FORD Ranger Super Cab 2015-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Ranger Super Cab 2015-Present

Przejdź do galerii zdjęćFORD Ranger Super Cab 2015-Present

Trzecia generacja europejskiego Forda Rangera została wprowadzona na rynek w 2011 roku. W 2015 roku przeszedł lifting, co podniosło jego rangę z prostego, użytkowego pickupa do pojazdu lifestyle’owego.

Ranger Super Cab z 2015 roku był częścią oferty Forda Rangera i również został odświeżony. Chociaż nie był prawdziwym pojazdem pięcioosobowym, a bardziej dwuosobowym, kontynuowano jego sprzedaż obok pozostałych modeli z pewnymi ulepszeniami.

Na zewnątrz najbardziej rzucającą się w oczy modyfikacją był przedni zderzak, gdzie zainstalowano chromowaną atrapę chłodnicy z trzema szerokimi paskami. Nowe, skośne reflektory zamontowano na błotnikach, podobnie jak w większości SUV-ów dostępnych na rynku. Lusterka drzwiowe miały chromowane obudowy, co podkreślało przygodowy charakter pojazdu, nawet na parkingu.

Wnętrze Rangera Super Cab z 2015 roku było wyposażone w nowy system łączności SYNC 2, który obsługiwany był za pomocą poleceń głosowych. Oferował 8-calowy ekran dotykowy z kolorowymi kątami ułatwiającymi nawigację w menu. Karoseria Super Cab miała standardowe drzwi z przodu oraz pół-drzwi z tyłu, otwierane na zawiasach. W kabinie znajdowały się dwa standardowe siedzenia dla pasażerów z przodu oraz mała ławka z tyłu, przeznaczona do tymczasowego użytku. Była bardziej przydatna jako bagażnik.

Model z 2015 roku był wyposażony w rozwinięcie silnika diesla o pojemności 2,2 litra, który oferowany był w dwóch wariantach mocy: 130 KM i 160 KM. Najwyższa wersja Wildtrak była napędzana tym samym silnikiem pięciocylindrowym o pojemności 3,2 litra, o mocy 200 KM. Poza wersją Wildtrak, wszystkie pozostałe były dostępne z napędem 4×4 na żądanie lub na dwie osie. Wildtrak był dostępny tylko z napędem 4×4.

Nowy, wytrzymały pickup Ford Ranger oferuje klientom lepszą efektywność paliwową, odważny design i nowoczesne technologie, które pojawią się w europejskich salonach już na początku 2016 roku.

Pod flagowym modelem Wildtrak, Ford Ranger wyprzedził konkurencję i stał się najchętniej kupowanym pickupem w Europie w 2015 roku, sprzedając 27 300 pojazdów, co oznacza wzrost o 27 procent w porównaniu do roku poprzedniego.

„Dzięki imponującemu nowemu modelowi Wildtrak na czołowej pozycji, nowy Ford Ranger daje klientom niezrównaną kombinację napędu na cztery koła, wyrazistego stylu i luksusowych funkcji, takich jak system łączności SYNC 2,” mówi Roelant de Waard, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Forda w Europie. „Ranger jest gotowy na każde wyzwanie – oferując zoptymalizowaną efektywność paliwową, zdolność holowniczą i ładowność, oraz wiodące w swojej klasie zdolności do pokonywania wody.”

Obecny Ford Ranger od momentu debiutu pod koniec 2011 roku generuje szybki wzrost sprzedaży w Europie. Udział Rangersa w rynku Forda w 20 tradycyjnych europejskich krajach wzrósł z 11,7 procent w 2012 roku do 23,6 procent w pierwszych jedenastu miesiącach 2015 roku, co stawia Rangersa na wiodącej pozycji na rynku przed konkurencją, w tym Toyotą Hilux, według najnowszych danych Forda.

Udoskonalone silniki diesla dla wyjątkowej efektywności paliwowej

Nowy Ranger oferuje doskonałą efektywność paliwową, dzięki bardziej efektywnym jednostkom napędowym – wzbogaconym w technologię Auto-Start-Stop, nowe opcje przełożenia końcowego oraz wprowadzeniu elektrycznego wspomagania kierownicy – co pozwala na redukcję zużycia paliwa nawet o 17 procent.

Udoskonaczona gama silników diesla obejmuje warianty o mocy 130 KM i 160 KM najnowszego silnika Forda o pojemności 2,2 litra TDCi – oferując wyższą moc w porównaniu do silników o mocy 125 KM i 150 KM w poprzednim modelu – oraz mocny pięciocylindrowy silnik TDCi o mocy 200 KM. Dostępne są zarówno sześciobiegowe manualne, jak i automatyczne skrzynie biegów, a klienci mogą wybierać pomiędzy wersjami z napędem na cztery koła i napędem na dwa koła. Modele Wildtrak standardowo wyposażone są w napęd na cztery koła.

Wszystkie nowe wersje Forda Rangera osiągają znacznie wyższą efektywność paliwową, przy czym model 160 KM oferuje wyjątkowe wyniki na poziomie 6,5 l/100 km (43,5 mpg) oraz emisję CO2 wynoszącą 171 g/km, co obniża koszty eksploatacji – w porównaniu do 7,8 l/100 km (36,2 mpg) i 206 g/km CO2 w poprzednim modelu.

