Ford zaprezentował oryginalnego Mustanga GT350 Shelby w 1965 roku we współpracy z legendarnym Carlolem Shelbym oraz pierwszego samochodu z nazwą Cobra na silniku.
Wprowadzony na rynek pod koniec 1964 roku, Ford Mustang szybko zdobył popularność i rozpoczął erę tzw. pony-carów. Choć podstawowe wersje były napędzane małymi silnikami, w 1965 roku Mustang GT350 pojawił się, aby to zmienić, oferując pojazd NASCAR do użytku drogowego.
Samochód miał lżejszą pokrywę silnika wykonaną z włókna szklanego zamiast blachy tłoczonej, a chociaż dwupaskowy design był bardzo powszechny, to był to wybór u dealera, nie fabryczny. Mimo że Mustang był dostępny w trzech wersjach nadwozia, GT350 produkowano tylko jako fastback. Zachował ten sam przód, ale z kilkoma ulepszeniami. Emblemat konia umieszczono po lewej stronie, był mniejszy od chromowanego znaku z mustangiem w centralnej części grilla. Na przednich błotnikach znajdował się mały emblemat GT 350.
W wnętrzu zamontowano parę wyścigowych siedzeń kubełkowych dla pasażerów z przodu, a z tyłu nie było miejsc. Zamiast tego znajdowała się półka z włókna szklanego na zapasowe koło. Deska rozdzielcza miała dodatkowy wskaźnik, który pokazywał ciśnienie oleju oraz obrotomierz z czerwonym polem przy 6500 obr/min.