Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Ranger Super Cab 2011-2015

Trzecia generacja międzynarodowej wersji Forda Rangera zadebiutowała w 2011 roku w Australii. Została zaprojektowana przez Ford Australia i była również sprzedawana w Europie.

Dla Rangera z 2011 roku przygotowano zupełnie nową ramę, znaną wewnętrznie jako wersja T6. Przeznaczony do sprzedaży na pięciu kontynentach i w ponad 180 rynkach, Ford Ranger był oferowany jako kompletną rodzinę kompaktowych ciężarówek – z trzema różnymi stylami kabiny, układami napędowymi 4×2 i 4×4, dwoma wysokościami zawieszenia i do pięciu poziomów wyposażenia, w zależności od rynku.

Nowy design nawiązywał do pojazdów typu sportowo-użytkowego. Był to ten sam wytrzymały samochód terenowy, ale linie nadwozia były bardziej zbliżone do wyglądu SUV-a. Przy projektowaniu uwzględniono również czynniki aerodynamiczne, co sprawiło, że linie były gładsze. Duże reflektory były wkomponowane w przednią osłonę. Aby podkreślić szerokość auta, grill miał poziome linie, a zderzak był wyższy niż wcześniej.

Wersja Super Cab miała cztery drzwi, z tylnymi zawiasami umieszczonymi z tyłu (tzw. „drzwi samobójcze”). Oferowała cztery miejsca w środku, ale miała ograniczoną przestrzeń na kolana dla pasażerów z tyłu. Deska rozdzielcza została zaprojektowana z uwzględnieniem innych obiektów, takich jak sportowy zegarek Casio G-Shock. W zależności od poziomu wyposażenia, oferowała system infotainment z ekranem dotykowym, klimatyzację oraz podgrzewane siedzenia.

Dostępne były trzy silniki, w tym 2,2-litrowy silnik czterocylindrowy oraz 3,2-litrowy silnik pięciocylindrowy. Na wybrane rynki wprowadzono także nowy 2,5-litrowy silnik benzynowy Duratec czterocylindrowy, który według Forda będzie miał więcej mocy niż jego główni konkurenci i będzie mógł działać na paliwie alternatywnym. Ranger był oferowany w konfiguracji 4×4 lub 4×2, z 5-biegową manualną lub 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Ford Ranger

Nowy Ford Ranger – najnowszy model w fali globalnych pojazdów – zadebiutował na całym świecie podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Australii w 2010 roku. Całkowicie nowy Ranger ma potężną obecność i obiecuje dostarczyć właścicielom pickupów więcej możliwości oraz odmienić doświadczenie posiadania ciężarówki.

Ford Ranger nowej generacji to niekwestionowany lider w swoim segmencie, oferujący imponujący wzrost mocy i bezpieczeństwa oraz wyjątkowe możliwości holowania. Nie tylko nawiązuje do wspaniałej tradycji modelu Ranger jako pickup, ale także zapewnia właścicielom przestronną, komfortową kabinę bogatą w funkcje oraz zaawansowane wrażenia z jazdy, jakie można by oczekiwać tylko od samochodu osobowego.

Ranger jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów w swojej klasie. Powstał na zupełnie nowej globalnej platformie kompaktowych pickupów od Forda – najnowszym przedsięwzięciu w ramach inicjatywy One Ford – oraz Mazdy. Zastępuje dwie poprzednie generacje platform kompaktowych, które są obecnie w produkcji, wprowadzając nowy wizerunek Built Ford Tough do klientów na całym świecie.

Zbudowany na innowacjach, Ranger wyposażony jest w szereg technologii i funkcji, które mają na celu przewodzenie w segmencie – w tym nowy system kamery tylnej, asystenta parkowania z tyłu, kontrolę odchylania przyczepy oraz adaptacyjną kontrolę ładunku. Ford planuje odkryć jeszcze więcej nowych technologii Rangersa w najbliższych miesiącach.

