Nazwa jest stara, ten samochód jest nowy i ma dużą nadzieję na stale rozwijający się rynek crossoverów. Ma być uwielbiany przez tych, którzy 20 lat temu byli nastolatkami i zakochali się w małym sportowym coupe Forda. Jednak tym razem Puma to crossover zbudowany w Europie Wschodniej po inwestycji w wysokości 1,8 miliarda dolarów, a nie kompaktowy samochód sportowy produkowany w Niemczech.
Podobnie jak stara Puma, która wprowadziła nowy język designu (design nowej krawędzi), nowa Puma rozpoczyna nową generację elektrycznych pojazdów Forda. Posiada 48-woltową architekturę i jest mild-hybrydą z bateriami umieszczonymi pod podłogą.
Nowa Ford Puma będzie miała tylko jeden silnik: 1.0-litrowy EcoBoost z trzema cylindrami i trzema wersjami mocy, zaczynając od 125 koni mechanicznych (tak samo jak oryginalna Puma) i kończąc na wersji o mocy 155 koni. Poza podstawowym modelem, wszystkie pozostałe wersje wyposażeniowe będą miały funkcję mild-hybrydy.
Mały crossover Puma o długości 4,2 m (13,7 stopy) jest w stanie pomieścić 456 litrów (16 stóp sześciennych) bagażu. Jednak nie oczekuj niczego nadzwyczajnego od dostępnej przestrzeni dla pasażerów. Pięć osób zmieści się w środku, ale nie będzie to komfortowa podróż na najdłuższą trasę w twoim życiu. Ci, którzy będą dzielić tylną kanapę, nie będą zbyt zadowoleni po dwugodzinnej jeździe.
Nowa Puma wprowadza również najnowszy system multimedialny Forda, SYNC 3. System pozwala użytkownikom trzymać telefon w punkcie ładowania bezprzewodowego, podczas gdy mogą przeglądać lub słuchać muzyki bez przerwy.
Ford zaprezentował nowego Forda Pumę – kompaktowego crossovera inspirowanego SUV-em, który łączy oszałamiający design zewnętrzny, najlepszą w swojej klasie przestronność bagażową oraz zaawansowaną technologię mild-hybrid.
Nowy Ford Puma wprowadza nowy rozdział w tożsamości projektowej Forda, z charyzmatycznymi elementami stylu, w tym charakterystycznymi lampami zamontowanymi w górnej części błotników i sportowymi, aerodynamicznymi liniami. Kompaktowe proporcje crossovera zapewniają podwyższoną wysokość przejazdu, co zwiększa pewność podczas prowadzenia i wspiera liderującą w klasie pojemność bagażnika wynoszącą 456 litrów.
Silny, responsywny silnik oraz zoptymalizowana efektywność paliwowa są dostępne dla klientów Pumy dzięki technologii Ford EcoBoost Hybrid 48-woltowej. Układ napędowy mild-hybrid bezproblemowo integruje elektryczny moment obrotowy z silnikiem benzynowym EcoBoost o pojemności 1,0 litra i trzy cylindry, osiągając moc do 155 KM.
Zaawansowane technologie wspomagania kierowcy, które oferują prostsze i mniej stresujące doświadczenie prowadzenia, obejmują:
Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, rozpoznawanie znaków prędkości i utrzymywanie pasa ruchu, co ułatwia jazdę w ruchu drogowym na autostradach i w korkach
Nowe informacje o lokalnych zagrożeniach, które mogą informować kierowcę o niebezpiecznych sytuacjach na drodze, zanim staną się one widoczne dla niego lub czujników pojazdu
Ford Puma jest również pierwszym pojazdem w swojej klasie, który oferuje technologię otwierania bagażnika bez użycia rąk oraz komfortowy fotel z masażem lędźwiowym.
„Nasi klienci powiedzieli nam, że chcą kompaktowego pojazdu o wyróżniającym się wyglądzie, który jednocześnie oferuje rozwiązania na co dzień. Efektem jest nasza nowa Ford Puma – charyzmatyczna, praktyczna i oferująca technologie od foteli z masażem po napędy mild-hybrid,” powiedział Stuart Rowley, prezydent Ford of Europe.
