Mustang z 2004 roku był prawdziwym odrodzeniem oryginalnego modelu, który zadebiutował cztery dekady wcześniej. Ford zaprezentował go pod koniec 2004 roku jako model z 2005 roku.
Pomimo że produkowano go w mniejszych ilościach niż Model-T czy seria F, Mustang był jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli Forda w historii. Po kilku kontrowersyjnych generacjach, zwłaszcza drugiej i trzeciej (Fox-body), piąta generacja czerpała inspirację z pierwotnego modelu i rozpoczęła trend retro-designu.
Jak w oryginalnym Mustangu, model z 2005 roku miał dwa okrągłe reflektory z przodu. Kratka wersji GT została wzbogacona o kolejną parę okrągłych lamp, podobnie jak w Mustangu GT z 1965 roku. Producent zrezygnował z nadwozia w układzie trzech skrzyń i przyjął jedynie wariant fastback oraz kabriolet. Ten ostatni był wyposażony w elektrycznie składany miękki dach. Z tyłu, światła tylnie przypominały oryginalnego Mustanga, mając trzy pionowe lampy.
Wnętrze pojazdu obejmowało dwa fotele kubełkowe z przodu oraz ławkę z tyłu. Ponieważ miękki dach był przechowywany między tylnymi siedzeniami a bagażnikiem, przestrzeń dla pasażerów na ławce była ograniczona. Ford nie poszedł na całość z tematem retro-designu i zainstalował inny zestaw wskaźników, z dwoma dużymi, okrągłymi tarczami oraz czterema mniejszymi wskaźnikami między nimi.