FORD Ranger Wildtrak 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Ranger Wildtrak 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćFORD Ranger Wildtrak 2021-Present

Ford zaprezentował zupełnie nową generację swojego znanego pickup’a Ranger w 2021 roku, wprowadzając także wersję Wildtrak, aby podkreślić swoją renomę.

Ranger okazał się najlepiej sprzedającym się pickup’em w Europie, Wielkiej Brytanii i innych krajach na całym świecie. Jego prosta konstrukcja, wytrzymałe podwozie i oszczędne silniki sprawiły, że stał się świetnym wyborem w porównaniu do konkurencji. Dzięki amerykańskiemu know-how, które zostało przeniesione z modelu F-150, Ranger z 2021 roku stał się jeszcze bardziej pożądany, nie tylko przez kontraktorów jako narzędzie pracy, ale także jako pojazd stylu życia.

Z przodu, jego C-kształtne światła do jazdy dziennej otaczały zewnętrzne krawędzie reflektorów, przypominając te zainstalowane w modelach Bronco i F-150. Jego masywna przednia osłona chłodnicy została zaprojektowana tak, aby pomieścić większe chłodnice dla silnika V6 turbodiesel, a także wbudowano w nią dolną część przystosowaną do montażu wyciągarek z rynku wtórnego. Ford współpracował z ARB w tym zakresie, co zapewniło właścicielom solidne wsparcie. Na koniec, w dolnej części zderzaka producent zainstalował dwa haki do odzyskiwania.

Z boku, Ranger posiadał parę funkcjonalnych wlotów powietrza na przednich błotnikach, co było nietypowe. Zostały one zainstalowane, aby pomóc w chłodzeniu silnika. Z tyłu, Ranger miał swoją nazwę wybita na klapie bagażnika oraz trzecie światło stopu.

W środku, na centralnej konsoli, Ranger Wildtrak dysponował 12-calowym, pionowym ekranem infotainment wyposażonym w system SYNC4. Elektroniczny selektor automatycznej skrzyni biegów miał przyciski do ręcznego włączania biegów pomiędzy przednimi siedzeniami, na konsoli środkowej. Obok niego znajdowała się grupa przycisków do sterowania skrzynią rozdzielczą.

Pod maską, producent umieścił silnik V6 o pojemności 3.0 litrów, opracowany wspólnie z Volkswagenem. Niemiecki producent zdecydował się na współpracę z Fordem w zakresie modelu Ranger/Amarok.

 Ford zwrócił uwagę na globalny rynek pick-upów, prezentując najinteligentniejszego, najbardziej wszechstronnego i najwydajniejszego Rangera w historii – oferując jeszcze bardziej pożądanego partnera dla klientów.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w produkcji samochodów dostawczych i głębokiemu zrozumieniu potrzeb użytkowników, firma współpracowała z klientami na całym świecie, aby stworzyć pojazd i doświadczenie posiadania, na którym właściciele nowej generacji Forda Rangera mogą polegać w pracy, życiu rodzinnym i przygodach.

„Z Rangerem mamy dużą, rozszerzoną rodzinę od dziesięcioleci,” powiedział Jim Farley, prezydent i dyrektor generalny Ford Motor Company. „Ten samochód zawsze był zaufanym partnerem dla właścicieli małych firm, rolników, rodzin, poszukiwaczy przygód, flot komercyjnych i wielu innych w ponad 180 rynkach na całym świecie. Z nowym Rangerem nadszedł nasz moment, aby dostarczyć. Nie tylko produkt, który pokochają nasi klienci, ale także doświadczenie, które pomoże nam budować silne i trwałe relacje z nimi. To jest średniej wielkości samochód, który ludzie będą chcieli mieć i doświadczać.

Książki zamówień na nową generację Forda Rangera otworzą się w Europie pod koniec 2022 roku, a dostawy dla klientów rozpoczną się na początku 2023 roku. Obecny Ranger jest liderem segmentu pick-upów w Europie i niedawno ustanowił nowy rekord sprzedaży we wrześniu, osiągając 45 539 jednostek, z udziałem w rynku wynoszącym 39,9 procent.

