Trzecia generacja międzynarodowej wersji Forda Rangera zadebiutowała w 2011 roku w Australii. Została zaprojektowana przez Forda Australii i była również sprzedawana w Europie.
Nowy Ranger z 2011 roku, znany wewnętrznie jako wersja T6, miał całkowicie nową konstrukcję podwozia. Przeznaczony do sprzedaży na pięciu kontynentach i w ponad 180 rynkach, Ford Ranger oferował kompletną gamę kompaktowych samochodów dostawczych – z trzema różnymi stylami kabin, napędem 4×2 i 4×4, dwoma wysokościami zawieszenia oraz do pięciu poziomami wykończenia, w zależności od rynku.
Nowy wygląd skupiał się na pojazdach typu leisure sport-utility truck. Był to ten sam wytrzymały samochód terenowy, ale linie nadwozia były bliższe SUV-om. W projekcie uwzględniono również czynniki aerodynamiczne, co sprawiło, że kształty stały się bardziej opływowe. Duże reflektory były zlicowane z przednim zderzakiem. Aby podkreślić szerokość pojazdu, krata miała poziome linie, a zderzak był wyższy niż wcześniej.
Wersja najwyższa to Double Cab, zaprojektowana z myślą o pięciu pasażerach. Pod tylnią kanapą znajdowało się małe schowek, a w konsoli środkowej było wystarczająco dużo miejsca na laptopa. Wyposażenie wnętrza mogło by być porównywane do SUV-a. Na liście opcji znajdowały się skórzane i podgrzewane fotele, a także system multimedialny z ekranem dotykowym i łącznością Bluetooth.
Dostępne były trzy silniki, w tym 2,2-litrowy czterocylindrowy oraz 3,2-litrowy pięciocylindrowy. Dla niektórych rynków wprowadzono również nowy, 2,5-litrowy silnik benzynowy Duratec, który, jak twierdzi Ford, ma mieć więcej mocy niż jego główni konkurenci i jest przystosowany do paliw alternatywnych. Ranger oferował napęd w konfiguracji 4×4 lub 4×2, z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub 6-biegową automatyczną.
Ford Ranger
Nowy Ford Ranger – najnowszy model w fali globalnych pojazdów – zadebiutował na całym świecie podczas 2010 Australian International Motor Show. Całkowicie nowy Ranger ma potężną obecność i obiecuje dostarczyć właścicielom pickupów więcej możliwości i zmienione doświadczenie posiadania auta.
Od imponujących wzrostów mocy i bezpieczeństwa po wyjątkową zdolność holowania, nowej generacji Ford Ranger wyłania się jako jednoznaczny lider segmentu. Nie tylko opiera się na wspaniałej dziedzictwie modelu Ranger, ale również oferuje właścicielom przestronne, wygodne wnętrze pełne funkcji oraz wyrafinowane doświadczenie jazdy, które można by oczekiwać tylko w samochodzie.
Wśród najbardziej zaawansowanych technologicznie w swoim segmencie, Ford Ranger jest imponującym efektem nowej, globalnej platformy kompaktowych pickupów od Forda – ostatniego, który powstał w ramach inicjatywy One Ford – oraz Mazdy. Zastępuje dwie platformy poprzedniej generacji kompaktowych samochodów, które są obecnie w produkcji, prezentując nową twarz Built Ford Tough klientom na całym świecie.
Oparty na innowacjach, może poszczycić się listą technologii i funkcji, które prowadzą ten segment – w tym nowym systemem kamery tylnej, asystentem parkowania tyłem, kontrolą stabilności przyczepy i adaptacyjną kontrolą ładunku. Ford planuje ujawniać jeszcze więcej nowych technologii w modelu Ranger w nadchodzących miesiącach.
Przeznaczony do sprzedaży na pięciu kontynentach i w ponad 180 rynkach, Ford Ranger będzie oferowany jako pełna rodzina kompaktowych pickupów – z trzema różnymi stylami nadwozia, napędem 4×2 i 4×4, dwoma wysokościami zawieszenia oraz do pięciu serii, w zależności od rynku.