Nowa Puma dołącza do rosnącej gamy modeli SUV oraz crossoverów inspirowanych SUV w Europie, w tym Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge i całkowicie nowego Explorera Plug-In Hybrid. SUV-y stanowią teraz ponad jedną piątą sprzedawanych samochodów Ford w Europie, a sprzedaż wzrosła o ponad 19 procent w 2018 roku.
Ford Puma trafi do sprzedaży pod koniec 2019 roku i będzie produkowany z wyjątkową starannością i jakością w zakładzie montażowym Forda w Craiowie w Rumunii, po blisko 1,5 miliarda euro inwestycji od 2008 roku.
Intrygujący design spotyka najlepszą w klasie funkcjonalność
Stylowy, sportowy i kuszący, nowy Ford Puma optymalizuje architekturę samochodów klasy B Forda, wykorzystując zoptymalizowany rozstaw osi i szerokość, aby osiągnąć przyciągające wzrok proporcje SUV-a.
Ford Puma wyróżnia się niską, opadającą linią dachu, tworząc dramatyczny, natychmiast rozpoznawalny profil, a także przełamuje trend na crossoverowe sylwetki w kształcie klina, stosując projekt „anti-wedge” z płaską linią pasa, co zapewnia zrównoważone proporcje. Zespół projektowy Forda stworzył emocjonalnie wyraziste powierzchnie, które podkreślają charakterystyczną postawę pojazdu, a w połączeniu z zespołem inżynieryjnym, zapewnił niezrównany styl, dostępność i przestrzeń bagażową.
Zmysłowe kształty kontynuują się wzdłuż boków Pumy, z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami, podkreślającymi sportowy charakter. Ekspresywny przód charakteryzuje się skomplikowanymi, „kanu” kształtem lampami, które znajdują się wysoko na skrzydłach, podczas gdy lampy przeciwmgielne LED są umiejscowione bezpośrednio poniżej, zintegrowane z wlotami powietrznymi, które kierują przepływ powietrza wokół przednich kół, aby zredukować turbulencje i poprawić aerodynamikę. Skierowane ku natychmiast rozpoznawalnej atrapie chłodnicy, lampy nadają Fordowi Pumie odważny, aerodynamiczny design przodu oraz przyjazną twarz.
Wzmocnione proporcje Pumy są jeszcze bardziej podkreślone przez unikalny, „unoszący się” projekt słupka A. Ta nieprzerwana linia odniesienia między linią pasa a obudową czołową przenosi wizualną masę kabiny dalej do tyłu, tworząc jednocześnie potężną, ale wyrafinowaną sylwetkę.
„Od pierwszego dnia wyobrażaliśmy sobie pojazd w tej klasie, który będzie natychmiast rozpoznawalny – w rezultacie stworzyliśmy kompaktowy crossover, jakiego jeszcze nigdy nie produkowaliśmy,” powiedział George Saridakis, dyrektor ds. projektowania wnętrz i zewnętrznych Forda w Europie. „Ten oszałamiający nowy wygląd reprezentuje nowy rozdział w tożsamości projektowej Forda, podczas gdy nadrzędna koncepcja 'seksownego schronienia’ wykorzystuje genialne i eleganckie rozwiązania inżynieryjne, które – w połączeniu z wysoce ekspresyjnym wnętrzem – zaskoczą klientów i spełnią ich wyjątkowe potrzeby i pragnienia.”
Nowy crossover Puma wprowadzany jest z wyraźnymi osobowościami, w tym sportową wersją Ford Puma ST-Line i stylową Puma Titanium, odzwierciedlającą indywidualne preferencje klientów.
Puma Titanium wyróżnia się unikalnymi obręczami ze stopów o średnicy 18 cali w kolorze Pearl Grey oraz chromowanymi akcentami na grillu, progach bocznych i lampach przeciwmgielnych. Tylny dyfuzor i osłona podwozia są wykończone w metalicznym szarości, a obramowania okien w połyskującym czarnym kolorze. Wewnątrz Ford Puma Titanium oferuje skórzane koło kierownicy, aplikacje imitujące drewno na obrzeżach zegarów i desce rozdzielczej oraz charakterystyczne wstawki materiałowe w drzwiach.