Przeznaczony do sprzedaży na pięciu kontynentach i w ponad 180 rynkach, Ford Ranger będzie oferowany jako pełna rodzina kompaktowych ciężarówek – z trzema różnymi stylami nadwozia, napędem 4×2 i 4×4, dwoma wysokościami zawieszenia oraz do pięciu wersji, w zależności od rynku.

„Znamy się na ciężarówkach, dlatego wykorzystaliśmy naszą najlepszą wiedzę na całym świecie, aby stworzyć całkowicie nowego Forda Rangersa,” powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent grupy ds. globalnego rozwoju produktu.

„Skupienie naszych globalnych zasobów na jednej nowej platformie kompaktowego pickup oznacza, że mogliśmy dostarczyć znaczące ulepszenia, technologie i funkcje, które właściciele będą doceniać, a także imponującą oszczędność paliwa, która sama w sobie stanowi powód do zakupu.”

Całkowicie nowy Ranger odzwierciedla wiedzę Forda na temat nabywców kompaktowych pickupów na całym świecie oraz ich ewoluujących potrzeb.

„Kompaktowe pickupy są niezwykle ważne dla klientów w wielu regionach świata,” powiedział Jim Farley, wiceprezydent grupy ds. marketingu, sprzedaży i serwisu. „Dla wielu osób to jedyny pojazd w gospodarstwie domowym, którym zarządza ciężko pracująca osoba, na której polegają inni. Ci ludzie potrzebują ciężarówki, która poradzi sobie z każdym zadaniem – a będą zdumieni, jak inteligentne technologie Forda Rangersa ułatwiają tę pracę. Coraz częściej poszukują również cech, technologii, przestronności oraz wyrafinowania, które można by oczekiwać od samochodu, a Ranger jest równie innowacyjny w tym zakresie.”

Nowy model oparty na silnej tradycji

Przez niemal 20 lat Ford Ranger był jednym z najpopularniejszych pickupów Forda na całym świecie. Zapewnił milionom nabywców możliwości pojazdów Ford Tough – przewożenie dużych ładunków, ciągnięcie przyczep i znoszenie trudnych warunków na najtrudniejszych drogach. Całkowicie nowy Ford Ranger ma jeszcze większe możliwości i został przekształcony w zwarty, dynamiczny i muskularny, nowoczesny kształt, emanowany siłą i wytrzymałością.

Dzięki całkowicie nowej ramie, nowemu zawieszeniu przedniemu i tylnemu oraz układowi kierowniczemu, Ranger dostarcza większe ładunki i doskonałe możliwości holowania. Zasilany jest przez wybór trzech nowych, oszczędnych jednostek napędowych, w tym dwóch nowoczesnych silników Diesla Ford Duratorq TDCi oraz nowe, oszczędne sześciobiegowe skrzynie biegów. Dodając więcej technologii związanych z podwoziem i bezpieczeństwem, historia przywództwa pickupa Forda Rangersa staje się tak żywa, jak jego potężna, zdecydowana postawa.

Ranger ma elastyczność, aby poradzić sobie z każdym zadaniem w domu lub w pracy.

Jego transformacja jest być może najbardziej widoczna w nowym wnętrzu, które wprowadza nowe poziomy przestronności do doświadczenia posiadania kompaktowego pickup. Całkowicie nowy Ford Ranger oferuje komfortową i cichą jazdę, a także szereg funkcji i technologii, które sprawiają, że nie ma sobie równych.

Flagowym modelem nowej gamy jest Ford Ranger XLT Double Cab zaprezentowany w Sydney w lśniącym kolorze Aurora Blue, prezentujący silnik Diesla Ford Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra i mocy 110 kW (150 KM) z imponującym momentem obrotowym wynoszącym 375 Nm.

„Ten nowy Ford Ranger, który dzisiaj ujawniamy światu, to przekonujący dowód na to, co możemy osiągnąć, wykorzystując siłę One Ford,” powiedział Gary Boes, dyrektor ds. linii pojazdów dla nowej platformy kompaktowego pickup Forda.