„Znamy się na samochodach dostawczych, więc wykorzystaliśmy nasze najlepsze doświadczenie z całego świata, aby stworzyć całkowicie nowego Forda Rangera,” powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent grupy ds. globalnego rozwoju produktów.
„Skupienie naszych światowych zasobów na jednej nowej platformie kompaktowego pickup’a oznaczało, że mogliśmy dostarczyć istotne ulepszenia, technologie i funkcje, które docenią właściciele, a także imponującą efektywność paliwową, która sama w sobie będzie powodem do zakupu.”
Całkowicie nowy Ranger odzwierciedla zrozumienie Forda potrzeb nabywców kompaktowych pickupów na całym świecie i ich ewoluujących oczekiwań.
„Kompaktowe pickupy mają ogromne znaczenie dla klientów w wielu regionach świata,” powiedział Jim Farley, wiceprezydent grupy ds. marketingu, sprzedaży i serwisu. „Dla wielu to jedyny pojazd w gospodarstwie domowym, w którym ciężko pracują inni. Ci ludzie potrzebują samochodu, który poradzi sobie z zadaniem – a będą zaskoczeni, jak inteligentne technologie Forda Rangera ułatwiają pracę. Coraz częściej również szukają cech, technologii, przestronności i wyrafinowania, które można by oczekiwać w samochodzie, a Ranger jest innowacyjny również w tym zakresie.”
Nowy model oparty na solidnej tradycji
Przez niemal 20 lat, Ford Ranger był jednym z najpopularniejszych pickupów Forda na całym świecie. Oferował milionom nabywców możliwości Ford Tough – transportując ciężkie ładunki, ciągnąc przyczepy i znosząc trudne warunki na najcięższych drogach. Całkowicie nowy Ford Ranger ma teraz jeszcze więcej możliwości, ale został przekształcony w napiętą, zgrabną i muskularną współczesną formę, która emanuje siłą i wytrzymałością.
Z nową ramą podwozia, z przodu i z tyłu oraz z systemem kierowniczym, Ranger zapewnia większą ładowność i doskonałe możliwości holowania. Napędzany jest trzema nowymi, efektywnymi jednostkami napędowymi, w tym dwoma nowoczesnymi silnikami Diesla Ford Duratorq TDCi oraz nowymi, oszczędnymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów. Dodając więcej technologii podwozia i bezpieczeństwa, historia liderowania Forda Ranger w segmencie pickupów staje się tak wyrazista, jak jego potężna, zdecydowana postawa.
Ranger ma elastyczność, aby poradzić sobie z każdym zadaniem w domu lub w pracy.
Jego transformacja jest być może najbardziej widoczna w całkowicie nowym wnętrzu, które przynosi nowe poziomy przestronności do doświadczenia posiadania kompaktowego pickup’a. Całkowicie nowy Ford Ranger oferuje komfortową i cichą jazdę, a także poziom funkcji i technologii, które czynią go niezrównanym.
Flagowym modelem nowej linii jest Ford Ranger XLT Double Cab zaprezentowany w Sydney w lśniącym odcieniu Aurora Blue, prezentujący nowy, mocny silnik Diesla Ford Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra, mocy 110 kW (150 PS) i imponującym momencie obrotowym wynoszącym 375 Nm.
„Ten nowy Ford Ranger, który dziś ujawniamy światu, stanowi przekonywujący dowód na to, co możemy osiągnąć, korzystając z potencjału One Ford,” powiedział Gary Boes, dyrektor linii pojazdów dla nowej platformy kompaktowego pickup’a Forda.
„Nowy Ranger odpowiada na to, czego właściciele pickupów na całym świecie oczekują od pojazdu i został zaprojektowany oraz opracowany przez zespół z nieporównywalnym doświadczeniem w dziedzinie samochodów dostawczych. Jest testowany w najbardziej wymagających warunkach w najtrudniejszych środowiskach testowych na pięciu kontynentach, aby udowodnić swoje światowej klasy osiągi. Ford Ranger szanuje właścicieli samochodów dostawczych i codziennie zyskuje ich szacunek,” dodał Boes.