Puma ST-Line inspirowana osiągami Forda oferuje standardowe obręcze o średnicy 18 cali lub opcjonalne 19 cali w matowej czerni oraz sportowe zawieszenie z specjalnie dostosowanymi sprężynami i amortyzatorami. Z przodu grill ST-Line ma matowe elementy i wysoki połysk wokół, a także wysokopółkowe otoczenie lamp przeciwmgielnych oraz opcjonalny większy, funkcjonalny spojler dachowy.
Odważne elementy dolnego skrzydła ST-Line kierują powietrze do wlotów zasłony powietrznej. Wewnątrz Puma ST-Line posiada koło kierownicy o płaskim dnie oraz charakterystyczne czerwone przeszycia – dostępne również na opcjonalnych fotelach częściowo skórzanych. Aluminiowe pedały, aluminiowa dźwignia zmiany biegów i charakterystyczny czarny sufit dodatkowo podkreślają sportowy charakter.
Paleta 10 żywych kolorów zewnętrznych obejmuje Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic oraz Metropolis White.
Zmysłowy styl Forda Pumy ukrywa bezprecedensową funkcjonalność kompaktowego crossovera, wspieraną przez innowacyjne rozwiązania magazynowe, które oferują praktyczne rozwiązania codziennych problemów z przechowywaniem. Puma oferuje najlepszą w klasie przestronność bagażową oraz tylną pojemność bagażnika wynoszącą 456 litrów. Elastyczna przestrzeń ładunkowa pomieści wygodnie pudełko o długości 112 cm, szerokości 97 cm i wysokości 43 cm po złożeniu tylnej kanapy.
Opracowana w celu spełnienia i przekroczenia wymagań klientów dotyczących praktycznej przestrzeni bagażowej, Ford MegaBox zapewnia głęboką, wszechstronną przestrzeń do przechowywania, która jest w stanie pomieścić wygodnie dwie torby golfowe w pozycji pionowej.
Rozwiązanie magazynowe oferuje pojemność 80 litrów w przestrzeni o wymiarach 763 mm szerokości, 752 mm długości i 305 mm głębokości, co pozwala na przechowywanie niestabilnych przedmiotów o wysokości do około 115 cm – takich jak rośliny doniczkowe – w pozycji pionowej. Alternatywnie, przy zamkniętej pokrywie, przestrzeń może być używana do ukrycia brudnego sprzętu sportowego lub błotnistych kaloszy. Syntetyczne wykończenie Ford MegaBoxa oraz odpływ w dnie ułatwiają czyszczenie wodą.
Dla jeszcze większej wszechstronności, podłoga bagażnika Pumy może być łatwo regulowana jedną ręką, aby dostosować ją do wymagań ładunkowych i przyjąć jedną z trzech pozycji w obszarze ładunkowym:
W najniższej pozycji maksymalna objętość przechowania jest dostępna przy zakrytej Ford MegaBox
W wysokiej pozycji obszar pod zwiększa się, aby stworzyć poziomą podłogę bagażnika, która jest na równi ze złożoną tylnią kanapą
Po usunięciu podłoga może być bezpiecznie przechowywana w pozycji pionowej wzdłuż tylnej części siedzeń drugiego rzędu, aby osiągnąć pełną pojemność 456 litrów
Regulowana podłoga bagażnika ma strukturę kompozytową inspirowaną heksagonalnymi komórkami używanymi w konstrukcji komponentów o wysokiej wytrzymałości dla samolotów odrzutowych i superaut, co zapewnia trwałość i wytrzymałość.
Ładowanie Forda Pumy jest jeszcze łatwiejsze dzięki technologii otwierania bagażnika bez użycia rąk, będącej pierwszą w segmencie. System umożliwia dostęp do przestrzeni bagażowej nawet przy pełnych rękach zakupów, dzieci czy sprzętu sportowego, za pomocą prostego ruchu nogą pod tylnym zderzakiem.
