Trzecia generacja Mustanga obejmowała szerszy obszar, ale została podzielona na kilka aktualizacji w trakcie swojego rozwoju. W 1981 roku Ford wprowadził wersję turbo.
Po kilku kryzysach na rynku ropy klienci martwili się tylko wtedy, gdy kryzys się zaczynał, podczas gdy wielkie firmy były zaniepokojone cały czas. Ford starał się oferować zarówno osiągi, jak i efektywność paliwową w jednej ofercie.
Mustang w wersji Fox-body był dla amerykańskiego producenta samochodów miłością i nienawiścią jednocześnie. Dawna chwała zmagała się z utrzymaniem tempa z zwykłymi pojazdami. Ale przynajmniej wyglądało na to, że był w stanie uzyskać czas dziesięciu sekund na ćwierć mili. Jego cztery kwadratowe reflektory obok pochylonego grilla, a także kanciasty wygląd nadwozia, zrobiły dobre wrażenie w czasie premiery Mustanga. Choć przód wciąż był atrakcyjny, tył samochodu stracił swój urok i miał nijakie lampy tylne.
Wewnątrz nie różnił się od większości kompaktowych pojazdów na rynku, z kwadratowym wyglądem zestawu wskaźników i wpuszczonymi w deskę rozdzielczą wskaźnikami. Styl wnętrza był inspirowany europejskimi trendami, ale wprowadzonymi tylko częściowo.