Stylizacja 'Twardy jak stal XXI wieku’ wewnątrz i na zewnątrz
Całkowicie nowy Ford Ranger tworzy odważną i zdecydowaną obecność, z nowoczesnym, świeżym designem zewnętrznym, który emanuje znaną osobowością Built Ford Tough. Projektanci nazywają ten wygląd 'Twardym jak stal XXI wieku’.
Napięta, muskularna sylwetka i odważna, pewna postawa natychmiast sygnalizują siłę i możliwości ultra-nowoczesnego pickup’a. Jednak komunikuje również przekształcony, bardziej wyrafinowany styl, który przyciąga nową generację właścicieli samochodów dostawczych.
„W wielu regionach świata rola Forda Rangera się zmieniła,” powiedział Craig Metros, główny projektant. „Wciąż musi być pojazdem roboczym z trwałym wnętrzem i zdolnością do przewożenia ciężkich ładunków, ale pełni również podwójną rolę, w której wyrafinowanie, komfort i bardziej przyjazne dla konsumentów cechy są na czołowej liście dla wielu nabywców.”
Metros powiedział, że szerokie badania wśród klientów pickupów na całym świecie ujawniły zaskakujące podobieństwa w gustach i oczekiwaniach projektowych.
Mimo że potrzeby i oczekiwania mogą się różnić w 180 rynkach, na których będzie sprzedawany, nowy projekt Ranger Tough Truck rezonuje na całym świecie.
„Dobrze zaprojektowany produkt jest trwały i przekracza granice rynków,” powiedział Metros. „Fajne sztuczki nie przemawiają do tej grupy. To solidny samochód, który wykonuje zadania, co jest najważniejsze.”
Według Metrosa, Ford Ranger wygląda na bardzo mocny, ale nie w bardziej wysmukłej stylistyce większych amerykańskich pickupów Ford F-Series. Współczesny design będzie równie odpowiedni na miejskich ulicach przed modnymi restauracjami w Kolonii czy Melbourne, jak w buszu czy na terenie luksusowej budowy.
Odzwierciedlając różnorodne zastosowania kompaktowych pickupów na całym świecie, całkowicie nowa gama produktów Forda Rangera oferuje wszystko, od podstawowych modeli roboczych z wnętrzem do mycia, po modele wysokiej serii, takie jak Ford Ranger Limited i Ranger Wildtrak, które jeszcze nie zostały ujawnione.
Najlepsze elementy języka projektowego Forda zastosowano również we wnętrzu. Czerpiąc inspirację z ergonomicznie zaprojektowanych narzędzi elektrycznych, takich jak DEWALT®1, i umieszczając instrumenty w ochronnej powłoce, jak w zegarkach G-Shock®2, projektanci byli zainspirowani, aby połączyć formę i funkcję, zapewniając jednocześnie, że instrumenty są wyraźnie widoczne dla kierowcy.
Wewnątrz panele wykończeniowe zaprojektowano w celu łatwej wymiany. Jedna podstawowa deska rozdzielcza jest montowana poza linią i po prostu instalowana w pojeździe. Mimo że style wykończenia różnią się, wszystkie elementy zostały zaprojektowane do łatwej wymiany.
„Przyjrzyj się dokładnie, a zobaczysz, że niezależnie od modelu nie odbiegliśmy od podstawowego układu i designu,” wyjaśnił Metros. „Wszystkie kształty i panele zewnętrzne i wewnętrzne są identyczne.”
Małe detale zyskały szczególną uwagę, aby zapewnić jakość i rzemiosło w każdym modelu. Od struktury paneli wewnętrznych po tonalne wybory kolorów, wykonanie emanuje uczuciem premium w całym wnętrzu.
Na desce rozdzielczej zastosowano projekty, które łatwo akceptują modułowe części – takie jak radia i kontrolki ogrzewania i wentylacji – aby zapewnić jakość wykonania, eliminując wszelkie nieestetyczne luki.
