FORD Ranger Double Cab 2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Ranger Double Cab 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćFORD Ranger Double Cab 2015-2018

Ford wprowadził model T6 Ranger w 2011 roku i kilkakrotnie go ulepszano, a po face liftingu w 2015 roku dostosowano go do norm Euro 6d.

Dzięki ogromnemu doświadczeniu w budowie pickupów, nie było zaskoczeniem, że stał się absolutnym liderem rynku w Europie. Nawet najlepsze samochody potrzebowały czasem modernizacji, dlatego Ford poprawił model T6 Ranger w 2015 roku.

Departament projektowy Forda ciężko pracował, aby zmienić wygląd pojazdu. Zrezygnowano z chromowanej, trój-prętowej kratki, zastępując ją masywną, czarną wersją. Pozostałe trzy pręty wciąż były obecne, jednak były mniejsze i niemal ukryte przez resztę przedniego pasa. Na dole aluminiowa osłona chroniła silnik i skrzynię biegów przed uderzeniami i kamieniami. Reflektory były węższe, a światła przeciwmgielne pozostały zaokrąglone, ale były chronione przez kanciaste osłony. Z boku pojazd niewiele się zmienił, chociaż Ford oferował nowe opcje lekkich felg aluminiowych.

Wnętrze było zupełnie nowe, z lepszymi materiałami i designem przypominającym SUV-a. Na szczycie centralnej konsoli znajdował się system infotainment SYNC 2. W zestawie wskaźników Ford umieścił dwa wyświetlacze TFT po obu stronach centralnie umieszczonego prędkościomierza. Cztery drzwi umożliwiały korzystanie z pojazdu jako samochodu rodzinnego, chociaż tylne siedzenia nie były najwygodniejsze na rynku.

Pod maską Ford oferował model Ranger Double Cab z dwoma opcjami silnikowymi: 160-konnym silnikiem 2.2 litra oraz 200-konnym silnikiem 3.2 litra w układzie pięciocylindrowym. Oba silniki przekazywały moc przez sześciobiegową skrzynię manualną, która była standardowym wyposażeniem. Ten ostatni był dostępny wyłącznie w wersji Wildtrak.

Nowy, solidny pickup Ford Ranger oferuje klientom lepszą efektywność paliwową, odważny, nowy design oraz nowoczesne technologie, gdy pojawi się w europejskich salonach na początku 2016 roku.

Dowodzony przez flagowy model Wildtrak, Ford Ranger wyprzedził konkurencję, stając się najlepszym sprzedawanym pickupem w Europie w 2015 roku, z wynikiem 27 300 sprzedanych pojazdów, co oznacza wzrost o 27 procent w porównaniu do roku poprzedniego.

„Z zachwycającym nowym Wildtrak na szczycie oferty, nowy Ford Ranger zapewnia klientom niezrównane połączenie możliwości napędu na cztery koła, wyróżniającego się stylu i premium funkcji, takich jak łączność SYNC 2,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Forda w Europie. „Ranger jest gotowy na każde wyzwanie – oferując optymalizację efektywności paliwowej, zdolności holownicze i ładowność oraz najlepsze w klasie możliwości brodzenia.”

Obecny Ford Ranger wygenerował szybki wzrost sprzedaży w Europie od momentu wprowadzenia go na rynek pod koniec 2011 roku. Udział Rangersa w rynku Forda w 20 europejskich krajach wzrósł z 11,7 procent w 2012 roku do 23,6 procent w pierwszych jedenastu miesiącach 2015 roku, co stawia Rangersa na pozycji lidera rynku przed konkurentami, w tym Toyotą Hilux, według najnowszych danych źródłowych Forda.

Udoskonalone silniki diesla dla doskonałej efektywności paliwowej

Nowy Ranger oferuje doskonałą efektywność paliwową, z bardziej wydajnym zestawem silników – wzbogacony o technologię Auto-Start-Stop, nowe opcje przełożenia oraz wprowadzenie elektrycznego wspomagania kierownicy – co pozwala na redukcję zużycia paliwa o nawet 17 procent.

Ulepszona linia silników diesla oferuje warianty 130 KM i 160 KM nowego silnika TDCi o pojemności 2,2 litra – zapewniając większą moc w porównaniu do silników 125 KM i 150 KM w poprzednim modelu – oraz potężny silnik TDCi 3,2 litra pięciocylindrowy o mocy 200 KM. Dostępne są zarówno sześciobiegowe manualne, jak i automatyczne skrzynie biegów, a klienci mogą wybierać warianty z napędem na cztery i dwa koła. Modele Wildtrak mają napęd na cztery koła jako standard.

Wszystkie nowe warianty Forda Rangersa osiągają znacznie lepszą efektywność paliwową, a model 160 KM oferuje wyjątkowe wyniki 6,5 l/100 km (43,5 mpg) i emisję CO2 na poziomie 171 g/km dla obniżonych kosztów eksploatacji – w porównaniu do 7,8 l/100 km (36,2 mpg) i 206 g/km CO2 w poprzednim modelu.

