Trzecia generacja międzynarodowej wersji Forda Rangera została wprowadzona na rynek w 2011 roku w Australii. Została zaprojektowana przez Ford Australia i była również sprzedawana w Europie.
Nowy Ranger z 2011 roku, znany wewnętrznie jako wersja T6, otrzymał całkowicie nową ramę. Przeznaczony do sprzedaży na pięciu kontynentach i w ponad 180 krajach, Ford Ranger był oferowany jako pełna gama kompaktowych ciężarówek – z trzema różnymi stylami nadwozia, napędem 4×2 i 4×4, dwiema wysokościami zawieszenia oraz do pięciu poziomów wyposażenia, w zależności od rynku.
Nowa stylistyka nawiązywała do sportowych pojazdów użytkowych. To był ten sam wytrzymały pojazd terenowy, ale linie nadwozia były bliższe wyglądowi SUV-a. W projekcie uwzględniono również czynnik aerodynamiczny, dzięki czemu linie były bardziej gładkie. Duże reflektory były wtopione w przedni zderzak. Aby podkreślić szerokość auta, kratka miała poziome linie, a zderzak był wyższy niż wcześniej.
Model podstawowy posiadał formę Regular Cab, która oferowała największą przestrzeń ładunkową w tylnym bagażniku Rangera z 2011 roku. Jego dwu-drzwiowa i dwuosobowa konfiguracja była głównie przystosowana do pracy, a mniej do rekreacji. Deska rozdzielcza została zaprojektowana z uwzględnieniem innych przedmiotów, takich jak sportowy zegarek Casio G-Shock.
Dostępne były trzy silniki, w tym 2,2-litrowy silnik czterocylindrowy oraz 3,2-litrowy silnik pięciocylindrowy. Na niektóre rynki wprowadzono nowy 2,5-litrowy silnik benzynowy Duratec, który, według Forda, ma mieć większą moc niż jego główni konkurenci i jest zdolny do zasilania paliwem alternatywnym. Ranger był oferowany w konfiguracji 4×4 lub 4×2, z 5-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową automatyczną.
Ford Ranger
Nowy Ford Ranger – najnowszy model w fali globalnych samochodów – zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Australii w 2010 roku. Zupełnie nowy Ranger ma potężną obecność i obiecuje zapewnić właścicielom pickupów większe możliwości oraz przemienione doświadczenie posiadania auta.
Od imponujących przyrostów mocy i bezpieczeństwa po wyjątkowe możliwości holowania, nowa generacja Forda Rangera wyróżnia się jako wyraźny lider segmentu. Nie tylko bazuje na ogromnych tradycjach Rangera w zakresie możliwości pickupów, ale także oferuje właścicielom przestronne, komfortowe wnętrze pełne funkcji oraz wyrafinowane doznania z jazdy, które można by oczekiwać tylko w samochodzie osobowym.
Ford Ranger, będący jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie w swoim segmencie, jest imponującym wynikiem zupełnie nowej globalnej platformy kompaktowych pickupów, opracowanej przez Forda w ramach inicjatywy One Ford oraz Mazdy. Zastępuje dwie wcześniejsze generacje kompaktowych platform trucków, które są aktualnie produkowane, prezentując nową twarz Built Ford Tough na całym świecie.
Oparty na innowacjach, Ranger może poszczycić się listą technologii i funkcji, które prowadzą segment – w tym nowym systemem kamery tylnej, asystentem parkowania, kontrolą wahań przyczepy oraz adaptacyjną kontrolą ładunku. Ford planuje ujawnienie jeszcze większej liczby technologii Rangera w nadchodzących miesiącach.
Przeznaczony do sprzedaży na pięciu kontynentach i w ponad 180 rynkach, Ford Ranger będzie oferowany jako pełna rodzina kompaktowych trucków – z trzema różnymi stylami nadwozia kabiny, napędem 4×2 i 4×4, dwoma wysokościami zawieszenia oraz do pięciu opcji serii, w zależności od rynku.
