Po ośmiu latach Ford Ranger powrócił na rynek amerykański, próbując odzyskać swoją pozycję w segmencie średniej wielkości pickupów.
Zamiast opracowywać zupełnie nowy model, marka z niebieskim owalem dostosowała wersję Ranger z Europy i Australii. Chociaż ta wersja sprawdzała się na rynkach, gdzie zwykłe F-150 wyglądały jak monster trucki, w Stanach Zjednoczonych wypadała mniej imponująco. Jej stara konstrukcja i silniki czterocylindrowe musiały stawić czoła Chevy Colorado oraz Toyota Tacoma, które radziły sobie dobrze na amerykańskim rynku. Jednak Ford wiedział, że nie może przegrać.
Przy swoim wyglądzie przypominającym SUV-a, wzbogaconym o osłonę pod zderzakiem i diodowe światła dzienne umiejscowione nad reflektorami, Ranger 2018 Double cab starał się być przyjacielem rodziny, który jest w stanie pomóc w każdej sytuacji. Jego czterodrzwiowa kabina i oddzielna skrzynia ładunkowa okazały się najlepszym wyborem dla pojazdu wielofunkcyjnego. Doskonale sprawdzał się w codziennych potrzebach rodzinnych, takich jak dowozy do szkoły czy zakupy, a w weekend mógł przewieźć kilka tysięcy funtów do górskiej chatki.
Wewnątrz, producent zainstalował deskę rozdzielczą przypominającą tę w samochodach osobowych, z systemem multimedialnym SYNC umieszczonym na szczycie centralnego panelu. Zespół wskaźników przed kierowcą pokazywał prędkościomierz umieszczony na środku, flanked by two TFT displays. Fordowi udało się obniżyć wał napędowy pod kabinę, co zlikwidowało problemy z tylnymi siedzeniami. Trzy osoby mogły wygodnie usiąść na ławce, podczas gdy przednie siedzenia oferowały sporo miejsca.
Producent zamontował silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra (turbo) w standardzie z dziesięciobiegową skrzynią automatyczną. Na rynku kanadyjskim dostępne były również dwie wersje turbo-diesel.
Ford zaprezentował całkowicie nowego Forda Rangera z 2019 roku, przeznaczonego na rynek północnoamerykański, oferując fanom samochodów dostawczych średniej wielkości nowy wybór od lidera sprzedaży samochodów dostawczych w Ameryce – pojazd zaprojektowany z myślą o wytrzymałości oraz wyposażony w technologie wspierające kierowcę, które ułatwiają jazdę zarówno na drodze, jak i w terenie.
Produkcja rozpocznie się w 2018 roku w zakładzie montażowym Forda w Michigan, gdyż rośnie zapotrzebowanie na samochody dostawcze średniej wielkości. Sprzedaż w USA wzrosła o 83 procent od 2014 roku, ponieważ nowa generacja nabywców tych pojazdów poszukuje bardziej zwrotnych i oszczędnych w paliwie pikapów.
Ford Ranger 2019 odpowiada na to zapotrzebowanie, oferując całkowicie nowy pikap średniej wielkości z nowym designem zewnętrznym, podwoziem i układem napędowym opracowanym specjalnie dla klientów w Ameryce Północnej. Potężny i mocny, z ramą ze stali o wysokiej wytrzymałości, Ranger jest wyposażony w sprawdzony silnik EcoBoost® o pojemności 2,3 litra, połączony z jedyną w swoim segmencie 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
„Ranger zawsze zajmował szczególne miejsce w sercach miłośników samochodów dostawczych,” powiedział Hau Thai-Tang, wiceprezydent Forda ds. rozwoju produktów i zakupów. „Całkowicie nowy Ranger został zaprojektowany z myślą o współczesnych nabywcach samochodów dostawczych średniej wielkości, oferując jeszcze więcej użyteczności, możliwości i technologii dla tych, którzy łączą miejskie życie z weekendowymi przygodami w terenie.”
Ford Ranger dostępny jest w wersji podstawowej XL, średniej XLT i wysokiej Lariat z opcjonalnymi pakietami wyglądu Chrome i Sport oraz pakietami FX Off-Road, w konfiguracjach SuperCab lub SuperCrew.
Zbudowany, aby wytrzymać
Zbudowany, aby wytrzymać to cecha wrodzona Forda Rangera – od jego szkieletu z wysokiej wytrzymałości stali po stalowe zderzaki z przodu i z tyłu zamontowane na ramie. Inżynierowie Forda poddają Rangera tym samym testom wytrzymałościowym, jak legendarny model F-150.
Nawet design jest solidny. Muskularna sylwetka Forda Rangera charakteryzuje się wysoką linią boczną, która podkreśla siłę, podczas gdy nachylona atrapa chłodnicy i szyba przednia nadają sportowy wygląd – zaprojektowany w celu poprawy aerodynamiki i zmniejszenia hałasu wiatru. Krótkie zwisy funkcjonują w terenie, pomagając w pokonywaniu przeszkód.