„Nowy Ranger odpowiada na to, czego właściciele pickupów na całym świecie pragną od pojazdu, a został zaprojektowany i skonstruowany przez zespół o niezrównanej wiedzy na temat ciężarówek. Jest testowany w najbardziej wymagających warunkach w najcięższych środowiskach testowych na pięciu kontynentach, aby udowodnić swoje światowej klasy osiągi. Ford Ranger szanuje właścicieli ciężarówek i codziennie zyskuje ich szacunek,” powiedział Boes.

Styl 'Tough XXI wieku’ wewnątrz i na zewnątrz

Całkowicie nowy Ford Ranger tworzy odważną i celową obecność, z nowoczesnym, świeżym designem zewnętrznym, który emanuje słynną osobowością Built Ford Tough. Projektanci nazywają ten wygląd 'Tough XXI wieku’.

Zwięzła, muskularna sylwetka i odważna, pewna postawa natychmiast sygnalizują siłę i możliwości ultra-nowoczesnego pickup. Jednak przekazuje także przekształcony, bardziej wyrafinowany styl, który przyciąga nową generację właścicieli ciężarówek.

„W wielu regionach świata rola Forda Rangersa zmieniła się,” powiedział Craig Metros, główny projektant. „Nadal musi być to pojazd roboczy z trwałym wnętrzem i zdolnością do przewożenia dużych ładunków, ale pełni również podwójną rolę z wyrafinowaniem, komfortem i bardziej przyjaznymi dla konsumenta funkcjami, które dla wielu nabywców są na czołowej pozycji.”

Metros powiedział, że szerokie badania wśród klientów ciężarówek na całym świecie ujawniły zaskakujące podobieństwa w gustach i oczekiwaniach dotyczących designu.

Chociaż potrzeby i oczekiwania mogą się różnić w 180 rynkach, na których będzie sprzedawany, nowy design Tough Truck Rangersa rezonuje na całym świecie.

„Dobry design jest trwały i przekracza wszystkie rynki,” powiedział Metros. „Cute gimmicks nie przemawiają do tej grupy. To solidny pickup, który wykonuje swoje zadanie, w pierwszej kolejności.”

Zgodnie z Metrosem, Ford Ranger wygląda bardzo mocno, ale nie w bardziej rzeźbionej stylistyce większych ciężarówek Forda z serii F w Ameryce Północnej. Nowoczesny design będzie równie dobrze prezentował się na ulicach miast obok modnych restauracji w Kolonii czy Melbourne, jak w Australii czy na luksusowych terenach budowlanych.

Odzwierciedlając różnorodne zastosowania kompaktowych pickupów na całym świecie, nowa gama Forda Rangersa będzie oferować wszystko, od prostych ciężarówek roboczych z łatwymi do czyszczenia wnętrzami po modele wyższej serii, takie jak Ford Ranger Limited i Ranger Wildtrak, które jeszcze nie zostały ujawnione.

Najlepsze z języka designu Forda zostały również zastosowane w wnętrzu. Pożyczając inspiracje z ergonomicznie zaprojektowanych narzędzi elektrycznych, takich jak DEWALT®, i zamykając instrumenty w ochronnej skorupie, jak w zegarkach G-Shock®, projektanci zainspirowali się, aby połączyć formę z funkcją, zapewniając jednocześnie, że instrumenty są wyraźnie widoczne dla kierowcy.

W środku panele wykończeniowe są zaprojektowane tak, aby można je było łatwo wymienić. Jedna podstawowa deska rozdzielcza jest montowana offline i po prostu instalowana w pojeździe. Chociaż style wykończenia różnią się, wszystkie części są zaprojektowane tak, aby były wymienne.

„Przyjrzyj się dokładnie, a zobaczysz, że niezależnie od modelu, nie odbiegliśmy od podstawowego układu i designu,” wyjaśnił Metros. „Wszystkie zewnętrzne i wewnętrzne kształty oraz panele są identyczne.”

