Ford wprowadził nazwę Ranger na kontynencie północnoamerykańskim w segmencie kompaktowych pickupów i okazał się bardziej udany, niż oczekiwano.
Marka z niebieskim owalem zaprezentowała trzecią generację modelu Ranger w 1998 roku, która była bardzo podobna do swojego poprzednika. W 2007 roku, gdy światowa kryzys finansowy uderzył, Ford zrozumiał zapotrzebowanie rynku na tańszy pickup i z ogromnym zaangażowaniem pracował nad wprowadzeniem odświeżonej wersji swojego już dziesięcioletniego kompaktowego pickup’a.
Z przodu znajdował się pas przedni przypominający serię F, z grillem z trzema żebrami i dwoma pionowymi otworami po bokach. Nawet reflektory wyglądały podobnie, chociaż były mniejsze. W podstawowej wersji samochód miał czarne zderzaki. Ranger był dostępny z 6-stopową (1,82 m) skrzynią ładunkową w wersji Super Cab oraz kabiną dla czterech osób. Ford oferował kompaktowego pickupa w trzech wersjach wyposażeniowych: XL, XLT i Sport oraz wyłącznie dla SuperCab jako FX4. Ta ostatnia wersja dodawała 16-calowe aluminiowe felgi, wzmocnione zawieszenie i opony AT w standardzie.
Ford oferował Rangera z tylnymi drzwiami typu „suicide” oraz dwoma niewielkimi siedzeniami, na których dziecko mogło usiąść na krótki dystans. Ta sama przestrzeń mogła być wykorzystana jako mała skrytka na wiadro farby. Reszta wnętrza pozostała bez zmian, z łatwymi w obsłudze kontrolkami. Jeśli działały, Ford nie miał potrzeby ich zmieniać.
Pod maską, producent oferował wybór trzech silników, zaczynając od oszczędnego 2,3-litrowego silnika benzynowego. Najmocniejszą opcją był 4,0-litrowy silnik V-6 połączony z 5-biegową skrzynią manualną.
FORD RANGER DODAJESZ DO SWOJEJ LEGENDY 'BUILT FORD TOUGH’ NA ROK 2008
* Zbudowany Fordem Mocnym. Śmiałe, agresywne wzornictwo i przygodowy duch wzmocnione ulepszonymi osiągami modelu Ranger FX4 Off-Road.
* Najbardziej Oszczędny Pojazd. Najbardziej ekonomiczna ciężarówka w kraju staje się jeszcze bardziej oszczędna na rok 2008 dzięki ulepszonemu projektowi przedniego zderzaka.
* Najbardziej Dostępny Pojazd. Interwały serwisowe wydłużone do 7,500 mil na rok 2008, co podkreśla czołową pozycję Rangera pod względem dostępności, według pomiarów Edmunds.com.
* Standardowe Bezpieczeństwo. Osobisty system bezpieczeństwa Forda(r), System Monitorowania Ciśnienia w Oponach (TPMS) i SecuriLock(r) są teraz oferowane we wszystkich modelach.
* Jeszcze Odważniejszy. Ranger będzie dostępny w limitowanej edycji z lakierem Grabber Orange, aby podkreślić odważny design ciężarówki.
Ford Ranger z 2008 roku jest teraz jeszcze bardziej odważny, wytrzymały, oszczędny i przystępny cenowo, co wzmocniło udaną tradycję „Built Ford Tough” w zakresie możliwości i trwałości, która uczyniła go jednym z ulubionych małych pojazdów Ameryki przez dwie dekady. Najbardziej oszczędny pickup teraz osiąga jeszcze lepszą efektywność paliwową dzięki ulepszonym właściwościom aerodynamicznym, które zapewnia zaktualizowany projekt przedniego zderzaka.
Właściciele Forda Rangera z 2008 roku będą również rzadziej przystawać, dzięki wydłużonym interwałom serwisowym do 7,500 mil – co czyni najbardziej przystępnym pickupem jeszcze lepszą wartością. Ten nowy interwał serwisowy pomaga obniżyć całkowity koszt użytkowania Rangera – w tym cenę zakupu, koszty paliwa, konserwację i inne – co według Edmunds.com już jest niższe niż wszystkie inne kompaktowe pickupy badane od stycznia do kwietnia 2007 roku.