Zaawansowana łączność i technologie asystujące kierowcy

Nowy Ranger wyposażony jest w szereg nowoczesnych technologii, które pomagają kierowcom pozostać w kontakcie i mieć kontrolę, w tym w system łączności SYNC 2, aktywowany głosem, który oferuje 8-calowy ekran dotykowy z kolorowymi kątami dla łatwej nawigacji w menu.

Szereg technologii asystujących kierowcy zapewnia większy komfort i wygodę, w tym system ostrzegania przed niebezpieczeństwem zmiany pasa, asystent utrzymania pasa ruchu, tempomat adaptacyjny z ostrzeżeniem przed zderzeniem, rozpoznawanie znaków drogowych, asystę parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania oraz standardowy system elektronicznej kontroli stabilności z funkcją zapobiegania przewróceniu się i kontrolą huśtania przyczepy.

Inne zaawansowane technologie obejmują:

  • Asystent ruszania na wzniesieniu, który pomaga kierowcom pewnie wystartować ze stoku, niezależnie od tego, czy jest to pierwszy bieg, czy wsteczny
  • Kontrola zjazdu ze wzniesienia, która wykorzystuje system kontroli trakcji do pomocy podczas zjazdu stromymi zboczami z stałą prędkością
  • Adaptacyjna kontrola obciążenia, która dostosowuje system elektronicznej kontroli stabilności w zależności od obciążenia pojazdu
  • Asystent hamowania awaryjnego, który zapewnia dodatkowe ciśnienie w systemie hamulcowym, aby zwiększyć siłę hamowania, gdy szybko naciskasz na hamulce w sytuacji awaryjnej

Solidny i nowoczesny design

Zaktualizowany design zewnętrzny, o odważnym i nowoczesnym wyglądzie, nadaje nowemu Rangerowi potężną obecność na drodze i natychmiast przekazuje poczucie możliwości. Bardziej muskularna maska przechodzi w nową, mocną trapezoidalną atrapę chłodnicy, a imponujące reflektory projektorowe sprawiają, że samochód jest natychmiast rozpoznawalny.

„Kiedy patrzymy na to, jak nasi klienci korzystają z pojazdów, ważne jest, aby Ranger wyglądał i działał jak solidne, niezawodne narzędzie,” powiedział Dave Dewitt, menedżer ds. designu zewnętrznego Forda w regionie Azji i Pacyfiku. „Zobaczyliśmy możliwość nadania designowi dodatkowego napięcia i podkreślenia elementów 'Built Ford Tough’, takich jak zewnętrzne otwory wentylacyjne – wszystko to przy zachowaniu doskonałych właściwości aerodynamicznych Rangersa.”

Zaktualizowany wygląd zewnętrzny został połączony z eleganckim nowym wnętrzem, które tworzy jeszcze bardziej komfortowe, nowoczesne i przypominające samochód środowisko dla kierowcy i pasażerów. Silne poziome linie biegną przez szerokość kabiny, nadając poczucie otwartości i podkreślając centralny 8-calowy ekran dotykowy. Za kierownicą nowy projekt wskaźników z podwójnymi cyfrowymi wyświetlaczami dostarcza kierowcom informacji o pojeździe, a także o rozrywce, nawigacji i szczegółach kontroli klimatu.

„Wnętrze nowego Rangersa jest smukłe i nowoczesne, z silnym technicznym charakterem,” powiedział Dewitt. „Podkreślając projekt, wybraliśmy materiały, które są stylowe i atrakcyjne, a jednocześnie wystarczająco trwałe, by sprostać surowym warunkom pracy. Wnętrze może wyglądać bardziej jak w samochodzie, ale jest tak samo praktyczne jak zawsze.”

Możliwości i wysoka jakość

Ford Ranger pozostaje jednym z najbardziej zdolnych i wszechstronnych pojazdów w swojej klasie. Klienci mogą wybierać spośród trzech stylów nadwozia: dwu-drzwiowego Regular Cab, Super Cab z dodatkowymi tylnymi drzwiami umożliwiającymi dostęp do drugiego rzędu siedzeń oraz cztero-drzwiowego Double Cab. Każdy styl nadwozia zapewnia solidny boks ładunkowy o dużej pojemności.

Dzięki możliwości brodzenia przez wodę o głębokości do 800 mm i prześwicie wynoszącym 230 mm, Ranger został zaprojektowany i skonstruowany, aby poradzić sobie z najbardziej ekstremalnymi terenami. Kąt podejścia wynoszący 28 stopni i kąt zejścia 25 stopni umożliwiają kierowcom pewność podczas pokonywania stromych przeszkód.

Solidna, elektronicznie sterowana skrzynia rozdzielcza pozwala kierowcom w modelach 4×4 na bieżąco przełączać się z 4×2 na 4×4 High za pomocą pokrętła na konsoli środkowej. W przypadku niskiej prędkości lub dodatkowego hamowania podczas zjazdu, kierowcy mogą również włączyć niskie przełożenie 4×4, a elektronicznie blokowany dyferencjał tylni pomaga poprawić przyczepność w trudnych warunkach. Te off-roadowe możliwości idą w parze z zdolnością holowniczą wynoszącą do 3 500 kg oraz wyjątkową pojemnością ładunkową do 1 260 kg.