Pokrywa bagażnika Pumy zawiera również innowacyjne rozwiązanie wbudowanej półki bagażowej – rozwiązując problem, co zrobić z półką bagażową podczas załadunku, rozładunku i przenoszenia dużych przedmiotów. Pokrywa bagażnika porusza się synchronicznie z pokrywą bagażnika i eliminuje potrzebę bocznych podpór, co zapewnia swobodny dostęp do tylniej przestrzeni ładunkowej. Elastyczna pokrywa bagażnika łatwo dopasowuje się do dużych przedmiotów.
„W trakcie procesu rozwoju naszym celem było dostarczyć bezprecedensowy poziom praktyczności w kompaktowym i wydajnym pakiecie,” powiedział Norbert Steffens, główny inżynier programu Puma. „Unikalny Ford MegaBox Pumy i półka bagażowa to przykłady innowacyjnego myślenia, które pomogło nam zapewnić elastyczność bez kompromisów w stylu.”
Zaawansowana technologia napędowa
Na początku tego roku Ford ogłosił, że każdy z nowych modeli wprowadzanych od całkowicie nowego Forda Focus będzie miał opcję elektryczną. Klienci Pumy będą jednymi z pierwszych, którzy skorzystają z zaawansowanej architektury mild-hybrid Forda – dopasowanej do zwiększenia efektywności paliwowej, jednocześnie uzupełniając przyjemność prowadzenia Forda o bardziej mocne i responsywne osiągi.
Technologia EcoBoost Hybrid wzmacnia silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra Pumy przy pomocy zintegrowanego rozrusznika/generatora (BISG) napędzanego pasem o mocy 11,5 kW. Zastępując standardowy alternator, BISG umożliwia odzyskiwanie i przechowywanie energii, która zazwyczaj ulega utracie podczas hamowania i jazdy na luzie, ładując 48-woltowy akumulator litowo-jonowy chłodzony powietrzem.
BISG działa także jak silnik, płynnie integrując się z silnikiem o niskim tarciu i trzech cylindrach, wykorzystując zgromadzoną energię do wspomagania momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także zasilania wyposażenia elektrycznego pojazdu.
Dostępny w wariantach 125 KM i 155 KM, inteligentny, samoregulujący się system mild-hybrid nieustannie monitoruje sposób, w jaki pojazd jest używany, aby określić, kiedy i jak intensywnie ładować akumulator dla optymalnych korzyści, oraz kiedy wykorzystywać zgromadzoną energię z akumulatora, stosując jedną z dwóch strategii:
Zastąpienie momentu, które wdraża funkcjonalność silnika elektrycznego BISG, aby zapewnić do 50 Nm momentu obrotowego – co zmniejsza obciążenie silnika benzynowego w celu poprawy efektywności paliwowej o do 9 procent, na podstawie analizy WLTP. Zastąpienie momentu przyczynia się do emisji CO2 wynoszącej od 124 g/km oraz efektywności paliwowej wynoszącej od 5,4 l/100 km dla wariantu 125 KM, a także emisji CO2 wynoszącej od 127 g/km oraz efektywności paliwowej wynoszącej od 5,6 l/100 km dla wariantu 155 KM.
Zwiększenie momentu, które wdraża funkcjonalność silnika elektrycznego BISG w celu zwiększenia całkowitego momentu dostępnego z układu napędowego o do 20 Nm powyżej poziomu dostępnego tylko z silnika benzynowego przy pełnym obciążeniu – oraz dostarcza do 50 procent więcej momentu przy niższych obrotach – w celu zoptymalizowania wydajności.
Elektryczne wspomaganie momentu pomaga dostarczyć bardziej dynamiczne, responsywne osiągi, z dostępnością do 50 procent więcej momentu przy niższych obrotach silnika, co zapewnia bardziej elastyczne i połączone doświadczenie jazdy. BISG umożliwił również inżynierom Forda obniżenie współczynnika sprężania silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra oraz dodanie większej turbosprężarki dla większej mocy, poprzez zminimalizowanie turbodziury przy pomocy zwiększenia momentu, co również przyspiesza obrót silnika, zapewniając lepszą reakcję turbosprężarki.
