FORD Mustang Shelby GT500 Convertible 2009-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Mustang Shelby GT500 Convertible 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćFORD Mustang Shelby GT500 Convertible 2009-2012

Kiedy Ford i Caroll Shelby połączyli siły, aby stworzyć GT500, producent samochodów z niebieskim owalem postanowił zaoferować ten model zarówno w wersji coupe, jak i kabrioletu.

W 2004 roku Ford z powodzeniem wprowadził piątą generację Mustanga. Po czterdziestu latach oryginalny „pony car” znów stał się popularny. Tym razem projekt był trafiony, a retro styl był kluczem do serc klientów. Choć na początku dostępne były wersje o niższej mocy, GT500 obiecywał emocje i niespodzianki, które można było znaleźć zarówno w wersji fastback coupe, jak i kabriolecie.

GT500 charakteryzował się bardziej agresywnym wyglądem z srebrnym znakiem węża na czarnym grillu. Aby pomieścić doładowany silnik V8, samochód miał szeroką wypukłość na masce z trzema wentylami odprowadzającymi ciepło, które były potrzebne do chłodzenia. Specjalny pakiet aerodynamiczny z dolnym spoilerem, progami bocznymi i „dzióbkiem” na klapie bagażnika dopełniał całości. W odróżnieniu od pozostałych wersji, GT500 Convertible miał światła przeciwmgielne zamontowane w dolnej części zderzaka, a nie w grillu.

Aby zapewnić pasażerom stabilność, Ford Mustang Shelby GT500 był wyposażony w parę foteli kubełkowych dla przednich pasażerów. Deska rozdzielcza miała nową jednostkę infotainment na centralnej konsoli. Projektanci Forda skorzystali z pomysłów społeczności aftermarketowej i dodali dodatkowe wskaźniki na słupkach A w opcji.

Ford Mustang GT500 miał doładowany silnik V8, połączony z wytrzymałą, 6-biegową skrzynią manualną. Inżynierowie SVT dostosowali i udoskonalili kluczowe elementy podwozia, co sprawiło, że samochód lepiej pokonywał zakręty. Dodatkowo usztywnili zawieszenie, zmienili twardość sprężyn i poprawili pięciowahaczową tylną oś.

Nowy Ford Mustang Shelby GT500 z 2010 roku oferuje największą moc i wyrafinowanie, jakie kiedykolwiek miała wersja Mustang z tuningiem SVT Forda – z kilkoma niespodziankami w pakiecie.

„Ford Mustang Shelby GT500 z 2010 roku pokazuje nieustanne zobowiązanie Forda do tworzenia pojazdów o wysokich osiągach,” powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent Forda ds. globalnego rozwoju produktów. „Oprócz licznych ulepszeń wydajności i wykończenia, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, szacujemy, że nowy Ford Mustang Shelby GT500 jest o 2 mile na galon bardziej oszczędny na autostradzie.”

„Jesteśmy dumni z wielu udoskonaleń, które zostały wspólnie opracowane przez zespoły Forda i Shelby Automobiles w zeszłym roku, a które teraz wprowadziliśmy do nowego Shelby GT500 z 2010 roku,” powiedział Carroll Shelby, założyciel Shelby Automobiles. „Opierając się na tym, czego nauczyliśmy się przy tworzeniu Shelby GT500KR, ten nowy samochód oferuje doskonałe połączenie mocy, prowadzenia i hamowania. To naprawdę wyjątkowy pojazd, którym jazda to ogromna frajda.”

Zespół Special Vehicle Forda wykorzystał zyski z edycji 40-lecia Shelby GT500KR „Król Drogi” jako punkt wyjścia do dalszego rozwoju. Zespół projektowy, nawiązując do oryginalnych Shelby Cobra z lat 60., wprowadził jeszcze bardziej subtelne ulepszenia w wersji coupe i kabriolet, z których każda dysponuje bardziej wyrafinowanym wnętrzem.

„Pracując razem nad KR, zespoły Forda i Shelby opracowały nowe systemy, aby stale doskonalić kultowego Mustanga,” powiedziała Amy Boylan, prezydent Shelby Automobiles. „Te zdobyte doświadczenia zostały wprowadzone do Forda Mustanga Shelby GT500 z 2010 roku. Takie podejście pomoże utrzymać pozycję Mustanga na czołowej pozycji w stawce oraz sprawi, że doświadczenie posiadania będzie jeszcze bardziej przyjemne.”