„Znamy się na truckach, więc wykorzystaliśmy naszą najlepszą wiedzę z całego świata, aby stworzyć zupełnie nowego Forda Rangera,” powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent grupy ds. globalnego rozwoju produktu.
„Skupiając nasze globalne zasoby na jednej nowej platformie kompaktowego pickup, mogliśmy dostarczyć znaczące ulepszenia, technologie i funkcje, które będą cenione przez właścicieli, a także imponującą oszczędność paliwa, która sama w sobie będzie powodem, aby kupić ten samochód.”
Zupełnie nowy Ranger odzwierciedla spostrzeżenia Forda na temat nabywców kompaktowych pickupów na całym świecie oraz ich rozwijających się potrzeb.
„Kompaktowe pickupy są niezwykle ważne dla klientów w wielu regionach świata,” powiedział Jim Farley, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i serwisu. „Dla wielu osób to jedyny pojazd w gospodarstwie domowym prowadzonym przez pracowitą osobę, na której polegają inni. Ci ludzie potrzebują trucka, który poradzi sobie z zadaniem – i będą zaskoczeni, jak inteligentne technologie Forda Rangera ułatwiają pracę. Coraz częściej szukają także cech, technologii, przestronności i wyrafinowania, które można by oczekiwać w samochodzie, a Ranger jest tutaj równie innowacyjny.”
Nowy model oparty na silnej tradycji
Przez prawie 20 lat Ford Ranger był jednym z najpopularniejszych pickupów Forda na całym świecie. Zapewnił milionom nabywców możliwości Ford Tough Truck – przewożenie ciężkich ładunków, holowanie przyczep i absorbowanie wstrząsów na najtrudniejszych drogach. Zupełnie nowy Ford Ranger ma teraz jeszcze większe możliwości, ale został przekształcony w zwartą, muskularną i nowoczesną sylwetkę, emanującą siłą i wytrzymałością.
Z zupełnie nową ramą, przednim i tylnym zawieszeniem oraz układem kierowniczym, Ranger oferuje większe ładowności i doskonałe możliwości holowania. Napędzany jest przez wybór trzech nowych, oszczędnych jednostek napędowych, w tym dwóch nowoczesnych silników diesla Ford Duratorq TDCi oraz nowych, oszczędnych sześciobiegowych skrzyń biegów. Dodając więcej technologii dotyczących podwozia i bezpieczeństwa, historia przywództwa Forda Rangera w kategorii pickupów staje się tak żywa, jak jego potężna, celowa postawa.
Ranger ma elastyczność, by poradzić sobie w każdej pracy w domu lub w pracy.
Jego przemiana jest być może najbardziej wyraźna w zupełnie nowym wnętrzu, które wprowadza nowe poziomy przestronności do doświadczenia posiadania kompaktowego pickup. Zupełnie nowy Ford Ranger oferuje wygodną i cichą jazdę, wraz z poziomem funkcji i technologii, które nie mają sobie równych.
Flagowym modelem nowej gamy jest Ford Ranger XLT Double Cab, zaprezentowany w Sydney w lśniącej kolorystyce Aurora Blue, z nowym, mocnym i oszczędnym silnikiem diesla 2.2 litra Ford Duratorq TDCi o mocy 110 kW (150 PS) i imponującym momencie obrotowym 375 Nm.
„Ten nowy Ford Ranger, którego dzisiaj przedstawiamy światu, jest przekonywującym dowodem na to, co możemy osiągnąć, wykorzystując moc One Ford,” powiedział Gary Boes, dyrektor linii pojazdów dla nowej platformy kompaktowych trucków Forda.
„Nowy Ranger odpowiada na to, czego właściciele pickupów z całego świata oczekują od pojazdu, a został zaprojektowany i skonstruowany przez zespół o niezrównanej wiedzy na temat trucków. Jest testowany w najbardziej wymagających warunkach w najbardziej rygorystycznych środowiskach testowych na pięciu kontynentach, aby udowodnić swoje światowej klasy kwalifikacje. Ford Ranger szanuje właścicieli trucków i codziennie zyskuje ich szacunek,” dodał Boes.