Ranger osiąga to wszystko z poziomem wykończenia, który nie jest zwykle spotykany w segmencie pickupów. Chociaż obecny Ranger już ustala standardy w zakresie komfortu jazdy i prowadzenia, inżynierowie Forda dostosowali zawieszenie nowego modelu, aby zapewnić dodatkowy komfort i jeszcze lepsze prowadzenie.

Doświadczenie za kierownicą wzbogacone jest przez system elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS), który zapewnia precyzyjne prowadzenie z naturalnym i pewnym uczuciem. Dzięki EPAS, kierowanie jest lekkie i łatwe podczas manewrowania przy niskich prędkościach, takich jak parkowanie, oraz precyzyjne przy większych prędkościach – z pomocą dostosowywaną w zależności od prędkości, kąta kierownicy, sił bocznych i przyspieszenia lub zwolnienia. Eliminując pompę wspomagania kierownicy stosowaną w tradycyjnym systemie, EPAS przyczynia się również do cichszej pracy pojazdu i poprawia efektywność paliwową o około 3 procent.

Nowy Ford Ranger Double Cab utrzymuje maksymalną ocenę 5 gwiazdek przyznaną w 2012 roku przez Euro NCAP. Ranger jest jedynym pojazdem w swoim segmencie, który otrzymał najwyższą nagrodę od niezależnego organu do testów zderzeniowych.

Wildtrak – ostateczny Ranger

Ranger Wildtrak podkreśla swoją pozycję jako ostateczny Ranger dzięki unikalnemu ciemnemu, metalicznemu szarym wykończeniu nowej trapezoidalnej atrapy chłodnicy z charakterystycznymi bocznymi otworami wentylacyjnymi. Ten sam kolor akcentujący pojawia się na lusterkach, klamkach drzwi, bocznych wentylacjach, szynach i lampach tylnych, tworząc odważny i sportowy wygląd.

Inne ekskluzywne elementy designu w nowym Wildtrak to prostokątne lampy przeciwmgielne, unikalny sportowy pałąk, mechaniczne 18-calowe felgi aluminiowe oraz śmiałe grafiki Wildtrak, które wspólnie pomagają wyrazić bezkompromisowego ducha przygody. Nawet charakterystyczny kolor zewnętrzny Wildtrak został dostosowany, aby wyróżniał się w tłumie, z nowym metalicznym wykończeniem Pride Orange.

Wewnątrz, pomarańczowy kolor jest używany jako kolor akcentujący, aby dodać poczucia sportowości do uderzająco nowoczesnego, podobnego do samochodu wnętrza. Silna pozioma belka rozciągająca się od drzwi kierowcy do pasażera podkreśla szerokość kabiny i mieści tablicę przyrządów z podwójnymi cyfrowymi wyświetlaczami oraz 8-calowy ekran dotykowy. Miękki w dotyku panel wskaźników z pomarańczowym przeszyciem nadaje kokpitowi luksusowego charakteru, a obręcze wokół wentylacji mają charakterystyczne wykończenie w odcieniu shadow chrome.

2.2L TDCi 6AT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2198 Cm3
Moc117.7 Kw @ 3700 Rpm
160 Hp @ 3700 Rpm
158 Bhp @ 3700 Rpm
Moment obrotowy284 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
385 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość77.8 In (1976 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2197 G/Km

2.2L TDCi 6AT 4×4 (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2198 Cm3
Moc117.7 Kw @ 3700 Rpm
160 Hp @ 3700 Rpm
158 Bhp @ 3700 Rpm
Moment obrotowy284 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
385 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość77.8 In (1976 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4672 Lbs (2119 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Średnie spalanie29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Emisja CO2209 G/Km

2.2L TDCi 6MT 4×4 (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2198 Cm3
Moc117.7 Kw @ 3700 Rpm
160 Hp @ 3700 Rpm
158 Bhp @ 3700 Rpm
Moment obrotowy284 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
385 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość77.8 In (1976 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4411 Lbs (2001 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

3.2 TDCi 6MT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność3198 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3000 Rpm
200 Hp @ 3000 Rpm
197 Bhp @ 3000 Rpm
Moment obrotowy347 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
470 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość77.8 In (1976 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4151 Lbs (1883 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)

3.2L TDCi 6AT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność3198 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3000 Rpm
200 Hp @ 3000 Rpm
197 Bhp @ 3000 Rpm
Moment obrotowy347 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
470 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość77.8 In (1976 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4151 Lbs (1883 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)

3.2L TDCi 6AT 4×4 (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność3198 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3000 Rpm
200 Hp @ 3000 Rpm
197 Bhp @ 3000 Rpm
Moment obrotowy347 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
470 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość77.8 In (1976 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4777 Lbs (2167 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2234 G/Km

3.2L TDCi 6MT 4×4 (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność3198 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3000 Rpm
200 Hp @ 3000 Rpm
197 Bhp @ 3000 Rpm
Moment obrotowy347 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
470 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość77.8 In (1976 Mm)
Wysokość71.5 In (1816 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4740 Lbs (2150 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2218 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.