Małe detale zostały starannie zaprojektowane, aby zapewnić jakość i rzemiosło w każdym modelu. Od faktury paneli wewnętrznych po tonalne wybory kolorów, wykonanie emanuje luksusowym odczuciem w całym wnętrzu.

Na desce rozdzielczej zastosowano projekty, które łatwo akceptują modułowe części – takie jak radia oraz sterowanie ogrzewaniem i wentylacją – aby zapewnić jakość wykonania, eliminując wszelkie nieestetyczne szczeliny.

Zgodnie z Debbie Pascoe, menedżerką ds. kolorów i wykończeń w Fordzie, materiały użyte w całej kabinie muszą być wyjątkowo trwałe. Fotele muszą być wygodne, ale także odporne na intensywne użytkowanie komercyjne.

„Typowy kierowca pickupów potrzebuje przestrzeni, a zaprojektowaliśmy wnętrze, które jest komfortowe, łatwe do wsiadania i wysiadania, z przyciskami większymi, by ułatwić ich obsługę w rękawicach roboczych, na przykład. Projektując wnętrze ciężarówki, trzeba wziąć pod uwagę, aby kabina była tak samo trwała, jak reszta pojazdu. Ale wytrzymałość nie musi oznaczać szorstkości,” powiedziała.

Materiały wewnętrzne są narażone na ciągłe zniszczenie i muszą wytrzymać brutalne warunki, których nie spotyka się w samochodach osobowych. Materiały siedzeń muszą być odporne na uderzenia narzędzi, które są rzucane do kabiny lub zapominane w tylnej kieszeni. Panele drzwi nie mogą być łatwo zarysowane lub przetarte przez brudne buty. A klienci pickupów coraz częściej chcą wnętrza, które jest stylowe i komfortowe do codziennego użytku.

„Nie zapomnieliśmy, że wiele z tych pojazdów jest używanych nie tylko do pracy, ale również jako podstawowy środek transportu w wielu regionach świata jako pojazd rodzinny,” dodała Pascoe.

Trzech pasażerów łatwo zmieści się w drugim rzędzie nowego Forda Rangersa Double Cab. Oferuje wystarczającą przestrzeń na kolana i lepszą przestrzeń na stopy między słupkiem B a siedzeniem. Oznacza to, że wsiadanie i wysiadanie z nowego Rangersa nigdy nie było łatwiejsze dla pasażerów tylnej kanapy.

W kabinie znajduje się wiele miejsc na przechowywanie, z maksymalnie 20 lokalizacjami. Kieszenie w drzwiach Double Cab pomieszczą łatwo butelki wody, a w wybranych modelach głęboki środkowy schowek utrzymuje napoje w chłodzie. Schowek jest na tyle duży, by pomieścić laptopa. Miejsca na telefony komórkowe i inne drobne przedmioty znajdują się w konsoli.

Pod tylnymi siedzeniami znajduje się wygodne ukryte miejsce do przechowywania elektroniki i małych paczek, a w wybranych modelach Forda Rangersa Double Cab, podłokietnik w tylnej kanapie środkowej zawiera dwa uchwyty na kubki.

Aby zredukować koszty posiadania Rangersa, szczególnie w zakresie paliwa, szeroka gama funkcji projektowych została zoptymalizowana w celu poprawy efektywności paliwowej. Wykorzystując tę samą nowoczesną technologię symulacyjną, co zespoły Formuły 1, aerodynamicy przeprowadzili ponad 1000 pełnych symulacji aerodynamicznych pojazdu, aby dopracować kształt pojazdu.

Dzięki tej technologii inżynierowie wykazali, że przy twardej linii na górze błotnika przepływ powietrza był dzielony, a opór zmniejszony. Tylna szyba została umieszczona bardziej pionowo, słupki A zoptymalizowane, a na górze pokrywy bagażnika dodano mały spojler. Przedni deflektor odgrywa znaczącą rolę w kontroli przepływu powietrza pod pojazdem, co prowadzi do znacznego zmniejszenia współczynnika oporu.

