Nowa wersja Forda Rangera została wydana w 2015 roku. Nie był to całkowicie nowy model, lecz lifting, który poprawił komfort oraz osiągi najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2011 roku, trzecia generacja Forda Rangera zyskała popularność i zdobyła ponad jedną piątą rynku. Doświadczenie zdobyte przez Forda w produkcji i sprzedaży pickupów w Stanach Zjednoczonych przyniosło również korzyści w Europie.
W ramach liftingu, Ranger z 2015 roku w wersji Regular cab zyskał nowy design przodu. Reflektory były mniejsze i umiejscowione wyżej, co miało chronić je przed drobnymi zarysowaniami oraz uderzeniami, na przykład w krzakach lub podczas parkowania. W wyższych wersjach wyposażeniowych zastosowano chromowaną osłonę chłodnicy. Zaobserwowano, że klienci w Europie zaczęli używać Rangera jako pojazdu lifestyle’owego, do sportów na świeżym powietrzu i podróży w terenie, a mniej do pracy.
W środku, podstawowe wersje były słabo wyposażone i przystosowane do pracy na placach budowy. W wyższych wersjach oraz w topowej wersji Wildtrak wnętrze oferowało zaawansowany system infotainment, skórzane siedzenia oraz klimatyzację, a także dodatkowe porty USB, dostosowane do nowoczesnego stylu życia.
Pod maską, Ranger w wersji Regular cab był oferowany z jednym silnikiem: 2.2-litrowym o mocy 160 KM. Standardowa skrzynia biegów to 6-biegowa manualna, a Ford oferował wersję z napędem na tył lub 4×4 z przekładnią oraz biegami wysokimi i niskimi.
Nowy, wytrzymały pickup Ford Ranger oferuje klientom lepszą efektywność paliwową, odważny design i nowoczesne technologie, gdy wkrótce pojawi się w europejskich salonach samochodowych na początku 2016 roku.
Model Wildtrak, będący flagowcem, sprawił, że Ford Ranger wyprzedził konkurencję i stał się najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie w 2015 roku z 27 300 sprzedanymi egzemplarzami, co oznacza wzrost o 27 procent w porównaniu do roku poprzedniego.
„Dzięki oszałamiającemu nowemu modelowi Wildtrak na szczycie oferty, nowy Ford Ranger zapewnia klientom niespotykaną kombinację możliwości napędu na cztery koła, wyróżniającego się stylu i luksusowych funkcji, takich jak łączność SYNC 2,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i obsługi w Ford of Europe. „Ranger jest gotowy na każde wyzwanie – oferując zoptymalizowaną efektywność paliwową, dużą zdolność holowania i ładowności, oraz wiodącą w klasie zdolność do pokonywania wody.”
Aktualny Ford Ranger od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2011 roku generuje szybki wzrost sprzedaży w Europie. Udział Ranger’a w rynku w 20 tradycyjnych europejskich rynkach Forda wzrósł z 11,7 procent w 2012 roku do 23,6 procent w pierwszych jedenastu miesiącach 2015 roku, umiejscawiając Ranger’a w pozycji lidera rynku, wyprzedzając m.in. Toyotę Hilux, według najnowszych danych z Forda.
Wzmocnione silniki diesla dla doskonałej efektywności paliwowej
Nowy Ranger oferuje doskonałą ekonomię paliwową, z bardziej efektywną gamą jednostek napędowych – wzmocnioną technologią Auto-Start-Stop, nowymi opcjami przełożenia końcowego oraz wprowadzeniem elektrycznego wspomagania kierownicy – co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o nawet 17 procent.
Ulepszona gama silników diesla obejmuje warianty o mocy 130 PS i 160 PS najnowszego silnika TDCi o pojemności 2,2 litra – oferując większą moc w porównaniu do silników o mocy 125 PS i 150 PS w modelu poprzednim – oraz mocny silnik pięciocylindrowy 3,2 litra TDCi o mocy 200 PS. Dostępne są zarówno sześciobiegowe manualne, jak i automatyczne skrzynie biegów, a klienci mogą wybierać spośród wariantów z napędem na cztery i dwa koła. Modele Wildtrak mają napęd na cztery koła w standardzie.