„Ranger nadal odnosi sukcesy w Europie, bijąc rekordy sprzedaży,” dodał Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów użytkowych Ford of Europe. „Najinteligentniejszy, najsilniejszy i najbardziej wszechstronny Ranger w historii dostarczy jeszcze więcej siły i stylu, które znane są naszym klientom.”

Ford Ranger (2023)
2023 Ford Ranger
Żyjąc życiem Rangera

„W nowej generacji Rangera naprawdę zmieściliśmy wiele funkcji, które inspirują właścicieli do robienia więcej tego, co kochają, z cechami, które zachęcają ich do odkrywania nowych horyzontów,” powiedział Gary Boes, dyrektor ds. zarządzania linią produktów w Global Trucks. „My również jesteśmy właścicielami samochodów dostawczych, a nasza pasja do stylu życia Rangera przekłada się na pasję do produktu. Ostatecznie chcemy, aby doświadczenie naszych klientów z pick-upem wspierało i wzbogacało ich życia.”

Ford nazywa to „Życiem Rangera”, a to coś, co dzielą wszyscy projektanci i inżynierowie zaangażowani w tworzenie nowej generacji Rangera.

Projekt nowego Rangera był prowadzony przez Centrum Rozwoju Produktów Forda w Australii. Międzynarodowy zespół dedykowanych projektantów i inżynierów współpracował z zespołami na całym świecie, aby nie tylko włączyć najnowsze technologie Forda, możliwości i bezpieczeństwo, ale także zaprojektować i przetestować Rangera zgodnie z najcięższymi standardami Forda.

„Nasz zespół skoncentrował się na jednym celu – uczynić tego Rangera najsilniejszym i najbardziej zdolnym, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy,” powiedział Graham Pearson, dyrektor programu pojazdu Ranger. „Poddaliśmy go jednemu z najbardziej wyczerpujących globalnych harmonogramów testów, jakie kiedykolwiek opracowaliśmy i nie spoczęliśmy, dopóki nie byliśmy zadowoleni, że jest zbudowany na solidnych fundamentach Forda.”

Nowy wygląd, nowe możliwości

Wkład klientów był kluczowy w opracowaniu nowego, solidnego wyglądu Forda Rangera nowej generacji. Ford spędził dużo czasu z właścicielami na całym świecie, przeprowadzając ponad 5000 wywiadów i dziesiątki warsztatów, aby zrozumieć, jak klienci używają swoich pick-upów oraz czego chcą i oczekują od nowego Rangera.

Wizualnie, nowa generacja Forda Rangera jest odważna i pewna siebie, z wyrazistym wyglądem, który dzieli globalny DNA projektowania pojazdów dostawczych Forda. Projekt zawiera nową, wyraźnie zdefiniowaną chłodnicę oraz charakterystyczne lampy przednie w kształcie C, a subtelna linia na bokach wprowadza śmielsze nadkola, nadając Rangerowi pewne i stabilne ustawienie. Po raz pierwszy Ford Ranger oferuje matrycowe reflektory LED. Z tyłu, tylne światła zostały zaprojektowane w harmonii z charakterystyczną grafiką z przodu. W środku, wnętrze przypomina samochód osobowy, korzystając z wysokiej jakości materiałów oraz wyraźnego, pionowego ekranu dotykowego z systemem łączności i rozrywki Forda, SYNC™ 4.

„Klienci powiedzieli nam, że Ranger musi wyglądać na mocnego i budzić zaufanie,” powiedział Max Tran, główny projektant Rangera. „Byli bardzo klarowni, co do tego, jak powinien wyglądać Ranger i jakie uczucia powinien wzbudzać.”