„Zmniejszenie oporu powietrza to był początek. Małe zyski w efektywności paliwowej szybko się sumują i pomagają osiągnąć cele oszczędności paliwa,” powiedział Metros.

Więcej mocy pod maską – trzy nowe silniki

Z cienką i napiętą sylwetką, moc kryje się pod maską. Nowe jednostki napędowe Rangersa zostały zaprojektowane w celu zapewnienia klientom niekompromisowej kombinacji mocy i momentu obrotowego.

Ford Ranger wprowadza trzy nowe silniki do globalnej oferty kompaktowych pickupów od Forda:

Nowy silnik Diesla Ford Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra z maksymalnym momentem 375 Nm i mocą 110 kW (150 KM).
Wysoko responsywny i wydajny nowy silnik Diesla Ford Duratorq TDCi o pojemności 3,2 litra z potężnym momentem 470 Nm i mocą wynoszącą 147 kW (200 KM).
Silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra Ford Duratec I4 z mocą 122 kW (166 KM). Można go skonfigurować do działania na elastycznym paliwie E100 lub po zainstalowaniu dodatkowych układów do zasilania gazem CNG lub LPG.

„Ta całkowicie nowa rodzina silników demonstruje nasze zobowiązanie do uczynienia Forda Rangersa najlepszym wyborem dla współczesnych klientów pickupów,” powiedział John Tatge, inżynier główny programu Rangersa. „Przynosimy najlepszą technologię silnikową z oferty Forda, aby uczynić Rangersa wyraźnym wyborem w zakresie możliwości i ekonomii paliwowej, szczególnie z naszymi światowej klasy silnikami Diesla Duratorq. Ich moment obrotowy sprawia, że Ford Ranger to pojazd, który warto posiadać.”

Rozwój silników w Australii oraz testowanie i walidacja na całym świecie sprawiają, że jednostki Rangersa są zaprojektowane do pracy na różnych lokalnie mieszanych paliwach o różnych liczbach oktanowych.

Wybrane jednostki napędowe Forda Rangersa korzystają z zalet niższych obrotów silnika oraz mniejszego zużycia, a sześciobiegowe automatyczne i manualne skrzynie biegów są dostępne w wybranych modelach. Zwiększona efektywność paliwowa, w połączeniu z innymi usprawnieniami ułatwiającymi konserwację i serwis, pomagają zredukować roczne koszty posiadania.

„Nowy Ford Ranger to pickup dla kierowcy,” powiedział Rob Sharples, kierownik zespołu programu układu napędowego. „Jest przyjemny w prowadzeniu, a wszystkie jego wejścia i sterowanie pojazdem współpracują w harmonii.”

Skrzynie biegów i przełożenia końcowe zostały starannie dopasowane, aby zapewnić wyjątkowe przyspieszenie, doskonałą efektywność paliwową i cichą jazdę.

Nowa sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Ford 6R80 została dokładnie dostrojona, aby zapewnić płynne, szybkie zmiany biegów, niemal niewyczuwalne dla kierowcy, podkreślając luksusowy charakter nowego Rangersa. W trybie Normal kalibracja koncentruje się na komforcie i oszczędności paliwa. Dla sportowej jazdy, szybkie przesunięcie dźwigni zmienia skrzynię w tryb Sport. To zapewnia późniejsze zmiany biegów, a kierowca może ręcznie wybierać biegi, przesuwając dźwignię do przodu (zmiana na niższy bieg) lub do tyłu (zmiana na wyższy bieg).

Oferuje także inną inteligentną technologię Forda – Logikę Kontroli Nachylenia. Automatycznie redukuje bieg w trakcie zjazdu w dół, gdy zostanie wykryte odpowiednie ciśnienie hamulca, co zwiększa możliwości holowania i przewożenia nowego Forda Rangersa.

Automatyczna skrzynia biegów 6R80 została zaprojektowana zarówno dla wersji 4×2, jak i 4×4. Jest lekka i zawiera wzmocnione elementy wewnętrzne, które zostały zaprojektowane i przetestowane zgodnie z globalnymi standardami Forda dla pojazdów komercyjnych.