Stylistyka ’21 wieku’ zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz
Zupełnie nowy Ford Ranger tworzy odważną i celową obecność, z nowoczesnym i świeżym designem zewnętrznym, który emanuje słynną osobowością Built Ford Tough. Projektanci nazywają ten wygląd ’21 wieku Tough’.
Zwięzła, muskularna sylwetka i odważna, pewna postawa natychmiast sygnalizują siłę i możliwości ultra-nowoczesnego pickup. Jednocześnie jednak komunikuje przekształcony, bardziej wyrafinowany styl, który przyciąga nową generację właścicieli trucków.
„W wielu częściach świata rola Forda Rangera się zmieniła,” powiedział Craig Metros, główny projektant. „Wciąż musi to być pojazd roboczy z trwałym wnętrzem i możliwością przewożenia dużych ładunków, ale pełni także podwójną rolę, z wyrafinowaniem, komfortem i bardziej przyjaznymi dla konsumentów cechami na czołowej liście oczekiwań wielu nabywców.”
Metros powiedział, że szerokie badania wśród klientów trucków na całym świecie ujawniły zaskakujące podobieństwa w gustach i oczekiwaniach dotyczących designu.
Mimo że potrzeby i oczekiwania mogą różnić się w 180 rynkach, na których pojazd będzie sprzedawany, nowy design Ranger Tough Truck rezonuje na całym świecie.
„Dobry design jest trwały i transcendentny dla wszystkich rynków,” powiedział Metros. „Fajne bajery nie pasują do tej grupy. To solidny truck, który wykonuje zadanie, przede wszystkim.”
Według Metrosa, Ford Ranger wygląda bardzo na twardego, ale nie w bardziej wyrafinowanym stylu większych trucków Forda z Ameryki Północnej z serii F. Nowoczesny design będzie równie dobrze wyglądał w miejskich ulicach, przed modnymi restauracjami w Kolonii czy Melbourne, jak i w buszu czy na luksusowych terenach budowlanych.
Oferując różnorodne zastosowania kompaktowych pickupów na całym świecie, zupełnie nowa gama produktów Forda Rangera będzie oferować wszystko, od podstawowych trucków roboczych z wnętrzami do mycia, po wysokiej serii modele, takie jak Ford Ranger Limited i Ranger Wildtrak, które jeszcze nie zostały ujawnione.
Najlepsze z języka designu Forda zostały również zastosowane we wnętrzu. Czerpiąc inspiracje z ergonomicznie zaprojektowanych narzędzi, takich jak DEWALT®, oraz zamykając instrumenty w ochronnej obudowie, przypominającej zegarek G-Shock®, projektanci zostali zainspirowani, aby połączyć formę i funkcję, równocześnie zapewniając, że instrumenty są wyraźnie widoczne dla kierowcy.
W środku panele wykończeniowe zostały zaprojektowane tak, aby można je było łatwo wymieniać. Jedna podstawowa deska rozdzielcza jest montowana offline i po prostu instalowana w pojeździe. Choć style wykończeń się różnią, wszystkie części są zaprojektowane jako wymienne.
„Spójrz uważnie, a zobaczysz, że niezależnie od modelu, nie odbiegliśmy od podstawowego układu i designu,” wyjaśnił Metros. „Wszystkie kształty i panele zewnętrzne oraz wewnętrzne są identyczne.”
Małe detale otrzymały szczególną uwagę, aby zapewnić jakość i rzemiosło w każdym modelu. Od faktury na panelach wewnętrznych po tonalne wybory kolorów, wykonanie emanuje premium odczuciem w całym wnętrzu.
Na desce rozdzielczej zastosowano takie projekty, które łatwo akceptują modułowe części – takie jak radia oraz sterowanie ogrzewaniem i wentylacją – aby zapewnić jakość produkcji i wyeliminować nieestetyczne szczeliny.
