FORD Ranger Double Cab 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Ranger Double Cab 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćFORD Ranger Double Cab 2021-Present

Ford zaprezentował czwartą generację modelu Ranger (piątą, uwzględniając model północnoamerykański) pod koniec 2021 roku, mimo że jego sprzedaż w Europie i innych krajach uplasowała go na szczycie swojego segmentu.

Nowy Ranger z 2021 roku został zaprojektowany z silnym nawiązaniem do amerykańskiego odpowiednika F-150 i modelu Bronco. Jego C-kształtne światła dzienne otaczały zewnętrzne boki reflektorów, które flankowały szeroki, masywny grill. Samochód miał małą kamerę do widoku z przodu umieszczoną pod niebieskim logo, kilka centymetrów poniżej krawędzi maski, w zależności od wersji. Pod zderzakiem Ford zamontował dwa haki do holowania, zespawane bezpośrednio do podwozia. Przednie błotniki miały wentylację za nadkolami, co pozwalało na ujście ciepłego powietrza z komory silnikowej. To była unikalna cecha w tej klasie.

Producent umieścił w tylnym zderzaku stopień, który ułatwiał dostęp do przestrzeni ładunkowej. W przeciwieństwie do poprzednich wersji, Ford wybił nazwę Ranger na klapie bagażnika i zintegrował trzecie światło hamowania. Dzięki przestawieniu tylnych amortyzatorów, przestrzeń ładunkowa była szersza pomiędzy nadkolami, wystarczająco, by zmieścić euro-palety.

W środku, producent zamontował nowy system infotainment SYNC4 z 8-calowym ekranem dotykowym (w trybie poziomym) lub opcjonalnie 12-calowym (w trybie pionowym). Dodatkowo, w zestawie wskaźników umieszczono wyświetlacz TFT, który zastąpił starsze analogowe wskaźniki.

Pod maską Ford zaprezentował dwulitrowy silnik turbodiesel dostępny w dwóch wariantach mocy, a także silnik V6 opracowany we współpracy z Volkswagenem. Dostępna była również sześciobiegowa skrzynia manualna lub dziesięciobiegowa automatyczna, w zależności od wersji i opcji. W niektórych rynkach oferowane były również silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra oraz opcja hybrydowa.

 Ford zasygnalizował światu pick-upów, wprowadzając najbardziej inteligentny, wszechstronny i zdolny model Ranger w historii – dostarczając jeszcze bardziej pożądanego partnera dla klientów.

Wykorzystując lata doświadczenia w produkcji samochodów dostawczych oraz głębokie zrozumienie potrzeb klientów, firma współpracowała z użytkownikami na całym świecie, aby stworzyć samochód i doświadczenie użytkowania, na którym nowi właściciele Forda Ranger mogą polegać w swoich biznesach, życiu rodzinnym i przygodach.

„Z Rangerem mamy dużą, rozszerzoną rodzinę od dziesięcioleci,” powiedział Jim Farley, prezydent i dyrektor generalny Ford Motor Company. „Ten samochód zawsze był zaufanym partnerem dla małych przedsiębiorców, rolników, rodzin, poszukiwaczy przygód, flot komercyjnych i wielu innych w ponad 180 rynkach na całym świecie. A z nowym Rangerem, to nasz moment, aby to dostarczyć. Nie tylko produkt, który nasi klienci pokochają, ale również doświadczenie, które pomoże nam budować silne i trwałe relacje z nimi. To jest samochód średniej wielkości, który ludzie będą chcieli posiadać i doświadczyć.

Książki zamówień na nową generację Forda Ranger otworzą się w Europie pod koniec 2022 roku, a dostawy dla klientów rozpoczną się na początku 2023 roku. Obecny Ranger jest liderem segmentu pick-up w Europie i niedawno ustanowił nowy rekord sprzedaży we wrześniu, osiągając 45,539 jednostek, z udziałem w rynku wynoszącym 39,9 procent.

„Ranger wciąż odnosi sukcesy w Europie, osiągając rekordowe wyniki sprzedaży,” dodał Hans Schep, dyrektor generalny ds. Pojazdów Komercyjnych w Ford of Europe. „Najbardziej inteligentny, zdolny i wszechstronny Ranger w historii dostarczy jeszcze więcej siły i stylu, które, jak wiemy, cenią sobie klienci.”

Żyjąc życiem Rangera

„Naprawdę włożyliśmy wiele wysiłku w nową generację Rangera, aby inspirować właścicieli do robienia więcej tego, co kochają, z funkcjami, które zachęcają ich do odkrywania nowych horyzontów,” powiedział Gary Boes, dyrektor ds. Zarządzania Produktem w Global Trucks. „Jesteśmy również właścicielami ciężarówek i ta pasja do stylu życia Rangera przekłada się na pasję do produktu. Ostatecznie chcemy, aby doświadczenie naszych klientów z pick-upem umożliwiało i wzbogacało ich styl życia.”