Zaawansowane technologie łączności i wsparcia kierowcy

Nowy Ranger oferuje szereg nowoczesnych technologii, które pomagają kierowcom pozostać w kontakcie i mieć pełną kontrolę, w tym system łączności SYNC 2, sterowany głosowo, który wyposażony jest w 8-calowy ekran dotykowy z kolorowymi rogami dla łatwej nawigacji w menu.

Szereg technologii wspierających kierowcę zapewnia większą wygodę i komfort, w tym ostrzeżenie o utracie pasa ruchu i pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, tempomat adaptacyjny z alertem przed przeszkodą, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta parkowania z przodu i z tyłu, kamerę tylnią oraz standardowy system kontroli stabilności z funkcją zapobiegania przewróceniu się i kontrolą kołysania przyczepy.

Inne zaawansowane technologie obejmują:

  • Asystent ruszania pod górę, który pomaga kierowcom pewnie ruszać z miejsca na wzniesieniach, zarówno na pierwszym biegu, jak i wstecznym
  • Kontrola zjazdu z góry, która wykorzystuje system kontroli trakcji do pomocy przy zjeżdżaniu po stromych zboczach z zachowaniem stałej prędkości
  • Adaptacyjna kontrola ładunku, która dostosowuje system kontroli stabilności w zależności od obciążenia pojazdu
  • Wsparcie hamowania awaryjnego, które zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zwiększyć siłę hamowania, gdy szybko naciśniesz hamulec w sytuacji awaryjnej

Wytrzymały i nowoczesny design

Zaktualizowany design zewnętrzny z odważnym, nowoczesnym wyglądem nadaje nowemu Rangerowi silną obecność na drodze i natychmiastowo sugeruje jego możliwości. Muskulatura nowego nadwozia płynnie przechodzi w mocny, trapezoidalny grill, a dominujące reflektory projektorowe sprawiają, że auto jest od razu rozpoznawalne.

„Gdy przyglądamy się, jak nasi klienci używają swoich pojazdów, ważne jest, aby Ranger wyglądał i działał jak wytrzymałe, niezawodne narzędzie,” powiedział Dave Dewitt, menedżer ds. designu zewnętrznego w Fordzie na region Azji i Pacyfiku. „Zobaczyliśmy szansę, aby nadać projektowi dodatkową dynamikę i podkreślić elementy 'Zbudowane Fordem Wytrzymałymi’, takie jak boczne wloty powietrza – wszystko to z zachowaniem doskonałych właściwości aerodynamicznych Rangera.”

Zaktualizowany design zewnętrzny połączono z stylowym wnętrzem, które tworzy jeszcze bardziej komfortowe, nowoczesne i przypominające wygląd samochodu środowisko dla kierowcy i pasażerów. Mocne poziome linie biegną wzdłuż kabiny, co nadaje uczucie przestronności, podkreślając jednocześnie centralny 8-calowy ekran dotykowy. Za kierownicą nowa deska rozdzielcza z dwukolorowymi wyświetlaczami cyfrowymi dostarcza kierowcom informacji o pojeździe oraz szczegóły dotyczące rozrywki, nawigacji i klimatyzacji w mgnieniu oka.

„Wnętrze nowego Rangera jest eleganckie i nowoczesne, z wyraźnym technicznym akcentem,” powiedział Dewitt. „Podkreślając projekt, wybraliśmy materiały, które są stylowe i atrakcyjne, jednocześnie wystarczająco wytrzymałe, aby sprostać trudnym warunkom pracy. Wnętrze może wyglądać bardziej jak w samochodzie osobowym, ale jest tak samo funkcjonalne jak zawsze.”

Możliwości i wyrafinowanie

Ford Ranger pozostaje jednym z najbardziej zdolnych i wszechstronnych pickupów w swojej klasie. Klienci mogą wybierać spośród trzech typów nadwozia: dwudrzwiowej kabiny regularnej, kabiny Super Cab z dodatkowymi tylnymi drzwiami umożliwiającymi dostęp do drugiego rzędu siedzeń oraz czterodrzwiowej kabiny Double Cab. Każdy typ nadwozia oferuje wytrzymałą skrzynkę ładunkową o dużej pojemności.

Mając zdolność do przejazdu przez wodę o głębokości do 800 mm oraz prześwitem wynoszącym 230 mm, Ranger jest zaprojektowany i skonstruowany, aby z łatwością radzić sobie z najbardziej ekstremalnymi terenami. Kąt podejścia wynoszący 28 stopni i kąt zejścia 25 stopni pozwalają kierowcom czuć się pewnie w pokonywaniu stromych przeszkód.