Zdolny do ponownego uruchomienia silnika w około 300 milisekund – mniej więcej tak samo jak mrugnięcie okiem – BISG umożliwia także działanie technologii Auto Start-Stop w Pumie EcoBoost Hybrid w szerszym zakresie scenariuszy, co przyczynia się do jeszcze większych oszczędności paliwowych, w tym podczas hamowania do zatrzymania poniżej 15 km/h (10 mph) oraz nawet, gdy pojazd jest na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła.
„Nasz silnik EcoBoost o pojemności 1,0 litra już udowodnił, że efektywność paliwowa i osiągi mogą iść w parze. Nasza technologia EcoBoost Hybrid podnosi to na wyższy poziom,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Fordzie w Europie. „Wierzymy, że klienci pokochają płynne i pilne dostarczanie mocy naszych układów napędowych EcoBoost Hybrid tak samo, jak będą cieszyć się rzadszymi wizytami na stacji benzynowej.”
Ponadto klienci mogą wybierać z zaawansowanej gamy silników benzynowych Ford EcoBoost oraz silników diesla Ford EcoBlue, które są wspierane przez standardową funkcję Auto Start-Stop, co dodatkowo obniża koszty eksploatacji, oraz płynnie działającą sześciobiegową skrzynię manualną.
Silnik Forda Pumy o pojemności 1,0 litra EcoBoost w wersji 125 KM wygeneruje emisję CO2 w wysokości 131 g/km oraz efektywność paliwową 5,8 l/100 km. Opcja silnika diesla oraz automatyczna skrzynia biegów o siedmiu biegach dołączą do oferty po premierze.
Układy napędowe Forda Pumy o pojemności 1,0 litra EcoBoost i EcoBoost Hybrid są również wyposażone w system dezaktywacji cylindrów, który jest pierwszym w branży dla silnika trzyliniowego, automatycznie wyłączając jeden z cylindrów silnika, gdy nie jest potrzebna pełna moc, na przykład podczas jazdy na luzie lub w ruchu. System może odłączyć lub ponownie załączyć jeden cylinder w 14 milisekund.
Puma dodatkowo optymalizuje architekturę samochodów klasy B Forda, która również oferuje najlepsze w klasie osiągi jezdne dla Forda Fiesty. Nowe, sztywniejsze tylne zawieszenie, większe amortyzatory, sztywniejsze osłony zawieszenia i zoptymalizowane górne mocowania zawieszenia zmniejszają tarcie i zwiększają sztywność w całym podwoziu, co wspiera najlepsze w klasie osiągi jezdne.
Technologia wzmacniająca pewność siebie
Puma wykorzystuje 12 czujników ultradźwiękowych, trzy radary i dwie kamery umieszczone wokół pojazdu, aby dostarczyć zestaw technologii Ford Co-Pilot360, które poprawiają bezpieczeństwo, jazdę i parkowanie, a także mają na celu uczynić doświadczenie prowadzenia bardziej komfortowym, mniej wymagającym i bezpiecznym.
Dzięki siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, rozpoznawanie znaków prędkości i utrzymywanie pasa ruchu pomagają pojazdowi utrzymać komfortową odległość od innych pojazdów. System ten pomaga również zmniejszyć stres podczas długich podróży, utrzymując pojazd w środku swojego pasa, a także może dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących limitów, monitorując znaki prędkości na drodze i na górkach. To także dodatkowo korzysta z informacji z wbudowanego systemu nawigacji.
Funkcja Stop & Go umożliwia systemowi adaptacyjnego tempomatu zatrzymywanie pojazdu w korku, wykorzystując do 50 procent całkowitej siły hamowania, i automatycznie rusza, gdy czas postoju wynosi mniej niż 3 sekundy. W przypadku postojów dłuższych niż 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk na kole kierownicy lub delikatnie dodać gazu, aby ruszyć.
Nowa funkcjonalność informacji o lokalnych zagrożeniach – aktywowana przez modem FordPass Connect – może informować kierowców o niebezpiecznej sytuacji na drodze, nawet jeśli incydent nie jest widoczny z powodu zakrętu drogi czy innych pojazdów.
Powiadomienia o zagrożeniach, takich jak roboty drogowe, rozbite pojazdy, zwierzęta, piesi i obiekty na jezdni oraz nawet niebezpieczne warunki drogowe, są przesyłane do pojazdu bezpośrednio przez internet, dając kierowcom wcześniejsze ostrzeżenie o rozwijających się sytuacjach, które wykraczają poza ich pole widzenia.