Ford nazywa to „Życiem Rangera”, i to jest coś, co dzielą wszyscy projektanci i inżynierowie zaangażowani w stworzenie nowej generacji Rangera.

Projekt nowej generacji Rangera był kierowany przez Centrum Rozwoju Produktu Forda w Australii. Międzynarodowy zespół dedykowanych projektantów i inżynierów współpracował z zespołami na całym świecie, aby nie tylko wprowadzić najnowsze technologie Forda, zdolności i bezpieczeństwo, ale także zaprojektować i przetestować Rangera zgodnie z najostrzejszymi standardami Forda.

„Nasz zespół skoncentrował się na jednym celu – uczynić tego Rangera najtrwalszym i najbardziej zdolnym modelem, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy,” powiedział Graham Pearson, dyrektor programu pojazdów Ranger. „Poddali go jednemu z najbardziej wnikliwych globalnych harmonogramów testów, jakie kiedykolwiek opracowaliśmy i nie spoczęli, dopóki nie byliśmy pewni, że został zbudowany na miarę Forda.”

Nowy wygląd, nowe możliwości

Opinie klientów były kluczowe w opracowywaniu nowego, wytrzymałego wyglądu nowej generacji Forda Rangera. Ford spędził dużo czasu z właścicielami na całym świecie, przeprowadzając ponad 5000 wywiadów oraz dziesiątki warsztatów z klientami, aby zrozumieć, jak klienci korzystają z pick-upów i czego oczekują w nowym Rangerze.

Wizualnie, nowa generacja Forda Rangera jest śmiała i pewna siebie, z zamierzonym wyglądem zewnętrznym, który odzwierciedla globalne DNA projektowania ciężarówek Forda. Design zawiera wyraźnie zdefiniowany nowy grill oraz charakterystyczne reflektory z przodu, podczas gdy subtelna linia na bokach z wyraźniejszymi nadkolami nadaje Rangerowi pewny wygląd. Po raz pierwszy Ford Ranger oferuje matrycowe reflektory LED. Z tyłu, światła tylne zaprojektowano w harmonii z charakterystyczną grafiką z przodu. W środku, kabina przypomina wnętrze samochodu, wykorzystując wysokiej jakości materiały, oraz wyraźny, pionowy ekran dotykowy z systemem łączności i rozrywki SYNC™ 4 od Forda.

„Klienci powiedzieli nam, że Ranger musi wyglądać na mocnego i wzbudzać zaufanie,” powiedział Max Tran, główny projektant Rangera. „Byli bardzo klarowni w tym, jak Ranger powinien wyglądać i jak powinien ich sprawiać, że się czują.”

Pod nowym nadwoziem znajduje się udoskonalone podwozie, które ma 50 mm dłuższy rozstaw osi oraz 50 mm szerszy tor niż wcześniejszy Ranger. Struktura z przodu wykonana metodą hydroformowania tworzy więcej miejsca w komorze silnika dla nowego silnika V6 i pomaga zabezpieczyć Rangera na przyszłość pod kątem innych technologii napędowych. Otwiera również przód pick-upa, co pozwala na lepszy przepływ powietrza do chłodnicy, co pomaga utrzymać niskie temperatury podczas holowania lub przewożenia ciężkich ładunków.

Nowe opcje napędowe

Klienci chcieli wyboru większej mocy i momentu obrotowego do holowania ciężkich ładunków i ekstremalnej jazdy terenowej, więc zespół dodał sprawdzony silnik V6 turbodiesel o pojemności 3,0 litra i dostosował go do Rangera. Jest to jedna z trzech dostępnych opcji silnika turbodiesel przy wprowadzeniu na rynek.

„Silnik V6 3,0-litrowy turbodiesel działa doskonale,” powiedziała Pritika Maharaj, menedżer programu Ranger. „Kiedy prowadzisz Rangera z silnikiem V6 turbodiesel, czujesz, że to znacznie większy samochód. I naprawdę wydaje się mocny, ponieważ ma nieograniczoną moc i moment obrotowy, co jest dokładnie tym, czego nasi klienci chcieli.”

Nowa generacja Forda Rangera będzie również dostępna z opcjami sprawdzonych silników diesla o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem jedno- i biturbodoładowanym. Silnik jedno-turbodoładowany jest dostępny w dwóch różnych poziomach wydajności i zapewnia moc, moment obrotowy oraz oszczędność paliwa, co jest ważne dla małych przedsiębiorców czy flot pojazdów komercyjnych. Silnik biturbodoładowany to bardziej zaawansowana, wydajna wersja dla klientów, którzy pragną więcej mocy, ale muszą zachować oszczędność paliwa.