Wytrzymała, elektronicznie sterowana skrzynia biegów pozwala kierowcom w modelach 4×4 na zmianę z 4×2 na 4×4 wysoka w ruchu za pomocą pokrętła na konsoli środkowej. Dla niskich prędkości momentu obrotowego lub dodatkowego hamowania w dół kierowcy mogą także włączyć niskie przełożenie 4×4, podczas gdy elektronicznie blokowany tylny mechanizm różnicowy pomaga poprawić przyczepność w trudnych warunkach. Te off-roadowe zdolności łączą się z możliwościami holowniczymi wynoszącymi do 3500 kg oraz wyjątkową ładownością do 1260 kg.

Ranger osiąga to wszystko z poziomem wyrafinowania, którego zwykle nie spotyka się w segmencie pickupów. Chociaż obecny Ranger już ustawia standardy w zakresie komfortu jazdy i prowadzenia, inżynierowie Forda dopracowali zawieszenie nowego modelu, aby zapewnić jeszcze większy komfort i lepsze prowadzenie.

Doświadczenie jazdy jest dodatkowo wzbogacone przez system wspomagania kierownicy elektryczną (EPAS), który zapewnia precyzyjne prowadzenie z naturalnym i pewnym odczuciem. W przypadku EPAS, kierownica jest lekka i łatwa w obsłudze przy manewrowaniu w niskich prędkościach, takich jak parkowanie, a precyzyjna przy wyższych prędkościach – z regulacją w zależności od prędkości, kąta kierownicy, sił bocznych i przyspieszenia lub zwolnienia. Eliminując pompę wspomagania kierownicy stosowaną w tradycyjnych systemach, EPAS także przyczynia się do cichszej pracy pojazdu i poprawia efektywność paliwową o około 3 procent.

Nowy Ford Ranger Double Cab nadal posiada maksymalną 5-gwiazdkową ocenę przyznaną w 2012 roku przez Euro NCAP. Ranger jest jedynym pojazdem w swoim segmencie, który otrzymał najwyższą nagrodę od niezależnej instytucji przeprowadzającej testy zderzeniowe.

Wildtrak – najlepszy Ranger

Ranger Wildtrak potwierdza swój status jako najlepszy Ranger dzięki wyjątkowemu, ciemnemu, metalicznemu szaro-srebrnemu wykończeniu nowego trapezoidalnego grilla z charakterystycznymi bocznymi wlotami powietrza. Ten sam kolor akcentowy kontynuuje się na lusterkach bocznych, klamkach drzwi, bocznych wlotach powietrza, szynach ładunkowych i lampach tylnych, co nadaje mu odważny i sportowy wygląd.

Inne ekskluzywne elementy designu w nowym Wildtraku to prostokątne reflektory przeciwmgielne, unikalny sportowy łuk, obręcze kół z lekkich stopów o średnicy 18 cali i odważne grafiki Wildtrak, które wspólnie komunikują nieustraszony zmysł przygody. Nawet charakterystyczny kolor nadwozia Wildtraka został zmieniony, aby wyróżniać się w tłumie, z nowym metalicznym wykończeniem w odcieniu Pomarańczowego Duma.

W środku, pomarańczowy jest używany jako kolor akcentowy, aby dodać sportowego charakteru nowoczesnemu, przypominającemu samochód wnętrzu. Silna pozioma belka biegnąca od drzwi kierowcy do pasażera podkreśla szerokość kabiny i mieści deskę rozdzielczą z dwukolorowymi wyświetlaczami cyfrowymi oraz 8-calowym ekranem dotykowym. Górna część panelu sterowania posiada miękką fakturę z pomarańczowym przeszyciem, co nadaje kabinie luksusowy wygląd, podczas gdy pierścienie wokół wlotów powietrza charakteryzują się unikalnym wykończeniem w kolorze shadow chrome.

2.2L TDCi 6MT AWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2198 Cm3
Moc117.7 Kw @ 3700 Rpm
160 Hp @ 3700 Rpm
158 Bhp @ 3700 Rpm
Moment obrotowy284 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
385 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość67.2 In (1707 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4343 Lbs (1970 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6834 Lbs (3100 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

2.2L TDCi 6MT RWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2198 Cm3
Moc117.7 Kw @ 3700 Rpm
160 Hp @ 3700 Rpm
158 Bhp @ 3700 Rpm
Moment obrotowy284 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
385 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość77.8 In (1976 Mm)
Wysokość67.2 In (1707 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62.6 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4090 Lbs (1855 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6449 Lbs (2925 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2177 G/Km

3.2L TDCi 6AT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność3198 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3000 Rpm
200 Hp @ 3000 Rpm
197 Bhp @ 3000 Rpm
Moment obrotowy347 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
470 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość67.2 In (1707 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4599 Lbs (2086 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2229 G/Km

3.2L TDCi 6AT RWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność3198 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3000 Rpm
200 Hp @ 3000 Rpm
197 Bhp @ 3000 Rpm
Moment obrotowy347 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
470 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość67.2 In (1707 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4308 Lbs (1954 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Emisja CO2225 G/Km

3.2L TDCi 6MT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność3198 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3000 Rpm
200 Hp @ 3000 Rpm
197 Bhp @ 3000 Rpm
Moment obrotowy347 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
470 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony255/70 R16
Długość211.1 In (5362 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość67.2 In (1707 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4308 Lbs (1954 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2218 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.