Z tyłu, nazwa Ranger tłoczona w klapie bagażnika wyraża siłę, a sama klapa została zaprojektowana, aby obsługiwać ludzi i ładunek. Wytrzymały stalowy zderzak z dostępny zintegrowanym hakiem holowniczym ułatwia przeciąganie przyczep, quadów czy sprzętu wodnego.
Wewnątrz Ford Ranger łączy komfort z funkcjonalnością, oferując miejsce dla pięciu osób wraz z ich bagażem i akcesoriami. Centralny panel zawiera 8-calowy ekran dotykowy dla dostępnego systemu SYNC® 3, a zestaw wskaźników wyposażony jest w podwójne ekrany LCD dla informacji o pojeździe, nawigacji i audio w czasie rzeczywistym.
Podwójna maska silnika Rangera pomieści jego silnik EcoBoost o pojemności 2,3 litra zaprojektowany z myślą o efektywności i wydajności dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa, podwójnemu turbosprężarkowi i konstrukcji z 16 zaworami. Dla zwiększenia trwałości silnik ma kuty wał korbowy i korby, a także podwójne wałki rozrządu napędzane łańcuchem.
„Sprawdzony silnik EcoBoost o pojemności 2,3 litra zapewnia moment obrotowy porównywalny z silnikami V6 konkurencji, ale z efektywnością silnika czterocylindrowego,” powiedział Thai-Tang. „Gdy połączysz to z jego 10-biegową skrzynią biegów, otrzymasz jeden z najbardziej wszechstronnych, mocnych i efektywnych układów napędowych w tym segmencie.”
Gotowy na przygodę
Ford Ranger został zaprojektowany z myślą o nowej generacji klientów samochodów dostawczych średniej wielkości, którzy wyruszają w teren, aby naładować baterie.
Ranger stawia na prześwit, aby pomóc w pokonywaniu przeszkód w terenie. Pakiet FX4 Off-Road zapewnia dodatkowe możliwości terenowe z amortyzatorami dostosowanymi do jazdy w terenie, oponami all-terrain, stalową osłoną przednią zamontowaną na ramie o dużej grubości oraz płytami osłonowymi zamontowanymi na ramie, a także oznaczeniem FX4.
Aby zapewnić klientom doskonałe doświadczenie jazdy w terenie, pakiet FX4 Off-Road Forda Rangera wyposażony jest w innowacyjny system zarządzania terenem™ podobny do tego z F-150 Raptor. Oferuje cztery różne tryby jazdy – normalny; trawa, żwir i śnieg; błoto i koleiny; oraz piasek. System może automatycznie dostosowywać reakcję na gaz, przełożenia skrzyni biegów i sterowanie pojazdem, aby dostosować przyczepność, prowadzenie i osiągi do danego terenu lub warunków atmosferycznych.
Pakiet FX4 Off-Road wprowadza nową technologię Forda Trail Control™. Podobnie jak tempomat na autostradzie, ale zaprojektowany do niskich prędkości w trudnym terenie, Trail Control przejmuje kontrolę nad przyspieszaniem i hamowaniem – przekazując moc i hamowanie do każdego koła, co pozwala kierowcom skoncentrować się na kierowaniu.
Moc jest rozdzielana przez niezależne przednie i solidne tylne osie Dana® AdvanTEK® zarówno w modelach 2WD, jak i 4WD, z dostępną elektryczną blokadą tylnej osi (standard w FX2 i FX4) dla zwiększenia przyczepności w terenie. Wersje Rangera z napędem na cztery koła oferują tryby 2-hi, 4-hi i 4-lo.
Innowacyjna technologia
Ford Ranger wprowadza inteligentne technologie wspierające kierowcę, wygodę pasażerów i łączność. Zaawansowane technologie wspierające kierowcę obejmują standardowe automatyczne hamowanie w sytuacjach awaryjnych, podczas gdy asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, system wykrywania przeszkód z tyłu oraz ekskluzywny w klasie system informacji o martwym polu z pokryciem przyczepy są standardem w wersjach XLT i Lariat. Dodatkowe technologie wspierające kierowcę, które są standardem w Lariat, obejmują wykrywanie pieszych i adaptacyjny tempomat.
Dostępny system SYNC® 3 obsługuje Apple CarPlay i Android Auto, a także funkcjonalność osobistego asystenta Ford+Alexa i opcjonalną nawigację. Dostępny modem FordPass™ Connect 4G LTE zapewnia dostęp do Wi-Fi dla maksymalnie 10 urządzeń. Dostępne gniazda prądu zmiennego umożliwiają ładowanie laptopów, a gniazda USB oferują więcej opcji połączenia dla pasażerów. Dostępny system audio B&O PLAY jest specjalnie dostrojony do kabiny Forda Rangera, aby zapewnić bogate i angażujące wrażenia dźwiękowe.