Prawdziwy koń roboczy w stajni i dobry przyjaciel w kwestiach budżetowych, Ranger Regular Cab to prosty pickup, który mógł podjąć się każdego zadania i je zrealizować.
Niebieska marka przedstawiła trzecią generację Rangera w 1998 roku, która wyglądała bardzo podobnie do swojego poprzednika. W 2007 roku, gdy światowy kryzys finansowy uderzył, Ford zrozumiał potrzebę rynku na tańszy pickup i spędził długie godziny nad projektem, aby wprowadzić odświeżoną wersję swojego kompaktowego pickupa, która miała już dziesięć lat.
Nowa wersja miała przedni pas przypominający serię F, z grillem z trzema żebrami i dwoma pionowymi otworami po bokach. Nawet reflektory wyglądały podobnie, choć były mniejsze. W podstawowej wersji samochód był wyposażony w czarne zderzaki. Ranger był dostępny z 6-stopową (1,82 m) skrzynią w wersji Regular Cab i mieścił cztery osoby. Ford oferował kompaktowego pickupa w trzech poziomach wyposażenia: XL, XLT i Sport oraz, wyłącznie dla wersji Regular Cab, jako FX4. Ta ostatnia miała 16-calowe felgi, mocne zawieszenie i opony AT w standardzie.
W środku, wersja Regular Cab charakteryzowała się prostym designem. Jej płaska, niemal pionowa deska rozdzielcza miała centralnie umieszczony panel, który na dolnym końcu był zaokrąglony w kierunku przodu pojazdu. Dzięki temu kierowca mógł swobodnie przechodzić z lewej na prawą stronę kabiny, szczególnie jeśli był to automatyczny bieg. W zależności od opcji, klient mógł wybrać napęd na tylne koła lub 4×4.
FORD RANGER DODAJE DO SWOJEGO DZIEDZICTWA 'BUILT FORD TOUGH’ NA ROK 2008
* Wytrzymałość, na którą możesz liczyć. Odważny, agresywny design i przygodowy charakter wzmocnione ulepszeniami wydajnościowymi modelu Ranger FX4 Off-Road.
* Najbardziej oszczędny samochód dostawczy. Najbardziej ekonomiczny pickup w kraju staje się jeszcze bardziej paliwooszczędny w 2008 roku dzięki ulepszonemu projektowi przedniego zderzaka.
* Najbardziej przystępny pickup. Interwały serwisowe wydłużone do 7500 mil w 2008 roku, co zwiększa przewagę Ranger w zakresie przystępności, mierzonej przez Edmunds.com.
* Standardowe bezpieczeństwo. Osobisty system bezpieczeństwa Forda(r), system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) oraz system SecuriLock(r) teraz oferowane we wszystkich modelach.
* Jeszcze bardziej odważny. Ranger będzie dostępny w limitowanej edycji z malowaniem Grabber Orange, które podkreśla odważny design trucka.
Ford Ranger 2008 jest teraz jeszcze bardziej odważny, wytrzymały, oszczędny i przystępny, co dodaje do sukcesu dziedzictwa „Built Ford Tough”, które przez dwie dekady uczyniło go jednym z ulubionych małych trucków w Ameryce. Najbardziej oszczędny pickup teraz osiąga jeszcze lepszą wydajność paliwową dzięki ulepszonej aerodynamice, wynikającej z nowego projektu przedniego zderzaka.
Właściciele Forda Ranger 2008 będą również musieli robić mniej przystanków, dzięki wydłużonym interwałom serwisowym do 7500 mil – co czyni najbardziej przystępny pickup jeszcze lepszą wartością. Nowy interwał serwisowy pomaga obniżyć koszty posiadania Ranger’a – w tym cenę zakupu, koszty paliwa, konserwację i inne – co według prognoz Edmunds.com już teraz jest niższe niż w przypadku innych kompaktowych pickupów badanych między styczniem a kwietniem 2007 roku.
Ranger 2008 jest także bardziej odważny i wytrzymały, z ulepszeniami modelu FX4 Off-Road, w tym standardowymi ciężkimi amortyzatorami gazowymi Rancho, zwiększonymi stawkami sprężyn tylnych, pakietem do holowania przyczep klasy III, osłonami przeciwskalniowymi (z przodu, w środku i z tyłu) oraz sportowymi fotelami kubełkowymi. Ograniczona-ślizgowa tylna oś Torsen(r) jest dostępna z 4.10-calową tylną osią FX4. Ekstremalne możliwości trucka są dodatkowo podkreślane przez odważne felgi z odlewanego aluminium oraz solidne, dwukolorowe malowanie.