Według Debbie Pascoe, menedżera ds. kolorów i wykończeń w Fordzie, materiały używane wewnątrz muszą być szczególnie trwałe. Fotele muszą być wygodne, ale także odporne na użytkowanie komercyjne.
„Typowy kierowca pickup’a potrzebuje przestrzeni i zaprojektowaliśmy wnętrze, które jest wygodne, łatwe do wsiadania i wysiadania, z kontrolkami, które są większe, aby pomieścić rękawice robocze, na przykład. Projektując wnętrze pickup’a, trzeba wziąć pod uwagę szczególne czynniki, aby zapewnić, że kabina będzie tak trwała jak reszta pojazdu. Ale twardość nie musi oznaczać szorstkości,” powiedziała.
Materiały wnętrza podlegają stałemu zużyciu i muszą wytrzymać surowe warunki, z jakimi nie spotyka się w samochodzie osobowym. Materiały siedzeń muszą wytrzymać uderzenia narzędzi, które są wrzucane do wnętrza lub zapominane w tylnej kieszeni. Panele drzwi nie mogą być łatwo porysowane ani zarysowane przez brudne buty. A klienci pickupów coraz częściej chcą wnętrza, które jest stylowe i komfortowe do użytku osobistego.
„Nie zapomnieliśmy, że wiele z tych pojazdów jest używanych nie tylko do pracy, ale także jako podstawowy środek transportu w wielu rejonach świata,” powiedziała Pascoe.
Trzech pasażerów może łatwo zmieścić się w drugim rzędzie nowego Forda Rangera Double Cab. Oferuje on wystarczająco dużo miejsca na kolana i lepsze miejsce na stopy między słupkiem B a siedzeniem. Oznacza to, że wsiadanie do nowego Rangera nigdy nie było łatwiejsze dla pasażerów tylnej kanapy.
Wewnątrz kabiny zapewniono wystarczająco dużo miejsca do przechowywania z maksymalnie 20 miejscami. Kieszenie Double Cab w czterech drzwiach mogą pomieścić butelki wodne, a w wybranych modelach głęboki środkowy schowek utrzymuje napoje w chłodzie. Schowek jest na tyle duży, aby pomieścić laptopa. Miejsca na telefony komórkowe i inne małe przedmioty można znaleźć w konsoli.
Pod tylnymi siedzeniami znajduje się ukryta przestrzeń do przechowywania elektroniki i małych pakunków, podczas gdy w wybranych modelach Forda Rangera Double Cab, podłokietnik w centralnym oparciu tylnej kanapy zawiera dwa uchwyty na kubki.
Aby pomóc zmniejszyć koszty posiadania Rangera, szczególnie przy dystrybutorze paliw, wiele z funkcji projektowych zostało zoptymalizowanych, aby poprawić efektywność paliwową. Korzystając z tej samej nowoczesnej technologii symulacji co zespoły Formuły 1, aerodynamicy przeprowadzili ponad 1000 pełnych symulacji aerodynamicznych pojazdu, aby doskonalić kształt pojazdu.
Dzięki tej technologii inżynierowie udowodnili, że dzięki twardej linii na górze błotnika przepływ powietrza był dzielony, a opór był zmniejszany. Tylne światła umieszczono bardziej pionowo, zoptymalizowano słupki A i dodano mały spoiler na górze pokrywy bagażnika. Przedni zderzak ma znaczący wpływ na kontrolowanie przepływu powietrza pod pojazdem, co prowadzi do znacznego zmniejszenia współczynnika oporu.
„Zmniejszenie oporu wiatru to tylko początek. Małe, stopniowe zyski w efektywności paliwowej szybko się sumują i pomagają osiągnąć cele dotyczące efektywności paliwowej,” powiedział Metros.
Więcej mocy pod maską – trzy nowe silniki
O zgrabnej i napiętej strukturze, siła leży pod maską. Nowe jednostki napędowe Rangera zostały zaprojektowane, aby zapewnić klientom nieograniczone połączenie mocy i momentu obrotowego.