Według Debbie Pascoe, menedżera ds. kolorów i wykończeń Forda, materiały użyte w kabinie muszą być wyjątkowo trwałe. Fotele muszą być wygodne, ale także w stanie wytrzymać użytkowanie przez klientów komercyjnych.
„Typowy kierowca pickup potrzebuje przestrzeni, a my zaprojektowaliśmy wnętrze, które jest komfortowe, łatwe do wejścia i wyjścia, z większymi przyciskami, aby zmieściły się rękawice robocze, na przykład. Projektując wnętrze trucka, trzeba wziąć pod uwagę specjalne wymagania, aby kabina była tak samo trwała, jak reszta pojazdu. Ale twardość nie musi oznaczać surowości,” powiedziała.
Materiały wewnętrzne są narażone na ciągłe urazy i muszą wytrzymać surowe warunki, które nie występują w samochodach osobowych. Materiały siedzeń muszą być w stanie znieść uderzenia od narzędzi, które są rzucane do kabiny lub zapominane w tylnej kieszeni. Panele drzwi nie mogą być łatwo porysowane przez brudne buty. A klienci trucków coraz częściej chcą wnętrza, które jest stylowe i komfortowe do użytku prywatnego.
„Nie zapomnieliśmy, że wiele z tych pojazdów jest używanych nie tylko do pracy, ale również jako podstawowy środek transportu w wielu rejonach świata, będąc pojazdem rodzinnym,” dodała Pascoe.
Trzy osoby mogą łatwo zmieścić się w drugim rzędzie nowego Forda Rangera Double Cab. Oferuje dużą przestrzeń na kolana i lepszą swobodę nóg pomiędzy słupkiem B a fotelem. To oznacza, że wejście do nowego Rangera nigdy nie było łatwiejsze dla pasażerów na tylnych siedzeniach.
W całej kabinie znajdują się liczne miejsca do przechowywania, z aż 20 lokalizacjami. Kieszenie na wszystkie cztery drzwi mogą pomieścić butelki wody, a w wybranych modelach głęboki środkowy schowek utrzymuje napoje w chłodzie. Schowek jest wystarczająco duży, aby pomieścić laptopa. Miejsca na telefony komórkowe i inne drobne przedmioty można znaleźć w konsoli.
Pod tylnymi siedzeniami znajduje się ukryta przestrzeń do przechowywania dla elektronicznych przedmiotów i małych paczek, a w wybranych modelach Forda Rangera Double Cab, podłokietnik w centralnej tylnej oparciu składa się z dwóch cup holderów.
Aby pomóc obniżyć koszty posiadania Rangera, szczególnie na stacji paliw, szereg cech konstrukcyjnych został zoptymalizowany w celu poprawy efektywności paliwowej. Wykorzystując tę samą nowoczesną technologię symulacyjną, co zespoły Formuły 1, aerodynamicy przeprowadzili ponad 1000 pełnych analiz aerodynamicznych pojazdu, aby dopracować kształt pojazdu.
Dzięki tej technologii inżynierowie udowodnili, że twarda linia na górze błotnika dzieli przepływ powietrza i zmniejsza opór. Tylne światło zostało umiejscowione bardziej pionowo, zoptymalizowano słupki A, a na górze tylnej klapy dodano mały spojler. Przedni zderzak odgrywa znaczącą rolę w kontrolowaniu przepływu powietrza pod pojazdem, co prowadzi do znacznego zmniejszenia współczynnika oporu.
„Zredukowanie oporu powietrza to był początek. Małe, stopniowe zyski w efektywności paliwowej szybko się sumują i pomagają osiągnąć cele oszczędności paliwa,” powiedział Metros.
Więcej mocy pod maską – trzy nowe silniki
Z nadwoziem, które jest smukłe i napięte, moc tkwi pod maską. Nowe jednostki napędowe Rangera zostały zaprojektowane, aby zapewnić klientom niekompromisową kombinację mocy i momentu obrotowego.