Wszystkie nowe warianty Forda Ranger osiągają znacząco lepszą efektywność paliwową, przy modelu 160 PS oferującym wyjątkowe wyniki: 6,5 l/100 km (43,5 mpg) i emisję CO2 wynoszącą 171 g/km, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji – spadek z 7,8 l/100 km (36,2 mpg) i 206 g/km CO2 w modelu poprzednim.
Zaawansowana łączność i technologie wspomagania kierowcy
Nowy Ranger oferuje szereg nowoczesnych technologii, które pomagają kierowcom pozostać w kontakcie i mieć kontrolę, w tym system łączności SYNC 2 aktywowany głosem, który posiada 8-calowy ekran dotykowy z kolorowymi narożnikami ułatwiającymi nawigację w menu.
Szeroka gama technologii wspomagania kierowcy zapewnia większy komfort i wygodę, w tym ostrzeżenie o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu, asystenta utrzymywania pasa, adaptacyjny tempomat z ostrzeżeniem o przeszkodach, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta parkowania z przodu i z tyłu, kamerę tylnej widoczności oraz standardowy system kontroli stabilności z zabezpieczeniem przed przewróceniem pojazdu i kontrolą kołysania przyczepy.
Inne zaawansowane technologie obejmują:
- Asystent startu pod górę, który pomaga kierowcom pewnie ruszać ze zbocza, zarówno na pierwszym biegu, jak i wstecznym
- Kontrola zjazdu ze wzniesienia, która wykorzystuje system kontroli trakcji, aby pomóc podczas zjazdu ze stromej góry z zachowaniem stałej prędkości
- Adaptacyjna kontrola obciążenia, która dostosowuje system kontroli stabilności w zależności od obciążenia pojazdu
- Asysta hamowania awaryjnego, która zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym w celu zwiększenia siły hamowania, gdy szybko naciśniesz hamulec w nagłej sytuacji
Wytrzymały i nowoczesny design
Zaktualizowany design zewnętrzny o odważnym, nowoczesnym wyglądzie nadaje nowemu Rangerowi potężną obecność na drodze, od razu przekazując wrażenie zdolności. Bardziej muskularna maska płynnie przechodzi w mocny, nowy trapezoidalny grill, podczas gdy imponujące reflektory projekcyjne sprawiają, że pickup jest natychmiast rozpoznawalny.
„Kiedy patrzymy na to, jak nasi klienci korzystają ze swoich pojazdów, ważne jest, aby Ranger wyglądał i działał jak wytrzymałe, niezawodne narzędzie,” powiedział Dave Dewitt, kierownik ds. designu zewnętrznego w Ford Asia Pacific. „Dostrzegliśmy możliwość, aby nadać projektowi dodatkową dynamikę, podkreślając elementy designu 'Built Ford Tough’, takie jak zewnętrzne otwory wentylacyjne – wszystko to przy zachowaniu doskonałych właściwości aerodynamicznych Ranger’a.”
Zaktualizowana zewnętrzna konstrukcja została połączona z nowoczesnym wnętrzem, które tworzy jeszcze bardziej komfortowe, współczesne i przypominające samochód środowisko dla kierowcy i pasażerów. Mocne poziome linie biegną wzdłuż szerokości kabiny, nadając wrażenie przestronności i obramowując centralny, 8-calowy ekran dotykowy. Za kierownicą nowa deska rozdzielcza z podwójnymi cyfrowymi wyświetlaczami kolorowymi dostarcza kierowcom informacji o pojeździe, a także o rozrywce, nawigacji i klimatyzacji na pierwszy rzut oka.
„Wnętrze nowego Ranger’a jest eleganckie i nowoczesne, z silnym akcentem technicznym,” powiedział Dewitt. „Podkreślając projekt, wybraliśmy materiały, które są stylowe i atrakcyjne, jednocześnie wystarczająco trwałe, aby wytrzymać surowe warunki pracy. Wnętrze może wyglądać bardziej jak w samochodzie osobowym, ale jest tak samo praktyczne jak zawsze.”
Możliwości i wyrafinowanie
Ford Ranger pozostaje jednym z najbardziej wszechstronnych i zdolnych pickupów w swojej klasie. Klienci mogą wybierać spośród trzech stylów nadwozia: dwudrzwiowej Regular Cab, Super Cab z dodatkowymi tylnymi drzwiami otwieranymi do tyłu oraz czterodrzwiowej Double Cab. Każdy styl nadwozia oferuje wytrzymałą skrzynię ładunkową o dużej pojemności.