Ford Ranger wprowadza na rynek trzy nowe silniki do swojej globalnej oferty kompaktowych pickupów:
Nowy silnik Diesla Ford Duratorq TDCi I4 o pojemności 2,2 litra z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 375 Nm i mocą wynoszącą 110 kW (150 PS).
Wysoce responsywny i efektywny nowy silnik Diesla Ford Duratorq TDCi I5 o pojemności 3,2 litra z mocą 470 Nm i mocą wynoszącą 147 kW (200 PS).
Silnik benzynowy Ford Duratec I4 o pojemności 2,5 litra, o mocy 122 kW (166 PS). Może być skonfigurowany do pracy na paliwie E100 lub modyfikowany do pracy na CNG lub LPG.
„Ta całkowicie nowa rodzina silników pokazuje nasze zaangażowanie w to, aby Ford Ranger był najlepszym wyborem dla dzisiejszego klienta pickupów,” powiedział John Tatge, główny inżynier programu Ranger. „Wprowadzamy najlepszą technologię silnikową z gamy jednostek napędowych Forda, aby uczynić Rangera jasnym wyborem, jeśli chodzi o możliwości i oszczędność paliwa, szczególnie z naszymi światowej klasy silnikami Diesla Duratorq. Ich moment obrotowy sprawia, że Ford Ranger jest idealnym samochodem do posiadania.”
Opracowane w Australii i testowane oraz zatwierdzane na całym świecie, jednostki napędowe Rangera są zaprojektowane do pracy na różnych lokalnych paliwach o różnych wartościach oktanowych.
Wybrane jednostki napędowe Forda Rangera korzystają z zalet niższych obrotów silnika i zmniejszonego zużycia, z sześciobiegowymi automatycznymi i manualnymi skrzyniami biegów dostępnymi w wybranych modelach. Zwiększona efektywność paliwowa, w połączeniu z innymi ulepszeniami ułatwiającymi konserwację i serwis, pomagają obniżyć roczne koszty posiadania.
„Całkowicie nowy Ford Ranger to pickup stworzony dla kierowcy,” powiedział Rob Sharples, lider zespołu programu napędowego. „Jest przyjemny w prowadzeniu, a wszystkie jego interakcje kierowcy i kontrolki pojazdu działają w harmonii.”
Skrzynie biegów i finalne przełożenia zostały starannie dopasowane, aby zapewnić wyjątkowe przyspieszenie, doskonałą efektywność paliwową i cichą jazdę.
Nowa sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Ford 6R80 została szczegółowo dopasowana, aby zapewnić płynne, szybkie zmiany biegów prawie niewyczuwalne dla kierowcy, wzmacniając komfort jazdy nowego Rangera. W trybie normalnym kalibracja koncentruje się na komforcie i oszczędności paliwa. Dla sportowej jazdy, szybkie pociągnięcie dźwigni przenosi skrzynię biegów w tryb sportowy. Zapewnia to późniejsze punkty zmiany biegów, a kierowca może ręcznie wybierać biegi poprzez ruch do przodu (zmiana na niższy bieg) lub do tyłu (zmiana na wyższy bieg).
Obejmuje również inną inteligentną technologię Forda – Logikę Kontroli Nachylenia. Automatycznie zmienia bieg na niższy na zjeździe, gdy wykryte jest wystarczające ciśnienie hamulca, co zwiększa zdolności holownicze i transportowe całkowicie nowego Forda Rangera.
Automatyczna skrzynia biegów 6R80 została zaprojektowana zarówno dla wersji 4×2, jak i 4×4. Jest lekka i zawiera wzmocnione elementy wewnętrzne, które zostały zaprojektowane i przetestowane zgodnie z globalnymi standardami pojazdów komercyjnych Forda.
