Pierwszy pony car został wprowadzony na rynek pod koniec 1964 roku, a zaledwie kilka lat później przeszedł drobne modyfikacje.
Joe Oros, główny projektant zespołu Mustanga, powiedział kiedyś: „Chciałem, aby samochód podobał się kobietom, ale chciałem, żeby mężczyźni także go pragnęli.” I tak zaczęła się historia jednego z najudanych samochodów, jakie Ford kiedykolwiek stworzył. Auto zadebiutowało w sierpniu 1964 roku, z małym silnikiem i szybko wyglądającą sylwetką. Później sportowy samochód otrzymał silniki, na jakie zasługiwał.
W 1966 roku Ford zaplanował pierwsze drobne zmiany w pojeździe, w tym w przedniej części. Pierwsza wersja miała czarny grill i wyśrodkowaną prostokątną emblemat Mustanga z biegającym koniem, wspieraną przez krzyżowe elementy. W 1966 roku zmieniono ten szczegół na bardziej konserwatywny grill z poziomymi szczelinami oraz prostokątny emblematu Mustanga umieszczony centralnie.
Wnętrze pojazdu wyposażone było w dwa kubełkowe fotele oraz skrzynię biegów typu „four-on-the-floor”. Zespół wskaźników przypominał przednią część auta, z dwoma okrągłymi wskaźnikami na zewnętrznych bokach i liniowym prędkościomierzem pośrodku, oraz trzema lampkami na dole. W samochodzie znajdowały się także dwa dodatkowe fotele z tyłu, wystarczająco przestronne dla dwóch nastolatków średniego wzrostu. Na liście opcji znajdowała się radioodbiornik AM/FM.