„Wiemy, że nasi klienci wykorzystują swoje Rangery na maksimum, więc tak je testujemy. Idziemy o krok dalej, aby upewnić się, że Ranger spełni wszystkie oczekiwania naszych klientów, raz po raz,” powiedziała Maharaj.

Udoskonalone właściwości jezdne

Aby opracować właściwości jezdne i zachowanie, których oczekują klienci, którzy używają ciężarówek do różnych prac, życia rodzinnego i zabawy – inżynierowie skoncentrowali się na podstawach.

„Mamy naprawdę szeroki wachlarz klientów,” powiedział Pearson. „Z jednej strony masz małych przedsiębiorców szukających transportu skoncentrowanego na pracy. Chcą tradycyjnego napędu na dwie osie z pojedynczą kabiną i skrzynią ładunkową do transportu swoich towarów. Z drugiej strony są poważni miłośnicy off-roadu, którzy naprawdę wykorzystują swoje Rangery do granic możliwości w wyścigach wytrzymałościowych, takich jak Rajd Dakar. Nowa generacja Rangera zaspokoi potrzeby obu typów klientów oraz wszystkich pomiędzy nimi.”

Inżynierowie przesunęli przednie koła do przodu o 50 mm, aby poprawić kąt najazdu, oraz na zewnątrz, aby zapewnić lepszą artykulację w terenie, co poprawia doświadczenia off-roadowe. Przesunęli także tylne amortyzatory zawieszenia na zewnątrz ramy, aby kierowcy i pasażerowie mogli cieszyć się lepszym komfortem zarówno na drodze, jak i w terenie, niezależnie od tego, czy przewożą ciężkie ładunki do pracy, czy po prostu zabierają rodzinę na obiad.

„W nowej generacji Rangera zwiększyliśmy zakres strojenia, aby zapewnić naszym klientom to, co najlepsze z obu światów – myśl o tym jak o Built Ford Tough Plus – więc masz zdolności, wytrzymałość i trwałość, z których znane są ciężarówki Forda, plus komfort i bardziej osobisty styl jazdy, który znany jest z Rangera,” powiedział Pearson.

Klienci będą mieli do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – elektroniczny system zmiany napędu w locie lub zaawansowany, nowy system pełnoetatowego napędu na cztery koła z uspokajającym trybem ustaw i zapomnij, zaprojektowanym z myślą o zdolności w momentach, kiedy klienci tego potrzebują. Odzyskiwanie w terenie ułatwiają prominentne podwójne haki do holowania z przodu.

Funkcjonalne wnętrze zorientowane na klientów

Klienci chcieli elastycznej, nowoczesnej kabiny, która zaspokaja zarówno potrzeby pracy, jak i rodziny. Dlatego Ranger musi pełnić zarówno funkcję miejsca pracy, jak i azylu, oferując inteligentne i połączone funkcje oraz więcej komfortu i opcji przechowywania niż kiedykolwiek wcześniej.

„Wiemy, że nasi klienci szukają inteligentnej i funkcjonalnej przestrzeni wnętrza, która jest wygodna. Dlatego zaprojektowaliśmy ją na wysokim poziomie zintegrowanej technologii, sprytnych funkcjonalnych miejsc do przechowywania i wizualnych wskazówek, aby środowisko było komfortowe i przestronniejsze,” powiedział Tran.

Sercem wrażeń łączności Forda Rangera jest duży ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala lub 12 cali w centralnym panelu. Uzupełnia on w pełni cyfrowy panel instrumentów i jest wyposażony w najnowszy system SYNC™ 4, który jest gotowy do użycia z systemami komunikacji, rozrywki i informacji aktywowanymi głosem. Dodatkowo, znajduje się fabrycznie zamontowany modem FordPass Connect, który umożliwia łączność w drodze po połączeniu z aplikacją FordPass™, dzięki czemu klienci mogą pozostać w kontakcie ze światem. FordPass wzbogaca doświadczenie posiadania samochodu o funkcje takie jak Zdalny Start, Status Pojazdu oraz zdalne zamykanie i otwieranie za pomocą urządzenia mobilnego.

Wiele tradycyjnych kontrolerów trybu jazdy zostało przeniesionych z deski rozdzielczej i centralnego konsoli na dedykowany wyświetlacz na ekranie SYNC™. Jednym naciśnięciem przycisku kierowcy mogą przejść do dedykowanego ekranu Rangera dla wszystkich trybów jazdy i off-roadowych, gdzie mogą monitorować napęd, kąt skrętu, kąt nachylenia i inne kontroli.

Ekran jest również połączony z kamerą 360 stopni, co ułatwia parkowanie w ciasnych miejskich przestrzeniach lub wspomaganie przy pokonywaniu szczególnie trudnych terenów podczas odkrywania. Dodatkowo, klienci mogą kontrolować nowy system oświetlenia zewnętrznego Rangera poprzez ekran dotykowy lub aplikację FordPass, co oznacza, że nie muszą pracować, biwakować ani robić czegokolwiek w ciemności. Technologia Rangera będzie także gotowa na przyszłość, aby akceptować bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up dzięki wbudowanemu modemowi FordPass Connect.