Cztery uproszczone serie – XL, XLT, Sport i FX4 Off-Road – oraz wyjątkowa różnorodność wyposażenia opcjonalnego umożliwiają klientom uzyskanie Ranger’a, którego chcą i potrzebują. Limitowana seria trucków w przyciągającym wzrok kolorze Grabber Orange pomoże na wprowadzenie modelu 2008 z hukiem wizualnego ekscytacji.
Ford Ranger 2008 ma maksymalną zdolność holowania wynoszącą 6000 funtów, aby odpowiadać potrzebom klientów zarówno w pracy, jak i w zabawie. Truck był testowany w najbardziej ekstremalnych klimatach i warunkach północnoamerykańskich – w tym piekielnym upale pustyni, arktycznych zimnych temperaturach, stromych wzgórzach o nachyleniu 20% i trudnych warunkach off-road – aby zapewnić, że spełnia obietnicę „Built Ford Tough”, nawet przy maksymalnych obciążeniach.
Design i Wyposażenie
Ranger 2008 jest dostępny w wersji Regular Cab oraz w konfiguracji SuperCab z dwiema lub czterema drzwiami. Tylko 7-stopowa skrzynia jest dostępna jako opcja w modelach XL i XLT Regular Cab. Serie XL i XLT 4×2 i 4×4 są wyposażone w nowe, bardziej stylowe standardowe koła i opony.
Dolna osłona przedniego zderzaka została przeprojektowana z wbudowanym, 1-calowym deflektorem powietrza, który pomaga zmniejszyć opór i poprawić wydajność paliwową. Lampy przeciwmgielne również zostały w tym roku przeprojektowane z nową, większą średnicą dla lepszej widoczności i silniejszego wyglądu.
Modele XLT posiadają zderzaki przednie i tylne w kolorze nadwozia, a także standardowy chromowany grill H-bar w modelach 4×2, co nadaje im bardziej odważny wygląd. Seria Sport ma czarny, poziomy grill z otoczką w kolorze nadwozia. Zdolność holowania przyczep klasy III jest teraz standardowa także w serii Sport. Trucki Sport SuperCab dodają nowe standardowe barierki, a zarówno modele Sport SuperCab 4×4, jak i FX4 Off-Road korzystają z nowych standardowych osłon przeciwskalniowych, które chronią główne komponenty w przedniej, środkowej i tylnej części podwozia trucka.
Wszystkie systemy audio, z wyjątkiem podstawowego odbiornika AM/FM, będą wyposażone w standardowy gniazdo wejścia audio oraz będą obsługiwać MP3. Radio satelitarne SIRIUS(r) jest dostępne w modelach XL, XLT, Sport i FX4 Off-Road.
Napęd i Podwozie
Ranger oferuje trzy opcje silnikowe: 2.3-litrowy silnik DOHC czterocylindrowy, 3.0-litrowy silnik OHV V-6 oraz 4.0-litrowy silnik SOHC V-6.
Silnik DOHC 2.3-litra generuje 143 konie mechaniczne przy 5250 obr./min oraz 154 funtów stóp momentu obrotowego przy 3750 obr./min i oferuje najwyższą wydajność paliwową spośród wszystkich pickupów. Jest to standardowy silnik w modelach XL i XLT 4×2 Regular Cab oraz dwu-drzwiowym SuperCab.
Silnik Ranger 3.0-litrowy OHV V-6 generuje 148 koni mechanicznych przy 4900 obr./min oraz 180 funtów stóp momentu obrotowego przy 3950 obr./min. Większy silnik SOHC 4.0-litrowy V-6 generuje 207 koni mechanicznych przy 5250 obr./min oraz 238 funtów stóp momentu obrotowego przy 3000 obr./min. Wszystkie trzy silniki są dostępne z 5-biegową skrzynią ręczną i opcjonalnie z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Bezpieczeństwo i Ochrona
Ranger zapewnia również bezpieczeństwo i ochronę dzięki osobistemu systemowi bezpieczeństwa Forda(r), systemowi monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) oraz pasywnemu systemowi antykradzieżowemu SecuriLock(r), które są standardowo wyposażone we wszystkich modelach.