Ford Ranger wprowadza trzy nowe silniki do globalnej gamy kompaktowych pickupów Forda:
Nowy silnik diesla 2.2 litra Ford Duratorq TDCi I4 o maksymalnym momencie obrotowym 375 Nm i mocy 110 kW (150 PS).
Wysoce responsywny i efektywny nowy silnik diesla 3.2 litra Ford Duratorq TDCi I5 z potężnym momentem obrotowym 470 Nm i mocą wynoszącą 147 kW (200 PS).
Silnik benzynowy 2.5 litra Ford Duratec I4 z mocą 122 kW (166 PS). Może być skonfigurowany do pracy z paliwem E100 lub dostosowany do zasilania CNG lub LPG.
„Ta zupełnie nowa rodzina silników pokazuje nasze zaangażowanie w uczynienie Forda Rangera najlepszą opcją dla dzisiejszych klientów pickupów,” powiedział John Tatge, główny inżynier programu Rangera. „Przenosimy najlepszą technologię silników z gamy jednostek napędowych Forda, aby uczynić Rangera wyraźnym wyborem dla możliwości i efektywności paliwowej, szczególnie dzięki naszym światowej klasy silnikom diesla Duratorq. Ich moment obrotowy czyni Forda Rangera truckiem, który warto posiadać.”
Opracowane w Australii i testowane oraz walidowane na całym świecie, jednostki napędowe Rangera są zaprojektowane do pracy z różnorodnymi paliwami lokalnymi o różnych liczbach oktanowych.
Wybrane jednostki napędowe Forda Rangera korzystają z zalet niższej liczby obrotów silnika i zmniejszonego zużycia, a sześciobiegowe automatyczne i manualne skrzynie biegów są dostępne w wybranych modelach. Zwiększona efektywność paliwowa, w połączeniu z innymi udogodnieniami, które ułatwiają konserwację i serwis, pomagają obniżyć roczne koszty posiadania.
„Nowy Ford Ranger to pickup, który przyciąga do prowadzenia,” powiedział Rob Sharples, lider zespołu programu napędu. „Jest zapraszający do jazdy, a wszystkie jego interakcje z kierowcą i kontrola pojazdu współpracują w harmonii.”
Skrzynie biegów i przełożenia końcowe zostały starannie dopasowane, aby zapewnić wyjątkowe przyspieszenie, doskonałą efektywność paliwową i cichą jazdę.
Nowa sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Ford 6R80 została dokładnie dostrojona, aby zapewnić płynne i szybkie zmiany biegów, niemal niewyczuwalne dla kierowcy, co wzmacnia podobieństwo jazdy do samochodu osobowego w nowym Rangerze. W trybie normalnym kalibracja koncentruje się na komforcie i efektywności paliwowej. Dla sportowej jazdy szybkie przesunięcie lewarka zmienia skrzynię w tryb Sport. To zapewnia późniejsze punkty zmiany biegów, a kierowca może ręcznie wybierać biegi poprzez ruch do przodu (zmiana w dół) lub do tyłu (zmiana w górę).
Oferuje także inną inteligentną technologię Forda – Logikę Kontroli Stopnia. Automatycznie zmienia bieg na niższy na nachyleniu, gdy wykryje wystarczające ciśnienie hamulca, co zwiększa zdolności holownicze i ładunkowe zupełnie nowego Forda Rangera.
Automatyczna skrzynia biegów 6R80 została zaprojektowana zarówno dla wersji 4×2, jak i 4×4. Jest lekka i zawiera wzmocnione wnętrza, które zostały zaprojektowane i testowane zgodnie z globalnymi standardami pojazdów komercyjnych Forda.
