FORD Mustang Mach-E GT 2021-Present

FORD Mustang Mach-E GT 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćFORD Mustang Mach-E GT 2021-Present

Mustang Mach-E GT nie był tym rodzajem Mustanga, którego John Oros wyobrażał sobie w połowie lat 60., ale z pewnością był szybszy niż jakikolwiek muscle car z tamtej epoki, nawet z pięcioma osobami na pokładzie.

W 1964 roku JFK był prezydentem, a Mustang zapoczątkował kulturę pony-car. Przenosząc się prawie sześć dekad do przodu, wciąż pozostawały nierozwiązane pytania dotyczące JFK, ale wiedzieliśmy, że zasilany akumulatorami crossover zdecydowanie odbiegał od tego, co Ford miał na myśli, wprowadzając Mustanga 1964 ½ jako samochód sportowy.

W odróżnieniu od standardowego Mach-E, GT wyróżniał się unikalnym pomarańczowym kolorem oraz kilkoma drobnymi detalami, które sprawiały, że wyglądał inaczej niż jego słabszy odpowiednik. Szeroka, czarna, sześciokątna kratka miała podświetloną ikonę dzikiego konia. Przedni zderzak różnił się od standardowego, a zderzak dolny wyposażony był w aktywne żaluzje. Bardziej agresywny splitter przechwytywał powietrze i kierował je na boki przez parę wlotów, tworząc kurtynę powietrzną wokół pojazdu. Dolne listwy boczne w kolorze fortepianowej czerni sprawiały, że profil wyglądał smuklej i niżej nad ziemią. Z tyłu był bardzo podobny do zwykłego Mustanga Mach-E.

W środku projektanci Forda nie starali się zbytnio poprawiać wyglądu. Oczywiście, były pewne przeszycia GT w kabinie na siedzeniach, kierownicy, centralnej podłokietniku i progach. Jednak fotele były niemal identyczne, a brakowało unikalnych wykończeń z włókna węglowego, które oczekiwano w takim samochodzie sportowym.

Pod maską Ford zainstalował dwa silniki elektryczne, które zapewniały moc 480 KM dla obu wersji GT. Standardowy model oferował 600 lb-ft (814 Nm) momentu obrotowego, podczas gdy wersja Performance dodawała jeszcze 34 lb-ft (46 Nm).

 Ford Mustang Mach-E GT oraz Mustang Mach-E GT Performance Edition mają na celu podkreślenie emocji związanych z nazwą GT dzięki reaktywności całkowicie elektrycznego napędu tej jesieni.

„Dzięki Mustang Mach-E GT oraz Mustang Mach-E GT Performance Edition przesuwamy granice tego, co może oferować pojazd elektryczny,” powiedział Dave Pericak, dyrektor programu pojazdów. „Te modele Mustang Mach-E nie tylko zapewniają klientom dodatkowe możliwości, jakich można oczekiwać od nazwy GT, ale reakcja ich elektrycznych napędów gwarantuje niesamowite doznania za kierownicą.”

Ford Mustang Mach-E GT posiada elektryczny napęd na wszystkie koła oraz trwałe silniki magnetyczne w układzie dual, w tym ulepszony drugi silnik elektryczny, który napędza przednie koła, zapewniając łączną moc 480 koni mechanicznych oraz 600 lb-ft momentu obrotowego. Model ten osiąga przyspieszenie od 0 do 60 mph w 3,8 sekundy, a jego zasięg według szacunków EPA wynosi 250 mil.

Oprócz trzech trybów jazdy oferowanych w Mustang Mach-E, Mustang Mach-E GT oraz Mustang Mach-E GT Performance Edition wprowadzają tryb Unbridled Extend, który jest dostosowaną wersją trybu Unbridled, przeznaczoną tylko na tor, który równoważy moc dla konsekwencji czasów okrążeń. System ten zapewnia bardziej sportowe trakcyjne i stabilizacyjne właściwości, dostosowane specjalnie do użycia na torze – w tym zwiększony hałas wewnętrzny.