Ranger z 2008 roku jest również odważniejszy i wytrzymalszy, z ulepszeniami modelu FX4 Off-Road, w tym standardowymi amortyzatorami Rancho, zwiększonymi parametrami sprężyn tylnych, pakietem holowniczym klasy III, osłonami podwozia (przednie, środkowe i tylne) oraz sportowymi siedzeniami kubełkowymi. Ograniczona możliwość poślizgu tylnej osi Torsen(r) jest dostępna z 4.10-calową osią tylną FX4. Ekstremalne możliwości ciężarówki są dodatkowo podkreślone przez odważne felgi z odlewanego aluminium i solidny, dwukolorowy lakier.
Cztery uproszczone serie – XL, XLT, Sport i FX4 Off-Road – oraz wyjątkowa różnorodność opcjonalnego wyposażenia umożliwiają klientom uzyskanie Rangera, którego chcą i potrzebują. Ograniczona seria ciężarówek w przyciągającym wzrok lakierze Grabber Orange pomoże wprowadzić rocznik 2008 z eksplozją wizualnego zachwytu.
Ford Ranger z 2008 roku ma maksymalną zdolność holowniczą wynoszącą 6,000 funtów, aby zaspokoić potrzeby klientów w pracy i zabawie. Ciężarówka była testowana w najbardziej ekstremalnych warunkach klimatycznych Ameryki Północnej – w tym skrajnych upałach na pustyni, arktycznych zimnych temperaturach, stromych wzgórzach o nachyleniu 20 procent i trudnych warunkach terenowych – aby upewnić się, że spełnia obietnicę „Built Ford Tough”, nawet przy maksymalnych obciążeniach.
Wzornictwo i Wyposażenie
Ford Ranger z 2008 roku jest dostępny w wersji Regular Cab oraz w konfiguracjach SuperCab z dwoma i czterema drzwiami. W segmentach dostępna jest jedynie 7-stopowa skrzynia jako opcja na modelach XL i XLT Regular Cab. Serie XL i XLT 4×2 oraz 4×4 są wyposażone w nowe, bardziej stylowe standardowe felgi i opony.
Dolny zderzak przedni został przeprojektowany z zintegrowanym deflektorem powietrza o wysokości 1 cala, aby pomóc w zmniejszeniu oporu i poprawić efektywność paliwową. Lampy przeciwmgielne również zostały zaprojektowane na nowo w tym roku, z nowym, większym średnicą dla lepszej widoczności i mocniejszego wyglądu.
Modele XLT mają zderzaki przednie i tylne w kolorze nadwozia oraz standardowy chromowany grill H-bar na modelach 4×2, co nadaje im odważniejszy wygląd. Seria Sport otrzymuje czarny grill poziomy z otoczką w kolorze nadwozia. Zdolność holownicza klasy III jest teraz standardem w serii Sport. Ciężarówki Sport SuperCab dodają nowe standardowe stopnie, a zarówno modele Sport SuperCab 4×4, jak i FX4 Off-Road korzystają z nowych standardowych osłon podwozia, aby chronić ważne komponenty z przodu, w środku i z tyłu podwozia ciężarówki.
Wszystkie systemy audio, z wyjątkiem podstawowego odbiornika AM/FM, będą wyposażone w standardowy wejściowy jack audio oraz będą obsługiwać MP3. SIRIUS(r) Radio Satelitarne jest dostępne w modelach XL, XLT, Sport i FX4 Off-Road.
Silnik i Podwozie
Ranger oferuje trzy opcje silnika: 2.3-litrowy silnik czterocylindrowy z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC), 3.0-litrowy silnik V-6 z zaworami górnymi (OHV) oraz 4.0-litrowy silnik V-6 z pojedynczym wałkiem rozrządu (SOHC).
Silnik DOHC 2.3-litrowy generuje 143 konie mechaniczne przy 5,250 obr./min i 154 funtów stopy momentu obrotowego przy 3,750 obr./min, oferując najwyższą efektywność paliwową spośród wszystkich pickupów. Jest to standardowy silnik dla modeli XL i XLT 4×2 Regular Cab oraz dwu-drzwiowa SuperCab.
Silnik 3.0-litrowy OHV V-6 Rangera generuje 148 koni mechanicznych przy 4,900 obr./min i 180 funtów stopy momentu obrotowego przy 3,950 obr./min. Większy, SOHC 4.0-litrowy V-6 generuje 207 koni mechanicznych przy 5,250 obr./min i 238 funtów stopy momentu obrotowego przy 3,000 obr./min. Wszystkie trzy silniki mają 5-biegową manualną skrzynie biegów i są dostępne z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Bezpieczeństwo i Ochrona
Ranger zapewnia także bezpieczeństwo i ochronę dzięki osobistemu systemowi bezpieczeństwa Forda(r), systemowi monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) oraz pasywnemu systemowi zabezpieczeń SecuriLock(r), które są standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach.