„Wnętrze jest wysokiej jakości, ale z myślą o podwójnym celu pracy i zabawy. Nowy krótki dźwignia e-shiftera jest centralnym elementem układu i jest kolejnym przykładem tego, jak klienci naprawdę kierowali naszymi decyzjami,” powiedział Tran. „Klienci przyjęli e-shifter – podobało im się, że wygląda bardziej nowocześnie i intuicyjnie się go używa.”

Zespół projektowy stworzył również sprytne miejsca do przechowywania i przydatne funkcje dla właścicieli. Są nie tylko miejsca na przechowywanie telefonu lub ładowania go bezprzewodowo (gdzie to możliwe), ale także duża komora centralna do chowania rzeczy. Ponadto, kieszenie w drzwiach zostały zaprojektowane tak, aby pomieścić więcej, a szeroka deska ukrywa górną schowek, a pod i za tylnymi siedzeniami znajdują się pojemniki do przechowywania.

Stworzony, by robić więcej z lepszym dostępem, bardziej funkcjonalna przestrzeń

„Kiedy spotkaliśmy się z naszymi klientami i obserwowaliśmy, jak wchodzą do skrzyni ładunkowej, zobaczyliśmy dużą możliwość poprawy,” powiedział Anthony Hall, kierownik inżynierii Rangera. „Ludzie stawali na oponie, a potem wchodzili na bok ciężarówki lub podciągali się na otwartej klapie.

To była inspiracja do stworzenia zintegrowanego stopnia z tyłu opon nowej generacji Rangera, aby stworzyć mocniejszy, bardziej stabilny sposób dostępu do skrzyni. Dodatkowo, zespół Rangera zadbał o to, aby szersza gama ładunków mogła się zmieścić i pozostać zabezpieczona w skrzyni ładunkowej.

„Poszerzenie ciężarówki o 50 mm może się nie wydawać dużym krokiem, ale robi ogromną różnicę, szczególnie w skrzyni ładunkowej. To oznacza, że klienci będą mogli załadować płasko dość fundamentalne przedmioty, takie jak arkusz sklejki budowlanej lub paletę o pełnym rozmiarze,” powiedział Hall.

Dodatkowe przemyślane, skoncentrowane na kliencie detale obejmują nowy, wytrzymały, plastikowy podkład, który pomaga chronić zarówno skrzynię ładunkową przed zarysowaniami, jak i kolana właścicieli przed klęczeniem na stalowej skrzyni. Dodatkowe punkty mocowania ładunku – na mocnych stalowych rurkach – zapewniają wygodne punkty do zabezpieczenia ładunków. Wytrzymałe, elastyczne nakładki skrzynki ładunkowej wokół boków skrzyni i na klapie ukrywają punkty mocowania do struktury dla namiotów i innych akcesoriów po rynku wtórnym.

Dodatkowo Ford Ranger oferuje nowy system zarządzania ładunkiem zaprojektowany z przegrodami, aby pomieścić różne rozmiary przedmiotów – takich jak drewno czy skrzynki narzędziowe. Właściciele mogą także tworzyć mniejsze komory do przechowywania przedmiotów, które w przeciwnym razie musiałyby trafić do kabiny, używając systemu ultra-mocnych, sprężynowych zapięć, które wpinają się w szyny przymocowane do każdej strony skrzyni ładunkowej. Klapa może również pełnić funkcję mobilnego warsztatu z wbudowaną miarą i kieszeniami na klamry do mierzenia, chwytania i krojenia materiałów budowlanych.

Oświetlenie strefy – kontrolowane za pomocą ekranu SYNC™ w kabinie lub aplikacji FordPass – zapewnia 360-stopniowe oświetlenie wokół ciężarówki, aby pomóc klientom w lepszej widoczności wokół pojazdu. Oświetlenie skrzyni ładunkowej jest zapewnione pod lewymi i prawymi szynami i zapewnia wystarczająco dużo światła do kończenia pracy w słabym świetle lub znajdowania rzeczy w skrzyni ładunkowej w nocy.

Akcesoria, które pomogą w personalizacji

Klienci w Europie będą mogli spersonalizować swojego nowego Rangera od momentu premiery, m.in. korzystając z ponad 150 w pełni fabrycznych akcesoriów roboczych, miejskich i przygodowych. Akcesoria te obejmują te opracowane we współpracy z globalnym ikoną off-roadu, ARB 4×4 Accessories.

2.0L Bi-Turbo

ParametrWartość
CylindryL4
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel

3.0L V6

ParametrWartość
CylindryV6
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.