Ranger może być również wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów Ford MT82 z krótką dźwignią zmiany biegów, ergonomicznie umiejscowioną dla kierowcy, która zapewnia precyzyjne zmiany biegów idealnie dopasowane do dużego momentu obrotowego nowych silników Diesla. Wskaźnik zmiany na wyższy bieg na desce rozdzielczej pomaga kierowcom w doborze najlepszego biegu dla oszczędności paliwa.

Silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra jest standardowo oferowany z sprawdzoną pięciobiegową manualną skrzynią biegów Ford MT75.

Nowe modele Forda Rangersa z napędem na cztery koła są wyposażone w sprawdzoną elektronicznie kontrolowaną skrzynię rozdzielczą, która umożliwia kierowcom przełączanie z 4×2 na 4×4 w dowolnym momencie za pomocą elektronicznego przełącznika wygodnie umiejscowionego w konsoli. Jeśli potrzebny jest dodatkowy moment obrotowy lub dodatkowe hamowanie w dół, można również włączyć przełożenie niskiego biegu.

Wybrane modele czteronapędowego Rangersa mogą być także wyposażone w elektrycznie blokowany dyferencjał lub dyferencjał o ograniczonym poślizgu w szerokiej gamie przełożeń końcowych.

Choć certyfikacja efektywności paliwowej nastąpi bliżej daty rozpoczęcia produkcji, Ford prognozuje, że nowa gama napędowa Forda Rangersa przyczyni się do znacznych oszczędności na stacji paliw.

Nowe poziomy jakości jazdy i kontroli podwozia

Ten sam poziom szczegółowości, który wyróżnia Rangersa w tłumie, odróżni go od konkurencji dzięki zupełnie nowemu podwoziu, które zapewnia jeszcze więcej możliwości, a przy tym komfort porównywalny z samochodami osobowymi, zmniejszone wysiłki kierownicze, dokładniejsze prowadzenie i lepszą stabilność na drodze.

Właściwości terenowe zostały poprawione dzięki sztywniejszej ramie, prześwitowi do 232 milimetrów oraz komponentom napędowym, które zostały strategicznie umieszczone powyżej belki ramy i z dala od niebezpieczeństw.

Mimo zwiększonego rozstawu osi wynoszącego 3220 milimetrów – i szerszego rozstawu dla modelu 4×4 wynoszącego 1560 milimetrów oraz 1590 milimetrów dla modelu 4×2 z przodu i z tyłu – nowy Ranger jest łatwy do manewrowania podczas parkowania i na wąskich ulicach miejskich. Jego układ kierowniczy typu zębatkowego został dokładnie zaprojektowany, aby zapewnić solidne osiągi, jednocześnie oferując dokładniejsze prowadzenie.

Z przodu całe zawieszenie jest całkowicie nowe. Nowe zawieszenie typu coil-over-strut pozwala na lepsze dostosowanie konstrukcji górnej i dolnej wahacza. Ustawienie zawieszenia, choć podobne dla modeli z napędem na dwa i cztery koła, ma unikalne zdolności i zostało dostosowane z odpowiednimi ustawieniami tłumików i twardości sprężyn we wszystkich modelach w celu kompensacji wagi, środka ciężkości, momentu obrotowego silnika oraz rozkładu napędu.

Z tyłu, zupełnie nowy system zawieszenia zapewnia płynną, sztywną i komfortową jazdę przy pomocy konstrukcji zawieszenia typu leaf, która została starannie dostosowana do różnych warunków drogowych, jednocześnie oferując wyjątkową zdolność do przewożenia ładunków.

Tylne zawieszenie zapewnia również Fordowi Rangerowi stabilną jazdę przy dużych prędkościach na drogach szutrowych, co jest powszechne w Ameryce Południowej, z mniejszym przechyłem i mniejszym „ślizgowaniem” pojazdu po nierównych lub szorstkich nawierzchniach.