„Segment muscle carów staje się coraz bardziej konkurencyjny,” powiedział Jamal Hameedi, główny inżynier marki SVT. „Musimy honorowo bronić znaku Mustanga, znaku Shelby, a przede wszystkim znaku Forda. Ford Mustang GT500 z 2010 roku to samochód, który wszystkie te cele spełni.”

Więcej mocy, więcej wyrafinowania, więcej funkcjonalności

Połączenie większej mocy, wyrafinowania i funkcjonalności sprawia, że Ford Mustang Shelby GT500 z 2010 roku to unikalny samochód o wysokich osiągach. Nowe Shelby GT500 oferuje więcej mocy i momentu obrotowego niż jego poprzednik, w dużej mierze dzięki innowacjom wprowadzonym w GT500KR.

Ford Mustang Shelby GT500 z 2010 roku jest napędzany przez doładowany i chłodzony powietrzem silnik V-8 o pojemności 5,4 litra, który ma osiągnąć 540 koni mechanicznych i 510 funtów stóp momentu obrotowego. Czerwona linia wynosi 6250 obr./min. Aluminiowa pokrywa silnika nie tylko zwiększa atrakcyjność Shelby, ale także pomaga w chłodzeniu silnika poprzez system wyciągu.

Otwarty system indukcji powietrza Shelby zawiera stożkowy filtr powietrza zamiast zwykłego zamkniętego systemu, co zmniejsza opór powietrza. Dzięki temu więcej powietrza może być dostarczane do silnika, co zwiększa jego moc i efektywność.

Wlot zimnego powietrza dostarcza najchłodniejsze powietrze bezpośrednio do obudowy powietrznej, co dodatkowo zwiększa moc. Wlot wymagał przeniesienia znaku węża Cobra na drugą stronę kratki, aby umożliwić maksymalny przepływ powietrza.

Podwójne sprzęgło w sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów zostało znacznie udoskonalone, co poprawiło komfort jazdy oraz redukcję hałasu. Tarczki w Fordzie Mustang Shelby GT500 z 2010 roku są większe – 250 mm średnicy w porównaniu do 215 mm w poprzednim modelu – i wykonane z miedzi i włókna szklanego, co czyni je bardziej wytrzymałymi.

Unikalnym elementem systemu podwójnego sprzęgła jest kontrola tarczy pośredniej. Zamiast wolno unosić się, tarcza posiada sześć pasków, które kontrolują działanie sprzęgła, co poprawia komfort jazdy.

Ford Mustang Shelby GT500 z 2010 roku oferuje lepsze przyspieszenie na prostych odcinkach oraz oszczędność paliwa podczas jazdy autostradą na wyższych biegach. Biegi 1-4 pozostają takie same, ale piąty bieg zmienia się z 0,80 na 0,74, a szósty bieg z 0,63 na 0,50, co oznacza, że Ford Mustang Shelby GT500 z 2010 roku będzie pracował na niższych obrotach silnika w tych biegach, co poprawi efektywność paliwową. Nowe przełożenie końcowe, z 3.31 na 3.55, umożliwia lepsze przyspieszenie na niższych biegach, wspierając jednocześnie zmienione przełożenia piątego i szóstego biegu.

Dźwięki Shelby są zawsze wyraźne, ale dzięki nowym udoskonaleniom, które przeprowadził zespół zajmujący się hałasem, wibracjami i szorstkością (NVH), uzyskują nową jakość. Wydany patentowany rezonator umieszczony pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą silnika pomaga kontrolować niepożądane dźwięki.

„Nadal słyszysz sprężarkę, ale nie jest to dźwięk inwazyjny,” powiedział Kerry Baldori, główny inżynier funkcjonalny SVT. „To samo dotyczy wydechu. Chcesz, aby ludzie wiedzieli, że jeździsz czymś wyjątkowym, ale nie chcesz, aby dźwięk wydechu dominował całe wnętrze.

„Spędziliśmy dużo czasu na uzyskaniu odpowiedniej jakości dźwięku z wydechu, dzięki czemu otrzymujesz ładny, czysty dźwięk Shelby na zewnątrz i przyjemny dźwięk wewnątrz kabiny. To dobry balans; jeden nie przytłacza drugiego.”