Ranger może być również wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów Ford MT82 z krótkim, ergonomicznie umiejscowionym dźwignią, która zapewnia precyzyjne zmiany biegów, idealnie dopasowane do bogatego momentu obrotowego nowoczesnych silników diesla. Wskaźnik zmiany biegu na desce rozdzielczej pomaga kierowcom w wyborze najlepszych biegów dla oszczędności paliwa.
Silnik benzynowy 2.5 litra oferowany jest standardowo z sprawdzoną pięciobiegową manualną skrzynią biegów Ford MT75.
Nowe modele Forda Rangera z napędem na cztery koła są wyposażone w dobrze sprawdzoną elektronicznie kontrolowaną skrzynię rozdzielczą, która pozwala kierowcom przełączać się z 4×2 na 4×4 w dowolnym momencie za pomocą elektronicznego przełącznika umieszczonego na konsoli. Jeśli potrzebny jest dodatkowy moment obrotowy lub dodatkowe hamowanie na zjeździe, można również włączyć przełożenie niskie.
Wybrane modele Rangersa z napędem na cztery koła mogą być również wyposażone w elektrycznie blokowany mechanizm różnicowy lub mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w szerokiej gamie przełożeń.
Chociaż certyfikacja efektywności paliwowej nastąpi bliżej daty rozpoczęcia produkcji, Ford prognozuje, że nowa gama jednostek napędowych Forda Rangera przyczyni się do znacznych oszczędności przy tankowaniu.
Nowe poziomy jakości jazdy i kontroli podwozia
Ten sam poziom szczegółowości, który sprawia, że Ranger wyróżnia się w tłumie, odróżni go od konkurencji dzięki całkowicie nowemu podwoziu, które zapewnia jeszcze większe możliwości, a także komfort przypominający samochód osobowy, zmniejszone wysiłki kierownicze, bardziej precyzyjne prowadzenie oraz lepszą stabilność na drodze.
Wydajność off-road została poprawiona dzięki sztywniejszej ramie, prześwicie wynoszącym do 232 milimetrów i komponentom napędu, które zostały strategicznie zamontowane powyżej ramy i z dala od niebezpieczeństwa.
Mimo zwiększonego rozstawu kół wynoszącego 3220 milimetrów – i szerszego rozstawu dla modelu 4×4 wynoszącego 1560 milimetrów oraz dla modelu 4×2 wynoszącego 1590 milimetrów z przodu i z tyłu – promień skrętu nowego Rangera sprawia, że jest łatwy do manewrowania na parkingu i w wąskich ulicach miejskich. Jego układ kierowniczy z przekładnią zębatą został starannie zaprojektowany, aby zapewnić solidną wydajność przy jednoczesnym dostarczaniu bardziej precyzyjnego prowadzenia.
Z przodu całe zawieszenie jest całkowicie nowe. Nowe zawieszenie ze sprężynami śrubowymi pozwala lepiej dostroić projekty górnej i dolnej wishbone. Ustawienie zawieszenia, choć podobne dla modeli z napędem na dwa i cztery koła, ma unikalne możliwości i zostało dostrojone z wykorzystaniem specyficznego tłumienia i wartości sprężyn w każdym modelu, aby uwzględnić wagę, środek ciężkości, moment obrotowy silnika oraz rozkład napędu.
Z tyłu całkowicie nowy system zawieszenia zapewnia płynną, twardą i komfortową jazdę z tylnym zawieszeniem liściastym, które zostało starannie dostrojone do różnych warunków drogowych, jednocześnie zapewniając doskonałą ładowność.
Tylne zawieszenie zapewnia Fordowi Rangerowi stabilną jazdę przy dużych prędkościach na żwirowych drogach, popularnych w Ameryce Południowej, ograniczając przechyły i zmniejszając „skating” pojazdu na falistych lub nierównych nawierzchniach.
Biorąc pod uwagę klientów w rejonach świata, gdzie monsunowe deszcze powodują częste zalania, kluczowe komponenty elektryczne Rangera i wloty powietrza zostały strategicznie umiejscowione wysoko w komorze silnika. To przyczynia się do imponującej zdolności do przejeżdżania przez wodę.