Ranger może być również wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów Ford MT82 z krótkim, samochodowym dźwignią, która jest ergonomicznie umiejscowiona dla kierowcy i zapewnia precyzyjną zmianę biegów idealnie dopasowaną do dużego momentu obrotowego nowych silników Diesla. Wskaźnik zmiany biegu na desce rozdzielczej pomaga kierowcom w doborze najlepszego biegu dla efektywności paliwowej.
Silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra jest standardowo oferowany z sprawdzoną pięciobiegową manualną skrzynią biegów Ford MT75.
Nowe modele Forda Rangera z napędem na cztery koła są wyposażone w sprawdzony elektronicznie sterowany układ przeniesienia napędu, który pozwala kierowcom na przełączanie z 4×2 na 4×4 w dowolnym momencie za pomocą elektronicznego przełącznika dogodnie umiejscowionego na konsoli. Jeśli potrzebny jest dodatkowy moment obrotowy lub dodatkowe hamowanie zjazdowe, można również włączyć niskie przełożenie.
Wybrane modele Rangera z napędem na cztery koła mogą być również wyposażone w elektronicznie blokowany dyferencjał lub dyferencjał o ograniczonym poślizgu w szerokiej gamie przełożeń finalnych.
Chociaż certyfikacja efektywności paliwowej odbędzie się bliżej daty rozpoczęcia produkcji, Ford przewiduje, że nowa gama jednostek napędowych Forda Rangera przyczyni się do znacznych oszczędności na dystrybutorze paliw.
Nowe poziomy jakości jazdy i kontroli podwozia
Taki sam poziom szczegółów, który wyróżnia Rangera w tłumie, będzie go oddzielać od konkurencji dzięki całkowicie nowemu podwoziu, które zapewnia jeszcze większe możliwości, a także komfort przypominający jazdę osobową, zmniejszony wysiłek kierownicy, precyzyjniejsze prowadzenie i lepszą stabilność na drodze.
Wydajność w terenie została poprawiona dzięki sztywniejszej ramie, prześwicie wynoszącym do 232 milimetrów oraz komponentom napędu, które zostały strategicznie zamontowane powyżej poprzeczki ramy i z dala od niebezpieczeństw.
Mimo wydłużenia rozstawu osi do 3220 milimetrów – oraz szerszego rozstawu dla modelu 4×4 wynoszącego 1560 milimetrów i modelu 4×2 wynoszącego 1590 milimetrów z przodu i z tyłu – promień skrętu nowego Rangera sprawia, że jest łatwy w manewrowaniu w parkingu i na wąskich ulicach. Jego układ kierowniczy z zębatką i listwą został dokładnie zaprojektowany, aby zapewnić solidne osiągi, jednocześnie oferując bardziej precyzyjne kierowanie.
Z przodu całe zawieszenie jest całkowicie nowe. Nowe zawieszenie sprężynowo-tłocznikowe pozwala na lepsze dostosowanie górnych i dolnych wahaczy. Ustawienie zawieszenia, mimo że podobne dla modeli z napędem na dwa i cztery koła, ma unikalne możliwości i zostało dostosowane z odpowiednimi ustawieniami tłumików i wartościami sprężyn w wszystkich modelach, aby zrekompensować wagę, środek ciężkości, moment obrotowy silnika i rozkład napędu.
Z tyłu całkowicie nowy system zawieszenia zapewnia gładką, pewną i komfortową jazdę z tylnym zawieszeniem na resorach, które zostało starannie dostosowane do różnych warunków drogowych, jednocześnie zapewniając wyjątkową nośność.
Tylne zawieszenie zapewnia również Fordowi Rangerowi stabilną jazdę przy dużych prędkościach na drogach gruntowych, co jest powszechne w Ameryce Południowej, z mniejszym przechyłem i mniejszym 'ślizganiem’ pojazdu po nierównych lub wyboistych nawierzchniach.
Biorąc pod uwagę klientów w obszarach świata, gdzie monsunowe deszcze powodują częste powodzie, kluczowe komponenty elektryczne i wloty powietrza Rangera zostały strategicznie umieszczone wysoko w komorze silnikowej. Przyczynia się to do imponującej zdolności do pokonywania wody.