Po raz pierwszy w samochodzie segmentu B, kamera tylna o szerokim kącie rejestruje widok 180 stopni, który może być wyświetlany na ekranie dotykowym wewnątrz pojazdu – co ułatwia dostrzeganie przechodniów, rowerzystów i innych pojazdów podczas wycofywania z miejsc parkingowych lub podjazdów.
Dodatkowo, system informacji o martwym polu Forda (BLIS) z alertem o ruchu poprzecznym może ostrzegać podczas cofania o pojazdach, które mogą wkrótce przejechać za nimi. System może zastosować hamulce, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowcy nie zareagują na ostrzeżenia.
Fordowy system Active Park Assist z parkowaniem prostopadłym pomaga kierowcom znaleźć odpowiednie miejsca i parkować bez użycia rąk, zarówno przodem do tyłu, jak i obok innych samochodów. Technologia automatycznego światła drogowego może automatycznie przyciemniać reflektory Pumy, aby zapobiec oślepianiu nadjeżdżających kierowców.
Dalsze ulepszenia systemu utrzymywania pasa ruchu Forda, funkcjonalność wykrywania krawędzi drogi, może rozpoznać, kiedy utwardzona droga przechodzi w nieprzejezdną powierzchnię, taką jak miękki brzeg, żwirowy pas awaryjny lub trawnik. System może zastosować moment obrotowy do koła kierownicy, aby zapobiec zjeżdżaniu pojazdu z jezdni.
Technologie Forda Pumy pomagają również kierowcom poruszać się w zatłoczonych miejskich środowiskach. Funkcja pre-kolizyjna z wykrywaniem pieszych może wykryć osoby, które znajdują się na drodze lub w jej pobliżu, lub które mogą przejść na tor jazdy pojazdu. System ten ma na celu zmniejszenie ciężkości niektórych kolizji czołowych z udziałem pojazdów i pieszych lub pomóc kierowcom uniknąć niektórych zderzeń całkowicie. Puma posiada ulepszoną wersję technologii z szerszym kątem widzenia kamery, co lepiej śledzi ruchy pieszych.
W przypadku wystąpienia wypadku, technologia hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć wpływ potencjalnej drugiej kolizji, automatycznie stosując umiarkowany nacisk na hamulec, gdy zarejestrowane zostanie zdarzenie kolizyjne; zwolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia pasażerów oraz dalsze uszkodzenia pojazdu.
Dodatkowe technologie mające na celu pomoc kierowcom Pumy w unikaniu wypadków obejmują:
Evasive Steering Assist, zaprojektowany do działania przy prędkościach miejskich i autostradowych, który używa radaru i kamery do wykrywania wolniej poruszających się i stojących pojazdów przed nimi oraz zapewnia wsparcie w kierowaniu, aby umożliwić kierowcom ominięcie pojazdu, jeśli zbliża się kolizja.
Alert o złym kierunku wykorzystuje kamerę zamontowaną na przedniej szybie i informacje z systemu nawigacji pojazdu, aby dostarczyć kierowcom dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia, gdy przejeżdżają przez dwa znaki „Wjazd zabroniony” na zjeździe na autostradę.
„Puma oferuje bezprecedensowy zestaw technologii dla swojego segmentu,” powiedział Steffens. „Funkcje od bezprzewodowego ładowania po Stop & Go zostały zaprojektowane tak, aby bezproblemowo wpisać się w życie właścicieli, czyniąc jazdę Pumą intuicyjnym i bezwysiłkowym doświadczeniem.”
Innowacyjny i zachęcający
Innowacyjne i eleganckie wnętrze Forda Pumy zostało zaprojektowane tak, aby pomóc właścicielom w radzeniu sobie z presjami codziennego życia i oferować schronienie.
Fotele przednie z masażem lędźwiowym są pierwszymi w swoim segmencie, które ożywiają zmęczone mięśnie i przyczyniają się do bardziej relaksujących podróży. System masażu z trzema balonami ma trzy ustawienia intensywności i regulowane kierunki rolki.