Pod nowymi nadwoziem znajduje się udoskonalone podwozie, które opiera się na rozstawie osi dłuższym o 50 mm oraz szerszym torze o 50 mm w porównaniu do poprzedniego Rangera. Struktura przedniego końca w technologii hydroformowanej tworzy więcej miejsca w komorze silnikowej dla nowego silnika V6 i pomaga przyszłościowo zabezpieczyć Rangera na inne technologie napędu. Otwiera również przód pick-upa, pozwalając na lepszy przepływ powietrza do chłodnicy, co pomaga utrzymać niskie temperatury podczas holowania lub przewożenia ciężkich ładunków.

Nowe opcje napędu

Klienci chcieli mieć możliwość wyboru większej mocy i momentu obrotowego do holowania ciężkich ładunków oraz do ekstremalnej jazdy terenowej, więc zespół dodał sprawdzony silnik 3.0-litra V6 turbodiesel i opracował go dla Rangera. Jest to jeden z trzech dostępnych silników turbodieslowych w momencie premiery.

„Silnik 3.0-litra turbodiesel V6 świetnie się sprawdza,” powiedziała Pritika Maharaj, menedżer programu Rangera. „Kiedy prowadzi się Rangera z silnikiem V6 turbodiesel, odczucie jest takie, jakby to był znacznie większy samochód. I naprawdę czuć jego moc, ma nieskończoną moc i moment obrotowy, co dokładnie odpowiada wymaganiom naszych klientów.”

Nowa generacja Forda Rangera będzie również dostępna z udowodnionymi silnikami Diesla 2.0-litra w wersji z pojedynczą turbosprężarką i podwójną turbosprężarką. Silnik z pojedynczą turbosprężarką występuje w dwóch różnych poziomach wydajności i zapewnia moc, moment obrotowy i oszczędność paliwa, co jest ważne dla właścicieli małych firm lub flot pojazdów użytkowych. Silnik podwójnej turbosprężarki jest bardziej zaawansowaną, sportową wersją dla klientów, którzy chcą większej mocy, ale muszą utrzymać oszczędność paliwa.

„Wiemy, że nasi klienci maksymalnie wykorzystują swoje Rangery, dlatego w taki sposób je testujemy. Robimy dodatkowy krok, aby upewnić się, że Ranger zrobi wszystko, czego klienci chcą, raz po raz,” powiedziała Maharaj.

Udoskonalone właściwości jezdne

Aby opracować właściwości jezdne i prowadzenie, jakich oczekują klienci korzystający z trucków do różnych prac, życia rodzinnego i zabawy – inżynierowie skoncentrowali się na podstawach.

„Mamy naprawdę szeroki wachlarz klientów,” powiedział Pearson. „Z jednej strony są właściciele małych firm poszukujący pojazdu do pracy. Chcą tradycyjnego napędu na dwa koła z pojedynczą kabiną i skrzynią ładunkową do transportu swoich towarów. Z drugiej strony są poważni off-roaderzy, którzy naprawdę maksymalnie wykorzystują swoje Rangery podczas wyścigów wytrzymałościowych, jak Rajd Dakar. Nowa generacja Rangera zaspokoi potrzeby obu typów klientów i wszystkich między nimi.”

Inżynierowie przesunęli przednie koła o 50 mm do przodu, aby poprawić kąt podejścia oraz na zewnątrz, co zwiększa zdolności terenowe, co poprawia doświadczenia w terenie. Przesunęli również tylne amortyzatory zawieszenia na zewnątrz ramy, aby zapewnić lepszy komfort jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie, niezależnie od tego, czy przewożą ciężki ładunek do pracy, czy po prostu zabierają rodzinę na kolację.

„W nowym Rangerze zwiększyliśmy zakres tuningu, aby zapewnić naszym klientom najlepsze z obu światów – traktuj to jak Built Ford Tough Plus – więc masz zdolność, wytrzymałość i trwałość, z których znane są pick-upy Forda, plus komfort i bardziej osobowy styl jazdy, który jest charakterystyczny dla Rangera,” powiedział Pearson.