Biorąc pod uwagę klientów w regionach świata, gdzie monsunowe deszcze powodują częste powodzie, kluczowe elementy elektryczne oraz wloty powietrza Ranger są strategicznie umieszczone wysoko w komorze silnikowej. To przyczynia się do imponujących zdolności do pokonywania wody.

Oferując największe hamulce w klasie, siła hamowania Ranger jest doskonała.

Wszystkie modele Forda Rangersa są wyposażone w większe przednie tarcze o wymiarach 302 na 32 milimetry oraz podwójne zaciski tłokowe. Zacisk hamulca zawiera parę tłoków fenolowych, które zmniejszają wagę i poprawiają wydajność cieplną.

Pojazdy z napędem na dwa koła korzystają z tylnego bębna o wymiarach 270 na 55 milimetrów, podczas gdy modele Hi-Rider i 4×4 korzystają z tylnego bębna o wymiarach 295 na 55 milimetrów.

System hamulcowy był poddawany ekstremalnym warunkom środowiskowym oraz wymaganiom kierowców – w temperaturze minus 30 stopni Celsjusza w Szwecji, w intensywnym cieple Doliny Śmierci w Kalifornii, w zatłoczonym ruchu miejskim, na niemieckiej autostradzie oraz na trudnych drogach Australii.

Największy system hamulcowy w swoim segmencie zapewnia doskonałą odporność na wypalanie, szczególnie przy największym załadunku. Choć konkurencyjne systemy zaczynają tracić moc, a drogi hamowania się wydłużają, Ranger został zaprojektowany tak, aby zapewnić ciągłą wydajność.

Dla lepszej wydajności hamowania Ranger dostępny jest z systemem ESP (Electronic Stability Program) Forda, który obejmuje kontrolę trakcji na czterech kołach, kontrolę przechyłu oraz ochronę przed przewróceniem.

Niewidoczny dla kierowcy, system ESP obejmuje czujniki umieszczone na wszystkich czterech kołach, które niezależnie monitorują prędkość kół i wykrywają poślizg podczas przyspieszania lub hamowania. Jeśli wykryty zostanie poślizg lub pojazd zaczyna się kołysać (przechył), hamulce są stosowane indywidualnie, aby upewnić się, że pojazd pozostaje na zamierzonym torze.

W ekstremalnych warunkach, system kontroli trakcji zmniejsza moment obrotowy silnika zarządzając zapłonem i dostarczaniem paliwa.

Najwyższy poziom systemu hamulcowego obejmuje system wspomagania hamulców awaryjnych, który zapewnia maksymalne wsparcie dla systemu ABS (Anti-Lock Brake System) i jest automatycznie uruchamiany w sytuacjach panicznych. Elektroniczna dystrybucja siły hamowania dokładnie utrzymuje ciśnienie hamulca w przewodach hamulcowych tylnych, pomagając w zapewnieniu krótszych dróg hamowania. Migające światła awaryjne automatycznie alarmują nadjeżdżające pojazdy, gdy uruchomi się system ABS.

Wśród liderów segmentu, z wyjątkową zdolnością do holowania, stabilność i pewne trzymanie zapewnia dostępna kontrola odchylania przyczepy oraz adaptacyjna kontrola ładunku.

Jeśli przyczepa zaczyna się chwiać, hamulce są stosowane selektywnie, aby spowolnić pojazd z przyczepą. Aby upewnić się, że Ford Ranger utrzymuje stabilną jazdę przy pełnym ładunku, kontrola ładunku określa jego wagę i stosuje odpowiednie działania, aby utrzymać prostą i równą jazdę.

Jak wszystkie współczesne produkty Forda, całkowicie nowy Ranger został zaprojektowany, aby zapewnić wszechstronną ochronę bezpieczeństwa, zaczynając od wysoce ochronnej struktury nadwozia z wykorzystaniem stali o wysokiej wytrzymałości, aby chronić pasażerów w przypadku kolizji.

