Legendarny Ford Mustang był twórcą segmentu pony car. Po latach nieporozumień z rynkiem, marka Blue Oval w końcu odnosi sukces. I to był hit.
Wygląd retro przypominał oryginalnego Mustanga z 1964 roku. Trzy pionowe światła tylne, kształt fastback oraz długa maska to elementy gustownego designu. Przód auta nie przyjął okrągłych świateł, jak w oryginalnym modelu, ale projektanci spisali się lepiej. Płaska, sześciokątna atrapa chłodnicy była uzupełniona srebrnym koniem galopującym, co nawiązywało do korzeni tego samochodu.
Wnętrze z czterema miejscami było dość ograniczone z powodu kształtu kabiny oraz przednich siedzeń. Dla kierowcy Ford zainstalował system multimedialny o nazwie SYNC 3, który można sparować ze smartfonem. Przełączniki na centralnej konsoli wyglądały bardzo dobrze, stanowiąc kolejny akcent retro.
W kwestii napędu Ford Mustang oferował trzy opcje silnikowe: turbodoładowany silnik 4-cylindrowy, silnik V6 o pojemności 3,7 litra oraz V8 o pojemności 5,0 litrów. Silnik czterocylindrowy i V8 były dostępne w Europie, natomiast V6 już nie. Standardowa skrzynia biegów to 6-biegowa manualna, ale dostępna była również 6-biegowa automatyczna. Dobrą informacją jest to, że Mustang z 2017 roku był dostępny tylko z niezależnym zawieszeniem na czterech kołach, co poprawiało prowadzenie pojazdu w zakrętach, w odróżnieniu od niektórych wcześniejszych generacji, które miały osi żywą do napędu pojazdu.
Szereg ulepszeń, w tym nowa technologia i zmiany w designie, dają właścicielom Forda Mustanga możliwość dostosowania go do swoich preferencji, a także zapewniają lepsze osiągi dzięki mocniejszym silnikom i nowej technologii zawieszenia MagneRide™. Klienci mają więcej sposobów niż kiedykolwiek na spersonalizowanie Mustanga i uczynienie go swoim własnym, z trzema nowymi kolorami nadwozia, 12 różnymi opcjami kół i konfigurowalnym cyfrowym zestawem wskaźników.
„Nowy Mustang jest naszym najlepszym modelem w historii, opartym na ponad 50-letniej tradycji jako jednego z ikonicznych samochodów sportowych w Ameryce, a teraz i na świecie” – powiedział Joe Hinrichs, prezydent regionu Ameryki. „Korzystając z ogromnej bazy fanów Mustanga, wprowadzamy nowego Mustanga bezpośrednio do ludzi – i promujemy nowy model na różnych platformach społecznościowych, docierając do milionów.”
Ford zaangażował Dwayna 'The Rock’ Johnsona, aby zaprezentować nowego Mustanga światu, przekazując jeden z pierwszych dostępnych modeli zasłużonemu członowi wojska. Film z debiutu został opublikowany na kanałach społecznościowych Johnsona, w tym na Youtube, Instagramie i Facebooku, gdzie Mustang ma tytuł najpopularniejszego samochodu z ponad 8,4 miliona „lajków”.
Technologia dla większej personalizacji
Ford Mustang wprowadza pierwszy w swojej ofercie 12-calowy, w pełni cyfrowy wyświetlacz LCD na desce rozdzielczej. Ten zupełnie nowy, konfigurowalny zestaw wskaźników można łatwo dostosować, oferując trzy różne widoki. Klienci mogą personalizować wyświetlacze dla trybu normalnego, sportowego i torowego. Nowa funkcja Mustang MyMode z możliwością zapamiętywania ustawień pozwala użytkownikom zapisywać ulubione ustawienia jazdy, w tym preferencje dotyczące zawieszenia i układu kierowniczego.
Nowy Ford Mustang jest na tyle konfigurowalny, że nawet dźwięk silnika można dostosować. Nowy, aktywny system wydechowy, oferowany jako opcja w modelu Mustang GT, zapewnia dźwięk pasujący do całego zakresu przyspieszenia.
Po raz pierwszy Mustang korzysta z szerokiej gamy technologii wspomagających kierowcę Forda. Klienci mogą czuć się pewniej za kierownicą dzięki nowym funkcjom, takim jak system Pre-Collision Assist z wykrywaniem pieszych, ostrzeżenie o odległości, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystent utrzymania pasa i system alarmujący kierowcę.
Ford SYNC® Connect z FordPass™ jest dostępny w Mustangu po raz pierwszy. Korzystając z aplikacji FordPass® na smartfony, kierowcy mogą uruchomić, zablokować, odblokować i zlokalizować swoje auto dla maksymalnej wygody.