Dynamika jazdy również została poprawiona dzięki charakterystycznemu strojeniu podwozia SVT oraz nowym oponom Goodyear F1 Supercar o średnicy 19 cali w wersji coupe oraz 18 cali w kabriolecie.

Sprężyny i amortyzatory zostały zoptymalizowane w celu lepszej kontroli roll, co daje klientom większą pewność podczas hamowania, przyspieszania lub skręcania. Nowe strojenie podwozia opiera się na filozofii programu KR, z większym naciskiem na kontrolę podstawowej struktury nadwozia.

Zespół także usztywnił wał kierowniczy.

„Wszystkie nasze zmiany miały na celu sprawienie, aby samochód reagował jak najszybciej i jak najbardziej przewidywalnie,” powiedział Hameedi. „Ford Mustang Shelby GT500 z 2010 roku przekazuje sportowe, pewne wrażenia. Dźwignia zmiany biegów, pedał sprzęgła, siła pedału hamulca oraz ogólne wymagania dotyczące kierownicy są teraz łatwiejsze. Chcieliśmy upewnić się, że mamy ładną, krótką dźwignię zmiany biegów, która jest łatwa w użyciu.”

Opony Goodyear F1 Supercar o średnicy 19 cali również zostały ulepszone. Członkowie SVT opracowali „przepis” na cechy, które chcieli uzyskać w oponach, co zespół inżynierów, projektantów i producentów Goodyear zrealizował. Efektem są lepsza przyczepność, lepsze prowadzenie i lepsze właściwości NVH, co prowadzi do lepszego doświadczenia dla klienta.

Same felgi podkreślają wysokowydajny charakter Forda Shelby GT500 z 2010 roku. Felgi o średnicy 19 cali są wykonane z aluminium i obrabiane z obu stron. Dodatkowy proces obróbczy tworzy „ostrza” o bardzo cienkich, ale mocnych przekrojach. Szprychy mają specyficzny krzywy kształt od obręczy do piasty, aby nie tylko zwiększyć wytrzymałość, ale także podkreślić odstęp i szerokość opon.

Ford Mustang Shelby GT500 z 2010 roku dysponuje systemem AdvanceTrac, systemem kontroli stabilności Forda z różnymi opcjami wydajności. Domyślny tryb „włączony” dostosowuje się do codziennej jazdy, a tryb sportowy spełnia potrzeby tych, którzy chcą sprawdzić Forda Mustanga Shelby GT500 na torze. System można również całkowicie wyłączyć, chociaż system ABS i inne aktywne systemy bezpieczeństwa pozostają w aktywności. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje: poduszki powietrzne o podwójnej fazie z przodu, poduszki powietrzne boczne oraz osobisty system bezpieczeństwa Forda.

Wprowadzono liczne ulepszenia aerodynamiczne, w tym nowy splitter, do przedniej części Shelby GT500 z 2010 roku.

„Pracowaliśmy ciężko, aby uzyskać jak najwięcej downforce przy jak najmniejszym oporze,” powiedział Baldori. „Pracowaliśmy nad zabezpieczeniem powietrza, które wchodzi z przodu, aby nie dostawało się ono pod samochód. Spędziliśmy dużo czasu na uszczelnianiu komponentów, takich jak chłodnica i intercooler, aby pozbyć się wszystkich możliwych wycieków.

„Wynikiem tej ewolucji aerodynamiki jest zwiększenie downforce, zmniejszenie oporu i poprawa ogólnej wydajności Forda Mustanga Shelby GT500 z 2010 roku.”

Kierowanie powietrza w najbardziej efektywny sposób było żmudnym procesem, który ostatecznie przyniesie korzyści klientom. Projekt przedniej atrapy i „wciągniętej” pokrywy silnika pomaga skupić przepływ powietrza. Górna kratka koncentruje powietrze na chłodnicy, z gumowym zaworem wewnątrz komory silnikowej, który pomaga uszczelnić system. Dolna kratka pomaga chłodzić intercooler. Inżynierowie SVT posunęli się nawet do zablokowania określonych diamentów w przedniej części charakterystycznej kratki Shelby GT500 z 2010 roku, aby pomóc w utrzymaniu właściwej równowagi chłodzenia i aerodynamiki.