Oferując największe hamulce w swojej klasie, siła hamowania Rangera jest doskonała.
Wszystkie modele Forda Rangera są wyposażone w większe przednie tarcze hamulcowe o wymiarach 302 na 32 milimetry i podwójne tłoczki. Zacisk hamulcowy zawiera parę tłoków fenolowych, które zmniejszają wagę i poprawiają wydajność termiczną.
Pojazdy z napędem na dwa koła używają tylnego bębna o wymiarach 270 na 55 milimetrów, podczas gdy pojazdy Hi-Rider i 4×4 używają tylnego bębna o wymiarach 295 na 55 milimetrów.
System hamulcowy był poddawany ekstremalnym warunkom środowiskowym i wymaganiom kierowców – w temperaturach minus 30 stopni Celsjusza w Szwecji, w intensywnym cieple Doliny Śmierci w Kalifornii, w miejskich korkach, na niemieckiej autostradzie oraz na nieprzyjaznych drogach Australii.
Największy system hamulcowy w segmencie zapewnia doskonałą odporność na blaknięcie, szczególnie przy maksymalnym obciążeniu. Podczas gdy konkurencyjne systemy zaczynają tracić skuteczność, a drogi hamowania się wydłużają, Ranger został zaprojektowany tak, aby nadal działać.
Dla lepszej wydajności hamowania Ranger jest dostępny z systemem elektronicznej kontroli stabilności (ESP), który obejmuje kontrolę trakcji na cztery koła, kontrolę przechyłów i zapobieganie przewróceniu.
Niewidoczny dla kierowcy, system ESP zawiera czujniki umieszczone przy wszystkich czterech kołach, które niezależnie monitorują prędkość kół i wykrywają ich poślizg podczas przyspieszania lub hamowania. Jeśli zostanie wykryty poślizg lub pojazd się wychyla (przechył), hamulce są stosowane indywidualnie, aby zapewnić pojazdowi utrzymanie zamierzonej trajektorii.
W ekstremalnych warunkach System Kontroli Trakcji zmniejsza moment obrotowy silnika, zarządzając zapłonem i dostarczaniem paliwa.
Najwyższej klasy system hamulcowy obejmuje system wspomagania hamowania awaryjnego, aby zapewnić maksymalne wsparcie dla systemu ABS i jest automatycznie uruchamiane podczas sytuacji awaryjnego hamowania. Elektroniczna dystrybucja siły hamowania dokładnie utrzymuje ciśnienie hamulca w tylnych liniach hamulcowych, co pozwala na zmniejszenie drogi hamowania. Migające światła awaryjne automatycznie ostrzegają pojazdy jadące za nim, gdy uruchomione zostanie hamowanie ABS.
Wśród liderów segmentu z wyjątkową zdolnością holowania, pewne trzymanie i stabilność zapewniają dostępne technologie takie jak Mitigacja Drgań Przyczepy i Adaptacyjna Kontrola Ładunku.
Jeśli przyczepa zacznie się kołysać, hamulce są selektywnie używane, aby spowolnić kombinację samochodu i przyczepy. Aby zapewnić, że Ford Ranger utrzymuje stabilną jazdę przy pełnym załadunku, Adaptacyjna Kontrola Ładunku określa ładowność i stosuje odpowiednie środki, aby utrzymać prostą i równą jazdę.
Jak wszystkie nowoczesne produkty Forda, całkowicie nowy Ranger został zaprojektowany w celu zapewnienia kompleksowej ochrony bezpieczeństwa, zaczynając od bardzo ochronnej struktury nadwozia wykorzystującej stal o wysokiej wytrzymałości, aby chronić pasażerów w przypadku zderzenia.
Inżynierowie zastosowali zaawansowane modelowanie komputerowe, aby udoskonalić odporność na zderzenia całkowicie nowego Rangera. Obejmowało to ponad 9000 pełnych symulacji zderzeniowych pojazdów przed pierwszym prototypem pojazdu, który został poddany fizycznemu testowi zderzeniowemu.