Standardowe są również czterokierunkowe hamulce przeciwdziałające blokowaniu, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, pasy bezpieczeństwa z przednimi napinaczami dla zewnętrznych miejsc siedzących oraz belki przeciwwłamaniowe w drzwiach. Dolne mocowania i zaczepy dla dzieci (LATCH) są dostępne na przednim siedzeniu pasażera we wszystkich modelach. System wykrywania pasażera Forda pomaga zapewnić, że poduszki powietrzne nie są uruchamiane po stronie pasażera, gdy wykryte są małe dzieci.
Najważniejsze funkcje i opcje
XL: silnik 2.3-litrowy DOHC I-4; 5-biegowa manualna skrzynia biegów; 15-calowe, siedmio-ramienne srebrne felgi stalowe; osobisty system bezpieczeństwa Forda(r) z systemem wykrywania pasażera; pasywny system zabezpieczeń SecuriLock(r); system monitorowania ciśnienia w oponach; czarne przednie i tylne zderzaki; czarny grill H-bar; czarne klamki drzwi i lusterka boczne; wycieraczki z interwałem; wskaźnik Rally; system audio AM/FM z zegarem; czarna winylowa podłoga oraz siedzenie rozdzielone 60/40 z winylu (materiał na SuperCab)
Modele XL 4×4 obejmują: 3.0-litrowy OHV V-6 (Regular Cab); 4.0-litrowy SOHC V-6 (SuperCab); elektroniczny system 4×4 na żądanie; 15-calowe opony terenowe
XLT dodaje do XL 4×2: zderzaki przednie i tylne w kolorze nadwozia; chromowany grill H-bar; klimatyzacja; materiałowa kanapa rozdzielona 60/40; system audio AM/FM / CD odtwarzacz obsługujący MP3; dywaniki i wykładziny w kolorze pasującym do karoserii; 15-calowe srebrne felgi stalowe 7-ramienne
Modele XLT 4×4 obejmują: 3.0-litrowy OHV V-6 (Regular Cab); 4.0-litrowy SOHC V-6 (SuperCab); 15-calowe chromowane felgi stalowe 7-ramienne; lampy przeciwmgielne; amortyzatory gazowe o podwyższonej wydajności; haki holownicze (SuperCab); tylne siedzenia skokowe
Sport dodaje do XLT 4×2: 3.0-litrowy OHV V-6 (Regular Cab); otoczenie grilla w kolorze nadwozia oraz czarny grill poziomy; nadkola, lusterka i klamki drzwi w kolorze nadwozia; lampy przeciwmgielne; solidna winylowa podłoga; mocne amortyzatory gazowe; haki holownicze; czarne stopnie boczne (SuperCab); złącze holownicze klasy III (SuperCab); 15-calowe felgi aluminiowe z podzielonymi ramionami
Modele Sport 4×4 obejmują: 3.0-litrowy OHV V-6 (Regular Cab); 4.0-litrowy SOHC V-6 (SuperCab); haki holownicze; 15-calowe chromowane felgi stalowe 7-ramienne (Regular Cab); 16-calowe felgi z odlewanego aluminium (czterodrzwiowy SuperCab); trzy osłony podwozia
FX4 Off-Road dodaje do Sport 4×2: 4.0-litrowy SOHC V-6; ograniczona możliwość poślizgu tylnej osi; mocne amortyzatory Rancho?; trzy osłony podwozia; grill H-bar w kolorze nadwozia; czarne klamki drzwi i lusterka boczne; podwójne malowanie; nadkola w odcieniu Shadow Grey oraz zderzaki; osłony krawędzi łóżka i klapki tylnej; 16-calowe aluminiowe felgi; opony terenowe; regulowany skórzany stół kierowniczy z kontrolą prędkości; elektryczne okna, lusterka i zamki z bezkluczykowym systemem wejścia; sportowe kubełkowe siedzenia z manualnym ustawieniem odcinka lędźwiowego po stronie kierowcy, centralna konsola podłogowa i schowek; solidna winylowa podłoga z matami zapobiegającymi błocie; siedzenia skokowe (czterodrzwiowy SuperCab); przyciemniane szyby