Klienci będą mieli do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – elektroniczny system zmiany biegów w ruchu lub nowoczesny, pełnoetatowy system napędu na cztery koła, z trybem „ustaw i zapomnij”, zaprojektowany do użyteczności wtedy, gdy klienci tego potrzebują. Odzyskiwanie w terenie jest ułatwione dzięki wyraźnym podwójnym hakom do holowania w przednim zderzaku.

Skoncentrowane na kliencie cechy wnętrza

Klienci chcieli elastycznego, nowoczesnego wnętrza, które sprosta zarówno obowiązkom zawodowym, jak i rodzinnym. Dlatego Ranger ma pełnić rolę zarówno przestrzeni roboczej, jak i azylu, oferując inteligentne i połączone funkcje oraz więcej komfortu i opcji przechowywania niż kiedykolwiek wcześniej.

„Wiemy, że nasi klienci szukają inteligentnej i funkcjonalnej przestrzeni wnętrza, która sprawia, że czują się komfortowo. Dlatego zaprojektowaliśmy je z wysokim poziomem dobrze zintegrowanej technologii, sprytnych funkcjonalnych miejsc do przechowywania oraz wizualnych wskazówek, aby otoczenie było wygodne i przestronne,” powiedział Tran.

Serce łączności Forda Rangera stanowi duży ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala lub 12 cali, umieszczony w centralnej części deski rozdzielczej. Uzupełnia on w pełni cyfrowy panel instrumentów i jest naładowany najnowszym systemem SYNC™ 4 Forda, który jest gotowy do użycia i wyposażony w aktywowane głosowo systemy komunikacji, rozrywki i informacji. Dodatkowo, wbudowany modem FordPass Connect zapewnia łączność w ruchu po połączeniu z aplikacją FordPass™, dzięki czemu klienci mogą pozostać w kontakcie ze światem. FordPass wzbogaca doświadczenie posiadania o takie funkcje jak Zdalne Uruchamianie, Status Pojazdu i zdalne blokowanie i odblokowywanie za pomocą urządzenia mobilnego.

Wiele tradycyjnych elementów sterujących trybem jazdy zostało przeniesionych z deski rozdzielczej i centralnej konsoli do własnego dedykowanego wyświetlacza na ekranie SYNC™. Za pomocą jednego naciśnięcia przycisku kierowcy mogą przejść do dedykowanego ekranu Rangera dla trybów jazdy terenowej i jazdy, gdzie mogą monitorować napęd, kąt kierownicy, kąt nachylenia i przechył pojazdu oraz inne sterowania.

Ekran jest również połączony z kamerą 360 stopni, co ułatwia parkowanie w ciasnych miejskich przestrzeniach lub wspiera kierowców w trudnym terenie podczas odkrywania. Ponadto klienci mogą kontrolować nowy system oświetlenia zewnętrznego Rangera za pomocą ekranu dotykowego lub aplikacji FordPass, co oznacza, że nie muszą pracować, biwakować ani niczego robić w ciemności. Technologia Rangera będzie również przyszłościowo zabezpieczona, aby akceptować zdalne aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up dzięki wbudowanemu modemowi FordPass Connect.

„Znajdziesz wnętrze wygodne, ale z myślą o podwójnym celu pracy i zabawy. Nowy, krótki dźwignia e-shifter jest centralnym punktem układu i jest kolejnym przykładem, w którym klienci naprawdę kierowali naszymi decyzjami,” powiedział Tran. „Klienci zdecydowanie docenili e-shifter – podobało im się, że wygląda na bardziej nowoczesny i jest intuicyjny w użyciu.”

Zespół projektowy stworzył również sprytne rozwiązania i użyteczne funkcje dla właścicieli. Nie tylko istnieją miejsca na telefon lub do ładowania bezprzewodowego (gdzie to możliwe), ale jest również duży schowek w centralnej konsoli. Dodatkowo, kieszenie w drzwiach są zaprojektowane tak, aby pomieścić więcej, szeroka deska kryje górny schowek, a pod tylnymi siedzeniami znajdują się pojemniki do przechowywania.