Z wiodącą w klasie zdolnością do pokonywania wody o głębokości do 800 mm oraz prześwitem wynoszącym 230 mm, Ranger został zaprojektowany i skonstruowany z myślą o radzeniu sobie z najtrudniejszymi terenami z łatwością. Kąt podejścia wynoszący 28 stopni i kąt zejścia wynoszący 25 stopni pozwalają kierowcom czuć się pewnie, pokonując strome przeszkody.
Robustny, elektronicznie kontrolowany układ przeniesienia napędu pozwala kierowcom w modelach 4×4 na płynne przełączanie z trybu 4×2 na 4×4 High za pomocą pokrętła na konsoli centralnej. Dla niskich prędkości momentu obrotowego lub dodatkowego hamowania zjazdowego kierowcy mogą także załączyć przełożenie niskiego zakresu 4×4, podczas gdy elektronicznie blokowany dyferencjał tylny pomaga poprawić przyczepność w trudnych warunkach. Te off-roadowe atuty są uzupełnione zdolnością holowania do 3 500 kg oraz wyjątkową ładownością do 1 260 kg.
Ranger osiąga to wszystko z poziomem wyrafinowania, jakiego zazwyczaj nie widuje się w segmencie pickupów. Podczas gdy obecny Ranger już wyznacza standardy komfortu jazdy i prowadzenia, inżynierowie Forda dostosowali zawieszenie nowego modelu, aby zapewnić dodatkowy komfort i jeszcze lepsze prowadzenie.
Doświadczenie jazdy jest dodatkowo wzmacniane przez system elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS), który zapewnia precyzyjne prowadzenie z naturalnym i pewnym uczuciem. Z EPAS kierownica jest lekka i łatwa do opanowania przy manewrach niskiej prędkości, takich jak parkowanie, a precyzyjna przy wyższych prędkościach – z pomocą dostosowaną w zależności od prędkości, kąta skrętu kierownicy, sił bocznych i przyspieszenia lub hamowania. Poprzez wyeliminowanie pompy wspomagania, używanej w tradycyjnych systemach wspomagania kierownicy, EPAS również przyczynia się do cichszej pracy pojazdu i poprawia efektywność paliwową o około 3 procent.
Nowy Ford Ranger Double Cab zachowuje maksymalną ocenę 5 gwiazdek przyznaną w 2012 roku przez Euro NCAP. Ranger jest jedynym pojazdem w swoim segmencie, który otrzymał najwyższą nagrodę od niezależnej instytucji zajmującej się testami zderzeniowymi.
Wildtrak – najlepszy Ranger
Ranger Wildtrak potwierdza swój status jako najlepszy Ranger dzięki unikalnemu, ciemnemu, metalicznemu wykończeniu w kolorze szarym, które nadaje trapezoidalnemu grillowi z charakterystycznymi zewnętrznymi otworami wentylacyjnymi. Ta sama kolorystyka kontynuuje się w lusterkach bocznych, klamkach drzwi, bocznych otworach wentylacyjnych, szynach ładunkowych i lampach tylnej, tworząc odważny i sportowy wygląd.
Inne unikalne elementy designu w nowym Wildtrak obejmują prostokątne lampy przeciwmgielne, unikalny sportowy pałąk, obręcze kół ze stopów metali lekkich o średnicy 18 cali oraz wyraziste grafiki Wildtrak, które wspólnie przekazują odważne poczucie przygody. Nawet charakterystyczny kolor nadwozia Wildtrak został zmodyfikowany, aby wyróżniać się z tłumu, w nowym metalicznym odcieniu Pride Orange.
Wewnątrz pomarańczowy jest stosowany jako kolor akcentowy, aby dodać poczucie sportowości do uderzająco nowoczesnego, przypominającego samochód wnętrza. Silna pozioma belka rozciągająca się od drzwi kierowcy do pasażera podkreśla szerokość kabiny i mieści deskę rozdzielczą z podwójnymi cyfrowymi wyświetlaczami oraz 8-calowym ekranem dotykowym. Miękka górna część deski rozdzielczej z pomarańczowym szwem oraz pierścienie wokół otworów wentylacyjnych mają charakterystyczne, cieniowane, chromowane wykończenie.