Mustang Mach-E GT charakteryzuje się 20-calowymi obręczami aluminiowymi z wysokopołyskowymi czarnymi akcentami oraz aero pokrywami, wyposażonymi w opony Continental all-season 245/45R20. W modelu Mach-E GT zastosowano również czerwone zaciski hamulcowe oraz wentylowane przednie wirniki o średnicy 385 mm i solidne tylne wirniki o średnicy 316 mm.

Wnętrze Mustang Mach-E GT oferuje wielokolorowe podświetlenie ambientowe, panele drzwiowe z metalowymi wstawkami z grafiką konia oraz oznaczeniem GT, a także aluminiowe aplikacje na desce rozdzielczej. Fotele przednie w stylu sportowym wykonane są z materiału Black Onyx ActiveX™ z wstawką Miko®, metalicznie miedzianym przeszyciem i akcentami. Mustang Mach-E GT oferuje także system audio B&O Sound System od Bang & Olufsen z dziewięcioma głośnikami i subwooferem.

Mustang Mach-E GT Performance Edition dodaje więcej „mocy”

Z czasem przyspieszenia od 0 do 60 mph wynoszącym 3,5 sekundy, Ford Mustang Mach-E GT Performance Edition dołącza do rodziny Mustang Mach-E GT, czyniąc już szybki elektryczny model jeszcze szybszym. Generując 480 koni mechanicznych i 634 lb-ft momentu obrotowego – to samo moc, co w coupe Mustang Mach 1, ale z dodatkowymi 214 lb-ft momentu obrotowego – Mustang Mach-E GT Performance Edition oferuje lepszy moment obrotowy, przyczepność i prowadzenie, czerpiąc więcej mocy z akumulatora, a jego zasięg według szacunków EPA wynosi 235 mil.

Oferując więcej niż tylko dodatkową „moc”, Mustang Mach-E GT Performance Edition wyposażony jest w sportowe elementy, w tym 385-milimetrowe przednie wirniki z czerwonymi zaciskami marki Brembo®, a także 20-calowe obręcze aluminiowe z wysokopołyskowymi akcentami w kolorze Czarnym Ebenowym, połączone z letnimi oponami Pirelli 245/45R20 – wyjątkowymi dla Mustang Mach-E, co pozwoliło inżynierom wyregulować silniki dla zwiększonego momentu obrotowego – oraz system MagneRide® Damping System, który poprawia wydajność prowadzenia.

Wnętrze wyposażone jest w fotele Ford Performance w kolorze Performance Gray ActiveX Seating Material, z unikalną perforowaną wstawką Miko i metalicznym przeszyciem.

Zarówno Mustang Mach-E GT, jak i Mustang Mach-E GT Performance Edition mają karbonową szaro-skalistą kratkę z podświetlanym logo konia i oznaczeniami serii GT na nadwoziu. Mustang Mach-E GT oferuje również bezdotykową, aktywowaną nogą pokrywę bagażnika, lampy projekcyjne konia oraz czarne osłony lusterek bocznych.

Ford Mustang Mach-E GT oraz Mustang Mach-E GT Performance Edition będą dostępne w limitowanej odsłonie Cyber Orange Metallic Tri-Coat oraz Grabber Blue Metallic – wcześniej dostępnej tylko w wersji First Edition. Inne kolory w palecie to nowy Dark Matter Gray Metallic, Rapid Red Metallic Tinted Clearcoat, Star White Metallic Tri-Coat, Shadow Black, Iconic Silver Metallic i Space White Metallic.

Jazda bez rąk z BlueCruise

BlueCruise, oferujący bezdotykową jazdę po autostradach od Forda, będzie dostępny w Mustang Mach-E GT oraz Mustang Mach-E GT Performance Edition wyposażonych w opcjonalny pakiet Ford Co-Pilot360™ Active 2.0. BlueCruise daje kierowcom pewność bezdotykowej jazdy na autostradzie na ponad 100 000 mil wcześniej zatwierdzonych odcinków dróg podzielonych, znanych jako Hands-Free Blue Zones w Ameryce Północnej. Aktualizacje oprogramowania zdalnie w przyszłości pozwolą właścicielom na aktualizację oprogramowania z wygody własnego garażu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.