Stworzony, aby robić więcej z lepszym dostępem, bardziej funkcjonalną przestrzenią

„Kiedy spotkaliśmy się z naszymi klientami i obserwowaliśmy, jak wchodzą do skrzyni ładunkowej, dostrzegliśmy dużą możliwość usprawnienia,” powiedział Anthony Hall, menedżer inżynierii pojazdowej Rangera. „Ludzie wchodzili na oponę, a następnie przeskakiwali na bok pojazdu lub wciągali się na otwartą klapę.”

To była inspiracja do stworzenia zintegrowanego bocznego schodka za tylnymi oponami nowej generacji Rangera, aby stworzyć mocniejszy, bardziej stabilny sposób dostępu do skrzyni ładunkowej. Dodatkowo, zespół Rangera pracował, aby zapewnić, że szerszy wachlarz ładunków może pomieścić się i pozostać bezpieczny w skrzyni ładunkowej.

„Szerokość pojazdu o 50 mm może nie wydawać się wiele, ale robi ogromną różnicę, zwłaszcza w skrzyni ładunkowej. Oznacza to, że klienci będą mogli ładować płasko całkiem podstawowe elementy, takie jak arkusz sklejki budowlanej lub paleta pełnowymiarowa,” powiedział Hall.

Dodatkowe przemyślane, skoncentrowane na kliencie detale to nowy, trwały liner z tworzywa sztucznego, który pomaga chronić zarówno skrzynię pojazdu przed zarysowaniami, jak i kolana właścicieli przed klękaniem na stalowej powierzchni skrzyni. Dodatkowe punkty do przymocowania ładunku – na mocnych stalowych rurkach – zapewniają wygodne miejsca do zabezpieczenia ładunków. Trwałe, elastyczne pokrywy skrzyni ładunkowej wokół boków skrzyni oraz wzdłuż klapy ukrywają punkty mocowania do nadbudówek i innych akcesoriów pochodnych.

Ponadto, Ford Ranger oferuje nowy system zarządzania ładunkiem zaprojektowany z przegrodami do trzymania różnych rozmiarów przedmiotów – takich jak drewno czy skrzynki narzędziowe. Właściciele mogą również tworzyć mniejsze przegrody do przechowywania przedmiotów, które w przeciwnym razie musiałyby znajdować się w kabinie, korzystając z systemu ultra-silnych zaczepów sprężynowych, które wpina się w szyny przykręcone do każdej strony skrzyni ładunkowej. Klapa może również pełnić rolę mobilnego warsztatu z wbudowaną miarą i kieszeniami na szczypce do mierzenia, chwytania i cięcia materiałów budowlanych.

Oświetlenie strefowe – sterowane za pomocą ekranu SYNC™ w kabinie lub za pośrednictwem aplikacji FordPass – zapewnia 360-stopniowe oświetlenie wokół pojazdu, aby pomóc klientom w lepszej widoczności wokół auta. Oświetlenie skrzyni ładunkowej znajduje się pod lewymi i prawymi szynami, zapewniając wystarczająco dużo światła do zakończenia prac w słabym świetle lub znalezienia przedmiotów w skrzyni nocą.

Akcesoria, które pozwolą Ci spersonalizować

Klienci w Europie będą mogli spersonalizować swoją nową generację Rangera od momentu premiery, korzystając z szerokiej gamy ponad 150 w pełni fabrycznych akcesoriów do pracy, życia miejskiego i przygód. Wśród tych akcesoriów znajdują się te opracowane we współpracy z międzynarodowym ikoną off-roadu, firmą ARB 4×4 Accessories.

2.0L EcoBlue 6MT AWD (170 KM)

ParametrWartość
Moc125 Kw @ - Rpm
170 Hp @ - Rpm
168 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Długość212.2 In (5390 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit91.8 In (2332 Mm)
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)215 G/Km

3.0L V6 10AT AWD (237 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc176.5 Kw @ - Rpm
240 Hp @ - Rpm
237 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ - Rpm
600 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Długość212.2 In (5390 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit91.8 In (2332 Mm)
Średnie spalanie23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)262 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.