Groźny, nowy wężowy design gotowy na ulice

Ford Mustang Shelby GT500 z 2010 roku to najbardziej solidny projekt i naj charakterystyczniejszy model z nowej linii Forda Mustanga 2010. „Wybraliśmy design z 'wciągniętą’ pokrywą, gdzie atrapa definiuje całą przednią część pojazdu,” powiedział Hameedi. „To bardzo trudne do wykonania z inżynieryjnego punktu widzenia, ale naprawdę odróżnia Shelby od podstawowego Mustanga.”

„To uosobienie ostatecznego Mustanga,” dodał George Saridakis, manager ds. designu zewnętrznego Mustanga i Shelby GT500. „Chodzi o moc i wyrażanie mocy.”

Saridakis powiedział, że jego zespół inspirował się Shelby AC Cobra 427 w kontekście przednich krat, które są szerokie i wyglądają, jakby były gotowe do pożarcia drogi.

Kolejną oczywistą różnicą w Shelby jest dodanie sportowych pasów, które będą teraz dostępne także w wersji kabriolet. „Sportowe paski odcisnęły swoje piętno na samochodach Forda z lat 60,” zauważa Hameedi. „Uważamy, że to kluczowa część DNA osiągów Shelby – może nawet bardziej niż u niektórej konkurencji.”

W ramach modyfikacji zewnętrznych Shelby znalazły się także unikalne znaki węża Cobra na przedniej kratce i przednich błotnikach, bardziej agresywny splitter z przodu oraz tylni spojler o zmniejszonym oporze, co przyczyniło się do poprawy właściwości aerodynamicznych. „Chcieliśmy, aby spojler był agresywnie nachylony, aby zminimalizować opór, ale mamy również zintegrowany element Gurney’a, który generuje downforce,” powiedział Saridakis.

Wnętrze ma znaczenie w Fordzie Mustang Shelby GT500 z 2010 roku

Podstawowy Mustang z 2010 roku otrzymał nowy, mocny projekt wnętrza. Zespół projektowy GT500 podjął wyzwanie, aby jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę i stworzyć najlepsze wnętrze Shelby Mustanga.

Użycie prawdziwych materiałów, takich jak skóra w każdym fotelu, prawdziwe aluminium na desce rozdzielczej i wkładki Alcantara na siedzeniach oraz kierownicy nadaje wnętrzu wyjątkowy, rzemieślniczy, a zarazem funkcjonalny charakter. „Z pewnością będziesz wiedział, że jesteś w Shelby,” powiedział Douglas Gaffka, główny projektant Shelby GT500.

Panele wykończeniowe z prawdziwego aluminium mają unikalny, trójwymiarowy, wklęsły wzór inspirowany wyścigowymi tarczami sprzęgłowymi, plecionymi wężami i wywierconymi na krzyż tarczami wyścigowymi. Wzór został starannie dostosowany do złożonej krzywizny desek rozdzielczych. Dodatkowo logo „GT500” zostało dyskretnie wygrawerowane w aluminium z przodu pasażera, jako nawiązanie do klasycznych Mustangów Shelby z lat 60.

Ten unikalny aluminiowy panel wykończeniowy jest w pełni otoczony przez ekskluzywną, miękką, bezszwową deskę rozdzielczą z TPO (Thermoplastic Olefin), której kształt odzwierciedla potężne dziedzictwo Mustanga. Centralna konsola łączy się z konsolą i obejmuje sub-flush pierścień wokół dźwigni zmiany biegów, drzwiczki uchwytu na kubki oraz zamykany schowek na konsolę, na którym wygrawerowano słowo „SHELBY” na przycisku zwalniającym w kolorze satynowego chromu.

Wszystkie Mustangi i Shelbys z 2010 roku mają jasno podświetlane pierścienie wokół zestawu wskaźników, które nie są przerywane przez kolumnę kierowniczą. Te pierścienie będą dostępne w chromie dla Mustanga i w satynowym chromie dla GT500. Ten wykończenie pojawi się w całym wnętrzu. Skomplikowany wąż jest wygrawerowany w centrum aluminiowej plakietki kierownicy. Cobra Shelby pojawia się przy uruchamianiu na ekranie nawigacji, a znane czerwone logo „SVT” korzysta z nowego ambientowego oświetlenia, aby podświetlić listewkę progową.