Najlepsza wydajność
Wydajność jest rdzeniem DNA Mustanga, oferując kierowcom unikalne doznania przyspieszenia i pokonywania zakrętów dla maksymalnej przyjemności z jazdy. We wszystkich modelach nowe amortyzatory poprawiają komfort jazdy, nowy wspornik poprzeczny w zawieszeniu tylnym zwiększa sztywność boczną, a innowacyjne stabilizatory zapewniają lepszą reakcję i prowadzenie.
Technologia MagneRide jest nową opcją w Pakiecie Wydajności Mustanga, aby zoptymalizować komfort jazdy i właściwości jezdne w każdych warunkach.
Sprawdzony silnik 2.3 EcoBoost o pojemności czterech cylindrów nadal oferuje znakomite przewagi wydajnościowe w porównaniu do wychodzącego silnika V6 o pojemności 3.7. Przy zastosowaniu unikalnej technologii transient overboost Forda, moment obrotowy wzrasta podczas pełnego otwarcia przepustnicy.
Legendarny silnik V8 o pojemności 5.0 jest całkowicie przeprojektowany. Jest mocniejszy i osiąga wyższe obroty niż jakikolwiek wcześniejszy Ford Mustang GT. Wzrost mocy osiągnięto dzięki pierwszemu zastosowaniu nowej technologii Forda podwójnego zasilania, wysokociśnieniowego wtrysku bezpośredniego oraz niskociśnieniowego wtrysku paliwa w silniku V8 – co zapewnia solidny moment obrotowy przy niskich obrotach, moc przy wysokich obrotach oraz poprawioną efektywność paliwową.
Manualna skrzynia biegów dla obu opcji silnikowych została ulepszona w celu optymalizacji momentu obrotowego. Dla silnika V8, manualna skrzynia biegów została całkowicie przeprojektowana, aby zawierać sprzęgło podwójne i koło zamachowe o podwójnej masie, co zwiększa zdolność do przenoszenia momentu obrotowego i umożliwia bardziej efektywną modulację sprzęgła.
Nowa 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów, dostępna zarówno z silnikami EcoBoost, jak i V8, jest najlepszą automatyczną skrzynią biegów, jaką kiedykolwiek oferowano w Mustangu. Dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń i optymalnemu rozstawowi biegów, ta zupełnie nowa skrzynia biegów pomaga dostarczać wyższą moc średnią przy przyspieszeniu – poprawiając reakcję i wydajność.
W porównaniu do poprzedniej sześciobiegowej skrzyni, nowa 10-biegowa skrzynia ma szybsze czasy przełączania, lepszą reakcję przy niskich prędkościach i znacznie niższe straty tarcia. Całkowicie nowy system elektronicznego sterowania obejmuje unikalne dostrojenia dla różnych trybów jazdy i funkcje adaptacyjnego harmonogramu zmiany biegów w czasie rzeczywistym, aby zapewnić odpowiedni bieg w odpowiednim czasie. Pedały zmiany biegów umieszczone na kierownicy umożliwiają kierowcom maksymalną kontrolę manualną.
Energia w designie
Ogólnie rzecz biorąc, zewnętrzny wygląd samochodu jest teraz bardziej atletyczny, z niższą, przekształconą maską i kratką, które nadają mu smuklejszy wygląd i poprawioną aerodynamikę, górnymi i dolnymi kratkami, oraz nową pozycją otworów wentylacyjnych w masce. Po raz pierwszy cała linia Mustangów będzie miała przednie światła w technologii LED, w tym oświetlenie charakterystyczne, światła mijania, kierunkowskazy, wydajne reflektory drogowe i dostępne światła przeciwmgielne.
Tył samochodu zyskał zmodyfikowane lampy tylne LED dla bardziej technicznego wyglądu, nowy zderzak, fascię i dostępny spojler wydajnościowy. Podwójny wydech jest standardem w modelu EcoBoost®, podczas gdy Mustang GT z silnikiem V8 ma standardowy wydech z czterema końcówkami.
Z tuzinem dostępnych wzorów kół ze stopów i nowymi kolorami nadwozia – w tym zupełnie nowym charakterystycznym kolorze Orange Fury – entuzjaści mogą zamówić Mustanga o wyglądzie, który im odpowiada.
Ulepszone punkty dotykowe i wizualne wskazówki z bardziej premium wyglądem i odczuciem charakteryzują nową kabinę. Środkowa konsola ma nową ręcznie szytą okładkę z kontrastowym przeszyciem i wyściełane podparcia na kolana, podczas gdy klamki drzwi, pierścienie i ramki są wykończone aluminium. Przerobione powierzchnie siedzeń mają nowe wzory i opcje kolorystyczne, deska rozdzielcza ma zaktualizowane logo Mustanga, a nowy projekt kluczyka. Podgrzewana kierownica jest opcjonalna.