W standardzie znajdują się również czterokołowe hamulce antyblokujące, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, pasy bezpieczeństwa z przednimi napinaczami dla miejsc siedzących na zewnątrz oraz wzmocnienia drzwi przed uderzeniami bocznymi. Punkty mocowania fotelików dziecięcych Lower Anchors and Tethers for Children (LATCH) są dostępne w fotelu pasażera z przodu we wszystkich modelach. System wykrywania pasażera z przodu Forda pomaga zapewnić, że poduszki powietrzne nie są uruchamiane po stronie pasażera, gdy wykrywane są małe dzieci.
Najważniejsze cechy i opcje
XL: silnik 2.3-litrowy DOHC I-4; 5-biegowa skrzynia ręczna; 15-calowe, siedmio-ramienne stalowe koła w kolorze srebrnym; osobisty system bezpieczeństwa Forda(r) z systemem wykrywania pasażera z przodu; pasywny system antykradzieżowy SecuriLock(r); system monitorowania ciśnienia w oponach; czarne przednie i tylne zderzaki; czarny grill H-bar; czarne klamki drzwi i lusterka boczne; wycieraczki o zmiennym interwale; wskaźnik Rally; system audio AM/FM z zegarem; czarna winylowa podłoga i dzielona ławka winylowa 60/40 (materiał na SuperCab)
Modele XL 4×4 obejmują: 3.0-litrowy silnik OHV V-6 (Regular Cab); 4.0-litrowy silnik SOHC V-6 (SuperCab); elektroniczny system zmiany napędu na 4×4; 15-calowe opony terenowe
XLT dodaje do XL 4×2: zderzaki przednie i tylne w kolorze nadwozia; chromowany grill H-bar; klimatyzacja; dzielona ławka materiałowa 60/40; system audio AM/FM / odtwarzacz CD obsługujący MP3; dywaniki i wykładzina w kolorze dopasowanym do wnętrza; 15-calowe srebrne stalowe koła w siedmiu ramionach
Modele XLT 4×4 obejmują: 3.0-litrowy silnik OHV V-6 (Regular Cab); 4.0-litrowy silnik SOHC V-6 (SuperCab); 15-calowe chromowane stalowe koła w siedmiu ramionach; lampy przeciwmgielne; ciężkie amortyzatory gazowe; haki holownicze (SuperCab); tylne siedzenia skokowe
Sport dodaje do XLT 4×2: 3.0-litrowy silnik OHV V-6 (Regular Cab); otoczenie grilla w kolorze nadwozia i czarny grill z poziomymi szczelinami; listwy boczne w kolorze nadwozia, lusterka i klamki drzwi; lampy przeciwmgielne; solidna winylowa podłoga; ciężkie amortyzatory gazowe; haki holownicze; czarne stopnie boczne (SuperCab); gniazdo haka holowniczego klasy III (SuperCab); 15-calowe, odlane aluminiowe koła w stylu split-spoke
Modele Sport 4×4 obejmują: 3.0-litrowy silnik OHV V-6 (Regular Cab); 4.0-litrowy silnik SOHC V-6 (SuperCab); haki holownicze; 15-calowe chromowane stalowe koła w siedmiu ramionach (Regular Cab); 16-calowe odlane aluminiowe koła (SuperCab z czterema drzwiami); trzy osłony przeciwskalniowe
FX4 Off-Road dodaje do Sport 4×2: 4.0-litrowy silnik SOHC V-6; ograniczona oś tylna; ciężkie amortyzatory gazowe Rancho?; trzy osłony przeciwskalniowe; grill H-bar w kolorze nadwozia; czarne klamki drzwi i lusterka boczne; dwukolorowe malowanie; listwy okienne i zderzaki w kolorze Shadow Grey; osłony krawędzi łóżka i klapy; 16-calowe odlane aluminiowe koła; opony terenowe; nachylana skórzana kierownica z kontrolą prędkości; elektryczne szyby, lusterka i zamki z systemem zdalnego dostępu; sportowe kubełkowe fotele z manualnym ustawieniem lędźwiowym po stronie kierowcy, centralny konsola podłogowa i schowek; solidna winylowa podłoga z przednimi matami ochronnymi; siedzenia skokowe (SuperCab z czterema drzwiami); szkło przyciemniane