Oferując największe hamulce w klasie, moc hamowania Rangera jest doskonała.
Wszystkie modele Forda Rangera są wyposażone w większe przednie tarcze o wymiarach 302 na 32 milimetry i podwójne tłoczki. Tłok hamulcowy zawiera parę tłoków fenolowych, które redukują wagę i poprawiają wydajność termiczną.
Pojazdy z napędem na dwa koła korzystają z tylnego bębna o wymiarach 270 na 55 milimetrów, podczas gdy pojazdy Hi-Rider i 4×4 korzystają z tylnego bębna o wymiarach 295 na 55 milimetrów.
System hamulcowy był poddawany ekstremalnym warunkom środowiskowym i wymaganiom jazdy klientów – przy temperaturach minus 30 stopni Celsjusza w Szwecji, w intensywnym cieple Doliny Śmierci w Kalifornii, w miejskim zgiełku, na niemieckiej autostradzie oraz na surowych drogach australijskiego buszu.
Największy system hamulcowy w segmencie zapewnia doskonałą odporność na blaknięcie, szczególnie przy maksymalnym obciążeniu. Gdy konkurencyjne systemy zaczynają blaknąć i wydłużają drogi hamowania, Ranger został zaprojektowany, aby stale działać.
Dla doskonałej wydajności hamulców Ranger jest dostępny z systemem Elektronicznego Programu Stabilizacji (ESP), który obejmuje kontrolę trakcji na cztery koła, kontrolę bocznego pochylenia i ograniczanie ryzyka przewrócenia się.
Niewidoczny dla kierowcy, system ESP zawiera czujniki umieszczone na wszystkich czterech kołach, które niezależnie monitorują prędkość kół i wykrywają poślizg kół podczas przyspieszania lub hamowania. Jeśli wykryje poślizg lub pojazd zaczyna się ślizgać (pochylenie), hamulce są stosownie stosowane, aby zapewnić, że pojazd pozostaje na zamierzonym torze.
W ekstremalnych warunkach system kontroli trakcji zmniejsza moment obrotowy silnika poprzez zarządzanie dostarczaniem iskry i paliwa.
Najwyższy poziom systemu hamulcowego zawiera System Wspomagania Hamowania Awaryjnego, aby zapewnić maksymalne wsparcie dla Systemu Antyblokady Hamulców (ABS) i jest automatycznie aktywowany w sytuacjach awaryjnego hamowania. Elektroniczna Dystrybucja Siły Hamowania dokładnie utrzymuje ciśnienie hamulca w tylnych liniach hamulcowych, aby pomóc w zmniejszeniu odległości hamowania. Migające światła awaryjne automatycznie ostrzegają nadjeżdżające pojazdy, gdy aktywowane jest hamowanie ABS.
Wśród liderów segmentu z wyjątkową zdolnością holowniczą, pewny chwyt i stabilność zapewnione są dzięki dostępnym systemom Ochrony przed Wahań Przyczepy oraz Adaptacyjnej Kontroli Ładunku.
Gdy przyczepa zaczyna się kołysać, hamulce są selektywnie stosowane, aby spowolnić połączenie ciężarówki i przyczepy. Aby zapewnić, że Ford Ranger utrzymuje stabilną jazdę przy pełnych ładunkach towarów, Adaptacyjna Kontrola Ładunku określa ładowność i stosuje niezbędne środki, aby utrzymać prostą i poziomą jazdę.
Jak wszystkie współczesne produkty Forda, zupełnie nowy Ranger został zaprojektowany, aby zapewnić kompleksową ochronę bezpieczeństwa, począwszy od bardzo ochronnej struktury nadwozia, wykorzystującej stal o wysokiej wytrzymałości, aby chronić pasażerów w przypadku kolizji.