„Kiedy klienci prowadzą ten samochód, nie tylko będą pod wrażeniem jego osiągów i dziedzictwa Shelby, ale również dostrzegą wszystkie te starannie zaprojektowane detale i będą wiedzieć, że kupili dobrze wykonany samochód,” powiedział Saridakis.

Nawet klasyczny biały uchwyt zmiany biegów – ikona DNA Shelby Mustang z lat ubiegłych – otrzymał szczególną uwagę. Po pierwsze, musiał być tradycyjnie biały. Musiał także być specyficzny dla Shelby. Odpowiedzią było połączenie motywu sportowych pasków z tradycyjnym wzorem „H” charakterystycznym dla dźwigni zmiany biegów, aby stworzyć wyjątkowy uchwyt. Jak w przypadku nadwozia, sportowe pasy owijają się od końca do końca, otaczając uchwyt.

Szeroki zestaw standardowych funkcji w Fordzie Mustang Shelby GT500 z 2010 roku

Ford Mustang Shelby GT500 z 2010 roku zawiera wiele innowacji Forda oraz ekskluzywnych funkcji standardowych, w tym:

  • SYNC: System komunikacji i rozrywki w samochodzie, aktywowany głosem, opracowany przez Forda i Microsoft. System doskonale integruje większość telefonów komórkowych i odtwarzaczy multimedialnych z obsługą Bluetooth, oferując klientom możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych bez użycia rąk oraz wybierania muzyki – a także nową pomoc 911 i raport zdrowia pojazdu bez miesięcznych opłat.
  • 911 Assist: Gdy telefon jest odpowiednio sparowany, włączony i połączony z SYNC, system jest gotowy do pomocy w nawiązaniu połączenia bezpośrednio z lokalnym operatorem 911 w przypadku wypadku z użyciem poduszki powietrznej. Kluczową zaletą SYNC 911 Assist jest szybkość, gdyż rozmowy są kierowane bezpośrednio do lokalnych operatorów 911.
  • Raport zdrowia pojazdu (VHR): SYNC gromadzi istotne informacje z głównych modułów kontrolnych pojazdu i pakietuje dane diagnostyczne w użytecznym formacie w ciągu kilku minut. Pakiet danych jest automatycznie przesyłany do Forda za pomocą numeru 800, który jest automatycznie wybierany za pomocą sparowanego i działającego telefonu komórkowego klienta.
  • Aambient Lighting System z MyColor™ pozwala kierowcom dostosować oświetlenie wnętrza pojazdu do swoich nastrojów. Ulepszony system MyColor oferuje siedem podstawowych kolorów – niebieski lód, fioletowy, niebieski, pomarańczowy, czerwony, biały i zielony. Klienci mogą również stworzyć 125 kolorów niestandardowych, mieszając paletę czerwono-zielono-niebieską.

Opcje dostępne:

Nawigacja aktywowana głosem z SIRIUS Travel Link™ to wiodąca w branży technologia, która zapewni użytkownikom unikalne, bogate w informacje doświadczenie w samochodzie. Zestaw usług danych obejmuje aktualne dane o ruchu drogowym z informacjami o wypadkach i incydentach dla 78 rynków, dane pogodowe z całego kraju, w tym aktualne warunki i pięciodniowe prognozy, oraz informacje o cenach paliw dla ponad 120 000 stacji benzynowych. SIRIUS Travel Link oferuje również wyniki i harmonogramy sportowe oraz listę ponad 4500 kin z godzinami filmów, adresami kin, streszczeniami filmów i innymi informacjami.

5.4L V8 6MT (540 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5409 Cm3
Moc402.7 Kw @ 6200 Rpm
548 Hp @ 6200 Rpm
540 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy510 Lb-Ft @ 4500 Rpm
691 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP255/45 Z18 // P285/40 Zr18
Długość188.2 In (4780 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/62.5 In (1
Rozstaw osi107.1 In (2720 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika9.6 Cuft (272 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

5.8L V8 6MT (650 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5811 Cm3
Moc484.7 Kw @ 6500 Rpm
659 Hp @ 6500 Rpm
650 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy600 Lb-Ft @ 3750 Rpm
813 Nm @ 3750 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP255/45 Z18 || P285/40 Zr18
Długość188.2 In (4780 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/62.5 In (1
Rozstaw osi107.1 In (2720 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika9.6 Cuft (272 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4784 Lbs (2170 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.