Inżynierowie użyli zaawansowanego modelowania komputerowego, aby doskonalić odporność na zderzenia całkowicie nowego Rangersa. Obejmuje to więcej niż 9000 pełnych symulacji zderzeniowych pojazdu przed pierwszym prototypem, który został poddany fizycznemu testowi zderzeniowemu.

Całkowicie nowy Ford Ranger oferuje nowe technologie pasywnego bezpieczeństwa, w tym dostępność bocznych poduszek powietrznych na wszystkich typach kabin po raz pierwszy.

Inne nowe technologie Forda Rangersa – w tym asystent parkowania z tyłu i nowy system kamery tylnej – nie tylko pomagają kierowcom pickupów w codziennym użytkowaniu, ale także pomagają unikać potencjalnego kontaktu z pieszymi.

Możliwości ładunkowe

Przewozisz ekipę pięciu osób? Kierujesz się na miejsce pracy z dużymi urządzeniami, materiałami budowlanymi, piaskiem lub żwirem? Załadunek z towarami do sprzedaży na lokalnym rynku rolniczym? Czymkolwiek jest ładunek, wszystko to łatwo zmieści się w skrzyni ładunkowej nowego Forda Rangersa Double Cab – nawet przy pełnym obciążeniu pasażerów.

Mierząca 1549 milimetrów długości, 511 milimetrów wysokości i o maksymalnej szerokości 1560 milimetrów, skrzynia ładunkowa Double Cab jest ponad 100 milimetrów szersza. Jej objętość wynosi imponujące 1,21 metra sześciennego.

Szerokość między nadkolami wynosi 1139 milimetrów we wszystkich modelach, a w skrzyni ładunkowej są specjalne miejsca na umieszczenie kropli drewna w kieszeniach zlokalizowanych nad nadkolami. Umożliwia to układanie sklejki lub kartonów płaskich. Szerokość u góry otworu pokrywy bagażnika wynosi 1330 milimetrów.

Nowy od podstaw – więcej wkrótce

Rzadko inżynierowie i projektanci mają szansę zbudować nowy pickup od podstaw, a całkowicie nowy Ranger jest dowodem na to, jak Ford wykorzystał tę okazję.

Gdy Ford Ranger rozpocznie produkcję w 2011 roku, wyznaczy nowe normy w wielu kategoriach, w tym wyróżniającym się designie, gładkim i wyrafinowanym sposobie prowadzenia, podwoziu, które radzi sobie w terenie, oraz jednostkach napędowych, które są oszczędne, czyste i spełniają globalną obietnicę Built Ford Tough.

Nowy Ranger będzie produkowany na całym świecie w trzech zakładach produkcyjnych, dostosowanych do regionalnych potrzeb, szczególnie w regionach wzrostu.

Progresywne zwiększenie produkcji planowane jest na przyszłe lato (na półkuli północnej) w Rayong w Tajlandii, dla regionu Azji i Pacyfiku. Ford przekształca zakłady w Argentynie i RPA, by zwiększyć moce produkcyjne, które w przyszłości zaspokoją inne kluczowe regiony w miarę postępu tempo wprowadzenia na rynek. Nowa strategia produkcji dla jedynej globalnej platformy kompaktowych pickupów przyniesie nowe poziomy wspólności produktów dla Forda Rangersa na całym świecie.

Choć nie planuje się jego wprowadzenia w Stanach Zjednoczonych ani Kanadzie, całkowicie nowy Ford Ranger będzie ostatecznie sprzedawany w 180 krajach, co czyni go jednym z najbardziej zasięgowych produktów Forda. To odzwierciedla znaczenie kompaktowych pickupów dla konsumentów w wielu częściach świata oraz znaczenie Rangersa w globalnym portfolio produktów Forda.

Ranger symbolizuje również, jak Ford skuteczniej wykorzystuje swoje globalne zasoby produkcyjne. Zespół zajmujący się rozwojem produktu miał siedzibę w Melbourne w Australii. Kompleks rozwoju produktów w Melbourne oraz pobliskie obiekty testowe w Geelong stały się idealną bazą dla globalnego zespołu Forda Rangersa.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.