Inżynierowie wykorzystali zaawansowane modelowanie komputerowe, aby udoskonalić odporność na zderzenia nowego Rangera. Obejmuje to ponad 9000 symulacji zderzeń pełno-pojazdowych, zanim pierwszy prototyp pojazdu został poddany testom zderzeniowym.
Nowy Ford Ranger oferuje nowe technologie pasywnego bezpieczeństwa, w tym po raz pierwszy dostępność bocznych poduszek powietrznych w każdym stylu nadwozia.
Inne nowe technologie Forda Rangera – w tym Asystent Parkowania Tylniego i nowy system kamery tylnej – nie tylko pomagają kierowcom pickupów w codziennym użytkowaniu, ale także pomagają im unikać potencjalnych kolizji z pieszymi.
Możliwości ładunkowe
Przewozisz ekipę pięciu osób? Kierujesz na miejsce pracy z dużymi urządzeniami, materiałami budowlanymi, piaskiem lub żwirem? Załadowany warzywami na sprzedaż na lokalnym targu? Bez względu na ładunek, wszystko łatwo zmieści się w skrzyni ładunkowej nowego Forda Rangera Double Cab – nawet przy pełnym obciążeniu pasażerami.
Mierząca 1549 milimetrów długości, 511 milimetrów wysokości i z maksymalną szerokością ładunku wynoszącą 1560 milimetrów, skrzynia ładunkowa podwójnej kabiny jest o ponad 100 milimetrów szersza. Objętość to imponujące 1.21 metra sześciennego.
Szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1139 milimetrów we wszystkich modelach i zastosowano specjalne rozwiązania w skrzyni ładunkowej, aby umieścić belki drewna w kieszeniach znajdujących się nad nadkolami. To pozwala na płaskie ułożenie sklejki lub płyty gipsowo-kartonowej. Szerokość przy otwarciu tylnej klapy u góry skrzyni wynosi 1330 milimetrów.
Nowy od podstaw – więcej wkrótce
Niezbyt często inżynierowie i projektanci mają możliwość zbudowania nowego pickup z grond, a zupełnie nowy Ranger jest dowodem, jak Ford wykorzystał tę okazję.
Kiedy Ford Ranger rozpocznie produkcję w 2011 roku, ustanowi nowe standardy w wielu kategoriach, w tym wyróżniający się design, gładkie i wyrafinowane zachowanie na drodze, podwozie zdolne do jazdy w terenie oraz jednostki napędowe, które są oszczędne w paliwie, czyste i spełniają globalne obietnice Built Ford Tough.
Nowy Ranger będzie produkowany na całym świecie w trzech zakładach produkcyjnych, które są dostosowane do potrzeb regionalnych, zwłaszcza w rozwijających się regionach.
Proces stopniowego zwiększania produkcji planowany jest na przyszłe lato (na półkuli północnej) w Rayong w Tajlandii, dla regionu Azji i Pacyfiku. Ford przekształca zakłady w Argentynie i RPA, aby zwiększyć produkcję, aby ostatecznie obsługiwać inne kluczowe regiony w miarę postępu wprowadzenia. Nowa strategia produkcji dla pojedynczej globalnej platformy kompaktowego trucka przyniesie nowe poziomy wspólności produktów dla Forda Rangera na całym świecie.
Choć nie jest planowane wprowadzenie do Stanów Zjednoczonych lub Kanady, zupełnie nowy Ford Ranger w końcu będzie sprzedawany w 180 krajach, co czyni go jednym z najbardziej rozległych produktów Forda. Odzwierciedla to znaczenie kompaktowych pickupów dla konsumentów w wielu częściach świata oraz znaczenie Rangera w globalnym portfelu produktów Forda.
Ranger symbolizuje także, jak Ford efektywniej wykorzystuje swoje globalne zasoby produktowe. Zespół ds. rozwoju produktu miał siedzibę w Melbourne w Australii. Obiekty rozwoju produktów w kompleksie Forda w Broadmeadows oraz pobliskie obiekty testowe w Geelong stały się idealną bazą dla globalnego zespołu Forda Rangera.