyku i centralna przestrzeń do przechowywania oraz schowek wyłożone flokowanym materiałem reprezentują wysoką jakość materiałów i kunszt wykonania. Chromowane otoczenia i akcenty są również dostępne dla otworów wentylacyjnych i elementów sterujących o miękkim dotyku.

Mądrze zaprojektowane fotele z przodu mają cieńsze oparcie, co umożliwia pasażerom na tylnej kanapie cieszenie się dodatkowymi centymetrami na nogi, nie rezygnując z komfortu kierowcy i pasażera z przodu. Pasażerowie tylnej kabiny korzystają z uczucia przestronności, które oferuje opcjonalny panoramiczny dach szklany na całej długości w modelu Mondeo kombi.

Mondeo zwiększy również komfort i wygodę dla kierowców dzięki funkcjom takim jak pierwsza w klasie kolumna kierownicza z regulacją elektryczną i pamięcią, a także elektrycznie otwierana tylna klapa i podgrzewana kierownica.

„Nowe Mondeo oferuje zaawansowany zestaw funkcji i technologii, które poprawiają jazdę, komfort i wygodę, jak żaden inny samochód w swojej klasie” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezydent ds. rozwoju produktu w Ford of Europe.

Nowe Mondeo dostarcza najszerszą i najbardziej zaawansowaną technologicznie gamę układów napędowych w 21-letniej historii modelu, oferując klientom bezprecedensowy wybór silników o niskiej emisji CO2 i wysokiej wydajności.

Innowacje obejmują pierwszy hybrydowy silnik benzynowy Mondeo, wielokrotnie nagradzany silnik 1.0-litrowy EcoBoost – pierwszy silnik benzynowy 1.0-litrowy w segmencie Mondeo oraz udoskonalone silniki diesla 2.0-litrowe TDCi, które oferują zmniejszone emisje CO2 i NOX.

Nowe Mondeo oferuje nowy silnik benzynowy 1.5-litrowy EcoBoost; silnik diesla 1.6-litrowy TDCi z najlepszymi w klasie emisjami CO2 i poniżej 100 g/km CO2, nawet w wersji kombi, a także opcjonalny silnik diesla TDCi o dużej mocy 2.0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, osiągający moc 210 KM i 450 Nm momentu obrotowego.

Mondeo zaoferuje opcje emisji CO2 poniżej 130 g/km dla każdego silnika diesla przy wprowadzeniu, wspierane przez wprowadzenie technologii Auto-Start-Stop w całej gamie, w tym z automatycznymi skrzyniami biegów po raz pierwszy. Inteligentny napęd na wszystkie koła Forda również będzie dostępny w Mondeo po raz pierwszy.

„Dzięki nowoczesnym układom napędowym, takim jak nagradzany silnik 1.0-litrowy EcoBoost, nasza pierwsza hybryda produkowana w Europie oraz nowy, wysokowydajny silnik diesla z podwójnym turbodoładowaniem, poprawiliśmy wydajność paliwową i emisje CO2 bez kompromisów w zakresie mocy i doświadczenia jazdy, jakiego klienci Mondeo się spodziewają” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezydent ds. rozwoju produktu w Ford of Europe. „Nowa generacja Mondeo zapewnia właściwą opcję pod maską dla każdego kierowcy.”

Nowe Mondeo przybędzie do dealerów w całej Europie później w tym roku, z opcjami silników, w tym 1.5-litrowym i 2.0-litrowym EcoBoost, hybrydą benzynowo-elektryczną oraz silnikami diesla 1.6-litrowym TDCi i 2.0-litrowym TDCi z mocą 150 KM lub 180 KM. Nowy silnik TDCi 2.0 o mocy 210 KM, 1.5-litrowy TDCi, silnik 1.0-litrowy EcoBoost oraz układy napędowe z napędem na wszystkie koła trafią do sprzedaży w 2015 roku.

Pierwszy hybrydowy pojazd elektryczny Mondeo

Nowe Mondeo Hybrid to pierwszy hybrydowy pojazd elektryczny kiedykolwiek wyprodukowany przez Forda w Europie. W wersji cztero- drzwiowej, hybryda będzie montowana obok gamy silników benzynowych i diesla Mondeo w nowoczesnym zakładzie Forda w Walencji w Hiszpanii.

Mondeo Hybrid wprowadza dodatkowy wymiar do portfolio Mondeo dla klientów w Europie, po sukcesie swojego odpowiednika w USA, Forda Fusion Hybrid. Ford jest teraz drugim największym producentem pojazdów hybrydowych w USA.

Podobnie jak Fusion Hybrid, Mondeo Hybrid wykorzystuje trzecią generację systemu hybrydowego Forda, który dostarcza korzyści związane z efektywnością i finezją elektrycznego układu napędowego w wielu scenariuszach jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu jazdy i swobody, jakie oferuje tradycyjny silnik spalinowy.