Całkowicie nowy Ford Ranger oferuje nowe technologie pasywne bezpieczeństwa, w tym dostępność poduszek powietrznych bocznych po raz pierwszy we wszystkich stylach kabiny.
Inne nowe technologie Forda Rangera – w tym Asystent Parkowania Tyłem i nowy system kamery tylnej – nie tylko pomagają kierowcom pickupów w codziennym użytkowaniu, ale także pomagają im unikać potencjalnego kontaktu z pieszymi.
Możliwości ładunkowe
Przewozisz pięcioosobową załogę? Jedziesz na plac budowy z dużymi urządzeniami, materiałami budowlanymi, piaskiem lub żwirkiem? Może zabierasz owoce na lokalny rynek rolniczy? Niezależnie od ładunku, wszystko można łatwo przechować w skrzyni ładunkowej nowego Forda Rangera Double Cab – nawet z pełnym obciążeniem pasażerów.
Mierząca 1549 milimetrów długości, 511 milimetrów wysokości i z maksymalną szerokością ładunku wynoszącą 1560 milimetrów, skrzynia ładunkowa wersji Double Cab jest o więcej niż 100 milimetrów szersza. Pojemność wynosi imponujące 1,21 metra sześciennego.
Szerokość między nadkolami wynosi 1139 milimetrów we wszystkich modelach, a w skrzyni ładunkowej przewidziano specjalne rozwiązania umożliwiające umieszczanie dźwigarów drewna w kieszeniach znajdujących się powyżej nadkola. To pozwala na płaskie układanie sklejki lub płyt gipsowo-kartonowych. Szerokość otwarcia tylnej burty na górze skrzyni wynosi 1330 milimetrów.
Nowość od podstaw – więcej wkrótce
To rzadkość, by inżynierowie i projektanci mieli okazję zbudować nowy pickup od podstaw, a całkowicie nowy Ranger jest dowodem na to, jak Ford wykorzystał tę szansę.
Kiedy produkcja Forda Rangera rozpocznie się w 2011 roku, ustawi nowe standardy w wielu kategoriach, w tym wiodący design, gładkie i wyrafinowane właściwości jezdne, podwozie zdolne do jazdy w terenie oraz jednostki napędowe, które są efektywne, czyste i odpowiadają globalnemu hasłu Built Ford Tough.
Nowy Ranger będzie wytwarzany na całym świecie w trzech miejscach produkcyjnych dostosowanych do regionalnych potrzeb, szczególnie w rozwijających się regionach.
Progresywne zwiększanie produkcji planowane jest na lato 2011 roku (na półkuli północnej) w Rayong, Tajlandia, dla regionu Azji i Pacyfiku. Ford przekształca zakłady w Argentynie i RPA w celu zwiększenia możliwości produkcyjnych, aby ostatecznie obsłużyć inne kluczowe regiony, gdy cykl wprowadzania na rynek postępuje. Nowa strategia produkcji dla pojedynczej globalnej platformy kompaktowego pickup’a wprowadzi nowe poziomy wspólnej produkcji dla Forda Rangera na całym świecie.
Chociaż nie planuje się wprowadzenia do Stanów Zjednoczonych ani Kanady, całkowicie nowy Ford Ranger będzie w końcu sprzedawany w 180 krajach, co czyni go jednym z produktów Forda o najszerszym zasięgu. To odzwierciedla znaczenie kompaktowych pickupów dla konsumentów w wielu częściach świata oraz znaczenie Rangera w globalnym portfolio produktowym Forda.
Ranger symbolizuje również, jak Ford efektywniej wykorzystuje swoje globalne zasoby produktowe. Zespół rozwoju produktu miał siedzibę w Melbourne w Australii. W pełni wyposażone miejsca do rozwoju produktów w kompleksie Broadmeadows Forda w Melbourne oraz pobliskie ośrodki testowe w Geelong stały się idealną bazą dla globalnego zespołu Forda Rangera.