Fotele przednie mają smukły, wykrojony design, który maksymalizuje przestrzeń na kolana pasażerów w drugim rzędzie, podczas gdy kształt kanapy w drugim rzędzie został zaprojektowany w celu ułatwienia wsiadania i wysiadania. Fotel kierowcy jest również regulowany pod względem wysokości.
Fotele przednie i tylne dostępne są z demontowalnymi, nadającymi się do prania pokrowcami, w zależności od wariantu Pumy, co ułatwia utrzymanie wnętrza w idealnym stanie. Klienci mogą nawet spersonalizować wnętrze różnymi kolorami i wzorami, dzięki wbudowanym zamkom, które umożliwiają łatwe ściąganie pokrowców jedną ręką.
Dodatkowo, otwierany panoramiczny dach o pełnej długości, składający się z dwóch prawie pełnowymiarowych szyb wzmocnionego, przyciemnionego szkła, tworzy jeszcze bardziej przestronną i przewiewną atmosferę dla pasażerów z przodu i z tyłu.
Aby pomóc kierowcom w zarządzaniu pracą i życiem towarzyskim, innowacyjne funkcje obejmują bezprzewodową ładowarkę do łatwego ładowania smartfonów w ruchu. Eliminuje to konieczność zajmowania jednego z dwóch gniazd USB w Fordzie Pumie kablem ładującym; ładowarka znajduje się tuż pod panelem instrumentów i automatycznie inicjuje ładowanie po wykryciu kompatybilnych urządzeń.
Urządzenia mogą pozostać połączone przez Bluetooth z systemem komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 podczas korzystania z ładowania bezprzewodowego, co pozwala kierowcom Pumy kontrolować audio, nawigację i podłączone smartfony za pomocą prostych poleceń głosowych. System obsługuje kompatybilność Apple CarPlay i Android Auto™ bez dodatkowych kosztów oraz jest wspierany przez 8-calowy centralny ekran dotykowy, który można obsługiwać za pomocą gestów przesuwania i powiększania.
Technologia modemu FordPass Connect przekształca Pumę w mobilny hotspot WiFi z łącznością dla do 10 urządzeń. System umożliwia korzystanie z różnych wygodnych funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, w tym lokalizację pojazdu; stan pojazdu, który sprawdza poziom paliwa, stan alarmu, żywotność oleju i inne; zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi; oraz zdalne uruchamianie w modelach wyposażonych w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.
Dostępny system dźwiękowy B&O został dynamicznie dostrojony, aby zapewnić premium doświadczenie audio niezależnie od warunków jazdy.
System 10-głośnikowy obejmuje subwoofer o wymiarach 150 mm na 200 mm, zintegrowany z bagażnikiem bez kompromisów co do przestrzeni bagażowej, dostarczając gładki ton basowy. Pozycje głośników zostały zoptymalizowane w celu wytworzenia szerszej sceny dźwiękowej na poziomie siedzeń, zapewniając otaczające doświadczenie słuchowe dla wszystkich pasażerów. System jest zasilany przez 575-watowy wzmacniacz cyfrowy przetwarzania sygnału, który kontroluje equalizację i miksowanie audio, w tym wybieralne efekty surround.
Ponadto, w pełni konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala pozwala kierowcom na personalizację i priorytetyzację wyświetlania informacji, w tym technologii wspomagania kierowcy oraz powiadomień z systemu nawigacji. Zestaw wskaźników wykorzystuje technologię swobodnej formy, która pozwala na krzywe krawędzie górne, co wpływa na spójną estetykę wnętrza. Panel swobodnej formy zawiera obwody wbudowane wewnątrz wyświetlacza, co pozwala projektantom formować go w kształty wykraczające poza tradycyjny prostokątny design.
Dodatkowo, cyfrowy zestaw wskaźników o „prawdziwych kolorach” 24-bitowych generuje szczegółowe, wysokiej rozdzielczości, bardziej intuicyjne obrazy i ikony wyświetlane w pełnej palecie kolorów, co czyni je jaśniejszymi, mniej męczącymi dla oczu i łatwiejszymi do odczytania.