W systemie hybrydowym stosowane są dwa silniki elektryczne – jeden wspiera silnik benzynowy w napędzaniu kół, a drugi umożliwia ładowanie regeneracyjne baterii litowo-jonowej o pojemności 1.4 kWh, znajdującej się za tylnymi siedzeniami. Wysokonapięciowy system elektryczny Mondeo Hybrid jest przystosowany do standardów życia podobnych do tradycyjnych silników spalinowych i skrzyń biegów Forda.

Mondeo Hybrid jest w stanie poruszać się z prędkością do 135 km/h w trybie elektrycznym, a połączenie specjalnie opracowanego silnika benzynowego o pojemności 2.0 litra w cyklu Atkinsona oraz elektrycznego napędu dostarcza 187 KM przy zużyciu paliwa wynoszącym 4.2 l/100 km oraz emisji CO2 na poziomie 99 g/km.

Kierowcy mogą również korzystać z interfejsu Smartgauge Forda, aby monitorować, zarządzać i redukować zużycie paliwa i energii, z funkcjami takimi jak „Brake Coach”, która zachęca do łagodnego hamowania, aby zwrócić więcej energii do akumulatora.

„Hybrydowy układ napędowy Mondeo oznacza, że kierowca nie musi robić nic innego niż w przypadku regularnego pojazdu z silnikiem benzynowym lub diesla. Uruchamia go w ten sam sposób. Tankuje go w ten sam sposób. Jeździ nim w ten sam sposób” – powiedział Thomas Zenner, nadzorca ds. inżynierii elektryfikacji, Ford of Europe. „Jedyną rzeczą, której klient może chcieć się nauczyć, jest maksymalizacja wydajności paliwowej poprzez modyfikację swoich nawyków jazdy – a za pomocą Smartgauge zapewniliśmy im narzędzia, aby to zrobić.”

Wydajność jest dodatkowo optymalizowana przez elektryczne wspomaganie kierownicy oraz opracowaną przez Forda, ciągłą, zmienną skrzynię biegów i oprogramowanie sterujące. Mondeo Hybrid działa bez dodatkowych napędów silnika, co znacznie ogranicza opór silnika. Klimatyzacja jest zasilana elektrycznie, podobnie jak systemy chłodzenia napędu i podciśnienia. Nowy system odzyskiwania ciepła z gazów wydobywających pozwala na szybsze ogrzewanie kabiny.

Nagrodzona technologia EcoBoost

Nowe Mondeo będzie pierwszym samochodem w swoim segmencie wyposażonym w silnik benzynowy o pojemności 1.0 litra. Silnik 1.0-litrowy EcoBoost Forda został uznany za Międzynarodowy Silnik Roku w 2014 roku po raz trzeci z rzędu i trafi do oferty Mondeo na początku 2015 roku, oferując 125 KM i emisje CO2 na poziomie 119 g/km.

Silnik 1.0-litrowy EcoBoost dostarcza moc większego silnika dzięki podstawowym technologiom EcoBoost, w tym wysokociśnieniowemu wtryskowi paliwa oraz niezależnej regulacji zmiennych czasów rozrządu. Turbodoładowanie o niskiej bezwładności obraca się z prędkością do 248 000 obr./min, co oznacza, że obraca się ponad 4 000 razy na sekundę, prawie dwa razy szybciej niż maksymalne obroty turbosprężarki w silnikach wyścigowych F1 z 2014 roku.

Efektywność zwiększa system chłodzenia o podzielonych obiegach, który posiada oddzielne obiegi dla aluminiowej głowicy i żeliwnego bloku, niskopatologiczną powłokę dla wnętrza silnika, konstrukcję rozrządu w oleju oraz kontrolowaną przez ECU zmienną pompę olejową, która dostosowuje smarowanie do zapotrzebowania i optymalizuje ciśnienie oleju.

Dzięki temu samemu osprzętowi silnikowemu, co sprawdzono w Fordzie Fiesta, Focus, B-MAX, EcoSport, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect i Transit Courier, kalibracja układu zasilania i zapłonu 1.0-litrowego EcoBoost oraz przełożenia zostały zmienione, aby uzyskać optymalną wydajność w Mondeo.

Mała średnica cylindra i długi skok przyczyniają się do osiągnięcia szczytowego momentu obrotowego 170 Nm dostępnego od 1 300 obr./min, co umożliwia silnikowi komfortową pracę w pojeździe o rozmiarze Mondeo. W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów silnik 1.0-litrowy EcoBoost oferuje wydajność paliwową wynoszącą 5.1 l/100 km.

Nowe Mondeo zaoferuje także nowy silnik benzynowy 1.5-litrowy EcoBoost z wyborem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub sześciobiegowej skrzyni automatycznej. Silnik wyposażony jest w technologię zintegrowanej kolektora wydechowego, po raz pierwszy wprowadzonej w przypadku silnika 1.0-litrowego EcoBoost Forda. Zwiększa to wydajność, pomagając silnikowi szybko osiągnąć optymalne temperatury, a także szybko dostarcza moment obrotowy, minimalizując odległość, jaką muszą pokonać gazy spalinowe między cylindrami a turbosprężarką.

