Choć był jeszcze częścią pierwszej generacji Mustanga, Coupe z 1972 roku wyglądało inaczej, przyjmując bardziej styl GT.
Pod koniec lat 60. era muscle carów osiągnęła szczyt, a inni producenci oferowali samochody, które mogły prześcignąć Mustanga. Nadszedł czas na coś większego i potężniejszego, ale oryginalny model z 1965 roku nie mógł pomieścić większych silników. Po kilku modyfikacjach, Coupe z 1972 roku zostało wprowadzone na rynek w 1971 roku z szerszym nadwoziem, aby zmieścić silnik o pojemności 7,0 litra (429 ci). Niestety, Ford zrezygnował z tego silnika w modelu z 1972 roku.
Zespół projektowy starał się trzymać pierwotnego designu fastback, z falistą linią burtową. Z powodów oszczędnościowych, boczne panele rzeźbione były prostsze niż wcześniej, co zepsuło pierwotny efekt. Kolejnym krokiem oszczędnościowym było zastosowanie pionowego tylniego okna, umieszczonego między dłuższymi panelami nadwozia, które naśladowały szerokie słupki B z poprzednika.
Dzięki szerszemu nadwoziu wnętrze było bardziej przestronne. Panel wskaźników różnił się od oryginalnego projektu i miał bardziej konserwatywny wygląd z okrągłymi wskaźnikami, a niektóre wersje nawet nie miały obrotomierza. Był to wyraźnie samochód stworzony do rywalizacji w segmencie GT, ale z emblematem Mustanga na masce.