Nowy blok silnika aluminiowego oraz chłodnica doładowania są wodne, co zapewnia bardziej efektywne dostarczenie powietrza do silnika, pomagając silnikowi 1.5-litrowemu EcoBoost uzyskać emisję CO2 na poziomie 134 g/km – co stanowi 11-procentową redukcję w porównaniu do poprzedniego silnika 1.6-litrowego EcoBoost – oraz wydajność paliwową wynoszącą 5.8 l/100 km, przy jednoczesnym dostarczaniu 160 KM.

„Nowy 1.5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost oferuje klientom najnowsze technologie silników EcoBoost w bardziej inteligentnym i wydajnym pakiecie” – powiedział Bakaj. „Bardziej ekonomiczny, łatwiej pracujący i osiągający wysokie obroty, ten nowy silnik EcoBoost stanowi jeszcze bardziej przekonującą opcję dla kierowców, którzy cenią sobie wydajność benzynową i niskie koszty eksploatacji.”

Mondeo nadal będzie dostępne z silnikiem benzynowym 2.0-litrowym EcoBoost, oferującym 203 KM lub 240 KM i sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Technologia Auto-Start-Stop zostanie wprowadzona do układu napędowego po raz pierwszy – co zapewni pełną gamę silników Mondeo wyposażonych w technologię oszczędzającą paliwo, redukując emisję CO2 dla silników 2.0-litrowych EcoBoost o 6 procent.

Ulepszona wydajność diesla

1.5L EcoBoost 6AT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc118 Kw @ 5700 Rpm
160 Hp @ 5700 Rpm
158 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
240 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna133 Mph (214 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R17
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4828 Lbs (2190 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2146 G/Km

1.5L EcoBoost 6MT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc118 Kw @ 5700 Rpm
160 Hp @ 5700 Rpm
158 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
240 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna138 Mph (222 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R17
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3274 Lbs (1485 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4762 Lbs (2160 Kg)
Spalanie miasto30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

2.0L EcoBoost 6AT FWD (203 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc149 Kw @ 6000 Rpm
203 Hp @ 6000 Rpm
200 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
300 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R17
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3448 Lbs (1564 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4916 Lbs (2230 Kg)
Spalanie miasto23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

2.0L EcoBoost 6AT FWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc177 Kw @ 6000 Rpm
241 Hp @ 6000 Rpm
237 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1900-3500 Rpm
340 Nm @ 1900-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R17
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3448 Lbs (1564 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4916 Lbs (2230 Kg)
Spalanie miasto23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

1.6L TDCi 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc84 Kw @ 3600 Rpm
114 Hp @ 3600 Rpm
113 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
270 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3296 Lbs (1495 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4784 Lbs (2170 Kg)
Spalanie miasto49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TDCi ECOnetic 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc84 Kw @ 3600 Rpm
114 Hp @ 3600 Rpm
113 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
270 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3294 Lbs (1494 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4784 Lbs (2170 Kg)
Spalanie miasto57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Spalanie trasa71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO294 G/Km

2.0L TDCi 6AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc110 Kw @ 3750 Rpm
150 Hp @ 3750 Rpm
148 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
350 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R17
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3486 Lbs (1581 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5004 Lbs (2270 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2125 G/Km

2.0L TDCi 6AT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc132 Kw @ 3750 Rpm
179 Hp @ 3750 Rpm
177 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
400 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R17
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3503 Lbs (1589 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5004 Lbs (2270 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2125 G/Km

2.0L TDCi 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc110 Kw @ 3750 Rpm
150 Hp @ 3750 Rpm
148 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
350 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R17
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3479 Lbs (1578 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

2.0L TDCi 6MT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc132 Kw @ 3750 Rpm
179 Hp @ 3750 Rpm
177 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
400 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R17
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3492 Lbs (1584 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5004 Lbs (2270 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

2.0L TDCi ECOnetic 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc110 Kw @ 3750 Rpm
150 Hp @ 3750 Rpm
148 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
350 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R17
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3479 Lbs (1578 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4971 Lbs (2255 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2107 G/Km

2.0L TDCi ECOnetic 6MT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc132 Kw @ 3750 Rpm
179 Hp @ 3750 Rpm
177 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
400 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.6 Galony (62.8 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R17
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3492 Lbs (1584 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5004 Lbs (2270 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2107 G/Km

2.0L Hybrid CVT FWD (187 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc103 Kw @ 6000 Rpm
140 Hp @ 6000 Rpm
138 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy128 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
174 Nm @ 1750-4500 Rpm
Całkowita maksymalna moc137.5 Kw (187 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy221.3 Lb-Ft (300 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Masa własna3481 Lbs (1579 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto84 Mpg Us (2.8 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.